Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e32 - automat nechce jet dopředu

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Zave »

Darmon: Ja s tim nic nemam spolecnyho... Ja se to dovedel az nejakou tu dobu po zniceni, tak mi tu nenadavej do mlhoFkaru ze sem se zucastnil liQidace prevodovky... :wink: A navic mlhoFkar nejsem... :wink: :) Nechci se tu s nekym hadat a byt v rozporu!!! :wink:
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od darmon »

Zave_M50 píše:Darmon: Ja s tim nic nemam spolecnyho... Ja se to dovedel az nejakou tu dobu po zniceni, tak mi tu nenadavej do mlhoFkaru ze sem se zucastnil liQidace prevodovky... :wink: A navic mlhoFkar nejsem... :wink: :) Nechci se tu s nekym hadat a byt v rozporu!!! :wink:
no tak sorry, mlhovkari :D
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Zave »

darmon píše:
Zave_M50 píše:Darmon: Ja s tim nic nemam spolecnyho... Ja se to dovedel az nejakou tu dobu po zniceni, tak mi tu nenadavej do mlhoFkaru ze sem se zucastnil liQidace prevodovky... :wink: A navic mlhoFkar nejsem... :wink: :) Nechci se tu s nekym hadat a byt v rozporu!!! :wink:
no tak sorry, mlhovkari :D


Fpohode... Nejsem mlhovkar.... :lol: :lol: :lol:
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od RuDoSh »

Zave_M50 píše:
darmon píše:
Zave_M50 píše:Darmon: Ja s tim nic nemam spolecnyho... Ja se to dovedel az nejakou tu dobu po zniceni, tak mi tu nenadavej do mlhoFkaru ze sem se zucastnil liQidace prevodovky... :wink: A navic mlhoFkar nejsem... :wink: :) Nechci se tu s nekym hadat a byt v rozporu!!! :wink:
no tak sorry, mlhovkari :D


Fpohode... Nejsem mlhovkar.... :lol: :lol: :lol:


jsi mi rikal, ze s mlhovkama jezdis po meste, aby jsi vubec neco videl :lol: :lol: :lol:
Ivo
Registrovaný
Příspěvky: 783
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Trvalé
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od Ivo »

Hoši nechápu proč se k sobě takhle chováte já jsem si párkrát zkusil s mojí 750il hrabat a prostě tam dáš M (manuál) a jedničku a vypneš ASC a vše je v pohodě jelikož při samotném hrabání je u toho 12ti válce 3500otáček takže jediný co ničíš sou gumy :D :D :D no tak co stačí takhle ale znám to jen s 5.0 V12
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od psena »

Ja to porad nechapu, automaty neznam, kluci udelali spatne to ze vytocili motor a praskli tam D, to je znacka pro normalni provoz myslim.
A pokud se to vytoci a da se tam M tak je to v poradku???
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od darmon »

zadny M tam neni, a je spatne tam ve vytoceni narvat jakejkoliv kvalt, ostatne je spatne to i dlouhodobe vytacet na neutral.
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od psena »

Ivo píše:Hoši nechápu proč se k sobě takhle chováte já jsem si párkrát zkusil s mojí 750il hrabat a prostě tam dáš M (manuál) a jedničku a vypneš ASC a vše je v pohodě jelikož při samotném hrabání je u toho 12ti válce 3500otáček takže jediný co ničíš sou gumy :D :D :D no tak co stačí takhle ale znám to jen s 5.0 V12



Aha, takze tohle je 750i v manualu?
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Zave »

RuDoSh píše:
Zave_M50 píše:
darmon píše:[quote="Zave_M50"]Darmon: Ja s tim nic nemam spolecnyho... Ja se to dovedel az nejakou tu dobu po zniceni, tak mi tu nenadavej do mlhoFkaru ze sem se zucastnil liQidace prevodovky... :wink: A navic mlhoFkar nejsem... :wink: :) Nechci se tu s nekym hadat a byt v rozporu!!! :wink:
no tak sorry, mlhovkari :D


Fpohode... Nejsem mlhovkar.... :lol: :lol: :lol:


jsi mi rikal, ze s mlhovkama jezdis po meste, aby jsi vubec neco videl :lol: :lol: :lol:[/quote]

Nee... S cirou optikou to sviti lip... :lol: Ale asi o 0,1%... :lol: Ale ve meste to je fpoho, ale kdyz se vyjede ven za brno na nejakou tu vokresku... Tak to je hukot... :roll: :D
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#50 Příspěvek od Fugo »

hele u auta s man. převodovkou taky nevytočíš motor na 5 tis a nenarveš tam kvalt přes zuby. Takže u aut. musiš ve volnoběhu dát kvalt a potom teprv přidávat plyn, to M nebo E nebo S jsou jen volby pro režim jak ta převodovka má řadit M- manuální dáváš tam kvalty Ty, S sport vytáčí to kam až to jde a pak řadí další kvalt, E econom.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#51 Příspěvek od Fugo »

