tak, právě zavčas nevyměněný měnič většinou poškodí celou převodovku, protože ty otřepy a nečistoty ze sjetýho měniče jdou olejem do celý převodovky...JaraX píše:tak ono hlavně měnič se má měnit pravidelně jako třeba brzdovy obloženiPlayer1 píše:Já už jsem začalKdyž jsem jel dálku, 2000km, tak jsem párkrát zaslechl to, co je tady napsany. Jako kdybych najel na vroubkovanej dělící pás na dálnici. Bylo to chvilu po tom, co jsem auto koupil, ale od té doby se mi to ještě nestalo. Jednou ta oprava ale příjde, to je jasný...
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
měnit olej v automatu?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2979
- Registrován: ned 11.03.2007 01:00
- Bydliště: Královéhradecko
- Klubové ID: 1351
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2979
- Registrován: ned 11.03.2007 01:00
- Bydliště: Královéhradecko
- Klubové ID: 1351
ano pokud by se vyměnil včas tak by nebylo nutné dělat převodovku, ten repas měnič stojí myslím něco mezi 10ti - 20ti tisíci Kč, ale myslím že pokud už nastanou vibrace o kterých jsem říkal tak už jsou lamely sjeté natolik že to strouhá kov a to už je právě pozdě protože to jde do převodovkyPeped píše:Môže byt na prevodovke zlý len menič?
A dá sa dat zrepasovať menič bez rozobratia prevodovky?
Mám tiež problem s prokluzem a vibracie z pod auta, radi pri vyžších rpm a aj to sekne. Keby sa to dalo tak by to ani nebolo take drahe, alebo len spekulujem a zbytočne si namýslam

Podobně to asi proběhne u mně, páč mi teče gufero na klice, takže půjde automat nejspíš dolů, aspoň se zkontroluje i měnič. zdá se mi, že mi stoupla spotřeba, myslím, že to bude taky dík tomu prokluzu za studena.mike525 píše:Ja na byvale e34 prevodovku shodil, bylo to jednodussi, nez nekolikrat menit olej a vybabrat tak zbytecne kybl oleje. Krom toho kdyz uz to bylo dole tak preventivne gufera a na 50tis km klid..
Zdravím pánové. Tak přicházím také s troškou do mlýna. Na základě mnoha vašich příspěvků, hovorech s různýma mechošema " kteří na výměnu nemají vždy stejný názor" jsem se po delší době rozhodl také vyměnit olej v převodovce. Jelikož se jedná o né zcela stupidní servisní záležitost, řekl jsem si, že tuto svěřím odborníkům. V Renocaru mě řekli , že za litr oleje si účtují 600 kč, + těsnění filtr a práce, dohromady 8-9000. Navíc mi sdělili, že se u nich vyměňuje pouze kolem 7. litrů z celkové náplně a jiným způsobem to nedělají. Zapátral jsem na netu a zjistil, že ten samej, origo olej, kterej do mé převodovky patří ESSO LT 71141 lze koupit za 200 kč. Problém je v tom, že se méně jak 20. litrovka neprodává. Nu což Koupil jsem tuto za 4000, filtr a těsnění od Manna za 800 a vydal se do Renocaru na výměnu. Ta stála 1400 kč. Výměna mě tak vyšla na 6200 kč. Což už tak je úspora 2-3000, no a navíc mě zůstalo 13 litru oleje, který tímto nabízím, jestli má někdo v plánu také vyměňovat tak za 2600 kč. je k mání - nehodlám na něm vydělávat.
Jelikož jsem měl převodovku bez problémů, nemohu říct, že by došlo k nějaké výrazné změně, snad mě přijde že řadí rychleji než před tím a možná o něco měkčeji "ale to může být psychologická záležitost". Každopádně jde o můj dobrý pocit, že jsem svému miláčkovi "udělal dobře". 


Tak ta převodovka je steptronic a jedná se o ZF 5HP24 a ekvivalent jsem právě nenašel. Všechny olej, který jsou pro tuto převodovku od výrobců alternativou jsou červený, jen tento je žlutej a nechtělo se mě experimentovat, když tam patří "a byl tam púvodně" s jiným, zvlášť, když jsem neměnil celou náplň.
A mimochodem, teď jsem se vrátil z garáže a nestačil jsem se divit. Pod autem olejová skvrna průměru dvou metru. Tak jsem zvedl auto na hever a zjistil, že v Renocaru dělají odborníci. Vlevo vpředu je vyhřezlý, přelomený a přetržený těsnění pod vanou a teče to jak prase, pak jsem šel ven a teprve si všimnul, že na silnici jsou kapky a teklo to teda celou cestu
. To si zítra za rámeček nedají. Pěkně pošlou odtahovku a uvažuju, že po nich budu chtít vyčistit garáž 
A mimochodem, teď jsem se vrátil z garáže a nestačil jsem se divit. Pod autem olejová skvrna průměru dvou metru. Tak jsem zvedl auto na hever a zjistil, že v Renocaru dělají odborníci. Vlevo vpředu je vyhřezlý, přelomený a přetržený těsnění pod vanou a teče to jak prase, pak jsem šel ven a teprve si všimnul, že na silnici jsou kapky a teklo to teda celou cestu


