Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Tece mi nadrz

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od kralik »

Dnes jsem natankoval plnou nadrz do E38 - 740i rv. 96 a zjistil ze mi kape pod auto benzin... Hmm mam ji vyrezlou uplne vlevo u sroubu kterym je uchycena :( Bohuzel jak jsem to prohledaval odkud tece, tak se odloupl kousek rzi a zacal jemne crcet benzin. OK, benzin jsem vypustil na rampe do kanystru, ale co dal? Da se nadrz nejak opravit nebo se musi vymenit cela? Je stejna nadrz v predfaceliftu jako v pofaceliftu? Uvitam jakoukoli radu panove.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#2 Příspěvek od Fugo »

nádrž opravit lze pájením nebo lepením, pokud se dostaneš přesně k díře tak ji musíš pořádně očistit a pak to lze zalepit, lepil jsem takhle taky kdysi jednu, nechápu proč na BMW jsou nádrže plechové. Chce to dodržovat občasný nástřik spodku a když je auto odstavené na delší dobu (třeba přes celou zimu) tak zásadně s plnou nádrží.
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od kralik »

To lepeni mne v noci napadlo taky. S cim mate zkusenost? Co na ten plech chytne nejlepe? Mne napadl akorat epoxid nebo jine pryskyrice s tim ze bych do toho vmacknul tkaninu pro zpevneni. Orezla plocha je velka jako dlan a je to prechod nadrze do uchytove "placky" uplne vlevo k podbehu. Diky.
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#4 Příspěvek od normann »

Fugo píše:nádrž opravit lze pájením nebo lepením, pokud se dostaneš přesně k díře tak ji musíš pořádně očistit a pak to lze zalepit, lepil jsem takhle taky kdysi jednu, nechápu proč na BMW jsou nádrže plechové. Chce to dodržovat občasný nástřik spodku a když je auto odstavené na delší dobu (třeba přes celou zimu) tak zásadně s plnou nádrží.


To pájení je dost nebezpečné, dřív jsme to dělali tak, že po ostranění rzi z místa průsaku, jsme nádrž vypláchli vodou, napustili vodu asi tak do 4/5(záleží na tvaru nádrže) objemu nádrže, ucpali všechny vývody, otočili exponovaným místem nahoru, aby se kolem tohoto místa vytvořila vzduchová kapsa a velmi velmi opatrně letovali mosazí. V pohotovosti jsme měli dostatek hasební látky, mokré hadry a vše hořlavé z dosahu pryč. Nechali jsme to vychladnout a nádrž pořádně zbavili vody, po vylití důkladně vyfoukali ztlačeným vzduchem. Pak už jen antikorozní úprava dle vlastního uvážení a montáž zpět na dopravní prostředek. Já osobně bych volil tuto metodu, páč si myslím, že to umím opravit a zatím mám kde to dělat. Pokud bych neměl někde zrovna bezvadnou nádrž a kdyby ano, stejně bych tuto zaletoval, protože jeden nikdy neví, kdy a kde jí někde prodřu při couvání o kámen, nebo promáčknu o pařez, což už se mi u dvou BMW stalo. :wink:
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#5 Příspěvek od Helldiver »

Esteze mam na E34 nadrz plastovu:))) Do E38 sa davali len kovove, ci FL modely mali uz plast?
Pejta-7er
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 06.11.2007 01:00
Bydliště: Liberec

#6 Příspěvek od Pejta-7er »

Helldiver píše:Esteze mam na E34 nadrz plastovu:))) Do E38 sa davali len kovove, ci FL modely mali uz plast?
Myslím, že po FL už měly nádrže plastové, ale nejsem si jistej,ráno, když na to nezapomenu se podívám a dám vědět. :wink:
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od kralik »

Kluci, jak je to? Pofaceliftova ma uz plastovou nadrz? Kdybyste o nejake predfaceliftove vedeli, tak mi prosim dejte vedet.
Pejta-7er
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 06.11.2007 01:00
Bydliště: Liberec

