Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kolik vám bere oleje s50b30/32

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Spajky »

Strašně mě znervózňuje, že si moje 3.2jka veme cca 0.8-1l na 3000km, řekněmě tedy 3deci na 1000km. Nebyl sem na to u bejvalý M52jky zvyklej :lol: Občas jí dám za uši, má nalítáno 160k km, fajn beru že tam nějaká spotřeba bejt musí, je to mko a kva kva kva, ale kua 2-3dc na 1000 km, jak moc je to v prdeli? :) Furt harašuju, že bych udělal GOčko, ale aby to zas nebylo horší než lepší, kor když bych v tom lítal za takový prachy. Kde většinou tady u těch motorů bejvá problém, kroužky, ventily, gufera...? Vim, že je víc možností, co je ale nejpravděpodobnější a zajímá mě, jak sou na tom ostatní motory :) Nic sem tady nenašel.
Uživatelský avatar
Hyena
Registrovaný
Příspěvky: 573
Registrován: pon 01.06.2009 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Hyena »

Ma od vymeny k vymene(max 7.tis.km) 0,0 nic...jestli deci, 2?Na SZ odpovim zitra...nebyl cas :oops:
KEHO rennsport
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od LiborM »

Mě 3,0i vzal letos po najetí 6000 km ani ne 0,5l Castrolu TWS...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

to bych nerešil asi ani takovou spotřebu oleje :) lepsi nez kdyby se to nemazalo , mozna jenom koukni jestli se ti nekde nerosi nejaky tesneni kde by se to mohlo stracet trebas taky ;) koukni do ETK co stoji vybrusovej pist a nejaka generalka te prejde :D kovana druhovyroba ale vyjde o hodne lip imho ;) poptam se kamose co mu to bere po generalce tedka :) ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Spajky »

MattyX píše:to bych nerešil asi ani takovou spotřebu oleje :) lepsi nez kdyby se to nemazalo , mozna jenom koukni jestli se ti nekde nerosi nejaky tesneni kde by se to mohlo stracet trebas taky ;) koukni do ETK co stoji vybrusovej pist a nejaka generalka te prejde :D kovana druhovyroba ale vyjde o hodne lip imho ;) poptam se kamose co mu to bere po generalce tedka :) ;)



Vim že to je cca kilo :) Pokud mi někde někdo zaručí, že to pak bude OK, klidně bych do toho šel, jenže to je kámen úrazu. Těsnění nikde nerosí, max těsnění u vanosu, ale to fakt max rosí, a to to musí fakt dostat. A teče víko ventilů, o tom vim, ale neřikej mi, že by se tam ztrácelo tolik oleje.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no me trebas rosilo viko ventilu a myslim si ze za tu dobu to udelalo ten efekt jako kdybych blok vylil tak pul litra oleje (M20 - litinapower :twisted: )

btw : vybrusový kovaný pisty se daji sehnat na ebay za 1300E všech šest (limitovany jsou 1100koni 12 000rpm :twisted: ) ale todle je ukvapený řešit podle mě ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#7 Příspěvek od kosh »

mě žádné eMko nebalo nikdy olej. Od výměny do výměny max 1dl, ale to muselo dostávat pěkný kotel.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#8 Příspěvek od Meda »

Ani M5 E39 by nemela papat olej?
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#9 Příspěvek od blesk666 »

u mna tiez nebadam ziadny ubytok oleja. V-TEC Hondy hodne majitelov tvrdi ze 0?5-1l oleja na 1tis km je v pohode hlavne u Intery Type R a Accorda type R. Podla mna to uplne v pohode neni ani tam lebo su ITR ktore neberu skoro nic, ale zas tie co beru chodia normalne aj dost dlho dokazu vydrzat. U M-ka to bude podobne. este by som skontroloval odvetranie bloku motora. Spalovany olej ma tu nevyhodu ze karbonuje a karbon ako znamo je tvrdy-takze z dlhodobeho hladiska to zvysuje opotrebenie. Caste vymeny kvalitneho oleja (TWS, VR1...?) by to mali redukovat na minimum. zatial by som to urcite neriesil rozoberanim motora - max skontrolovat ci su kompresie zhodne na vsetkych valcoch - ak by bola co i len jedna horsia o viac ako 10% tak treba skusit uvolnit kruzky a zacat uvazovat az potom co dalej. lebo ina kompresia na jednom valci nerovnomerne zatazuje kluku a loziska...dosledky si mozno domysliet
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#10 Příspěvek od Dally »

Meda píše:Ani M5 E39 by nemela papat olej?


