Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 ideální snížení.....???

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#1 Příspěvek od Jirka-328 »

Zdravím, přemýšlím výhledově o novým podvozku a zajímalo by mě kolik je ideální snížení předek/zadek aby to bylo i pěkný a dalo se stím jezdit.
Teď tam mám ještě origo Mtechnik. Ani nevim o kolik je to oproti serii snížený (hádám 25/25mm), ale chtěl bych zadek asi tak stejně a předek trošičku níž.

Bylo by super když byste sem hodily nějaký to foto a k tomu popis okolik je to poslaný k zemi.... popřípadě nějaký postřehy co je super a na co bacha.

Díky Jirka
Přílohy
_328i_1.jpg
_328i_1.jpg (77.59 KiB) Zobrazeno 1010 x
_328i_2.jpg
_328i_2.jpg (58.69 KiB) Zobrazeno 1010 x
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6218
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

podvozek bych nechal, jen dal jiny kola (vetsi + mensi ET) + dopredu origo lizatko... s Mkem jsem bez problemu odjezdil zimu, neni problem zajet k obrubniku, retardery v poho atd... cokoliv nizsiho bude kompromis kvuli mizivymu pocitu snizeneho auta

viz foto (8x17 ET35 a 8+9x18ET40-45? a 7,5+8,5x17ET50-55?)
Přílohy
m3_oz600.jpg
m3_oz600.jpg (52.61 KiB) Zobrazeno 1001 x
m3_kola_154.jpg
m3_kola_154.jpg (32.33 KiB) Zobrazeno 1001 x
P-M3bokZima.jpg
P-M3bokZima.jpg (12.27 KiB) Zobrazeno 1000 x
“Ability is what you're capable of doing.”
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od psena »

Ten zadek je uz nejakej svesenej, porovnej to Mko s tim tvym.Dozadu mirne nahoru a v predu trochu vic dolu.
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#4 Příspěvek od Jirka-328 »

psena píše:Ten zadek je uz nejakej svesenej, porovnej to Mko s tim tvym.Dozadu mirne nahoru a v predu trochu vic dolu.
Jo ten zadek je dost dole, ale nahoru se mi ho kvuli těžišti moc dávat nechce
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#5 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Já mám předek -50mm nebo -60mm (nevím přesně) a zadek -30mm a můžu říct, že přes ty žlutočerný retardéry se musí krokem, jinak to bouchne do podlahy. A 2. věc je, že v zatáčkách to v dírách už docela mlátí a na hrbolech uskakuje. Tkaže je to spíš na rovné tratě, kde to pak drží fakt super. Do města to není ono, i když to vypadá dobře.
Přílohy
speedy.JPG
speedy.JPG (28.11 KiB) Zobrazeno 974 x
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#6 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Ja to zrovna resim .. podle me je idealni 0 zadek , -30 predek ale to se shani dost blbe .. takze pujdu asi do -10 zadek - 40 predek ... vic uz ne, chci s tim autem jezdit
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#7 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

LOPOLO píše:Ja to zrovna resim .. podle me je idealni 0 zadek , -30 predek ale to se shani dost blbe .. takze pujdu asi do -10 zadek - 40 predek ... vic uz ne, chci s tim autem jezdit
Bych řekl, že ideální volba desing/praktičnost :-)
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od darmon »

Speedy píše:Já mám předek -50mm nebo -60mm (nevím přesně) a zadek -30mm a můžu říct, že přes ty žlutočerný retardéry se musí krokem, jinak to bouchne do podlahy. A 2. věc je, že v zatáčkách to v dírách už docela mlátí a na hrbolech uskakuje. Tkaže je to spíš na rovné tratě, kde to pak drží fakt super. Do města to není ono, i když to vypadá dobře.
a jenom si to snizil nebo jsi se postaral o podvozek komplet ?
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#9 Příspěvek od Jirka-328 »

Těch -50/30mm vypadá skvěle ale praktičnost je asi v háji.
Přikláním se tak k těm 40/15mm jestli to je ovšem sehnatelný.
Líbil by se mi i štelovatelnej jenže ten začíná na snížení 40/30 a štelovat jde dolů, no a to je asi moc. Ted píšu o KW.

Možná že jinej výrobce umí třeba 0-40/0-30mm. To by bylo jiný kafe.