#8 Příspěvek od Pejta-7er »

tak jsem se díval (promiň za to čekání, ale nějak jsem na to zapoměl) tak bohužel mám i já plechovou nádrž a to mám facelift.... :roll: :cry:
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od kralik »

Nadrze jsou podle meho hledani v ETK i vracich jenom dve. 85L pro normalni E38 a 95L pro Nivo - Levelling. Na faceliftu je to nezavisle. Vsechny jsou v plechu. Vcera jsme vyndali jednu z bouracky a je prorezla na uplne stejnem miste :(
Pejta-7er
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 06.11.2007 01:00
Bydliště: Liberec

#10 Příspěvek od Pejta-7er »

Příští týden to dávám do servisu, tak se na zvedáku podívám, jak to na tom je, a když tak to nechám nastříkat, díky, měl jsem dojem, že ty nádrže jsou plastové.... :idea:
krakatit
Registrovaný
Příspěvky: 812
Registrován: ned 16.01.2005 01:00

#11 Příspěvek od krakatit »

nechci radit ale nespracuj a vymen, mel sem s tim patalije, fakt... po case to zacne tyct znova...
bunny
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 04.08.2006 00:00
Bydliště: Dvůr Králové n/L
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od bunny »

před x lety jsem měl žigulíka u kterého mě začla téct taky nádrž, pájení mosazí bylo jen na chvíli tekla znova. Koupil jsem laminovací soupravu, nádrž pořádně odmastil a do půlky omotal laminátem a držela jak šlak.. nejjednodušší bude ale asi ta výměna...
Pejta-7er
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 06.11.2007 01:00
Bydliště: Liberec

#13 Příspěvek od Pejta-7er »

jsem docela nervózní, pořád přemejšlím, jak na tom ta moje nádrž je....
bmw528
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pon 31.07.2006 00:00
Bydliště: Vysočina

#14 Příspěvek od bmw528 »

zdravím letos jsem se pekloval s nádrží už dvakrát jednou,když začala kapat tak mě přesvědčili na vypuštění a zalepení lepidlem na železo - to vydrželo cca.3 týdny,kdy jsem znova dal plnou a znova kapala na stejném místě,pak mi poradili jednoho šikulu svářeče,tak jsem za ním zajel,nádrž nechal vyndat a nevím jak,ale zavařil to skvěle,ani nádrž nevyplachoval vodou,jen plastový koš na dně nádrže zamotal do mokrého hadru,aby se to nerozpustilo teplem,říkal,že to políval při sváření naftou...no nechápu to minulou nádrž u E28 jsem vařil u karosáře,byla vypláchnutá vodou,několikrát a při vaření do půlky vodou napuštěná a stějně ty výpary asi dvakrát bouchly...
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od kralik »

Tak nakonec jsem nechal narychlo nadrz zalepit dvouslozkovou pryskyrici a zatim je vse OK a nikde ani kapka. Jsem sam zvedav jak dlouho to vydrzi.
Diky za rady a postrehy.
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#16 Příspěvek od normann »

bmw528 píše:zdravím letos jsem se pekloval s nádrží už dvakrát jednou,když začala kapat tak mě přesvědčili na vypuštění a zalepení lepidlem na železo - to vydrželo cca.3 týdny,kdy jsem znova dal plnou a znova kapala na stejném místě,pak mi poradili jednoho šikulu svářeče,tak jsem za ním zajel,nádrž nechal vyndat a nevím jak,ale zavařil to skvěle,ani nádrž nevyplachoval vodou,jen plastový koš na dně nádrže zamotal do mokrého hadru,aby se to nerozpustilo teplem,říkal,že to políval při sváření naftou...no nechápu to minulou nádrž u E28 jsem vařil u karosáře,byla vypláchnutá vodou,několikrát a při vaření do půlky vodou napuštěná a stějně ty výpary asi dvakrát bouchly...


No to se stává, že to někdy řachne. :D
Odpovědět