Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
peter666555
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 28.11.2018 18:49

E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#1 Příspěvek od peter666555 »

Zdravim, hadam tu najdem nejaku pomoc :)

Mam taky problem ze teraz v zime mi blbne turbo a vstreky. Ak vytiahnem na +-1700rpm tak ma turbo potlaci aj bez toho aby som velmi pridaval, skubne ma ako keby som skocil na plyn. Pripojil som to na inpu a siel som sa previest. Vsimol som si (podla mna) dost velke rozdieli medzi current a desired values pri charge-air pressure a air mass. Moze to sposobovat aj toto ze pri tych 1700 mi proste turbo posle viacej vzduchu ako ma ? Vsimol som si v spetaku ze ak ma trhne tak vyfuk vypluje oblacik dymu. S turbom som cez jar leto jesen nemal ziadne problemy. Turbo nepiska no taha poslabsie. Dalsia taka cudna vec su vstreky. Meral som aj korekcie ktore vyzeraju celkom pohode (od -0.5 do 0.5). No zaujimava vec sa stava ked mi zacne trhat autom. Korekcie su obrovske a vyzera to na vymenu vstrekov. No problemy mam snimi len v tom rozsahu otacok. Cez jar leto jesen som nikdy nespozoroval taketo vykyvy a ani nedymim. Takto mi to blbne len v zime a chybovy kod mam 46d3. Nebude to problem elektroniky ? Lebo naraz turbo a vstreky blbne a len v zime, je to cudne.

2 min videjko:
https://youtu.be/x9JRx6_vung

Auto E46 2003 fl 318d

Diky za pomoc.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#2 Příspěvek od TurboShnek »

peter666555 píše:Zdravim, hadam tu najdem nejaku pomoc :)

Mam taky problem ze teraz v zime mi blbne turbo a vstreky. Ak vytiahnem na +-1700rpm tak ma turbo potlaci aj bez toho aby som velmi pridaval, skubne ma ako keby som skocil na plyn. Pripojil som to na inpu a siel som sa previest. Vsimol som si (podla mna) dost velke rozdieli medzi current a desired values pri charge-air pressure a air mass. Moze to sposobovat aj toto ze pri tych 1700 mi proste turbo posle viacej vzduchu ako ma ? Vsimol som si v spetaku ze ak ma trhne tak vyfuk vypluje oblacik dymu. S turbom som cez jar leto jesen nemal ziadne problemy. Turbo nepiska no taha poslabsie. Dalsia taka cudna vec su vstreky. Meral som aj korekcie ktore vyzeraju celkom pohode (od -0.5 do 0.5). No zaujimava vec sa stava ked mi zacne trhat autom. Korekcie su obrovske a vyzera to na vymenu vstrekov. No problemy mam snimi len v tom rozsahu otacok. Cez jar leto jesen som nikdy nespozoroval taketo vykyvy a ani nedymim. Takto mi to blbne len v zime a chybovy kod mam 46d3. Nebude to problem elektroniky ? Lebo naraz turbo a vstreky blbne a len v zime, je to cudne.

2 min videjko:
https://youtu.be/x9JRx6_vung

Auto E46 2003 fl 318d

Diky za pomoc.
Hmmm :eh: Já bych spíš tipoval na to že se ti zasekává regulační ventil turba než špatná řídící jednotka nebo vstřiky. ;)

V zimě se projevuje plno věcí protože železo se zmenšuje a tekutiny tuhnou, a něco co v létě funguje normálně v zimě může přestat. Já jsem 3 roky řešil problém se zasekáváním stěračů, až jsem ten celej mechanizmus rozebral, vyčistil, vyměnil tuk, teď fungujou normálně. :ja_nic: :D
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#3 Příspěvek od de-nitro »

zkoukni jestli nemas netesnosti ve vedeni vzduchu pred i za turbem
peter666555
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 28.11.2018 18:49

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#4 Příspěvek od peter666555 »

