denni sviceni na e31 jde dodelat bez nejakych zasadnich uprav vozu a uplne vratne. Tj. po uprave je mozna zpetna demontaz.
Cil upravy?
Splnit pozadavky nasi legislativy na denni sviceni. Tj. necim svitit pres den, aniz by bylo treba svitit hlavnim, vyklapecim svetlometem, nemusela svitit palubka + ovladace a take aby nesvitil zadek. Jelikoz e31 byla prodavana do severskych zemi, tak vuz byl dennim svicenim vybaven uz v dobe vyroby. Predni svetlomety "bumerangy" jsou vybaveny dvouvlaknovou zarovkou. Jako parkovacka se pouziva 5W vlakno, jako denni sviceni pak vlakno 21W, ktere ale v Evrope, Japonsku neni zapojeno. Zaklad kabelaze je ale stejny a instalovany do vsech vozu s evropskou specifikaci.
Co je potreba udelat?
1) Priprava relatka - dodelavky na spinani, respektive rozepinani.
2) Uprava prednich svetel - dodelani privodu do patice zarovky.
3) Uprava svazku v prostoru nohou ridice a napojeni na prepinac svetel - napajeni svetel a vypnuti relatkem.
ad 1) Relatko.
Je nutne si pripravit vypinaci relatko pro vypnuti dennich svetel v momente kdyz se rozsviti jakekoli jine. Tj. z relatka mi vedou 4 draty - [S] privod napajeni svetel zapojen na rozpinany kontakt relatka, [P] privod hlavniho napeti do relatka zapojen do privodu relatka, [R] ridici napeti na civku relatka, [Z] drat od civky vedouci na "zem" auta. Mezi [R] a [Z] se standardne dava dioda v zavernem smeru jako ochrana. Ja na [P] dal jeste pojistku 4A. Relatko dle libosti na 12V, bezi tim cca. 3A.
ad 2) Uprava prednich svetel.
Nejdriv je nutne vycvaknout mrizku po stranach ledvin. Idealne tak, ze se chytne za lamely prave u ledvin a vyvikla. Pozor, packy maj po letech tendenci se lamat. Ostatne jako vse na svetlech. Tenhle plast kolegove z nemecka uplne neodhadli.
V moment kdy jsou mrizky venku, je vydet uchyceni svetel. Ze strany mrizky jsou tam 4 krizove hlavicky. Svetlo drzi ta horni a dolni. Prostredni dve jsou pro serizeni dalkovky. Po vytoceni vrutu jde cely bumerang vytahnout ven. Vzadu (za blinkrem) drzi jen na kolikach zasunutych do diry v kapote. Ty maj sice taky "perka" ale vetsinou zlomena. Kabelaz svetla je ke kabelazi vozu pridelana kulatym konektorem. Rozdelani je jednoduche. Jen se proti sobe ty pulky pootoci. Je tam bajonet.
Ted je nutne dodelat jeden drat co spojuje patici parkovacky a konektor. Patice parkovacky ma viditelne pouze tri privody. Kdyz budete v zlutem sajrajtu patice chvili dloubat, najdete tam posledni nezapojeny, zality pin. Ten je nutne spojit s pinem v konektoru. Staci cca. 30cm dratu. V konektoru je nutne drat s banankem zasunout do prostredniho ze tri volnych pinu (direk). A je hotovo. Spojovaci drat i s banankem bud sezenete z nejakeho vraku (jako ja) nebo tam nejaky maly bananek nabastlite. V nejhorsim si cvaknete protilehly drat a spojite je natvrdo

ad. 3) Pripojeni v aute.
a) Odstrojeni tapecu u nohou ridice.
Nejdriv je nutne sundat operku chodidla, ktera je v jednom kusu s krytem repra a tvori levou stenu. Nejdriv se musi sundat paka otevreni kapoty. Uprosted cepu je cepicka pod kterou je maly vrut. Staci vytocit a pak sundat paku. Kryt pak jeste drzi na dvou plastakach, ktere je nutne otocit o 90°. Ted je mozne kryt vyndat do strany k sobe. Vepredu ma jeste zub, ktery zapada do podlazky.
Pak doporucuji sundat, odklopit spodni plato palubky nad nohama. Drzi na 4 plastovych cvokach.
Nyni je mozne odhrnout celou podlazku co byla pod operkou chodidla. Pod ni co hledame - spousta svazku a velkych konektoru.
Na velky bily plochy konektor, napul schovany za modrym uplne stejnym, je treba privest 12V. Jde o sedo-cerny drat, ctvrty z prava v prvni rade bileho konektoru. Kouka na vas. Na tento drat je pripojen drat [S] z relatka. Vlevo dole pod svazky je videt zemnici bod auta se spoustou hnedych dratu. Tam se chytne drat [Z]. Tim je pulka hotova a zbyva zapojit privody u vypinace svetel.
Nejdriv je nutne vytlacit vypinac svetel z palubky. Tohle je peknej voser. U mne to slo skoro bez problemu, u jineho auta to bylo horsi... Idealni je necim bez hran odloupnout palubku uplne v rohu, je tam klip, a pak zatlacit na perko vypinace zezadu a postelovat - vytlacit... Mne se osvedcila priohnuta cajova lzicka

Ted uz jen zbyva zas cely ten bordel v nohou ricice naskladat zpet a je hotovo a nemusite jezdit s vyklopenyma svetlama.