Kdybys chtěl převodovku tak dnes jsem si přivezl z Německa jednu ze 750
najeto 170 000 km a je to samozřejmě 4HP24 tak kdyby byl zájem je za 15tis kč.
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od RedBaron »

Pšeňa: Když jsme jeli spolu, tak jsem měl [S][3], tedy sport režim, kterej točí až 6400 před přeřazením a režim, ve kterým to zařadí maximálně trojku. Když se jede ostřeji, vždycky je tam potom připravenej vhodnej kvalt a když ne, tak kickdown trvá do půl vteřinky. Když jsme potom sjížděli z Hosína přes Borek do ČB, tak jsem potom odřadil na [E][D], aby to řadilo i 4. a 5. stupeň, prostě normální projíždění tam, kde nemá cenu blbnout. Do vytočenýho neutrálu jsem nikdy neřadil.

Manuál byl jen na starším čtyřkvaltu, tady jsou jen volby [S][E][*], tedy sport, ekonomic (běžná jízda) a zimní režim, kdy to zcela vynechává první rychlost a rozjíždí se to na to, co je zařazeno v kulise. Vypadá to složitě, ale je to fakt jednoduchý jak facka.

---

Tommano&spol.: S automatem se dá klidně i blbnout, jenom je největší píčovina to vytočit a mrsknout tam kvalt, jde do hajzlu obložení, a to je naprosto stejný případ jako u spojky v manuálu, schválně zkus kolikrát běžná spojka po sobě vydrží přenést moment přes gumy 235 nebo 255 když dáš plnej a pustíš ji.

Když je tam kvalt, tak to ani na suchým asfaltu nezahrabe ani bez ASC. Stejně tak moje 540iA a stejně tak 750iA mýho mechanika, natož 735iA mýho táty. Jasně, jde tomu pomoct nakopnutím brzdou, čímž se odlehčí zadek a prokluz umožní nebo prostě zatočit předek a utrhne se to taky, když je na to místo nebo trocha písečku pod kolem taky udělá své.

Přiznám se, že jsem žádný kolečka se svým autem nedělal a asi ani dělat nebudu, je to volovina. U 635CSi když jsem potřeboval odněkud rychle vypadnout opačným směrem, tak jsem dal plnej, pustil spojku, otočila se na pětníku a zmizela do opačnýho směru, jenže dělal jsem to jen když to mělo smysl a byl manuál a samosvor, což je na tyhle věci trochu líp konstruovaný.

Abys měl představu, kolik to bude stát, tak když jsme kupovali kompletní sadu na ZF4HP22 v 735iA, tzn. lamely, o-kroužky, ložiska, repase měniče a práce, stálo to 32 tisíc Kč.

Jenom bych někde nerad poslouchal, že automat se pořád sere, jak to někteří rádi prohlašují, protože s touhle převodovkou můj mechanik najezdil 2x200 tisíc kilometrů s károu a dalším autem na ní ze Švajcu, a to je na ní sakra jiná zátěž než si jen tak jezdit. Jenom se musí vědět, jak ji používat a čeho se vyvarovat.

Mrzí mě, že ti to tak dopadlo, ale aspoň bude zkušenost do budoucna. Takže přeju hodně štěstí, málo utracených peněz a brzo si zase hovět v kůži za volantem. :?
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od psena »

Jo jasne, vim ze jsi do otacek neradil...
takze pokud tam mas 3 tak tam muzes dat za jizdy D a stejne tak muzes dat 3 kdyz pred tim jedes na D?
No asi ano, uz to zacinam chapat, to vis zajima me to, tva kara me porad nedava spat.... :D
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od Zave »

psena píše:Jo jasne, vim ze jsi do otacek neradil...
takze pokud tam mas 3 tak tam muzes dat za jizdy D a stejne tak muzes dat 3 kdyz pred tim jedes na D?
No asi ano, uz to zacinam chapat, to vis zajima me to, tva kara me porad nedava spat.... :D


Jojo... To je strojovna... :lol: Uz se tesim, az me sveze MAd-Max... :wink: Sem na to moooc zvedavej, protoze jak me v tom sveze, tak uz nebudu chtit nic jinyho... :wink: Se znam... :lol:
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od RedBaron »

psena píše:Jo jasne, vim ze jsi do otacek neradil...
takze pokud tam mas 3 tak tam muzes dat za jizdy D a stejne tak muzes dat 3 kdyz pred tim jedes na D?
No asi ano, uz to zacinam chapat, to vis zajima me to, tva kara me porad nedava spat.... :D


psena: Přesně tak, za jízdy můžeš dávat cokoli mezi kvalty. Dokonce když ve 160ti dáš dvojku, tak ti do nedovolí dokud otáčky neslezou pod těch 6400 kvůli přetočení. Vyřazení na neutrál prý podle bývalého majitele nevadí a stejně tak by už měla být ohlídaná zpátečka a parkovačka při jízdě vpřed, to každopádně nevím, protože ani jedno jsem mimo stání zařadit nezkoušel a ani nebudu, vždycky jenom mezi kvalty.

