pavproch píše: pon 05.05.2025 14:56
Zítra tam ten (první) litr (levného) Shellu doliju
Tak první zkušenost se shellem - zdá se (ujeto 1000 km), že ho žere krapet víc než CFS (obojí bylo/je 5w-40) - za fčera ujetých 1000 km spapkal o trochu víc než litr.
A naopak, zdá se že při dlouhých jízdách žere obyčejného naturalu 95 asi o půllitr na sto míň než žral BA98NA.
pavproch píše: čtv 29.05.2025 11:02
To sem zvjedaff, esli sem si naběhnul nebo to bude k čemu...brambor2 už zae potřebuje nové kosti př. stabilizátoru (tluče to na výmolech) - na allergru sem našel sadu za tři stovky.... tak uvidíme... prý příští týden...
Mám, zítra/pozítří pudou do auta. Sem zvjedaff, jak dlouho vydrží, předchozí byly taky aftermarket (Delfáj) a daly jen 10tis km, zatímco předtím sem dycky jezdil OEM z autorizáku a ty vydržely i 30 tis km (Meyle?).
pavproch píše: čtv 29.05.2025 11:02
To sem zvjedaff, esli sem si naběhnul nebo to bude k čemu...brambor2 už zae potřebuje nové kosti př. stabilizátoru (tluče to na výmolech) - na allergru sem našel sadu za tři stovky.... tak uvidíme... prý příští týden...
Mám, zítra/pozítří pudou do auta. Sem zvjedaff, jak dlouho vydrží, předchozí byly taky aftermarket (Delfáj) a daly jen 10tis km, zatímco předtím sem dycky jezdil OEM z autorizáku a ty vydržely i 30 tis km (Meyle?).
Kdybych Ti to pár stran zpět s těma kostima neříkal… kup TRW nebo Meyle HD. Nic jinýho tak dlouho nefunguje.
vita11: LMI je v tomto případě bohužel dost shit, vydrží plus mínus autobus půl roku když dobře. OEM je TRW - jezdím to přes dva roky na 19” a drží.
Tak 3er je po dalším (malém=levném) servisu "in-house" (Libor, jen woleje a filtry + ty pšonské tyčky př. stabilizátoru). A je tam teda už ten levný Shell Helix Ultra 5w-40.
Autovrak.... zase se bramborovi2 (bezdůvodně, bez doprovodných efektů jako nouzák apod) rozsfítila kontrolka motoru = nilon chyb zapalování a CAs a bůhvíčeho ještě. Vynulováno. No jo no, prostě staré auto.
EDIT
pavproch píše: pon 05.05.2025 14:56
Ten Shell mám a budu ho teda lít do bramborova2 N52. ....esli bude nějaká (subjektivní) změna chodu/hlasitosti nebo něčeho jiného. Myslím, že ne.
Tak, prvních pár set km s kompletní olej. náplní jen Šell (nemíchaný s CFS) odjeto a potvrzuju, není tam žádného slyšitelného nebo cítitelného rozdílu.
pavproch píše: pát 04.04.2025 15:41
Jedna poznámka na okraj (dialektika páč stárnu): celou zimu sem yezdil bramborem2 (N52B30 bez sport režimu), fčíl jaxem sedl do m4Zlika (taky N52B30, ale se sport režimem), tak se mi mnohem víc líbí, jak pod plynem ve sport režimu N52 jde chtivě/lačně do otáček, ale (už) se mi ažtak nelíbí, že v ostatních režimech (meziplyny, ubrání plynu a klidná jízda) se mi zdá až moc "syrový" (brambor2 reaguje tak nějak jemněji/příjemněji). Sem zvjedaff, esli si zas NATO zvyknu ....
Zvyknul a rychle, jako dycky a je to návykové, dyž fčíl sednu do brambora2 (bez "sport") tak je to scíplé/lenivé, fuj.
pavproch píše: pon 02.06.2025 12:58 kosti př. stabilizátoru na allergru
Sem zvjedaff, jak dlouho vydrží, předchozí byly taky aftermarket (Delfáj) a daly jen 10tis km
Tak, buď sem měl slyšiny, nebo ten pšonský šit dal CELÝ jeden tysyc kilometrů. Už to (asi) zase tluče - musím to teda pořádně vypozorovat/odposlecnout než kolem teho budu něco dělat - našel sem ve skříni jednu (zapomenutou) tyčku Delphi TC1473, tak dyžtak k ní dokoupím jen tu druhou TC1474....
Tak, Geront měl zase nápad... a kupodivu s hepy endem: Už sem tu spal víckrát, že sem se už jakž-takž naučil na té své diag Launch dělat to, co potřebuju, ale... doposud sem dycky diagnostikoval doma nebo fprci (= tam i tam je wifina, Launch k ní připojený, páč ta sfiňa vyžaduje při diagnostice být online - nebo sem apoň prozatím nenašel způsob jak tu nutnost připojení wochcat), provozuju autovraky (= může se kdykoli cokoli posrat i někde na cestách, kde není wifi). Launch má USB, já mám datový USB stick, taxem ho tam (při vypnuté wifi) strčil a.... jo, připojilo se to (sice jen 2G, ale co už) a fungovala diag. Hezky, dyž těma svýma autovrakama pojedu někam dál, budu brát (preventivně) Launch ssebou a vím jak na něj i mimo civilizaci. Kéžbych to ale NIKDY nepotřeboval.
pavproch píše: úte 24.06.2025 13:35
Kura, taxem přišel na jedno (subjektivně) velké mínus Mich PIlot Sport5 - přední na bramborovi2 se sjíždí (logicky) pomaleji než zadní (= přední měním až po 2 zadních sjetých), mám vzadu ty nové a ty přední (ojeté tak na půl) začaly hučet jak kráva. Měnit je ale (předčasně) nebudu, šetřím. Je skoro jisté, že další sada př+z nebude Mich, ale P-zero... uvidím, vyzkouším.
Hmm, nemám co dělat taxem gůglil a našel sem test ADAC 2025 (18") kde ty Pzera sou až na 14.tém místě, na prvním byly GY Assymetric 6, dělají se i v mnou požadované kombinaci 225/40+255/35 R18 a jsou (překvapivě) o dost levnější než Mich, P apod prémiové značky. Žeby?
Mě ke konci začaly hučet i PS4 a to ještě měly přes 4mm, ale měly už docela věk. Dal jsem místo nich Hankook S1 Evo3 a jako daily zatím fungují dobře. Assymetric 6 teď budu dávat na Z3. Jsou jedny z mála, které se dělají v rozměru 245/40/17 a vyšly mi z testů pro použití víkendovky nejlíp
V8 power BMW 650i LCI Spacegrau
Top down BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine BMW R1150R Atlantablau
Musím zase pochválit stařečka brambora2, jak krásně a bezproblémově odfungoval výlet do ta3 a z5... kuju moc. Ale perlička, neska jaxem jel z5 = 220 km za 2 hod = nemazlil sem se s tím, taxem z BY nahoru na hranice dostal těžkej kouř od Panamery (neměl označení, ale asi to bylo turbo = 4 laufy zezadu). Sem to řezal těma serepentinama nahoru v redline a on jen uďál brmbrmbrm a byl pryč.... porše je holt jiná liga.