Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E6x - typy automatů
E6x - typy automatů
Rád bych poprosil o pomoc s identifikací automatických převodovek u BMW E60/61 pro co nejrychlejší orientaci při výběru ojetiny. Objevil jsem zatím 4 typy řadiček (a tedy asi převodovek?) automatu a rád bych věděl, který z nich je pro mě nejlepší volbou. Co jsem pochopil, tak jsou následující typy:
- nejstarší - rovná "kožená" vysoká řadička - klasický hydroměnič ZF 6HP
- novější typ "vyosené" řadičky s "P" tlačítkem - opět hydroměnič ZF 6HP
- novější typ rovné řadičky s "P" tlačítkem a tlačítkem "Sport" - příplatková sportovní převodovka s hydroměničem (ZF 6HP?)
- SMG - tady je to jasné, nebrat...
Osobně mi jde hlavně o kombinace automatů s motory 40i, 45i a 50i. Nejzajímavější mi takhle od stolu přijde sportovní převodovka s hydroměničem, která údajně používá měnič jen na rozjezdy, jinak řadí již bez "prokluzu", což mě docela oslovuje (stejně jako řazení na volantu a Sport tlačítko). Je výdrž u všech "měničových" automatů srovnatelná, nebo se liší? Případně jsou nějaké jiné důvody a zásadní rozdíly proč doporučit nějakou z konkrétních variant?
- nejstarší - rovná "kožená" vysoká řadička - klasický hydroměnič ZF 6HP
- novější typ "vyosené" řadičky s "P" tlačítkem - opět hydroměnič ZF 6HP
- novější typ rovné řadičky s "P" tlačítkem a tlačítkem "Sport" - příplatková sportovní převodovka s hydroměničem (ZF 6HP?)
- SMG - tady je to jasné, nebrat...
Osobně mi jde hlavně o kombinace automatů s motory 40i, 45i a 50i. Nejzajímavější mi takhle od stolu přijde sportovní převodovka s hydroměničem, která údajně používá měnič jen na rozjezdy, jinak řadí již bez "prokluzu", což mě docela oslovuje (stejně jako řazení na volantu a Sport tlačítko). Je výdrž u všech "měničových" automatů srovnatelná, nebo se liší? Případně jsou nějaké jiné důvody a zásadní rozdíly proč doporučit nějakou z konkrétních variant?
Re: E6x - typy automatů
Co jsem kdysi hledal, jsou mimo SMG celkem 4 varianty, ale raději počkej, až ti to potvrdí někdo z místních guru
ZF 6HP19 (2003-2007)
ZF 6HP26 (2003-2007)
ZF 6HP28 (2007-2010)
ZF 6HP28 + SAT (2007-2010)
*SAT = sport automatic transmission
ZF 6HP19 (2003-2007) - moc neznám, ale má omezený max kroutící moment (400 Nm), tzn se dává do menších objemů, zbytek bude zřejmě shodný s 6HP26
ZF 6HP26 (2003-2007) - klasika 6 kvalt, za radičku automatu "taháš" a zůstává v polohách, dodává se bez pádel, bez tlačítka sport

ZF 6HP28 (2007-2010)- přišla s faceliftem, řadička je elektrická a vrací se do "neutrální polohy", dodává se bez pádel, bez tlačítka sport

ZF 6HP28 + SAT (2007-2010) - příplatková verze, přišla s faceliftem, řadička je elektrická a vrací se do "neutrální polohy", má pádla (byť trochu debilní) a tlačítko sport

Mám vyzkoušené verze 26 i 28+SAT a určitě bych šel do sportovní verze s pádly, byť jich asi nejezdí tolik a předpokládám, že pokud se tam něco podělá, bude to stát více, protože vrakoviště budou plné spíše té verze 26. Jinak potvrzuji, že ta 28+SAT řadí bez citelného prokluzu, dává to pocit větší dynamiky, celkově je projev agresivní, ale občas to kopne, jak v autoškole.

ZF 6HP19 (2003-2007)
ZF 6HP26 (2003-2007)
ZF 6HP28 (2007-2010)
ZF 6HP28 + SAT (2007-2010)
*SAT = sport automatic transmission
ZF 6HP19 (2003-2007) - moc neznám, ale má omezený max kroutící moment (400 Nm), tzn se dává do menších objemů, zbytek bude zřejmě shodný s 6HP26
ZF 6HP26 (2003-2007) - klasika 6 kvalt, za radičku automatu "taháš" a zůstává v polohách, dodává se bez pádel, bez tlačítka sport

ZF 6HP28 (2007-2010)- přišla s faceliftem, řadička je elektrická a vrací se do "neutrální polohy", dodává se bez pádel, bez tlačítka sport

ZF 6HP28 + SAT (2007-2010) - příplatková verze, přišla s faceliftem, řadička je elektrická a vrací se do "neutrální polohy", má pádla (byť trochu debilní) a tlačítko sport
Mám vyzkoušené verze 26 i 28+SAT a určitě bych šel do sportovní verze s pádly, byť jich asi nejezdí tolik a předpokládám, že pokud se tam něco podělá, bude to stát více, protože vrakoviště budou plné spíše té verze 26. Jinak potvrzuji, že ta 28+SAT řadí bez citelného prokluzu, dává to pocit větší dynamiky, celkově je projev agresivní, ale občas to kopne, jak v autoškole.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Re: E6x - typy automatů
No a všelijaký ty 535D s pádlama pod volantem to bylo za příplatek i v předface ne? Tlačítko Sport s tím bylo myslím taky.
Re: E6x - typy automatů
JakoobCZ: Díky, přesně tyhle fotky jsem už měl nachystané, ale pak jsem byl líný je sem vkládat
Ta SAT se mi jeví nejzajímavěji, samozřejmě to ale vyřazuje asi 90% ojetých aut, viděl jsem s tím zatím jediné (E61 550i). Zajímaly by mě hlavně rozdíly ve spolehlivosti/životnosti. Předpokládám, že 6HP28 by měla vydržet obecně nejvíc, jelikož bude dimenzována na největší moment.

