Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rady ke koupi aneb proč koupit E38 a né E39

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#121 Příspěvek od JaraX »

CZAirwolf píše:
JaraX píše:jenže kamoš s 523i jezdí za vyšší spotřebu než ja se 740i, protože té 740i musí šlapat desně nakrk aby vubec jela,


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


to si nedělám prdel, samozřejmě na okreskach mu to žere podstatně mín, ale město (rozumnej olomouc bez provozu) ma cca 13-14 litru, to mam i ja se 740i, no a o rychlostech na 150 se vubec nebavim. tak pruměr ma 12,5, ja 13, tak to už je prd.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#122 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no to me posol bulvu co se tady člověk ještě nedoví :lol: :lol: :lol: :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
PolarBear
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: úte 22.09.2009 00:00

#123 Příspěvek od PolarBear »

Z tohodle tematu si beru jen jednu dobrou radu a to dat si bacha na ty odtokovy otvory u E39.

V patek bych si mel vest domu 528i od Tonye36:-) Tohle bude desne dlouhej tyden! :lol: ten 6ti valec je proste uzasnej :blush:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#124 Příspěvek od JaraX »

PolarBear píše:Z tohodle tematu si beru jen jednu dobrou radu a to dat si bacha na ty odtokovy otvory u E39.

V patek bych si mel vest domu 528i od Tonye36:-) Tohle bude desne dlouhej tyden! :lol: ten 6ti valec je proste uzasnej :blush:


jj 528i už je rozumna motorizace, ale 523i v automatu fakt ne,
roti
Registrovaný
Příspěvky: 209
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: Praha, München

#125 Příspěvek od roti »

MattyX píše:no to me posol bulvu co se tady člověk ještě nedoví :lol: :lol: :lol: :lol:
o tom je forum... :)
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#126 Příspěvek od Kail »

No že by 540i jela skoro 300km/h,to mi připadá jako hodně nadhodnocená cifra :lol: .Sorry,ale tomu nevěřím ani náhodou
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#127 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Kail píše:No že by 540i jela skoro 300km/h,to mi připadá jako hodně nadhodnocená cifra :lol: .Sorry,ale tomu nevěřím ani náhodou


kdyz muze i E34 M5 (posunutej omezovac) proc by nemohla e39 :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#128 Příspěvek od Kail »

E34 M5 má o nějakých 50 koní víc (což si myslím je poměrně dost...) a taky bude určitě lehčí...A reálnejch 300 stejně nejede :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#129 Příspěvek od JaraX »

tak hlavně to chce taky spočítat jak vychazi vyslednej převod na max otáčky :)
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#130 Příspěvek od HAMANN »

Teď se tady budem zase 3 stránky hádat jestli E39 540i může jet 300km/h :D :D!
Starosta
Registrovaný
Příspěvky: 767
Registrován: stř 08.08.2007 00:00

#131 Příspěvek od Starosta »

Mě fascinuje, jak hluboko se JaraXovi dostal písek do vagíny :lol:

JaraX: Sorry, ale co Tě vedlo k tomu začít tak hanit e39?
A vynech pls technický info o tom, jak je to nepovedenej model, to je compact taky a s e30 M3 ho aktuálně nesrovnáváš :roll:

Fakt by mě to zajímalo... Nejsem zastáncem e39, ale dostává mě, jak jsi do toho zažranej :D To se snažíš zvednout prodeje e38? :P
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#132 Příspěvek od JaraX »

Starosta píše:Mě fascinuje, jak hluboko se JaraXovi dostal písek do vagíny :lol:

JaraX: Sorry, ale co Tě vedlo k tomu začít tak hanit e39?
A vynech pls technický info o tom, jak je to nepovedenej model, to je compact taky a s e30 M3 ho aktuálně nesrovnáváš :roll:

Fakt by mě to zajímalo... Nejsem zastáncem e39, ale dostává mě, jak jsi do toho zažranej :D To se snažíš zvednout prodeje e38? :P


proč myslíš že je compact nepovedenej model? pro žensky naproto super auto navíc i za super cenu, protože je vyrazně levnější než sedany.
DOEMIXXX
Registrovaný
Příspěvky: 5775
Registrován: úte 21.02.2006 01:00
Bydliště: PRAHA

#133 Příspěvek od DOEMIXXX »

Me jede Sedma 340km a to na zpatecku, ma vytunenou prevodovku, hec :lol: Jo a pri 340km toci jen 2500 otacek 8)
ericV8
Registrovaný
Příspěvky: 885
Registrován: ned 22.03.2009 01:00
Bydliště: okr. Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#134 Příspěvek od ericV8 »

DOEMIXXX píše:Me jede Sedma 340km a to na zpatecku, ma vytunenou prevodovku, hec :lol: Jo a pri 340km toci jen 2500 otacek 8)


:D :respect:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#135 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Kail píše:E34 M5 má o nějakých 50 koní víc (což si myslím je poměrně dost...) a taky bude určitě lehčí...A reálnejch 300 stejně nejede :)


teoreticka maximalka je pri 8000tis/ot je 305km/h takze verim tomu ze ti co s tim jeli 300 maji pravdu ;) ale jen tak sracka mimochodem jenom okolo :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
roti
Registrovaný
Příspěvky: 209
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: Praha, München

#136 Příspěvek od roti »

JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#137 Příspěvek od JaneCk »