Jinak jsem našel v manualu od Bentleyho jak změřit stávající snížení oproti originálu - fajn věc, jenom se mi nechtěly dávat ty závaží ( a cigi kompars na parkovišti jsem si nestřihnul :) ) tak jsem to na parkovišti rychle změřil a mám to na prázdným autě s 1/2 nádrže oproti originálu -24/18mm. Takže hádám že to bude ve výsledku -25/25mm......
Přílohy
E36_origo_x_snížení.jpg
E36_origo_x_snížení.jpg (130.14 KiB) Zobrazeno 931 x
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#10 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

darmon píše:
Speedy píše:Já mám předek -50mm nebo -60mm (nevím přesně) a zadek -30mm a můžu říct, že přes ty žlutočerný retardéry se musí krokem, jinak to bouchne do podlahy. A 2. věc je, že v zatáčkách to v dírách už docela mlátí a na hrbolech uskakuje. Tkaže je to spíš na rovné tratě, kde to pak drží fakt super. Do města to není ono, i když to vypadá dobře.
a jenom si to snizil nebo jsi se postaral o podvozek komplet ?
No, je tam komplet sada tlumičů + pružin Sachs Performance s nižšíma dorazama(byly v sadě s tlumičema) a v předu jsem dal ještě o 2cm nižší péra s progresivním stoupáním závitů. + samo komplet všechny uložení a čepy. Co jsem ještě nestihl jsou stabilizátory, ale snad brzy :-)
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#11 Příspěvek od Jirka-328 »

To Speedy....

Na kolik tě vyšly všechny ty čepy na předek a na zadek??? Jak moc se to auto změnilo když porovnáš před komplet výměnou podvozku a po.... myslim komfort, ostrý zatáčky, vůle, zvuky od náprav atd.
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od darmon »

Speedy píše:
darmon píše:
Speedy píše:Já mám předek -50mm nebo -60mm (nevím přesně) a zadek -30mm a můžu říct, že přes ty žlutočerný retardéry se musí krokem, jinak to bouchne do podlahy. A 2. věc je, že v zatáčkách to v dírách už docela mlátí a na hrbolech uskakuje. Tkaže je to spíš na rovné tratě, kde to pak drží fakt super. Do města to není ono, i když to vypadá dobře.
a jenom si to snizil nebo jsi se postaral o podvozek komplet ?
No, je tam komplet sada tlumičů + pružin Sachs Performance s nižšíma dorazama(byly v sadě s tlumičema) a v předu jsem dal ještě o 2cm nižší péra s progresivním stoupáním závitů. + samo komplet všechny uložení a čepy. Co jsem ještě nestihl jsou stabilizátory, ale snad brzy :-)
tak to jo, ty bushingy jsou dulezity pri snizovani asi jako nic jinyho, dobra prace,pochvaluji.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#13 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

darmon píše:
Speedy píše:
darmon píše:a jenom si to snizil nebo jsi se postaral o podvozek komplet ?
No, je tam komplet sada tlumičů + pružin Sachs Performance s nižšíma dorazama(byly v sadě s tlumičema) a v předu jsem dal ještě o 2cm nižší péra s progresivním stoupáním závitů. + samo komplet všechny uložení a čepy. Co jsem ještě nestihl jsou stabilizátory, ale snad brzy :-)
tak to jo, ty bushingy jsou dulezity pri snizovani asi jako nic jinyho, dobra prace,pochvaluji.
Díky :-)


2 Jirka-328: no, přes 10K za předek(všechno, co se dalo vyměnit) se slevama. Dával jsem navíc M3 silentbloky do těch ok, co jsou v podlaze. Na zadku jsem čepy zatím neměnil, nenašel jsem tam nějaké vůle, i když asi tam nějaký budou, ale nic nemlátí a geometrie je 100%. co jsem měnil všude(preventivně) bylo uložení stabilizátorů.

Změny: nic nemlátí, řízení jde přesně, zmenšilo se naklánění v zatáčkách hlavně při kličkování to má lepší stabilizaci. Ale zázraky to nejsou, prostě to teď asi jezdí jako nový(pominu-li ty tlumiče a tak). Nejvíc tomu pomohly ty silentbloky z M3, nemluvíme-li o tom snížení.
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 59
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Bombarder »

-3,5 / -1,5 ideal..
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#15 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Bombarder píše:-3,5 / -1,5 ideal..
and very very individual ....
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 59
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Bombarder »

+ samosvor..
Odpovědět