Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Carbon airbox M3 E36 3.0
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 804
- Registrován: úte 18.07.2006 00:00
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim, dnes mi přišel mail s dotazem, jesli mám nějak vyřešený to sání v TP, protože típka chytli policajti a řekli mu, že to tam nemá co dělat a jestli to má v TP, či k tomu sání má nějakej typovej list či něco takovýho.
Prý mu jinak seberou techničák.
Já samořejmně taky žádněj papír nemám.
To je to sání takovej problém?
Prý mu jinak seberou techničák.
Já samořejmně taky žádněj papír nemám.
To je to sání takovej problém?
- LiborM
- Registrovaný
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř 27.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Chci se podělit o zkušenosti s Carbon sáním a Alpha-N softem.
Konečně jsem se dokopal k tomu,abych po dvou sezonách a asi 12tis.km změřil výkon na autě po namontování carbon sání a jednotky Alpha-N. Výsledek je až nečekaný,ale taky to potvrzuje to,co to auto dělá,tedy že odspodu se tomu nechce,ale ve vysokých otáčkách to jede krutě.
Před 3mi lety jsem byl auto odbrzdit a auto mělo 206kw a 339Nm,což jsem považoval za uspěch. Během následujícího roku proběhla uprava namotování Carbon sání a jednotky Alpha-N, střední díl Bastuck bezkat a zadní díl výfuku z 3,2,který je kuchlý. Navíc jsem oddělal visco ,klimu a ten vzduchový kompresor na emise Smile
Změřený výkon je 249,09KW(338ps) v 7198ot/min a 352.82 Nm v 5997ot/min. Navíc v té hale,kde se to měřilo bylo napadnutí vedro,takže při chladnějších vzduchu by se dalo očekávát lepší průběh výkonu i kroutáku.
Bohužel zmíněný výkon je tak vysoko, že na normální použití defakto nevyužitelné. Ještě nevím,co s tím budu dělat,ale asi vrátím původní soft a namontuji váhu vzduchu,protože tím vrátím krouták nazpátek do nízkých otáček a v reálném světě se s tím bude lépe jezdit. Tohle je ideální na okruh,nebo na vrchařské auto,kde se ten výkon využije.
Ten výkon je daň za to, že to auto žere furt mezi 20-30litry, defakto neudrží volnoběh,neustále se to uchlastává, svíčky jsou po 3tis.km uplně v prdeli a co se týče jízdy,tak s autem např. po městě je zatrest jezdit,protože na každý křižovatce to zdechá,pořád dokola. Pomalou jízdou to taky žere ,takže jezdit normálně s malou spotřebou je nereálné.Ideální režim pro tuto kombinaci je plný plyn,pro který je to i předurčeno.
http://liborm3.rajce.idnes.cz/Vykonova_ ... _brzda.jpg
Pozitiva: Vysoký výkon ve vysokých otáčkách
Posunutý omezovač otáček k 8000ot.
Brutální zvuk
Dobře to vypadá,když je otevřená kapota
Malé ušetření váhy
Využitelnost: motorsport
Negativa: Ztráta kroutáku a hlavně je posunut do vysokých otáček,
takže jako kdyby nebyl.
Spotřeba svíček
Využitelnost výkonu v reálném životě(režim plynu ON/OFF)
Spotřeba paliva, když vezmu můj režim(střelba!!!) tak se
pohybuje mezi 18-30litry(na okruhu ještě více)
Ve stejném režimu jsem se sérií jezdil 13-22l.Dalo by se říci,
že alpha-N zvýší spotřebu o cca 5l/100km
Málokdy to drží volnoběh, nejhorší je studený start
Emise - smrdí to jak stará kurva(pokud ještě máte katy,tak
s těmi se rozlučte)
Tyto zjištění mám z vlastní zkušenost po cca 12tis.km během 2let s Carbonem a Alpha-N.