:lol: Tak to beru jako vtip... S62 papá až žere...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#11 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

S50b30 100-145tis km nebrala ani deci mezi 10tis výměnou, výměn si to těsnění pod vikem (už jen kvůli riziku zahoreni, teče to hned nad svody) a zkontroluj přepad ventil na bloku (je to tady řešeny někde niž i s obrázky)+sundej gum hadici sani a mrkni jestli tam není hodně oleje od kliky pred natrubkama v komoře...
“Ability is what you're capable of doing.”
cabal
Registrovaný
Příspěvky: 1029
Registrován: stř 06.02.2008 01:00
Bydliště: Olomouc/Postřelmov
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od cabal »

Spajky píše:Strašně mě znervózňuje, že si moje 3.2jka veme cca 0.8-1l na 3000km, řekněmě tedy 3deci na 1000km.


Měnil jsem olej 7 tisic zpět, teď budu znova, do té doby (7 tisic) mi nezmizelo ani deci oleje, možna 1dcl, to nepoznam, ale rysku mám stále stejně
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Mrkni do toho sani, jak pise Hanz. Pokud je tam olej, jde vrchme pres gufera ventilu nebo krouzky. Jeslti to zere olej se da nekdy poznat i tak, ze roztocis dvojku do plna a prudce uberes. Pokud vylitne modry oblacek, je to jasny a jde to krouzkama do sani. Jo a tohle nejlepe za jizdy, na miste ten motor nezatizis jako na silnici.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#14 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jako Speedy, pripadne delsi sjezd z kopce pri brzdeni motorem, pri naslednem pridani plynu to zahuli
“Ability is what you're capable of doing.”
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Hanz píše:jako Speedy, pripadne delsi sjezd z kopce pri brzdeni motorem, pri naslednem pridani plynu to zahuli


Přesně tak. Je to způsobeno tím, že jsou zavřené klapky a tím vzniká velký podtlak ve spalovacích prostorách a začne se nasávat olej přes kroužky z klikového prostoru a po přídání plynu ten nahromaděný olej vylítne ven výfukem.

Třeba kovaný motory, než se zahřejou a vymezí se vůle, tak žerou olej jako blázen.
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Spajky »

Speedy píše:Mrkni do toho sani, jak pise Hanz. Pokud je tam olej, jde vrchme pres gufera ventilu nebo krouzky. Jeslti to zere olej se da nekdy poznat i tak, ze roztocis dvojku do plna a prudce uberes. Pokud vylitne modry oblacek, je to jasny a jde to krouzkama do sani. Jo a tohle nejlepe za jizdy, na miste ten motor nezatizis jako na silnici.



Dneska sem to zkoušel a z motoru toho moc nešlo, ale foukal zasranej vítr, tak nevim. Jakej vliv na to maj nový katy? Předpokládám, že když se bude někde pálit olej, tak to ani nový katy nepochytaj a modrej kouř pude z laufu stejně. Ptám se, jelikož já mám katy měnený cca 10k km zpět.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

KAty olej opravdu nevyfiltrujou.
gigo
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: úte 29.05.2007 00:00

#18 Příspěvek od gigo »

M3 3,2 najeto těsně pod 200 tis. km a při výměně po max 8.000 km nepozoruji žádný úbytek... Max. jako ostatní 1dcl. Jezdím pouze na TWS
burner
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: sob 07.03.2009 01:00

#19 Příspěvek od burner »

Meda píše:Ani M5 E39 by nemela papat olej?


No,nevim jak komu.Ale mě S62 olej nepapá ale přímo chlastá! :-( Nechce se mi do toho lejt nějaký ty rádoby přípravky na tento problém ale dost me to vadí pořád řešit jestli mám u sebe olej...Ale asi je to u M5 normální...
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

burner píše:
Meda píše:Ani M5 E39 by nemela papat olej?


No,nevim jak komu.Ale mě S62 olej nepapá ale přímo chlastá! :-( Nechce se mi do toho lejt nějaký ty rádoby přípravky na tento problém ale dost me to vadí pořád řešit jestli mám u sebe olej...Ale asi je to u M5 normální...


S62 je tím známá, že papá olej. Je to dáno tím že ten motor je většinou dost opotřebenej=moc dlouho jako novej nevydrží. Chce to překroužkovat písty, tudy to nejvíc utíká asi.
Odpovědět