Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

dolívání oleje

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Odpovědět
Zpráva
Autor
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#1 Příspěvek od Tom_120i »

Máte s tím někdo zkušenost v 1er? Ať už v naftě nebo benzínku? Někde jsem o tom zaslechl. Vím že do octavie RS se muselo lít docela dost (cca litr na 10.000km), to jsem naposledy dělal, když jsem měl Škodu 100.

Nechci věřit že bych musel něco dolívat i do BMW, prosím utvrďte mě v tom :cry:
fidzi
Registrovaný
Příspěvky: 659
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od fidzi »

Co je na tom špatného, že se musí dolívat olej? Špatné to je když se dolívat nemusí a s přibývajícíma kilometrama musíš víc a víc :-D Jako je tomu například u dieselů u VW Group :-D
rikin
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 26.03.2009 01:00

#3 Příspěvek od rikin »

V rodine mame 120d, 318d + muj kamarad ma 118d a nikdy olej nedolivali (kazde auto najelo mnoho desitek tisic km).

Benziny od BMW zrejme papaji oleje vic. Co znam 130ky ktere jezdi pilu (vcetne moji), tak dolivaji 1l na 5000 km +/-. Nekdy to vydrzi i vic, treba 10 000.

Co se vymeny oleje tyce, tak jedno, jestli ti to ukazuje nebo ne, na pocitac kasli - pokud auto nesetris mel bys menit olej tak po 10 tis km.

Jak pise fidzi - co je na tom spatneho? Pokud te to nenuti dolivat casteji nez po 5000 km (to by znacilo, ze je neco spatne), tak pohoda. Stejne ten origo olej stoji litr 370 kc nebo kolik, na 5000 km to neni zadna castka (kdyz to srovnam treba s misakama gumama 22 tis. Kc po 8 tis km).
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#4 Příspěvek od Tom_120i »

Co je na tom špatného? To že to musí někdo udělat a hlídat to, to je na tom špatného. Tech pár stovek za litr oleje neřeším. Od dob Š100 jsem to nedělal a ještě nikdy olej nedolíval, vlastně jsem od té doby ani olej nekupoval, hodím auto do servisu a oni to udělají.
Stačí mi, že musím hlídat ostřikovače :evil:. Když mi známej říkal, že dolívá do OII RS, tak jsem se smál a nevěřil že je to ještě možný (možná tak u Alfy bych tomu věřil).. no vidím, že jsem se pletl.
A je to potřeba aji teďka u těch motorů po faceliftu? Není to už vychytaný nebo je to "běžná věc"?

Asi si budu muset koupit olej a nějaký montérky, abych se neumazal :)
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#5 Příspěvek od Tom_120i »

rikin: To je teda síla, nechápu nad tvou fotkou gum. To je možný udělat při běžným provozu nebo to je výsledek z okruhu?
rikin
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 26.03.2009 01:00

#6 Příspěvek od rikin »

Tom_120i píše:rikin: To je teda síla, nechápu nad tvou fotkou gum. To je možný udělat při běžným provozu nebo to je výsledek z okruhu?


Normalni provoz, na okruhu to za 20 km znicim asi tak, jako 1000 v normal provozu.

Co jsem pozoroval na nordu, tak prakticky po kazdem odjetem kole byly na pneu viditelne znamky opotrebeni, ale to podle me neni misakama, to plati obecne. Nicmene je potreba dodat, ze jsem nejezdil vubec cistou stopu.

Kazdopadne daleko vic nez pneu dostavala zabrat spojka, po kazdem kole jsem musel zastavit a 5 minut chladit. Jinak zbytek auta v pohode. Spojky jsou zrovna hodne slaba stranka jednicek a poslednich trojek (proc myslite, ze novinari dostanou vzdycky testovaci auto s automatem ;)).
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#7 Příspěvek od Tom_120i »

Já měl za to, že protože neumí řadit :D
beranek
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 15.01.2011 01:00

#8 Příspěvek od beranek »

rikin píše:
Tom_120i píše:rikin: To je teda síla, nechápu nad tvou fotkou gum. To je možný udělat při běžným provozu nebo to je výsledek z okruhu?


