Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Věčný boj Dieslu s Benzínem :-)

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#361 Příspěvek od bpytlik »

Huh tak sem se docet az sem :) To byla fuska :) Jen bych k tomu asi napsal ze jsem jel v nove 530d a hnedka potom v 530i ve stejne vybave. Papirove ma diesel o 10kW min, o 0,2 vteriny horsi 0-100 a je o 100kg tezsi. Pocit z jizdy asi takovy ze kdyz jsem sednul do benzinu z dieslu, tak jsem nadaval ze to vubec nejede a byl jsem tezce zklamany. I kdyz jsem ten benzin tocil porad do maxima, porad to jelo o nicem. A troufam si tvrdit ze pri normalni jizde ten benzin tomu dieselu nema vubec sanci ujet, kdezto naopak to je mozne docela dobre (prece jenom 500Nm je 500Nm a staci kdyz v tom benzinu nebude mit jednou optimalne zarazeno a ma smulu). A v pripade stejne ceny, stejneho komfortu, v podstate stejneho zvuku nechapu cloveka ktery si koupi benzin.....ale zase treba u trojky bych radeji volil 330ci nez 330cd, protoze ten 3.0 benzin v coupe se sekvenckou je super :)
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#362 Příspěvek od Shrek »

No vzhledem k tomu, že se ti 500 Nm ztratí v těžkém převodu a pásmo použitelných otáček je u troubodýzlu o hodně menší, troufám si tvrdit (a to jsem s dieselem vyhrál nejeden měřený sprint), že na tom, jestli optimálně zařadíš, u dieselu sakra záleží..., mnohem víc než u benzínu.

Musí to tam pěkně padat, jinak benzíňák přetáhne dva kvalty o 1500-2000 otáček výš a je v čudu (neplést s čoudem)...

30d má turbodíru docela festovní (ovšem, musí mít velký turbo, jinak by ztrácela dech v oblasti max. výkonu), takže jede od 1800, ale spíš 2000 (tdsko je ještě výš, dík neVTG turbu). 530i má VANOS a plochou křivku momentu, takže bere od 2000 též kontinuálně až do otáček max. výkonu? Kde leží vrchol max výkonu 530d a kde 530i?

Mi prosí vás řekněte, nač měřit u 530i a 530d zrychlení z 80 na 120 na čtyřku, když 530i to s přehledem zvládne o 2 sekundy rychleji na trojku a to ji nijak netrápíte... :D

Hele jsem příznivce dieselů odtud potud. Pro polykání kilometrů vysokým rychlostním průměrem za super náklady je 530d optimální, ale to je vše.
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#363 Příspěvek od bpytlik »

shrek: kdyz to zvladne na trojku od dve vteriny driv, tak na tom bude stejne jako diesel na 4ku...skoda ze to neni na trojku nekde ofiko napsane. A s tim razenim, obe auta byly v tiptroniku. Proste to byly moje pocity...jel jsi v obou autech po sobe nebo jenom placas teorie? :)
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#364 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Originál zaslal Petr
[B]To si teda nejsem jistej, kdo by chtěl M3 na naftu. Zas takovej fanatik nejsem.


Jsem chtel dat do moji E36 4.0D z E38 a nacipovat to na 333Ps a 752Nm ale pak me od toho jeden clovek odradil... Myslim ze by Mko melo co delat... :)
N54 PWR
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#365 Příspěvek od RuDoSh »

luk - ser na blbecky a jdi do toho ;)
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#366 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Originál zaslal RuDoSh
[B]luk - ser na blbecky a jdi do toho ;)


To nebyl blbecek co me od toho odradil, ale clovek kterej takovehle prestavby dela. 3.0D prej v pohode, ale tohle by prej bylo moc slozity a casove narocny... To si raci koupim tu E38... :)
N54 PWR
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#367 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal bpytlik
[B]shrek: kdyz to zvladne na trojku od dve vteriny driv, tak na tom bude stejne jako diesel na 4ku...skoda ze to neni na trojku nekde ofiko napsane. A s tim razenim, obe auta byly v tiptroniku. Proste to byly moje pocity...jel jsi v obou autech po sobe nebo jenom placas teorie? :)

