Pšeňa: Když jsme jeli spolu, tak jsem měl [S][3], tedy sport režim, kterej točí až 6400 před přeřazením a režim, ve kterým to zařadí maximálně trojku. Když se jede ostřeji, vždycky je tam potom připravenej vhodnej kvalt a když ne, tak kickdown trvá do půl vteřinky. Když jsme potom sjížděli z Hosína přes Borek do ČB, tak jsem potom odřadil na [E][D], aby to řadilo i 4. a 5. stupeň, prostě normální projíždění tam, kde nemá cenu blbnout. Do vytočenýho neutrálu jsem nikdy neřadil.
Manuál byl jen na starším čtyřkvaltu, tady jsou jen volby [S][E][*], tedy sport, ekonomic (běžná jízda) a zimní režim, kdy to zcela vynechává první rychlost a rozjíždí se to na to, co je zařazeno v kulise. Vypadá to složitě, ale je to fakt jednoduchý jak facka.
---
Tommano&spol.: S automatem se dá klidně i blbnout, jenom je největší píčovina to vytočit a mrsknout tam kvalt, jde do hajzlu obložení, a to je naprosto stejný případ jako u spojky v manuálu, schválně zkus kolikrát běžná spojka po sobě vydrží přenést moment přes gumy 235 nebo 255 když dáš plnej a pustíš ji.
Když je tam kvalt, tak to ani na suchým asfaltu nezahrabe ani bez ASC. Stejně tak moje 540iA a stejně tak 750iA mýho mechanika, natož 735iA mýho táty. Jasně, jde tomu pomoct nakopnutím brzdou, čímž se odlehčí zadek a prokluz umožní nebo prostě zatočit předek a utrhne se to taky, když je na to místo nebo trocha písečku pod kolem taky udělá své.
Přiznám se, že jsem žádný kolečka se svým autem nedělal a asi ani dělat nebudu, je to volovina. U 635CSi když jsem potřeboval odněkud rychle vypadnout opačným směrem, tak jsem dal plnej, pustil spojku, otočila se na pětníku a zmizela do opačnýho směru, jenže dělal jsem to jen když to mělo smysl a byl manuál a samosvor, což je na tyhle věci trochu líp konstruovaný.
Abys měl představu, kolik to bude stát, tak když jsme kupovali kompletní sadu na ZF4HP22 v 735iA, tzn. lamely, o-kroužky, ložiska, repase měniče a práce, stálo to 32 tisíc Kč.
Jenom bych někde nerad poslouchal, že automat se pořád sere, jak to někteří rádi prohlašují, protože s touhle převodovkou můj mechanik najezdil 2x200 tisíc kilometrů s károu a dalším autem na ní ze Švajcu, a to je na ní sakra jiná zátěž než si jen tak jezdit. Jenom se musí vědět, jak ji používat a čeho se vyvarovat.
Mrzí mě, že ti to tak dopadlo, ale aspoň bude zkušenost do budoucna. Takže přeju hodně štěstí, málo utracených peněz a brzo si zase hovět v kůži za volantem.