Re: E6x - typy automatů
Vzhledem k tomu, že kupuješ ojeté auto, tak ta živnotnost bude spíše určena tím, jak s ní zacházel předchozí majitel(é). Jestli nechal vždy ohřát olej, než tomu začal nakládat a potažmo, jestli ho kolem 120-150k km vyměnil. Nicméně pořád je to výrazně robustnější převodovka, než nový 8mi kvalt, co se dává do řady F.
Pokazit se může asi cokoliv, ale když už do toho sypeš peníze, chceš si je pak užít. To ti 520d se starým automatem úplně nedá
Pokazit se může asi cokoliv, ale když už do toho sypeš peníze, chceš si je pak užít. To ti 520d se starým automatem úplně nedá

Tohle jsou dost často retrofity jak pádel, tak těch tlačítek, ale je možný, že sis to mohl dokoupit. Osobně jsem takových E60 moc neviděl.Totic píše:No a všelijaký ty 535D s pádlama pod volantem to bylo za příplatek i v předface ne? Tlačítko Sport s tím bylo myslím taky.
Re: E6x - typy automatů
To je jasné, spíš to myslím z pohledu konstrukce - některé verze jinak dobrých věcí jsou prostě nepovedené, ale to člověk bez dostatečných informací nebo zkušenosti nemá šanci objevit.
Re: E6x - typy automatů
Teď jsem si vzpomněl, asi nejlépe je to sepsané zde:
http://suvik.cz/clanky/prevodovky-zf.html
http://suvik.cz/clanky/prevodovky-zf.html
Re: E6x - typy automatů
Díky, to je zajímavé čtení. Bohužel (i když naprosto pochopitelně) jsem tam nic o variantě SAT nenašel. I Google je na tom podobně 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E6x - typy automatů
SAT není totiž žádná druhá převodovka, je to jen jiný volič a SW.
https://5series.net/forums/diy-do-yours ... ux-110502/
a osobně bych radši 6HP26, než raritní 6HP28
https://5series.net/forums/diy-do-yours ... ux-110502/
a osobně bych radši 6HP26, než raritní 6HP28
Re: E6x - typy automatů
Chápu, že bude horší převodovku sehnat použitou, na druhou stranu mám docela problém koupit něco, co funguje pode mě hůře, abych ušetřil. Je to trochu iracionální, ale právě proto se mi třeba moc nechce do 545i, ale raději bych 550i, protože bych měl pak pořád v hlavě, že jsem mohl koupit 550i... Ale ty automaty bych asi musel zkusit, což je ale stejně úplně nereálné se stejnými auty a motory...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E6x - typy automatů
však prostě kup 550i s automatem a pokud to nebude SAT, tak to doděláš.
stejně bude problém ji najít ve výbavě a rozumným stavu a selektovat si to ještě převodovkou je blbost.
stejně bude problém ji najít ve výbavě a rozumným stavu a selektovat si to ještě převodovkou je blbost.
Re: E6x - typy automatů
Neboj, to neselektuji. Jen si snažím vytvořit představu ideálního auta a pak se na něj co nejvíc přiblížit. A automaty pro mě byly největší neznámá 

Re: E6x - typy automatů
E60 550i se dají sehnat v hezké výbavě v Německu, u nás to není nic moc a tu jednu jedinou hezky vybavenou jsem si koupil já
https://www.autoscout24.cz/lst/bmw/550? ... 10&atype=C&

https://www.autoscout24.cz/lst/bmw/550? ... 10&atype=C&
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E6x - typy automatů
kterou třeba myslíš konkrétně?
Re: E6x - typy automatů
Ta co byla v ČR byla super, chtěl jsem se na ni i jet podívat, ale zatím stejně bez peněz... Můj favorit je zatím tohle auto, dle fotek. Akorát chybí Mpaket.
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 66129.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 66129.html
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E6x - typy automatů
ta vypadá hodně dobře, sice nevídím vyhřívaný volant a dle vinu nevím co ještě nemá, ale krásný interier Individual Interier a ještě absence m-paketu, fajn kombinace. já bych akorát nechtěl kombíka, ale zase proč jinak chtít 5er.
Re: E6x - typy automatů
Kombi je podmínkou, jinak bych šel spíš do 7er asi 

Re: E6x - typy automatů
Teď asi konkrétně žádnou, spíš mi šlo o to, že u nás se ty vybavené kusy moc nevyskytují, zatím co u Němců se pár kousků během roku objeví. Ostatně to, co jsem kupoval já je vlastně taky dovezeno z DE.JaraX píše:kterou třeba myslíš konkrétně?
- kawaman
- Registrovaný
- Příspěvky: 1146
- Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
- Bydliště: Český Těšín
- Klubové ID: 3927
Re: E6x - typy automatů
Vybavenější pětku jsem ještě neviděl..
- Přílohy
-
- 550i.jpg (99.22 KiB) Zobrazeno 3185 x
-
- 550i 2.jpg (74.75 KiB) Zobrazeno 3185 x
Ex - Bmw E66 750Li 2007 individual
Re: E6x - typy automatů
Něco nového od BMW fans Beroun, nebo už prodaný kus?