Myslím si, že by to nebylo tak tragické,pokud bych si nechal udělat soft přímo na moje auto přímo na brzdě,od někoho ,kdo tomu rozumí, protože někomu to může fungovat lépe(ted nemyslím výkon,ale to okolo.)
Na grafu je viděl, že krouták pořád nějak lítá nahoru a dolů,což by se mělo odladit na brzdě nejlépe s megasquirtem.
Konečně jsem se dokopal k tomu,abych po dvou sezonách a asi 12tis.km změřil výkon na autě po namontování carbon sání a jednotky Alpha-N. Výsledek je až nečekaný,ale taky to potvrzuje to,co to auto dělá,tedy že odspodu se tomu nechce,ale ve vysokých otáčkách to jede krutě.
Před 3mi lety jsem byl auto odbrzdit a auto mělo 206kw a 339Nm,což jsem považoval za uspěch. Během následujícího roku proběhla uprava namotování Carbon sání a jednotky Alpha-N, střední díl Bastuck bezkat a zadní díl výfuku z 3,2,který je kuchlý. Navíc jsem oddělal visco ,klimu a ten vzduchový kompresor na emise Smile
Změřený výkon je 249,09KW(338ps) v 7198ot/min a 352.82 Nm v 5997ot/min. Navíc v té hale,kde se to měřilo bylo napadnutí vedro,takže při chladnějších vzduchu by se dalo očekávát lepší průběh výkonu i kroutáku.
Bohužel zmíněný výkon je tak vysoko, že na normální použití defakto nevyužitelné. Ještě nevím,co s tím budu dělat,ale asi vrátím původní soft a namontuji váhu vzduchu,protože tím vrátím krouták nazpátek do nízkých otáček a v reálném světě se s tím bude lépe jezdit. Tohle je ideální na okruh,nebo na vrchařské auto,kde se ten výkon využije.
Ten výkon je daň za to, že to auto žere furt mezi 20-30litry, defakto neudrží volnoběh,neustále se to uchlastává, svíčky jsou po 3tis.km uplně v prdeli a co se týče jízdy,tak s autem např. po městě je zatrest jezdit,protože na každý křižovatce to zdechá,pořád dokola. Pomalou jízdou to taky žere ,takže jezdit normálně s malou spotřebou je nereálné.Ideální režim pro tuto kombinaci je plný plyn,pro který je to i předurčeno.
http://liborm3.rajce.idnes.cz/Vykonova_ ... _brzda.jpg
Pozitiva: Vysoký výkon ve vysokých otáčkách
Posunutý omezovač otáček k 8000ot.
Brutální zvuk
Dobře to vypadá,když je otevřená kapota
Malé ušetření váhy
Využitelnost: motorsport
Negativa: Ztráta kroutáku a hlavně je posunut do vysokých otáček,
takže jako kdyby nebyl.
Spotřeba svíček
Využitelnost výkonu v reálném životě(režim plynu ON/OFF)
Spotřeba paliva, když vezmu můj režim(střelba!!!) tak se
pohybuje mezi 18-30litry(na okruhu ještě více)
Ve stejném režimu jsem se sérií jezdil 13-22l.Dalo by se říci,
že alpha-N zvýší spotřebu o cca 5l/100km
Málokdy to drží volnoběh, nejhorší je studený start
Emise - smrdí to jak stará kurva(pokud ještě máte katy,tak
s těmi se rozlučte)
Tyto zjištění mám z vlastní zkušenost po cca 12tis.km během 2let s Carbonem a Alpha-N.
Myslím si, že by to nebylo tak tragické,pokud bych si nechal udělat soft přímo na moje auto přímo na brzdě,od někoho ,kdo tomu rozumí, protože někomu to může fungovat lépe(ted nemyslím výkon,ale to okolo.)
Na grafu je viděl, že krouták pořád nějak lítá nahoru a dolů,což by se mělo odladit na brzdě nejlépe s megasquirtem.
