Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Termopáska na svody

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#21 Příspěvek od DWXak »

Taky jsem nad tím dřív uvažoval, ale po očistci při instalaci laděných svodů už vživotě nepomyslím na to, že bych to měl podstoupit znova :D
jerrykx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Klatovy

#22 Příspěvek od jerrykx »

trošku si dovolím přimíchat do diskuze další otázku.
Svody se jen omotají na potrubí a na koncích stáhnou páskou? nic víc, nic míň? Četl jsem něco o namočení svodů pro lepší zatažení při zaschnutí, také jsou k prodeji spreje na termopásky, které prý slouží k nějakému zalakování pórů na svodech...má to smysl?

btw: neobmotával jste někdo svody na 6ti hrnku?...kolik cca metrů v jaké šířce potřebuji :?:
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#23 Příspěvek od pragdejf »

se taky připojim. někdo dělal dovnitř svodů keramickej nástřik, aby teplo neprestupovalo ani do materialu, ale nevim kdo na klubu to byl a s jakym vysledkem se setkal. pamatujete si to nekdo?
DAVe_1
Registrovaný
Příspěvky: 1797
Registrován: úte 27.12.2005 01:00
Bydliště: Brno

#24 Příspěvek od DAVe_1 »

pragdejf píše:se taky připojim. někdo dělal dovnitř svodů keramickej nástřik, aby teplo neprestupovalo ani do materialu, ale nevim kdo na klubu to byl a s jakym vysledkem se setkal. pamatujete si to nekdo?


Hanz :wink: ale on e tu uz moc nevyskytuje.
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#25 Příspěvek od pragdejf »

myslis LSD hanze?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#26 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

nastrik keramikou je urcite nej varianta, jen je technologicky nemozny tu vrstvu nanest rovnomerne dovnitr trubky, kde by to melo MAX smysl - zamezeni prestupu tepla do materialu samotneho (aplikace u skrine turba, kratkych svodu a pod), takze resenim je nastrik zvenku... vrstva drzi, pokud ty svody nejsou tenke a ohybajici se vlastni vahou za tepla, pak to v miste ohybu zacne praskat (bavime se o blasti par mm, kde ty svody nejvic pracujou)...
tohle baleni paskou funguje, ale jen omezene, zacne se to casem loupat a ocel svody maji tendenci reznout... navic ta keramika ma uplne jine izolacni vlastnosti (kompaktni vrstva, tepelny odpor radove jinde), pro predstavu 0,5mm plech vydrzi trapeni autogenem tak minutu, bez vrstvy par sekund nez jde plamen skrz...
“Ability is what you're capable of doing.”
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#27 Příspěvek od pragdejf »

cus, myslel sem to na litinovy svody z M50, sou dost kratky, aby se to dalo nanest dovnitr? budu ty svody resit na M50B30, trochu se bojim, ze uz bude pod kapotou trochu dusno. jezdim totiz jako kretén :lol:
Joy
Registrovaný
Příspěvky: 617
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Joy »

Čau kuci, dovolím si to trochu oživit.
O tom keramickym nástřiku taky uvažuju, máte někdo představu, kdo to v praze nebo okolí dělá, na kolik to zhruba přijde, jakou to má životnost, atd.?
chtěl bych to dávat na komplet novej nerezovej výfuk, (dělanej na zakázku), je to technologicky vhodnej materiál, nebo byste doporučili něco jinačího?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#29 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Ja to dělám, jestli to mas ready tak napis, zítra bych to vzal spolu s dalsima dilama, at je to rychleji hotové. Kdyžtak SZ...
“Ability is what you're capable of doing.”
Joy
Registrovaný
Příspěvky: 617
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Joy »

Výfuk se bude teprv dělat, ale jelikož to chci tepelně odstínit, sonduju z čeho nejlíp roury nechat udělat. Jsou lidi co mají s nerezem velmi špatný zkušenosti, jsou lidi, kterým vyhovuje. Ale to se nebavíme o "keramizování" vnitřku. V týhle kombinaci bych potřeboval vytáhnout rozum z někoho, kdo se v tom oboru pohybuje a má s čím srovnávat.

Máš vysledovaný, jak (pozitivně/negativně) ovlivňuje nástřik průtok, popřípadě tah "vzduchu" v potrubí? Předpokládám, že vrstva bude dostatečná na přikrytí výrobních zářezů.?

V tý souvislosti bych potřeboval vědět jakou vrstvu tam stříkáš? 1mm nebo víc? Podle toho bych nechal nadimenzovat potrubí. Na motor přijde M50 sání, filtr, dost pravděpodobně ASC klapka a nechám naladit jednotku v Dingolfingu. Pak podle toho nechám udělat výfuk.

Když jsme u toho, dělá zakázkový výfuky někdo z klubáků?
Odpovědět