tak to je neprijemny. nechapu jak si muze nekdo nechat zaplatit za takovou praci. a nikdy to nepochopim. nekdy mi prijde, ze i kdyby mel clovek rolls, tak ho tu budou vodit za nos nejaci vychcani kreteni, kteri neumi ani vymenit tesneni.cop píše:Tak ta převodovka je steptronic a jedná se o ZF 5HP24 a ekvivalent jsem právě nenašel. Všechny olej, který jsou pro tuto převodovku od výrobců alternativou jsou červený, jen tento je žlutej a nechtělo se mě experimentovat, když tam patří "a byl tam púvodně" s jiným, zvlášť, když jsem neměnil celou náplň.
A mimochodem, teď jsem se vrátil z garáže a nestačil jsem se divit. Pod autem olejová skvrna průměru dvou metru. Tak jsem zvedl auto na hever a zjistil, že v Renocaru dělají odborníci. Vlevo vpředu je vyhřezlý, přelomený a přetržený těsnění pod vanou a teče to jak prase, pak jsem šel ven a teprve si všimnul, že na silnici jsou kapky a teklo to teda celou cestu. To si zítra za rámeček nedají. Pěkně pošlou odtahovku a uvažuju, že po nich budu chtít vyčistit garáž
jinak u toho oleje co tu nabizis pisou ze ma potencial DEXTRONu III - tot pro info
http://www.csmarketing.cz/aplikace_pl/k ... T71141.doc
http://www.csmarketing.cz/aplikace_pl/k ... T71141.doc
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Klubové ID: 469
- Kontaktovat uživatele:
Velmi zajímavé pro všechny, hlavně možné náhrady k originálním číslům
http://tech.bentleypublishers.com/servl ... 05_240.pdf
http://www.peterschmid.com/SD92-113.pdf
Jenom je zvláštní že nesouhlasí barva štítku a číslo na něm. Mám zelený ale číslo 83 22 0 026 922)
ATF fluid type labels
• Orange . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Dexron III
• Yellow . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Texaco ETL 7045E (BMW p/n 83 22 0 026 922)
• Green . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Texaco ETL 8072B (BMW p/n 83 22 0 024 359)
• Blue . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Esso 71141 LT (BMW p/n 83 2 29 407 807)
Jinak s tou cenou za olej je to pohodička, o důvod víc, abych na to vlítnul co nejdřív.
http://www.vasoil.cz/detail/texamatic-t ... ic-texaco/
http://tech.bentleypublishers.com/servl ... 05_240.pdf
http://www.peterschmid.com/SD92-113.pdf
Jenom je zvláštní že nesouhlasí barva štítku a číslo na něm. Mám zelený ale číslo 83 22 0 026 922)
ATF fluid type labels
• Orange . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Dexron III
• Yellow . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Texaco ETL 7045E (BMW p/n 83 22 0 026 922)
• Green . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Texaco ETL 8072B (BMW p/n 83 22 0 024 359)
• Blue . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Esso 71141 LT (BMW p/n 83 2 29 407 807)
Jinak s tou cenou za olej je to pohodička, o důvod víc, abych na to vlítnul co nejdřív.
http://www.vasoil.cz/detail/texamatic-t ... ic-texaco/
Mám toho víc tak nestíhám ani odpovědět.
Včera ráno Jsem zavolal do Renocaru, za půl hodiny na to, pro mne byla odtahovka a odpoledne to bylo vyměněný. Měly štěstí, že jsem přes noc vychladl a šlo mi už hlavně o to, abych mohl jezdit. Jinak mi řekli, že jsem si dodal korkový těsnění a oni, že tam dávají papírový. Ze začátku jsem měl pocit, že tím chtějí říct, že si za to vlastně můžu já, ale já ho koupil jako origo a ne ,že bych si ho vystřihl v garáži. No nakonec uznali, že mě na to měli upozornit a nedávat ho tam a tak jsem zaplatil jen za to nové těsnění a jel jsem domů. Nechci domýšlet co by se bývalo stalo, kdybych jel bezprostředně po první opravě delší trasu.
No a s těma olejema, pokud ho měníš v motoru a měníš celou náplň, tak si tam dej co chceš, a pokud nepůjdeš z minerálu na syntetiku, tak se nic nestane, ale vzhledem k tomu, že se jedná o automat a měnil jsem jen část náplně, tak míchat to z jiným olejem mě nepřijde jako dobrý nápad. O tom texacu nic nevím, ale dextron lll bývá červenej a já měl náplň žlutou, resp. medovou. Náhrada tuším Shell a Castrol je minerál, Valvoline je syntetika a origo Esso je polosyntetika. Tak nevím oprava almary je docela nákladná věc na to abych experimentoval a navíc to esso je stejně nejlevnější ze všech těch olejů.


No a s těma olejema, pokud ho měníš v motoru a měníš celou náplň, tak si tam dej co chceš, a pokud nepůjdeš z minerálu na syntetiku, tak se nic nestane, ale vzhledem k tomu, že se jedná o automat a měnil jsem jen část náplně, tak míchat to z jiným olejem mě nepřijde jako dobrý nápad. O tom texacu nic nevím, ale dextron lll bývá červenej a já měl náplň žlutou, resp. medovou. Náhrada tuším Shell a Castrol je minerál, Valvoline je syntetika a origo Esso je polosyntetika. Tak nevím oprava almary je docela nákladná věc na to abych experimentoval a navíc to esso je stejně nejlevnější ze všech těch olejů.
Jo a tady máte odkaz na to kterej olej do které převodovky patří, protože co tady napsal Dave, tak patři jen do určitých almar.
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-113.pdf
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-113.pdf