- Přílohy
-
- brzda.jpg (135.71 KiB) Zobrazeno 5041 x
-
- 14062013592.jpg (170.24 KiB) Zobrazeno 5041 x
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
- LiborM
- Registrovaný
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř 27.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Chtěl bych se podělit o další krok v úpravě Carbon boxu. Po delší době jsem se konečně dokopal k tomu,abych dodělal nějakým rozumným způsobem váhu vzduchu a vyřešil filtr. Vyřešil jsem to podle Slevima z Bmwklubu.sk. Protože pořád laboruji s tím,aby to mělo lepší průběh kroutáku,bylo vhodné vyměnit nasávací trumpety za originál. Pro zkoušku jsem namontoval originál sání se vším všudy a musím konstatovat, že to jelo lépe. Krouták ve středních otáčkách byl určitě větší, než s carbon boxem.
Sání jsem rozřízl napůl, odřezal trumpety, jak z venku,tak vevnitř a začal pasovat origo trumpety, které oproti carbonovým jsou asi 2x delší a mají půlkulatý tvar oproti rovným, tedy nasávaný vzduch tam jde pod správným úhlem a to přímo ovlivňuje průběh kroutícího momentu. Zárověň jsem do sání napasoval váhu vzduchu. Pasování nebyla vůbec žádná sranda, sání jsem měl asi 100x venku a zase zpět a bylo to časově i nervově dost náročné, jelikož jsem musel mít na motoru našroubované samotné trumpety. Po slícování jsem sání slepil a z části sešrouboval. Pro ideální pozici jsem musel jeden roh carbon sání uříznout, kvůli tomu, že se nevlezlo kvůli obalu na olejový filtr. Díra se zalaminovala a přestříkala. Na sání jsem mohl nasadit nazpátek šišku vzduchového filtru a muže se jezdit. Výsledek je takový, že se to chová jako serie,má to lepší průbeh kroutáku a zároven je zachovaný řvoucí zvuk carbon sání. Celá úprava je finančně nenáročná je to pouze o vaší práci a nějakém spojovacím materiálu.
Sání jsem rozřízl napůl, odřezal trumpety, jak z venku,tak vevnitř a začal pasovat origo trumpety, které oproti carbonovým jsou asi 2x delší a mají půlkulatý tvar oproti rovným, tedy nasávaný vzduch tam jde pod správným úhlem a to přímo ovlivňuje průběh kroutícího momentu. Zárověň jsem do sání napasoval váhu vzduchu. Pasování nebyla vůbec žádná sranda, sání jsem měl asi 100x venku a zase zpět a bylo to časově i nervově dost náročné, jelikož jsem musel mít na motoru našroubované samotné trumpety. Po slícování jsem sání slepil a z části sešrouboval. Pro ideální pozici jsem musel jeden roh carbon sání uříznout, kvůli tomu, že se nevlezlo kvůli obalu na olejový filtr. Díra se zalaminovala a přestříkala. Na sání jsem mohl nasadit nazpátek šišku vzduchového filtru a muže se jezdit. Výsledek je takový, že se to chová jako serie,má to lepší průbeh kroutáku a zároven je zachovaný řvoucí zvuk carbon sání. Celá úprava je finančně nenáročná je to pouze o vaší práci a nějakém spojovacím materiálu.
- Přílohy
-
- IMG_1180.JPG (108.34 KiB) Zobrazeno 4922 x
-
- IMG_1178.JPG (79.78 KiB) Zobrazeno 4922 x
-
- IMG_1172.JPG (118.1 KiB) Zobrazeno 4922 x
-
- IMG_1170.JPG (122.67 KiB) Zobrazeno 4922 x
-
- IMG_1162.JPG (104.63 KiB) Zobrazeno 4922 x
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
a na brzdě jsi s tím už byl? má to tedy ted nějaký efekt? dal jsi zpět origo trumpety a váhu, tedy řízení motoru, a přísun vzduchu bude s tejný s tím rozdílem, že toto řešení bude mít pravděpodobně lepší plnění krajních válců než origo. a pak tedy zvuk, což nevím jestli stojí za tu cenu toho carbon sání
- LiborM
- Registrovaný
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř 27.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Když by jsi dobře četl psal jsem: '' Výsledek je takový, že se to chová jako serie,má to lepší průbeh kroutáku a zároven je zachovaný řvoucí zvuk carbon sání.''
