Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E38 730D vs 740D

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
immortal
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: pon 16.10.2006 00:00

#1 Příspěvek od immortal »

Caute
Chcel by som sa opytat , ci mi niekto nevie poradit. Chcem si doviezt z DE sedmu a rozmyslam medzi 730D a 740D , r.v. 2000-2001. Ceny su dost podobne, cca 15-18k Euro . Auto bude jazdit hlavne v meste. Zaujima ma, o kolko ma vacsiu spotrebu 740 , ci je pre nu drahsi servis (8-valec) , pripadne ako je to s opotrebenim ( 6-valec vs 8-valec ). Tieto auta maju nabehnute okolo 200k km. Tiez ma zaujima v akom stave su automaty , bojim sa aby neodisiel , pokial viem , nie su velmi lacne.
Dakujem.
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#2 Příspěvek od Atila »

immortal píše:Caute
Chcel by som sa opytat , ci mi niekto nevie poradit. Chcem si doviezt z DE sedmu a rozmyslam medzi 730D a 740D , r.v. 2000-2001. Ceny su dost podobne, cca 15-18k Euro . Auto bude jazdit hlavne v meste. Zaujima ma, o kolko ma vacsiu spotrebu 740 , ci je pre nu drahsi servis (8-valec) , pripadne ako je to s opotrebenim ( 6-valec vs 8-valec ). Tieto auta maju nabehnute okolo 200k km. Tiez ma zaujima v akom stave su automaty , bojim sa aby neodisiel , pokial viem , nie su velmi lacne.
Dakujem.
O automat bych se nebal, pokud se s nim slusne zachazi, tak vydrzi klidne patnact let a trista tisic kilometru bez problemu.
Co se tyce te 740d, tak jsem byl pred ni varovan, ze se draze sypou, ale je jich tak malo, ze nejake statisticky relevantni info budes tezko shanet.
K tomu drazsimu servisu pro 740d, tak u common rail dieselu s najezdem 200.000km pocitej ze se muzou vysypat vstriky a tech ma pochopitelne osmivalec o tretinu vice, takze misto 70.000Kc, zaplatis rekneme devadesat tisic. Ale to uz je v teto cenove relaci asi jedno.
Deli
Registrovaný
Příspěvky: 580
Registrován: ned 30.04.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 914

#3 Příspěvek od Deli »

Tak jestli to bude hlavně do města a bude se koukat na spotřebu, tak bych asi bral 730d. To bude jezdit celkem za hubičku :) Osmiválcové nafty už bývají celkem "užrané" :wink:
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#4 Příspěvek od Atila »

Je fakt, ze 730d je vyrazne defenzivnejsi volba. Na tenhle motor sezenes mraky referenci, protoze jich v Cechach i jinde jezdi tisice a tisice. Az na ty vstriky jinak motor nema zadne vetsi problemy a najedes s nim klidne dalsich stopadesat tisic bez problemu a rozbijeni prasatka.
Tech ctyricitek je par kousku, takze ti k ni tezko nekdo neco rekne.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#5 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

immortal píše:Caute
Chcel by som sa opytat , ci mi niekto nevie poradit. Chcem si doviezt z DE sedmu a rozmyslam medzi 730D a 740D , r.v. 2000-2001. Ceny su dost podobne, cca 15-18k Euro . Auto bude jazdit hlavne v meste. Zaujima ma, o kolko ma vacsiu spotrebu 740 , ci je pre nu drahsi servis (8-valec) , pripadne ako je to s opotrebenim ( 6-valec vs 8-valec ). Tieto auta maju nabehnute okolo 200k km. Tiez ma zaujima v akom stave su automaty , bojim sa aby neodisiel , pokial viem , nie su velmi lacne.
Dakujem.
¨

Dej si velmi záležet ve výběru,je to nádherné auto a spotřeba je +- stejná....740ka možná o litr vyšší když ji víc pobízíš.Před týdnem jsme jeli na otočku 2200km a spotřeba u 730d 7,6!!! tempo 130-180.Bohužel 740ka je opravdu nákladnější na servis a když se ti něco vysere tak většinou budeš donucen jít pro nové díly,což se da u 3,0d vyřešit....spousty dílů pasuje z motoru ,který se dával do 3,5,7 a i X řady...
Deli
Registrovaný
Příspěvky: 580
Registrován: ned 30.04.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 914

#6 Příspěvek od Deli »

Je fakt, že ten 3.0d byl skoro všude :)
Greg
Registrovaný
Příspěvky: 941
Registrován: pon 11.04.2005 00:00
Bydliště: Troubky - Prerov/Olomouc
Klubové ID: 660
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Greg »

po technicke strance a otazky servisu je 730d urcite efektivnejsi volba. nicmene co se tyka radosti z jizdy tak jednoznacne 740d - je to uz nekde jinde :)
FrANTOMAS
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: úte 12.12.2006 01:00

#8 Příspěvek od FrANTOMAS »

Jestli se nemýlím, tak 740d je bi-turbo s elektronickým natáčením lopatek. Kdežto 730d má turbo jedno a lopatky nejsou řízeny elektronikou. Tahle záležitost prý ovlivňuje kvalitu motoru 740d v E38, která údajně není valná. Já mám 730d právě 2000 s modifikovaným dieselem 142 kw a jsem s ní (až na to startování-viz téma) spokojenej. Když sem jí koupil, musel jsem ovšem několik věcí vyměnit (ramena, brzdy, filtry, náplně-taková klasika po koupi) a mám najeto nyní 175tis.
k jízdě- město 11-12, mimo 8,6. Je to trochu lenoška, ale celkově mě auto nenutí k závodní jízdě, takže to neva. Výbava to obvykle vynahradí dosita :-)
Tak šťastnou ruku...
Hozdic
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: pát 13.10.2006 00:00
Bydliště: Východní Čechy

#9 Příspěvek od Hozdic »

nafta patří do kamen....a 7-er....jedině benzín....ten správnej pocit z jízdy ti dá 750, 740i, a když už chceš mermomocí naftu tak 740d. 730d je lenochod :!: .......
Greg
Registrovaný
Příspěvky: 941
Registrován: pon 11.04.2005 00:00
Bydliště: Troubky - Prerov/Olomouc
Klubové ID: 660
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Greg »

Hozdic píše:nafta patří do kamen....a 7-er....jedině benzín....ten správnej pocit z jízdy ti dá 750, 740i, a když už chceš mermomocí naftu tak 740d. 730d je lenochod :!: .......
osobne povazuji 740d za nejpovedejsi motor v e38 co se tyka kultivovanosti chodu :)

v e65/e66 bych se zas uz vice priklanek k 760i nebo 750i pripadne 745d... osmivalcove benziny uz ale nejsou to co byvaly, respektive ma je kazda druha petka a brzo se zacnou objevovt i v trojkach a my sedmickari prece potrebujeme neco extra :D
gogoho
Registrovaný
Příspěvky: 395
Registrován: stř 22.03.2006 01:00
Klubové ID: 1902

#11 Příspěvek od gogoho »

jj extra treba v12.........
Odpovědět