Jel jsem v 530i E39 na předváděčce v Pcích před dvěmi lety a v 530d už je to hodně dlouho... možná tak pět let, tos právě možná dělal řidičák :). Časový distanz si spočítej. Plácám ;) a vůbec se za to nestydím a ještě se drze přiznám...
Stan
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: úte 12.08.2003 00:00
Bydliště: Brno/Jilemnice

#368 Příspěvek od Stan »

To bylo přesný - "Pro polykání kilometrů vysokým rychlostním průměrem za super náklady je optimální, ale to je vše." Není nad ten řev, když se utrhne ručička otáčkoměru a letí 4500, 5500, 6500, 7500, 8500 ...Honda CRX Targa in memoriam:) To bylo to "Joy and Fun"! VTEC první generace bez zkurvenýho plynulýho přestavování - koplo to naráz a bez prodlevy, ani turbo se numůže rovnat!
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#369 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal Stan
[B]Není nad ten řev, když se utrhne ručička otáčkoměru a letí 4500, 5500, 6500, 7500, 8500 ...Honda CRX Targa in memoriam:) To bylo to "Joy and Fun"! VTEC první generace bez zkurvenýho plynulýho přestavování - koplo to naráz a bez prodlevy, ani turbo se numůže rovnat!

No to věřím. Tehdá 18-tiletej mladší brácha mýho kámoše musel zrušit dva kousky, než se s tím naučil jezdit. :-))) Prostě to někdy s tím joy & fun přehnal a udělal pořádnej příkop-tuning...
Stan
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: úte 12.08.2003 00:00
Bydliště: Brno/Jilemnice

#370 Příspěvek od Stan »

Mně vydržela 3 měsíce - do teďka mám na sebe vztek a po nocích pláču - furt jsem chtěl jinou, ale byla to totálka a než jsem našetřil, tak je už out. A S2000 je někde úúplně jinde:(
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#371 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Originál zaslal darmon
[B]jako aby tu nebyly nejaky hoaxy, nemusi to hned bejt evo8 nebo sti RA mod C, ja proste vetsinu casu travim na silnici, az budu jezdit denne dalnici praha plzen, pak mozna pro mne nejakej vyznam Mko dostane a treba bych premejslel o M5 ale voproti sedme mi zas tolik nenabidne. A pak by mne sralo mit takovy auto aby mi to v chotkacich nebo v radotine ukazal kluk co si vcera koupil pres tipcars imprezu GT (takze zadny WRX, WRX Sti nebo vic) ale "vobycejny" GT z roku 98 z "vobycejnejma" 220kobylama, se stejnym pohodlim jako v tom baworu. A takovej pekac se da sehnat v naprostym klidu kolem 300tisic a je tam vobrovskej potencial s tim cokoliv delat.


Sorry kamo ale trochu prehanis. Mel sem tu cest s poslednim STI ( asi pred rokem ) a zas takova pecka jak tvrdi particka z magea to neni. Jo jezdi to nadherne ( az zabere turbo - do ty doby je to neskutecna plecka) ale nic ultra to neni. Je jasny ze kazdej chce vod auta neco trochu jinyho ale tvrdit ze bys to dostaval vod GTcka s M5 je trosku ujety, ne? To bys musel bejt hrozny drevo :-)
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#372 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Originál zaslal skautik
[B]tak potom tedy ja zase nemuzu souhlasit s tim ze M3CSL je sportovni auto... to ze je odlehcene, ze ma dily z karbonu, skorepinove sedacky, ostrejsi vacku to z toho nedela sportovni auto :)


Tusim ze CSL neni jen o vymene kapoty za lehci.
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#373 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Originál zaslal JFK
[B]takze treba Enzo je seriovka, protoze to neni zavodni special, GOOD:)