By ses JaraXi (nebo někdo jiný, že) mohl rozepsat ještě o nějakých zajímavých finesách a technologiích, co mají E38. Ty satelitní hodiny mě celkem překvapily apod. A když už jsem u toho, zajímalo by mě proč se tuším do 7er a taky do 540 (?) montoval "elektronický" termostat nebo resp. v čem je lepší, a tak podobně. :wink:
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#138 Příspěvek od jarda »

Případně když už se jedná o rady ke koupi tak jakou výbavu tam třeba určitě chtít protože nejde dodělat, a jakou třeba nechtít protože nadělá víc škody než užitku....?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#139 Příspěvek od JaraX »

jarda píše:Případně když už se jedná o rady ke koupi tak jakou výbavu tam třeba určitě chtít protože nejde dodělat, a jakou třeba nechtít protože nadělá víc škody než užitku....?


a neni lepší tomu udělat nějaky druhy forum?

všeobecně jakakoliv další vybava je vyhodou,
co se týče elektronickyho termostatu, tak ten má jeslti sem dobře pochopil přes leto 105C a tím motor efektivněji pracuje a přes zimu otvira při 85C, tím se motor asi dřiv zahřeje, sice na nižší teplotu ale dřív a rozdil teplot není tak velkej. ale je to čistě teorie podle toho jsem viděl na diagu.
elektronickej termostat maj všechny M62, M60 ho nema.
cena je 3x takova proti normalni, tzn necely dva litry.


- satelitni hodiny mam třeba v 730d, berou si čas z GPSky, a mě bylo furt divny že i po odpojeni baterky auto vedělo přesně kolik je hodin, dokonce i přesun na letni a zimni čas, vyznam je jasnej, maj to jen auta s GPS, jednak kvuli tomu že si to z GPS bere čas a jednak proto že muselo znat aktualni časovou zonu.

- pak byla ještě verze s RCC - Radio controlled clock - bud Londyn nebo Nemecko, ale to jsem v praxi neviděl.

- EDC . často diskutovana vybava, jeden na to nadava že tlumiče sou drahy a druhej že to je super. EDC je určitě vyhodou, protože i když si to člověk pak rozmysli muže dát klasicky tlumiče, EDC je nedodělatelny prakticky, po autě je hromada čidel a jednotek, čidlo polohy volantu a další,
EDC neni jen jak si každej myslí program tlumičů měký tvrdý, tzn comfort vs sport, ale hlavně tlumiče s EDC maji u každyho tlumiče akcelerační senzor, tzn přiklad, jedu po D1, tlumič se rozkmita určitou rychlosti, to pozna to dany čidlo a operativně si upraví tuhost toho jednoho tlumiče a tím zvýší komfort
Auto s EDC je lehce měkčí než seriovka na normalní nastavení a krásně tvrdé na sport.
poznat se dá podle tlačítka S EDC na panelu pod klimou a podle vyvodu drátů z tlumičů pod kapotou.

- nivelace - mají longy, kratké verze měli nivelaci tuším za připlatek, vyborná věc řešená čistě mechanicky, není to kompresorama a seroucíma se měchama jak u E39, ale servonádobkou o větším objemu, podle toho se to da taky poznat a dvojitou servopumpou, ta tlačí olej jak do serva tak do zadních tlumičů, vyhoda je že je auto pořad stejně vysoko at naložím 30 nebo 300kg připadně osob.
dodělatelné ale ojeb

- hydrokufr -
otvírá kufr uplně nahoru a dolu, nejen odskok, prakticky se neser, jen je občas třeba doplnit olej, dodělat je den práce ale nesehnatelné.

- xenony - beru jako nutny zaklad, neda se dodělat, resp da, ale stojí to moc penez. světla, snímače výšky podvozku, ostřikovače světel,

- vyhřivany sicny, beru jako zaklad, vzhledem k tomu jak těžko se shani interiery v dane barvě, jinak samozřejmě dodělatne vyměnou sicen.

- navigace - dá se dodělat za den natažením svazku do auta, není potřeba ani pájet,

- webasto - dodělaval jsem to, ale nikdy bych do toho už nešel, tyden prace, vaření držáku na kastly, taháni trubek z nádrže, nadzvednutí motoru, tahaní vodních hadic, interier ven, tahaní elektriky, pojistky, vyměna panelu toopení, instalace dalkoveho ovladani. Jinak naprosto fantasticka věc, neni nad to si sednout do vytopeneho auta, resp spíš vyhřátého :)

- dvojity skla - bomba věc, dodělat se dají vyměnou skel a stahovaček
zadní se lepí, den práce, nemlží se v zimě, nejde tam tak vidět, větší odolnost proti zlodějům, super proti hluku i teplu

- deštovej senzor - dobrá věc, hlavně když prší, dodělat se da menší upravou skla a tahaním par drátů,

- DSC - oproti ASC vzime fajn věc, nedodělatné, strašných kablů a čidel po autě.



spíš mi sem napiště co vás zajíma a ja vam to popíšu, ale vzhledem k tomu kolik se do sedmy davalo vybavy bych tu byl do rana.
patriot
Registrovaný
Příspěvky: 8903
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
Kontaktovat uživatele:

#140 Příspěvek od patriot »

Tak pro toho ( pro Jaraxe), kdo si myslí že je e39 hnusné auto, tak ať se podívá :wink:

http://www.sportovnivozy.cz/11233-bmw-5 ... kutna-hora

A myslím že 4,4i 6q s manuálem, asi bude nabízet sportovní svezení :wink:

O tom, že je to auto naprosto luxusní, snad psát nemusím. Jen škoda že tam nejsou fotky interiéru a výbavy. A cena není ani nějak vysoká, čekal sem vyšší.
Odpovědět