Diky pani v sobotu sa na to pozriem. A co si myslite na tie vstreky ? Predpokladam ze falosny vzduch velmi neovplivnuje korekcie, ci ?
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#5 Příspěvek od TurboShnek »

peter666555 píše:Diky pani v sobotu sa na to pozriem. A co si myslite na tie vstreky ? Predpokladam ze falosny vzduch velmi neovplivnuje korekcie, ci ?
No, já toho moc o korekcí vstřiků nevím protože mám to štěstí mít motor kterej ještě není common-rail, ale podle tohodle dokumentu:

https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10 ... 0705X28312

Je tam napsaný že ECU každých 17 vteřin vypočítává optimální korekci pro každej vstřik rovnicí která se zakládá z rychlosti motoru, teploty, rychlosti turba, tlaku atd... což dává smysl ale opět nevím jestli to takhle je konkrétně u BMW. Ale v takovým případe by na to přisávání vzduchu, únik tlaku, zasekávaní regulace turba a třeba i rozbitý čidlo mělo vliv. Já si pořád myslím že je to tím ventilem než vstřikama nebo ECU, možná že i tou netěsností. ;)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

- souhlasím s "kalašnikov", že se zasekává (nevrací) regulační ventil turba, jestli je podtlakový nebo elektrický nevím, neznám VIN
- pokud chcete koukat např. v INPA na korekce vstřikovaného množství, tak jedině při volnoběhu nebo lehce zvýšeném volnoběhu,
- řídící jednotka motoru M47 nebo M57 tyhle korekce počítá a realizuje pouze do otáček 1.000-1.200, vyšší už by asi nestíhala,
- tedy koukat na korekce při 1.700 - 1.900 rpm, kdy zabírá turbo je bezpředmětné, i když ty korekce INPA nebo ISTA zobrazí.
peter666555
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 28.11.2018 18:49

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#7 Příspěvek od peter666555 »

starML píše:- souhlasím s "kalašnikov", že se zasekává (nevrací) regulační ventil turba, jestli je podtlakový nebo elektrický nevím, neznám VIN
- pokud chcete koukat např. v INPA na korekce vstřikovaného množství, tak jedině při volnoběhu nebo lehce zvýšeném volnoběhu,
- řídící jednotka motoru M47 nebo M57 tyhle korekce počítá a realizuje pouze do otáček 1.000-1.200, vyšší už by asi nestíhala,
- tedy koukat na korekce při 1.700 - 1.900 rpm, kdy zabírá turbo je bezpředmětné, i když ty korekce INPA nebo ISTA zobrazí.

Dakujem vam obom, hned som o nieco mudrejsi :)
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#8 Příspěvek od TurboShnek »

peter666555 píše:Dakujem vam obom, hned som o nieco mudrejsi :)
[/quote]

Nemáš zač. ;) Čím je člověk moudřejší, tím je vlastně hloupější protože si uvědomuje že toho neví čím dál tím víc. :lol:
peter666555
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 28.11.2018 18:49

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#9 Příspěvek od peter666555 »

kalasnikov471 píše:
Nemáš zač. ;) Čím je člověk moudřejší, tím je vlastně hloupější protože si uvědomuje že toho neví čím dál tím víc. :lol:

Mozem ta este o nieco poprosit ? Vedel by si mi zistit ake mam turbo ? :D (alebo nejaku stranku kde si to viem preverit). Mam taky pocit ze to je 11 65 7 790 223 (z bmwfans.info) ale radsej sa opytam. Dik.
Naposledy upravil(a) peter666555 dne úte 04.12.2018 01:07, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#10 Příspěvek od TurboShnek »

peter666555 píše:
kalasnikov471 píše:
Nemáš zač. ;) Čím je člověk moudřejší, tím je vlastně hloupější protože si uvědomuje že toho neví čím dál tím víc. :lol:

Mozem ta este o nieco poprosit ? Vedel by si mi zistit ake mam turbo ? :D (alebo nejaku stranku kde si to viem preverit) vin: **********. Mam taky pocit ze to je 11 65 7 790 223 (z bmwfans.info) ale radsej sa opytam. Dik.
No, jak to dělají profesionální mechanici nevím ale tohle je docela dobrá stránka kam napíšeš svůj VIN a dá ti to nějaký základní informace:

https://decoder.bvzine.com/

Z toho čísla je napsaný že je tam motor M47DU1, bylo vyrobený 2003-08-25 a kód auta je EU71, tak že můžeš jít sem:

https://www.realoem.com
Vybereš si přesně svůj model, datum, porovnáš dole model (EU71) a uvidíš všechny díly a jejich čísla (všechno tohle je taky ve velkým TP tady v ČR - nevím jak to máte na Slovensku).

Tady je tvoje turbo:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_2111

Máš štěstí, máš tam starej, dobrej, podtlakovej ventil regulace kterej je ten samej jako na EGR ventilu tak že je můžeš prohodit a vyzkoušet to. ;)

Ps. svoje VIN číslo vymaž, myslím že není dobrý ho veřejně moc psát. Na fórech je plno dobrejch lidí ale tady zkažený jablka. :P
peter666555
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 28.11.2018 18:49

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#11 Příspěvek od peter666555 »

No pani turbo vymenene a vyskusane. Auto sa javi byt v poriadku, cukanie sa neprejavilo ani po polhodinovej jazde co som velmi rad. Avsak stale ostavaju vysoke hodnoty. Moze to byt vaha vzduchu??Vkazdom pripade som vam velmi vdacny za pomoc!

Hodnoty na volnobehu.
Obrázek
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#12 Příspěvek od TurboShnek »

peter666555 píše:Vkazdom pripade som vam velmi vdacny za pomoc!
Nemáš zač. :potlesk:

Co se týče těch hodnot, myslím že to není váhou vzduchu.

- Vyměň všechny podtlakový hadičky, a měň je pravidelně každých 5 let. Já kupuju 4mm palivový hadičky v Auto Kelly, nepamatuju si přesně dýlku ale řekl bych že 2 metry budou bohatě stačit, pak si je nařežeš jak potřebuješ. Když z něčeho nepůjde sunat, rozřízni konec zezdola nahoru, nikdy jí nekruť a netahej silou protože hodně těch součástek jsou z plastu kterej se za tu dobu může lehce zlomit.

- Myslím že ty vysoký hodnoty vzduchu jsou kvůli tomu že se špatně otvírá EGR ventil. Muže to bejt kvuli špatný podtlakový hadici, a nebo špatný regulaci. Vyčisti ho od sazí a vyzkoušej. Sundej z něj trubku sání, s přidáváním plynu by se měl pomalu otevírat.

- Dál bych ještě tipoval MAP snímač. Stálo by to za to zkusit ho vyčistit čističem na elektroniku. Nikdy do něj ale nepíchej žádnej špendlík, popřípadě koupit novej.

Obešel jsem pár fórumů a všichní co měli tenhle problém řekli že to vyřešila jedna z těch věcí, a z osobní zkušenosti s těmahle motorama vím že 90% problémů souvisí s těmahle věcma. :lol:

https://www.bimmerforums.co.uk/forum/f1 ... l-t125524/

https://www.youtube.com/watch?v=RcYH8W6drMA

Budu držet palce. ;)
peter666555
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 28.11.2018 18:49

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#13 Příspěvek od peter666555 »