Enzo je luxusni rychly auto pro snoby .. ty si snad myslis ze je to auto na sport? Neblbni :-) ... OK, pripoustim ze je to s pojmem sportovni auto trosku komplikovanejsi.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#374 Příspěvek od RuDoSh »

lopolo jsou i silnejsi verze nez jen STI :) pochybuju ze jsi jel v te 330 konove, ale i tak nechpu co je na tom lepsi nez CSL ;)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#375 Příspěvek od RuDoSh »

lopolo si zacinam myslet ze pro tebe je sportovni auto akorat monopost F1
:bigok: :gobeer: :ucta: :) :angel: :gopivo:
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#376 Příspěvek od darmon »

Originál zaslal LOPOLO
[B]Sorry kamo ale trochu prehanis. Mel sem tu cest s poslednim STI ( asi pred rokem ) a zas takova pecka jak tvrdi particka z magea to neni. Jo jezdi to nadherne ( az zabere turbo - do ty doby je to neskutecna plecka) ale nic ultra to neni. Je jasny ze kazdej chce vod auta neco trochu jinyho ale tvrdit ze bys to dostaval vod GTcka s M5 je trosku ujety, ne? To bys musel bejt hrozny drevo :-)

myslim ze ujety to neni, nevim jak si s tim jezdil a kolik si s tim najezdil, naucit se efektivne jezdit v zatackach se ctyrkolkou neni zalezitost na tejden. Ostatne v sobotu s nama byl kluk kterej mel sam vic M baworu nez co tohle cely forum bude mit kdy dohromady, taky mel GT a naky jiny imprezy. Jeho nazor na vec ma pro mne vetsi vahu nez nazor kluka co se s tim parkrat svez a proto hulaka vo turbu , vo kterym to ovsem neni.
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#377 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Originál zaslal RuDoSh
[B]lopolo jsou i silnejsi verze nez jen STI :) pochybuju ze jsi jel v te 330 konove, ale i tak nechpu co je na tom lepsi nez CSL ;)


netvrdim ze ne, jen sem napsal svoji zkusenost. Staci se vysrat na kecy a mrknout tam, kde to testovali. Videli ste nekdo recenzi v top gearu? Podivejte se jak dopadlo CLS. Je to pred EVO VIII hned za TVR 350C a 911 GT3. Morcillago je az za EVEm. Normalni M3 je z tohodle pohledu min o patnact mist niz.
Stan
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: úte 12.08.2003 00:00
Bydliště: Brno/Jilemnice

#378 Příspěvek od Stan »

:muhaha:
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#379 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Originál zaslal darmon
[B]myslim ze ujety to neni, nevim jak si s tim jezdil a kolik si s tim najezdil, naucit se efektivne jezdit v zatackach se ctyrkolkou neni zalezitost na tejden. Ostatne v sobotu s nama byl kluk kterej mel sam vic M baworu nez co tohle cely forum bude mit kdy dohromady, taky mel GT a naky jiny imprezy. Jeho nazor na vec ma pro mne vetsi vahu nez nazor kluka co se s tim parkrat svez a proto hulaka vo turbu , vo kterym to ovsem neni.


Mno jo, jako fanouska rallye mu nic jinyho nezbejva a jeho nazor na soucasnou M3 produkci je podle vseho irelevantni. Subjektivne muze srovnat pouze E36 M3 3,2 s tim, co ma posledni dobou. Chapu jak se na veci diva ale vubec nic to pro me neznamena. Sem jinej.
driver
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: ned 26.10.2003 00:00

#380 Příspěvek od driver »

Originál zaslal LOPOLO
[B]Enzo je luxusni rychly auto pro snoby .. ty si snad myslis ze je to auto na sport? Neblbni :-) ... OK, pripoustim ze je to s pojmem sportovni auto trosku komplikovanejsi.


No, jednak bych rekl, ze Enzo JE sportovni auto, bez ohledu na to, kdo ma sanci si to koupit a jednak, s pojmem sportovni auto mi to pripada jednoznacne, rozdil mezi "sportovni" a "zavodni" se tady evidentne kdekomu z Vas trosku ztraci.
Odpovědět