jarda píše:Případně když už se jedná o rady ke koupi tak jakou výbavu tam třeba určitě chtít protože nejde dodělat, a jakou třeba nechtít protože nadělá víc škody než užitku....?
a neni lepší tomu udělat nějaky druhy forum?
všeobecně jakakoliv další vybava je vyhodou,
co se týče elektronickyho termostatu, tak ten má jeslti sem dobře pochopil přes leto 105C a tím motor efektivněji pracuje a přes zimu otvira při 85C, tím se motor asi dřiv zahřeje, sice na nižší teplotu ale dřív a rozdil teplot není tak velkej. ale je to čistě teorie podle toho jsem viděl na diagu.
elektronickej termostat maj všechny M62, M60 ho nema.
cena je 3x takova proti normalni, tzn necely dva litry.
- satelitni hodiny mam třeba v 730d, berou si čas z GPSky, a mě bylo furt divny že i po odpojeni baterky auto vedělo přesně kolik je hodin, dokonce i přesun na letni a zimni čas, vyznam je jasnej, maj to jen auta s GPS, jednak kvuli tomu že si to z GPS bere čas a jednak proto že muselo znat aktualni časovou zonu.
- pak byla ještě verze s RCC - Radio controlled clock - bud Londyn nebo Nemecko, ale to jsem v praxi neviděl.
- EDC . často diskutovana vybava, jeden na to nadava že tlumiče sou drahy a druhej že to je super. EDC je určitě vyhodou, protože i když si to člověk pak rozmysli muže dát klasicky tlumiče, EDC je nedodělatelny prakticky, po autě je hromada čidel a jednotek, čidlo polohy volantu a další,
EDC neni jen jak si každej myslí program tlumičů měký tvrdý, tzn comfort vs sport, ale hlavně tlumiče s EDC maji u každyho tlumiče akcelerační senzor, tzn přiklad, jedu po D1, tlumič se rozkmita určitou rychlosti, to pozna to dany čidlo a operativně si upraví tuhost toho jednoho tlumiče a tím zvýší komfort
Auto s EDC je lehce měkčí než seriovka na normalní nastavení a krásně tvrdé na sport.
poznat se dá podle tlačítka S EDC na panelu pod klimou a podle vyvodu drátů z tlumičů pod kapotou.
- nivelace - mají longy, kratké verze měli nivelaci tuším za připlatek, vyborná věc řešená čistě mechanicky, není to kompresorama a seroucíma se měchama jak u E39, ale servonádobkou o větším objemu, podle toho se to da taky poznat a dvojitou servopumpou, ta tlačí olej jak do serva tak do zadních tlumičů, vyhoda je že je auto pořad stejně vysoko at naložím 30 nebo 300kg připadně osob.
dodělatelné ale ojeb
- hydrokufr -
otvírá kufr uplně nahoru a dolu, nejen odskok, prakticky se neser, jen je občas třeba doplnit olej, dodělat je den práce ale nesehnatelné.
- xenony - beru jako nutny zaklad, neda se dodělat, resp da, ale stojí to moc penez. světla, snímače výšky podvozku, ostřikovače světel,
- vyhřivany sicny, beru jako zaklad, vzhledem k tomu jak těžko se shani interiery v dane barvě, jinak samozřejmě dodělatne vyměnou sicen.
- navigace - dá se dodělat za den natažením svazku do auta, není potřeba ani pájet,
- webasto - dodělaval jsem to, ale nikdy bych do toho už nešel, tyden prace, vaření držáku na kastly, taháni trubek z nádrže, nadzvednutí motoru, tahaní vodních hadic, interier ven, tahaní elektriky, pojistky, vyměna panelu toopení, instalace dalkoveho ovladani. Jinak naprosto fantasticka věc, neni nad to si sednout do vytopeneho auta, resp spíš vyhřátého
- dvojity skla - bomba věc, dodělat se dají vyměnou skel a stahovaček
zadní se lepí, den práce, nemlží se v zimě, nejde tam tak vidět, větší odolnost proti zlodějům, super proti hluku i teplu
- deštovej senzor - dobrá věc, hlavně když prší, dodělat se da menší upravou skla a tahaním par drátů,
- DSC - oproti ASC vzime fajn věc, nedodělatné, strašných kablů a čidel po autě.
spíš mi sem napiště co vás zajíma a ja vam to popíšu, ale vzhledem k tomu kolik se do sedmy davalo vybavy bych tu byl do rana.