Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

měnit olej v automatu?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko

#21 Příspěvek od WinCent »

JaraX píše:
Player1 píše:Já už jsem začal :lol: Když jsem jel dálku, 2000km, tak jsem párkrát zaslechl to, co je tady napsany. Jako kdybych najel na vroubkovanej dělící pás na dálnici. Bylo to chvilu po tom, co jsem auto koupil, ale od té doby se mi to ještě nestalo. Jednou ta oprava ale příjde, to je jasný...


tak ono hlavně měnič se má měnit pravidelně jako třeba brzdovy obloženi :)

tak, právě zavčas nevyměněný měnič většinou poškodí celou převodovku, protože ty otřepy a nečistoty ze sjetýho měniče jdou olejem do celý převodovky...
Peped
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pát 15.09.2006 00:00
Bydliště: Nitra - SR

#22 Příspěvek od Peped »

Môže byt na prevodovke zlý len menič?
A dá sa dat zrepasovať menič bez rozobratia prevodovky?
Mám tiež problem s prokluzem a vibracie z pod auta, radi pri vyžších rpm a aj to sekne. Keby sa to dalo tak by to ani nebolo take drahe, alebo len spekulujem a zbytočne si namýslam :D
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#23 Příspěvek od normann »

JaraX píše:

tak ono hlavně měnič se má měnit pravidelně jako třeba brzdovy obloženi :)[/quote]

Na kolik přijde měnič?
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko

#24 Příspěvek od WinCent »

Peped píše:Môže byt na prevodovke zlý len menič?
A dá sa dat zrepasovať menič bez rozobratia prevodovky?
Mám tiež problem s prokluzem a vibracie z pod auta, radi pri vyžších rpm a aj to sekne. Keby sa to dalo tak by to ani nebolo take drahe, alebo len spekulujem a zbytočne si namýslam :D

ano pokud by se vyměnil včas tak by nebylo nutné dělat převodovku, ten repas měnič stojí myslím něco mezi 10ti - 20ti tisíci Kč, ale myslím že pokud už nastanou vibrace o kterých jsem říkal tak už jsou lamely sjeté natolik že to strouhá kov a to už je právě pozdě protože to jde do převodovky :idea:
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#25 Příspěvek od bas2 »

Peped píše:Môže byt na prevodovke zlý len menič?
A dá sa dat zrepasovať menič bez rozobratia prevodovky?
Mám tiež problem s prokluzem a vibracie z pod auta, radi pri vyžších rpm a aj to sekne. Keby sa to dalo tak by to ani nebolo take drahe, alebo len spekulujem a zbytočne si namýslam :D


Ano, da sa.
Peped
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pát 15.09.2006 00:00
Bydliště: Nitra - SR

#26 Příspěvek od Peped »

Díky, takže moja je už v p...
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#27 Příspěvek od normann »

mike525 píše:Ja na byvale e34 prevodovku shodil, bylo to jednodussi, nez nekolikrat menit olej a vybabrat tak zbytecne kybl oleje. Krom toho kdyz uz to bylo dole tak preventivne gufera a na 50tis km klid..


Podobně to asi proběhne u mně, páč mi teče gufero na klice, takže půjde automat nejspíš dolů, aspoň se zkontroluje i měnič. zdá se mi, že mi stoupla spotřeba, myslím, že to bude taky dík tomu prokluzu za studena.
medvidek
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00
Bydliště: Liberec

#28 Příspěvek od medvidek »

Pozor na vyndani prevodovky,mecic vyndavat i s prevodovkou,jinak hrozi poskozeni hridele a sundavat pomalu a v klidu bez paceni a cukani (menic vazi 15-20kg)
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#29 Příspěvek od normann »

Ano díky za radu, já to asi budu dělat s odborníkem. ten to zná.
cop
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 04.01.2006 01:00
Bydliště: Brno

#30 Příspěvek od cop »