V sobotu odjíždím na Costa Bravu a zatím nechávám vyměnit olej a filtr v automatu u Bychla ve Vestci, doživotní náplni nevěřím ani za mák a převodovka při přeřazení na čtyřku malinko cukne, takže uvidíme, jestli jí to pomůže. Když jsem o tom cuknutí říkal mechanikovi, tak se mi tlemil, co hledám u jedenáctiletýho auta za vychytávky, že to skoro necejtil :)
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od darmon »

dozivotni rovna se 80-160tisic dle vyrobce almary :)
mimochodem P za jizdy jsem zkusil, ty zamky jsou osetreny na to.
TOMMANO_V12
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 24.09.2004 00:00
Bydliště: Karosa B 941E
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od TOMMANO_V12 »

RedBaron píše:Pšeňa: Když jsme jeli spolu, tak jsem měl [S][3], tedy sport režim, kterej točí až 6400 před přeřazením a režim, ve kterým to zařadí maximálně trojku. Když se jede ostřeji, vždycky je tam potom připravenej vhodnej kvalt a když ne, tak kickdown trvá do půl vteřinky. Když jsme potom sjížděli z Hosína přes Borek do ČB, tak jsem potom odřadil na [E][D], aby to řadilo i 4. a 5. stupeň, prostě normální projíždění tam, kde nemá cenu blbnout. Do vytočenýho neutrálu jsem nikdy neřadil.

Manuál byl jen na starším čtyřkvaltu, tady jsou jen volby [S][E][*], tedy sport, ekonomic (běžná jízda) a zimní režim, kdy to zcela vynechává první rychlost a rozjíždí se to na to, co je zařazeno v kulise. Vypadá to složitě, ale je to fakt jednoduchý jak facka.

---

Tommano&spol.: S automatem se dá klidně i blbnout, jenom je největší píčovina to vytočit a mrsknout tam kvalt, jde do hajzlu obložení, a to je naprosto stejný případ jako u spojky v manuálu, schválně zkus kolikrát běžná spojka po sobě vydrží přenést moment přes gumy 235 nebo 255 když dáš plnej a pustíš ji.

Když je tam kvalt, tak to ani na suchým asfaltu nezahrabe ani bez ASC. Stejně tak moje 540iA a stejně tak 750iA mýho mechanika, natož 735iA mýho táty. Jasně, jde tomu pomoct nakopnutím brzdou, čímž se odlehčí zadek a prokluz umožní nebo prostě zatočit předek a utrhne se to taky, když je na to místo nebo trocha písečku pod kolem taky udělá své.

Přiznám se, že jsem žádný kolečka se svým autem nedělal a asi ani dělat nebudu, je to volovina. U 635CSi když jsem potřeboval odněkud rychle vypadnout opačným směrem, tak jsem dal plnej, pustil spojku, otočila se na pětníku a zmizela do opačnýho směru, jenže dělal jsem to jen když to mělo smysl a byl manuál a samosvor, což je na tyhle věci trochu líp konstruovaný.

Abys měl představu, kolik to bude stát, tak když jsme kupovali kompletní sadu na ZF4HP22 v 735iA, tzn. lamely, o-kroužky, ložiska, repase měniče a práce, stálo to 32 tisíc Kč.

Jenom bych někde nerad poslouchal, že automat se pořád sere, jak to někteří rádi prohlašují, protože s touhle převodovkou můj mechanik najezdil 2x200 tisíc kilometrů s károu a dalším autem na ní ze Švajcu, a to je na ní sakra jiná zátěž než si jen tak jezdit. Jenom se musí vědět, jak ji používat a čeho se vyvarovat.

Mrzí mě, že ti to tak dopadlo, ale aspoň bude zkušenost do budoucna. Takže přeju hodně štěstí, málo utracených peněz a brzo si zase hovět v kůži za volantem. :?

JJJ... Diky za rady a info o automatu, doufam, ze jiz brzy budu jezdit.... :wink:
Anonymous

#58 Příspěvek od Anonymous »

Fandím ti at už brzo vyjedeš :wink: ale rád bych viděl foto a asi nebudu sám .Dík at už to tady je :wink: :wink: :wink:
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od Zave »

jedno v male podobe ma u nicku... Ale chtelo by to velkou foto... :wink:
TOMMANO_V12
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 24.09.2004 00:00
Bydliště: Karosa B 941E
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od TOMMANO_V12 »

Nevite nekdo nahodou co se mohlo v te prevodovce posrat, tim nasim zachazenim??? Neni to nahodou jen menic, ta babovka se zlutejma lopatkama na obrazku - tam by meli byt ty lamely co se pravdepodobne spalily ne?? Bo je neco i v samotne almare..
Přílohy
4HP22small.jpg
4HP22small.jpg (52.24 KiB) Zobrazeno 565 x
Odpovědět