Zabudol som povedat ze sme vymenili vsetky hadicky ktore vyzerali pofiderne :). Egr som zapchal podtlakovu hadicku aby sa neotvaral :D (ale to bolo pred rokom a vtedy sa problem nevyskytoval). Ostava MAP snimac ktory moze byt poskodeny alebo znecisteny. :respect:
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#14 Příspěvek od Snejk »

no myslim ze je to naprosto vporadku, jestli si zapchal hadicku egru tak co bys na ty vaze asi chtel mit.. to vlevo jsou pozadovane hodnoty (s otevrenym egrem) to vpravo je realna hodnota (zapchaty egr tezko bude fungovat) tak to ukazuje naprosto presne, nevim co se ti na tom nezda.. ta hodnota aktualni je uplne presna jak ma bejt se zavrenym egrem, otevri si egr a dostanes se na hodnotu vlevo.. nebo se na to vyser protoze e46kam to jeste nevadi... u e90,e60 atd... by ti davno zapalila hlavu otravna hlaska o spatnejch emisich
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#15 Příspěvek od TurboShnek »

peter666555 píše: Egr som zapchal podtlakovu hadicku aby sa neotvaral :D (ale to bolo pred rokom a vtedy sa problem nevyskytoval).
No tak jsme doma. :lol: Jak říkal Snejk, tím že jsi vypojil EGR ventil jsi změnil všechno co inženýři navrhli, vypočítali a hodnoty který počítač očekává. Nemůžeš něco jen tak vypojit a očekávat že všechno bude jako před tím. :P

EGR do sání vpouští kolem 10% výfukových plynů který chladí vzduch ve válcích a drží teplotu pod 1500°C (pokud si dobře vzpomínám) a to zabraňuje reakci mezi dusíkem a kyslíkem která vytváří oxidy dusíku, líp známý jako 'NOx' který pak přispívají ke smogu, kyselýmu dešti atd...

Tak že když vypojíš EGR ventil budeš vypouštět víc NOx, ale protože motor byl navrženej s tím že EGR ventil nebude odpojenej, může se stát že kvůli vyšší teplotě bude nafta vybuchovat dřív než má a začne ti klepat motor, což je dost nepravděpodobný protože naše nafta sotva vybuchuje když má. :lol: Dál budeš spotřebovávat víc paliva, obzvlášť v zimě protože bude trvat dýl než se ti zahřeje motor na optimální teplotu.

Zapoj ho zpátky před tím než utratíš peníze za MAP protože ten je velmi drahej a nebo to nech bejt. ;)
peter666555
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 28.11.2018 18:49

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#16 Příspěvek od peter666555 »

kalasnikov471 píše: EGR do sání vpouští kolem 10% výfukových plynů který chladí vzduch ve válcích a drží teplotu pod 1500°C (pokud si dobře vzpomínám) a to zabraňuje reakci mezi dusíkem a kyslíkem která vytváří oxidy dusíku, líp známý jako 'NOx' který pak přispívají ke smogu, kyselýmu dešti atd...
Boha vy ste dajaky studovany ludia :D (v dobrom myslim) diky teda obom za objasnenie a hlavne tebe kalasnikov za pomoc. Myslim ze moj problem sa teda vyriesil uplne. :cool2: :rock:
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 M47n problem s turbom a vstrekmy.

#17 Příspěvek od TurboShnek »

peter666555 píše:
kalasnikov471 píše: EGR do sání vpouští kolem 10% výfukových plynů který chladí vzduch ve válcích a drží teplotu pod 1500°C (pokud si dobře vzpomínám) a to zabraňuje reakci mezi dusíkem a kyslíkem která vytváří oxidy dusíku, líp známý jako 'NOx' který pak přispívají ke smogu, kyselýmu dešti atd...
Boha vy ste dajaky studovany ludia :D (v dobrom myslim) diky teda obom za objasnenie a hlavne tebe kalasnikov za pomoc. Myslim ze moj problem sa teda vyriesil uplne. :cool2: :rock:
Nemáš zač, udržuj tu e46, takhle už auta nedělají. ;) Já nejsem študovanej automechanik, prostě jsem si koupil starý auto, opravuju ho a učím se po cestě. Oproti druhým lidem vím jen tak 1%. :lol: Pořád lepší než si vzít auto na splátky, ztratit plno peněz a ještě se nic ani ne naučit, běžet do servisu aby dolili kapalinu do ostřikovačů. :smich:
Odpovědět