Zdravím pánové. Tak přicházím také s troškou do mlýna. Na základě mnoha vašich příspěvků, hovorech s různýma mechošema " kteří na výměnu nemají vždy stejný názor" jsem se po delší době rozhodl také vyměnit olej v převodovce. Jelikož se jedná o né zcela stupidní servisní záležitost, řekl jsem si, že tuto svěřím odborníkům. V Renocaru mě řekli , že za litr oleje si účtují 600 kč, + těsnění filtr a práce, dohromady 8-9000. Navíc mi sdělili, že se u nich vyměňuje pouze kolem 7. litrů z celkové náplně a jiným způsobem to nedělají. Zapátral jsem na netu a zjistil, že ten samej, origo olej, kterej do mé převodovky patří ESSO LT 71141 lze koupit za 200 kč. Problém je v tom, že se méně jak 20. litrovka neprodává. Nu což Koupil jsem tuto za 4000, filtr a těsnění od Manna za 800 a vydal se do Renocaru na výměnu. Ta stála 1400 kč. Výměna mě tak vyšla na 6200 kč. Což už tak je úspora 2-3000, no a navíc mě zůstalo 13 litru oleje, který tímto nabízím, jestli má někdo v plánu také vyměňovat tak za 2600 kč. je k mání - nehodlám na něm vydělávat. :oops: Jelikož jsem měl převodovku bez problémů, nemohu říct, že by došlo k nějaké výrazné změně, snad mě přijde že řadí rychleji než před tím a možná o něco měkčeji "ale to může být psychologická záležitost". Každopádně jde o můj dobrý pocit, že jsem svému miláčkovi "udělal dobře". :wink:
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Dave »

Čau,

tel olej do převodovky od Esso je ekvivalent k jakému obj. číslu BMW? Do jakého modelu auta a převodovky to máš?

Dík za info
Dave
cop
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 04.01.2006 01:00
Bydliště: Brno

#32 Příspěvek od cop »

Tak ta převodovka je steptronic a jedná se o ZF 5HP24 a ekvivalent jsem právě nenašel. Všechny olej, který jsou pro tuto převodovku od výrobců alternativou jsou červený, jen tento je žlutej a nechtělo se mě experimentovat, když tam patří "a byl tam púvodně" s jiným, zvlášť, když jsem neměnil celou náplň.
A mimochodem, teď jsem se vrátil z garáže a nestačil jsem se divit. Pod autem olejová skvrna průměru dvou metru. Tak jsem zvedl auto na hever a zjistil, že v Renocaru dělají odborníci. Vlevo vpředu je vyhřezlý, přelomený a přetržený těsnění pod vanou a teče to jak prase, pak jsem šel ven a teprve si všimnul, že na silnici jsou kapky a teklo to teda celou cestu :x . To si zítra za rámeček nedají. Pěkně pošlou odtahovku a uvažuju, že po nich budu chtít vyčistit garáž :evil:
cop
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 04.01.2006 01:00
Bydliště: Brno

#33 Příspěvek od cop »

A to číslo oleje v BMW je 83229407807
medvidek
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00
Bydliště: Liberec

#34 Příspěvek od medvidek »

Jak jsi pochodil v RENOCARU?
deecee
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: ned 26.11.2006 01:00
Bydliště: PRAHA

#35 Příspěvek od deecee »

cop píše:Tak ta převodovka je steptronic a jedná se o ZF 5HP24 a ekvivalent jsem právě nenašel. Všechny olej, který jsou pro tuto převodovku od výrobců alternativou jsou červený, jen tento je žlutej a nechtělo se mě experimentovat, když tam patří "a byl tam púvodně" s jiným, zvlášť, když jsem neměnil celou náplň.
A mimochodem, teď jsem se vrátil z garáže a nestačil jsem se divit. Pod autem olejová skvrna průměru dvou metru. Tak jsem zvedl auto na hever a zjistil, že v Renocaru dělají odborníci. Vlevo vpředu je vyhřezlý, přelomený a přetržený těsnění pod vanou a teče to jak prase, pak jsem šel ven a teprve si všimnul, že na silnici jsou kapky a teklo to teda celou cestu :x . To si zítra za rámeček nedají. Pěkně pošlou odtahovku a uvažuju, že po nich budu chtít vyčistit garáž :evil:


tak to je neprijemny. nechapu jak si muze nekdo nechat zaplatit za takovou praci. a nikdy to nepochopim. nekdy mi prijde, ze i kdyby mel clovek rolls, tak ho tu budou vodit za nos nejaci vychcani kreteni, kteri neumi ani vymenit tesneni.
deecee
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: ned 26.11.2006 01:00
Bydliště: PRAHA

#36 Příspěvek od deecee »

jinak u toho oleje co tu nabizis pisou ze ma potencial DEXTRONu III - tot pro info

http://www.csmarketing.cz/aplikace_pl/k ... T71141.doc
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#37 Příspěvek od normann »

Taky by mně zajímalo, jak dopadla reklamace v Renocaru.
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Dave »

Velmi zajímavé pro všechny, hlavně možné náhrady k originálním číslům
http://tech.bentleypublishers.com/servl ... 05_240.pdf
http://www.peterschmid.com/SD92-113.pdf

Jenom je zvláštní že nesouhlasí barva štítku a číslo na něm. Mám zelený ale číslo 83 22 0 026 922)

ATF fluid type labels
• Orange . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Dexron III
• Yellow . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Texaco ETL 7045E (BMW p/n 83 22 0 026 922)
• Green . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Texaco ETL 8072B (BMW p/n 83 22 0 024 359)
• Blue . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Esso 71141 LT (BMW p/n 83 2 29 407 807)

Jinak s tou cenou za olej je to pohodička, o důvod víc, abych na to vlítnul co nejdřív.
http://www.vasoil.cz/detail/texamatic-t ... ic-texaco/
cop
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 04.01.2006 01:00
Bydliště: Brno

#39 Příspěvek od cop »

Mám toho víc tak nestíhám ani odpovědět. :oops: Včera ráno Jsem zavolal do Renocaru, za půl hodiny na to, pro mne byla odtahovka a odpoledne to bylo vyměněný. Měly štěstí, že jsem přes noc vychladl a šlo mi už hlavně o to, abych mohl jezdit. Jinak mi řekli, že jsem si dodal korkový těsnění a oni, že tam dávají papírový. Ze začátku jsem měl pocit, že tím chtějí říct, že si za to vlastně můžu já, ale já ho koupil jako origo a ne ,že bych si ho vystřihl v garáži. No nakonec uznali, že mě na to měli upozornit a nedávat ho tam a tak jsem zaplatil jen za to nové těsnění a jel jsem domů. Nechci domýšlet co by se bývalo stalo, kdybych jel bezprostředně po první opravě delší trasu. :roll:
No a s těma olejema, pokud ho měníš v motoru a měníš celou náplň, tak si tam dej co chceš, a pokud nepůjdeš z minerálu na syntetiku, tak se nic nestane, ale vzhledem k tomu, že se jedná o automat a měnil jsem jen část náplně, tak míchat to z jiným olejem mě nepřijde jako dobrý nápad. O tom texacu nic nevím, ale dextron lll bývá červenej a já měl náplň žlutou, resp. medovou. Náhrada tuším Shell a Castrol je minerál, Valvoline je syntetika a origo Esso je polosyntetika. Tak nevím oprava almary je docela nákladná věc na to abych experimentoval a navíc to esso je stejně nejlevnější ze všech těch olejů.
cop
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 04.01.2006 01:00
Bydliště: Brno

#40 Příspěvek od cop »

Jo a tady máte odkaz na to kterej olej do které převodovky patří, protože co tady napsal Dave, tak patři jen do určitých almar.
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-113.pdf
Odpovědět