To je na každém ať posoudí jestli to za to stojí nebo ne, mě to za to stálo, protože ten motor s carbon sáním má uplně jiný projev. Dneska už se prodávají na ebay carbon sání už udělaný s těmito trumpetami,protože už asi taky výrobci chápou, že je to lepší, stojí to cca okolo 20tis, před pár lety tohle ''lepší'' sání stálo přes 40tis. Pořád jsem nechápal, proč některé stojí pod 20 a druhé 2x tolik, ted je cena poloviční. Ted aktuálně je na Bazoši jedno sání za 10tis, což je dobrý. To carbon sání hlavně otevírá dveře většímu výkonu v kombinaci s Alpha-N. Na brzdě jsem ještě nebyl, před týdnem jsem to dodělal a doted jsem s tím jezdil.
To je na každém ať posoudí jestli to za to stojí nebo ne, mě to za to stálo, protože ten motor s carbon sáním má uplně jiný projev. Dneska už se prodávají na ebay carbon sání už udělaný s těmito trumpetami,protože už asi taky výrobci chápou, že je to lepší, stojí to cca okolo 20tis, před pár lety tohle ''lepší'' sání stálo přes 40tis. Pořád jsem nechápal, proč některé stojí pod 20 a druhé 2x tolik, ted je cena poloviční. Ted aktuálně je na Bazoši jedno sání za 10tis, což je dobrý. To carbon sání hlavně otevírá dveře většímu výkonu v kombinaci s Alpha-N. Na brzdě jsem ještě nebyl, před týdnem jsem to dodělal a doted jsem s tím jezdil.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
jj, já tě chápu a rozumím. mě jen zajímalo jestli se to nějak lépe ted projeví i na brzdě, protože ten tvar tohodle sání je podlě mě lepší než sériové, ale jestli to bude i vidět na křivce - tak jsem to mylsel. nechci rýt. je to tvoje auto a dělej si sním co chceš.
měl jsem taky e36 M3 skoro 4roky a je mi jasné že ta úprava carbon airbox a alphaN řízení motoru není na normální ježdění....ve spod to nemá vůbec krouťák, všecko se to posune do vyšších otáček, což je super na okruh, kde ten motor pořád točíš vysoko, ale do provozu na silnici je to naprd.
takže já s touto úpravou souhlasím - je to prostě vývoj v čase. napřed člověk chce toto, pak zjistí že to není optimální tak udělá další krůček.
měl jsem taky e36 M3 skoro 4roky a je mi jasné že ta úprava carbon airbox a alphaN řízení motoru není na normální ježdění....ve spod to nemá vůbec krouťák, všecko se to posune do vyšších otáček, což je super na okruh, kde ten motor pořád točíš vysoko, ale do provozu na silnici je to naprd.
takže já s touto úpravou souhlasím - je to prostě vývoj v čase. napřed člověk chce toto, pak zjistí že to není optimální tak udělá další krůček.
- LiborM
- Registrovaný
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř 27.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak, je to vývoj. Hlavně když jsem tam to carbon sání daval poprvé, nevěděl jsem moc do čeho jdu. Na brzdu půjdu, mám graf i s origo sání i s carbonem a alpha N, tak to budu pak mít všechno a dá se porovnávat...aspon pak bude mít případně někdo,kdo by to chtěl dát na m3 srovnání jestli do toho jít nebo ne. Což já jsem třeba neměl.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q