Kazdopadne daleko vic nez pneu dostavala zabrat spojka, po kazdem kole jsem musel zastavit a 5 minut chladit. Jinak zbytek auta v pohode. Spojky jsou zrovna hodne slaba stranka jednicek a poslednich trojek (proc myslite, ze novinari dostanou vzdycky testovaci auto s automatem ;)).


S tou spojkou to můžu potvrdit. Když jsem si svou 130i testoval na zrychleni s pomoci zapůjčené GPS, tak cca po pátým plným odpalu z 0-200 začla spojka prokluzovat a po dalších dvou už klouzala úplně. K tomu smrděla neskutečně a ještě dva dny trvalo to z auta vyvětrat. ;-) Když ale vystydla, tak už byla v pohodě, nicméně moc dimenzovaná na dlouhodobější přenášení výkonu auta evidentně není.
fidzi
Registrovaný
Příspěvky: 659
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od fidzi »

Tom_120i píše:Co je na tom špatného? To že to musí někdo udělat a hlídat to, to je na tom špatného. Tech pár stovek za litr oleje neřeším. Od dob Š100 jsem to nedělal a ještě nikdy olej nedolíval, vlastně jsem od té doby ani olej nekupoval, hodím auto do servisu a oni to udělají.
Stačí mi, že musím hlídat ostřikovače :evil:. Když mi známej říkal, že dolívá do OII RS, tak jsem se smál a nevěřil že je to ještě možný (možná tak u Alfy bych tomu věřil).. no vidím, že jsem se pletl.
A je to potřeba aji teďka u těch motorů po faceliftu? Není to už vychytaný nebo je to "běžná věc"?

Asi si budu muset koupit olej a nějaký montérky, abych se neumazal :)
Na palubním počítači máš ukazatel hladiny. A když je to na spodní hranici, tak ti to řekne samo. Tobě stačí jen otevřít kapotu, víko na dolívání oleje a nacmrchtat to tam. Pokud to záměrně nehodláš lít po sobě, tak napotřebuješ ani rukavice a ani monterky. Vychytaný to není a ani nebude, je to tak nastavené od výroby. A pro životnost motorů je to jen ku prospěchu.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#10 Příspěvek od Killca »

kdyz se vratime k oleji, je to pruser u novych bmw motoru, uz je to dimenzovany jinak, na urcity ztraty a proto je potreba lejt olej, nekdy i litr na 3000km a to do motoru, ktery zrovna vzesly z linky

stary litinovy motory, to bylo bez jakehokoli uniku po celych 15tisic km do vymeny, novy uz bohuzel jsou neco jineho

ale furt nikdo z vas asi nema na M5 jednoho zdejsiho clena, ktera si v plnym zatahu vezme i litr oleje na 500km :-D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#11 Příspěvek od Tom_120i »

Nemůže to být důvod k reklamaci?
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#12 Příspěvek od JaneCk »

Pokud máš k ruce návod, vsadím se, že tam bude napsáno, že auto může sežrat i 1 litr oleje na 1000 km. Výrobce se tím asi i kryje. Smiř se s tím, že olej se prostě dolévá a když auto budeš točit a držet ve vyšších otáčkách, budeš dolévat prostě více...
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#13 Příspěvek od Killca »

janeck ma pravdu, nevim teda, jestli zrovna u bmw, ale u mercedesu tu krutou kouzelnou formuli maj, je to az srandovni, ale bohuzel to znovu podvrzuje, ze cim novejsi bmw (samozrejme i jine znacky, ale vetsina z nich je sh** celou dobu), tim vetsi ****, hlavne vsechno levny a usetrit :!:
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
rikin
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 26.03.2009 01:00

#14 Příspěvek od rikin »

Jednou jsem to resil v autorizaku a rikali mi to, co rika Janeck - 1l/1000 km je jejich norma a pokud to nezere vic, tak to podle nich neni reklamovatelna zavada.

