Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E90 - kontrolka volantu a airbagu - nestartuje

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
fyschy
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pon 06.07.2015 00:00

#1 Příspěvek od fyschy »

Zdravim,

mladá před chvílí nedala přednost při odbočování do leva a frajer jí sestřelil na prdel (nic velkýho trochu díra v pravý straně zadního nárazníku)

Jenže, když chci nastarovat tak se rozsvítí kontrolka volantu a airbagu a auto nereaguje.. Nejdou ani rozsvítít světla, nejde zamknout, nic.

Nevěděl by někdo co s tim může bejt?
Přílohy
IMG-20151011-WA0008.jpg
IMG-20151011-WA0008.jpg (163.74 KiB) Zobrazeno 11369 x
kontrolky
kontrolky
IMG-20151011-WA0008.jpg (163.74 KiB) Zobrazeno 11369 x
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od inspi1981 »

Nevystřelila pyropatrona na baterce?
fyschy
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pon 06.07.2015 00:00

#3 Příspěvek od fyschy »

inspi1981 píše:Nevystřelila pyropatrona na baterce?
A nevíš jak to zjistim? Snažil jsem se tý pyropatroně něco zjistit na netu, ale moc chytrej z toho nejsem
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od matiz »

Rekl bych ze je urcite strelena... Podivej se k baterce do praveho zadniho rohu auta a na plusove vodice. Vedou do toho takove dva pomerne tenke dratky. A nebo to zablokoval CAS, taky moznost.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

V jakém stavu je Battery Safety Terminal (BST) na (+) kontaktu baterie viz článek http://www.bmwklub.sk/bmw5-e39/e39-530d ... 41747.html ? Pokud dojde k odpálení té pyropatrony v BST, tak by se měl celý B+ kabel vyměnit. Ale když nejsou peníze, tak se to jen zacvakne do sebe, někdy se to ještě podkládalo nějakou euromincí, jenže tam vzniká přechodový odpor, jsou problémy s nabíjením baterie i se startem auta. Více na obrázku níže + anglický popis v odkazu vysvětluje proč se tak děje.

Obrázek

Funkce BST - jeho odpálení v čase 2:45
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 26Jq1O1m0M
fyschy
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pon 06.07.2015 00:00

#6 Příspěvek od fyschy »

starML píše:V jakém stavu je Battery Safety Terminal (BST) na (+) kontaktu baterie viz článek http://www.bmwklub.sk/bmw5-e39/e39-530d ... 41747.html ? Pokud dojde k odpálení té pyropatrony v BST, tak by se měl celý B+ kabel vyměnit. Ale když nejsou peníze, tak se to jen zacvakne do sebe, někdy se to ještě podkládalo nějakou euromincí, jenže tam vzniká přechodový odpor, jsou problémy s nabíjením baterie i se startem auta. Více na obrázku níže + anglický popis v odkazu vysvětluje proč se tak děje.

Obrázek

feature=player_embedded&v=c26Jq1O1m0M
Díky moc. Ted jsem se k tomu nějak prokousal a nevim jak dál.. Je tohle to BST s pyropatronou?
Přílohy
IMG-20151011-WA0017.jpg
IMG-20151011-WA0017.jpg (186.81 KiB) Zobrazeno 11323 x
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#7 Příspěvek od inspi1981 »

jj, to je ono. Rozebrat to jde jen násilím :twisted:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podle německého fóra pro e90 když svítí kontrolka airbagů a napínače pásů, tak je vystřelená ta Sicherheitsbatterieklemme G19a, v bloku A46 jsou silové pojistky.

Obrázek

Když otevřeš to zakroužkované, najdeš toto:
http://img11.imageshack.us/img11/4687/img1214rj.jpg

Měl by jsi najít něco podobného a jde o to, jestli je ten (+) kabel vysunutý jako je na tom obrázku vpravo. Protože to je bezpečnostní zařízení, tak to němečtí konstruktéři vylepšili tak, že se to asi nedá jednodušše vrátit zpět a budeš muset koupit celý nový díl s novou pyropatronou. Ale určitě se to dá přemostit tak, aby jsi domů nebo do servisu dojel.

Obrázek
fyschy
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pon 06.07.2015 00:00

#9 Příspěvek od fyschy »

Tak jsem to zkusil rozebrat, sundal jsem ten horní červenej rozvodnej panel nebo co to je, ale tu pojistku se mi sundat nepovedlo.. Zkusil jsem na ní aspoň trošku zatlačit jestli se to náhodou nespojí a nic. Mám strach, abych to nerozmrdal ještě víc :roll:
fyschy
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pon 06.07.2015 00:00

#10 Příspěvek od fyschy »

Nebyl by někdo z Prahy ochotnej mi tu pojistku přemostit/spojit? Samozřejmě ne zadarmo.. Já to prostě sám nedam, jsem absolutně netechnickej typ
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#11 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

To bych nedělal. Ta pyropatrona tam není náhodou a při nějakým blbým nárazu může shořet auto
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
fyschy
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pon 06.07.2015 00:00

#12 Příspěvek od fyschy »

Vlasta píše:To bych nedělal. Ta pyropatrona tam není náhodou a při nějakým blbým nárazu může shořet auto
Bych jí tam pak nechal dát samozřejmě.. muj mechanik co mi dělá auto je teď kompletně full a bude mít čas až 7. listopadu a nemůžu bejt měsíc bez auta kort ještě v tomhle počasí :evil:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

fyschy: Omlouvám se Ti, že jsem Ti napsal, že se to dá přemostit. To přemostění je totiž velmi náročné na provedení a použitý materiál. Po tom kabelu a jeho připojení totiž procházejí desítky ampér od alternátoru do baterky a stovky ampér od baterky do startéru a tyto obvody nejsou chráněny žádnou pojistkou. Při chybném provedení dojde k extrémnímu ohřátí přívodů s možností požáru vozidla a ohrožení přepravovaných osob. Jinými slovy osoba, která tu opravu provede zodpovídá, že se nic výše popsaného nestane. Ze stejného důvodu nebudu radit jak to udělat, protože bych mohl u toho soudu stát společně s mechanikem. Promiň.

Jak to dopadne, když se ten bypass udělá špatně ukazuje tento obrázek:
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1199215264

Odůvodnění:
Do pasivního a aktivního bezpečnostního zádržného systému (SRS=Supplemental Restraint System) v motorových vozidlech, skládající se z airbagů, aktivních napínáků pásů, detekce obsazení sedaček, čidel podélného a příčného zrychlení, nouzového odpojovače baterie a dalších se z důvodů výše uvedených dokonce zakazuje zasahovat nepovolanou osobou. Představ si, že dojde k další havárii a některý z výše uvedených systémů bude nefunkční. Soudní znalec najde, že zařízení bylo opravováno a v problémech bude spoustu lidí. Sám přiznáváš, že automechanik by se na Tvoje auto dostal až v listopadu. Tedy do té doby by jsi s tím bypassem chtěl jezdit? Ano, po našich silnicích jezdí auta bez BST a už dlouho se nic nestalo. Ale někdy si všimni, co dělají hasiči, když přijedou k dopravní nehodě => jeden z prvních jde s velkými kleštěmi ustřihnout přívod od baterie.

Tento systém podle výbavy umí v případě nárazu nebo převrácení auta okamžitě zavřít okna a střešní šíbr, jako prevenci požáru odpojit silové přívody elektriky, odemknout všechny dveře, rozsvítit přední a zadní světla, rozsvítit v interiéru vozidla - vše proto, aby zvýšila šanci přepravovaným osobám opustit vozidlo a dalším osobám zpozorovat vozidlo při snížené viditelnosti, mimo komunikaci nebo v křoví. Připravovaný a v některých vozidlech již zamontovaný systém eCall přivolá pomoc.

Ty potřebuješ originální náhradní díl z BMW. Přesné objednací číslo nejsem schopen říci, protože neznám VIN auta. Cenu tohoto dílu odhaduji na 150 Euro, použitý díl z bouraného auta určitě nebrat. Jako další bude nutno vymazat crash data přes BMW diagnostiku - takže do BMW s autem určitě musíš. Akorát si uděláš vánoční nadílku o 2 měsíce dříve. :D

Pár zajímavých článků k BST, IBS a dalších elektrozařízeních najdete zde:
http://www.bimmerscan.com/bmw-battery-safety-terminal/
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#14 Příspěvek od czNEWMANcz »

starML: díky za zajímavou informaci a vysvětlení, vůbec jsem netušil, že něco takovýho v autě mám :thumbsup:
fyschy
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pon 06.07.2015 00:00

#15 Příspěvek od fyschy »

Tak nakonec to chlapci byla baterka, po výměně všechno šlape jak má a check ok
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: E90 - kontrolka volantu a airbagu - nestartuje

#16 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ahoj. Mohl by mi někdo pls zjistit z el.schematu kolik má být Ohm odporu na tom PLUS kabelu (za patronou od baterky)?

Kabel pořídím v dohlednu, ale potřebuju auto aspoň přeparkovat a odvézt do servisu. Díky, klidně do SZ.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: E90 - kontrolka volantu a airbagu - nestartuje

#17 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Nějaký schema mám jen z TISu:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... ng/RVXlekb
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... on/vAZwc8U

Tak jsem si to dohledal sám. Díky 2 Roskinc. 8-)

A teď jsem z toho trochu nesvůj co vše bych měl objednat z 2,3,9 ?
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... #9176949_3

Poňadž ceny trochu poskočili :roll:
Odpovědět