Ale s tim co rika Killca nesouhlasim. BMW slo totalne do sracek, ale ty motory o kterych se bavime jsou spicka, konkurence si k nicemu takovemu ani nepricichla. Pokud vezmu motor, ktery je ve 130i (naladeni pred-FL verze), tak ma prakticky instantni reakci na plyn, zatah v celem spektru od nejakych 1500 az do 7500, zvuk naprosto famozni, vaha motoru nizka, spotreba taky. To, ze tam clovek musi dolit 1l za 5 az 10 tis km (kdyz jezdi dost brutalni zpusobem) je nic oproti zbytku.

Zkusim to rict trosku jinak, stylem jizdy s timto motorem se spotrebou 22l/100 km po okresce jede konkurence od audi za nejakych 42l/100, subaru taktez, focus rs nad 30l atd... a to se vubec nebavime o tocivosti, zvuku, prubehu vykonu, reakci na plyn atd.

Co jsem ridil Z4 v Mku v M rezimu tak ten rozdil byl znat (nejvic po strance reakce na plyn), zale zase tak velke drama to nebylo. Kdyz vezmu treba novy STicko, tak ten motor je oproti tomu ve 130ce naprosta sracka, vykon to ma jen v rozsahu 4000, mozna 4500 a v 6000 tis to umre, obrovska turbodira, spotreba atd... mohl bych pokracovat dal ale nemam na to cas. :)

Jinak to, ze BMW a porsche uz prechazeji na ctyrvalce kvuli tomu, ze jejich "show" spotreba a emise se lepe prodavaji a i cesta jejich motoru je cestou zkazy, to uz je vec jina.
standa08
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 30.03.2006 00:00

#15 Příspěvek od standa08 »

ja jsem tak 3000km po vymene oleje a ted jsem dolival pul litru oleje, mam 120i, jezdim prevazne po praze...taky jsem z toho docela rozladenej ale auto je 2005 tak s tim nic nenadelam, proste trochu zere olej, beru to tak
rikin
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 26.03.2009 01:00

#16 Příspěvek od rikin »

standa08 píše:ja jsem tak 3000km po vymene oleje a ted jsem dolival pul litru oleje, mam 120i, jezdim prevazne po praze...taky jsem z toho docela rozladenej ale auto je 2005 tak s tim nic nenadelam, proste trochu zere olej, beru to tak


Pul litru oleje na 3000 km, tedy litr na 6000 km zase neni tak velky extrem, treba na pomery 130i je to celkem normalni. Ja byt tebou vubec bych se tim netrapil.

Jinak celkem zajimave ("vecna diskuse") tema s timto souvisejici je - jak jizda ovlivnuje spotrebu oleje (neboli - muzu za to ja, ze to tak zere?). Jedni tvrdi, ze motory vic zerou ve vyssich otackach a druzi zase v nizsich. Ja jsem byl z tech prvnich, jezdil jsem porad ve vysokych, tak jsem to tomu prirazoval, ale uz se mi stalo, ze i tento zpusob jizdy prestal vest k "vyssi" spotrebem oleje. Bude to tedy zalezet i na typu oleje (nicmene mne je udajne davan porad ten stejny) a asi i na dalsich faktorech (plynulost jizdy, teplota atd).
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#17 Příspěvek od JaneCk »

To Rikin:
Nevím no, tady tohle auto je můj vůbec první šestiválec. Předchozí auta escort, mondeo nikdy olej nebraly. Nicméně se musí nechat, že jsem taky zpočátku nemohl skousnout, že jsem začal dolívat olej. Ale u mě bych řekl, že teda platilo, že jízdou ve vyšších otáčkách si to ten olej vzalo. Zpočátku byl člověk ohromen jízdou, výkonem (já vím, 523 je hovno :-D) atd., takže jsem to vytáčel. Teď jezdím normálně a jestli doleju za 5000 0,5 litru...

__________________
E39 523iA 1998 Tour
Odpovědět