Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E90 - kontrolka volantu a airbagu - nestartuje
Zdravim,
mladá před chvílí nedala přednost při odbočování do leva a frajer jí sestřelil na prdel (nic velkýho trochu díra v pravý straně zadního nárazníku)
Jenže, když chci nastarovat tak se rozsvítí kontrolka volantu a airbagu a auto nereaguje.. Nejdou ani rozsvítít světla, nejde zamknout, nic.
Nevěděl by někdo co s tim může bejt?
mladá před chvílí nedala přednost při odbočování do leva a frajer jí sestřelil na prdel (nic velkýho trochu díra v pravý straně zadního nárazníku)
Jenže, když chci nastarovat tak se rozsvítí kontrolka volantu a airbagu a auto nereaguje.. Nejdou ani rozsvítít světla, nejde zamknout, nic.
Nevěděl by někdo co s tim může bejt?
- Přílohy
-
- IMG-20151011-WA0008.jpg (163.74 KiB) Zobrazeno 11375 x
-
- kontrolky
- IMG-20151011-WA0008.jpg (163.74 KiB) Zobrazeno 11375 x
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
V jakém stavu je Battery Safety Terminal (BST) na (+) kontaktu baterie viz článek http://www.bmwklub.sk/bmw5-e39/e39-530d ... 41747.html ? Pokud dojde k odpálení té pyropatrony v BST, tak by se měl celý B+ kabel vyměnit. Ale když nejsou peníze, tak se to jen zacvakne do sebe, někdy se to ještě podkládalo nějakou euromincí, jenže tam vzniká přechodový odpor, jsou problémy s nabíjením baterie i se startem auta. Více na obrázku níže + anglický popis v odkazu vysvětluje proč se tak děje.

Funkce BST - jeho odpálení v čase 2:45
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 26Jq1O1m0M

Funkce BST - jeho odpálení v čase 2:45
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 26Jq1O1m0M
Díky moc. Ted jsem se k tomu nějak prokousal a nevim jak dál.. Je tohle to BST s pyropatronou?starML píše:V jakém stavu je Battery Safety Terminal (BST) na (+) kontaktu baterie viz článek http://www.bmwklub.sk/bmw5-e39/e39-530d ... 41747.html ? Pokud dojde k odpálení té pyropatrony v BST, tak by se měl celý B+ kabel vyměnit. Ale když nejsou peníze, tak se to jen zacvakne do sebe, někdy se to ještě podkládalo nějakou euromincí, jenže tam vzniká přechodový odpor, jsou problémy s nabíjením baterie i se startem auta. Více na obrázku níže + anglický popis v odkazu vysvětluje proč se tak děje.
feature=player_embedded&v=c26Jq1O1m0M
- Přílohy
-
- IMG-20151011-WA0017.jpg (186.81 KiB) Zobrazeno 11329 x
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
Podle německého fóra pro e90 když svítí kontrolka airbagů a napínače pásů, tak je vystřelená ta Sicherheitsbatterieklemme G19a, v bloku A46 jsou silové pojistky.

Když otevřeš to zakroužkované, najdeš toto:
http://img11.imageshack.us/img11/4687/img1214rj.jpg
Měl by jsi najít něco podobného a jde o to, jestli je ten (+) kabel vysunutý jako je na tom obrázku vpravo. Protože to je bezpečnostní zařízení, tak to němečtí konstruktéři vylepšili tak, že se to asi nedá jednodušše vrátit zpět a budeš muset koupit celý nový díl s novou pyropatronou. Ale určitě se to dá přemostit tak, aby jsi domů nebo do servisu dojel.


Když otevřeš to zakroužkované, najdeš toto:
http://img11.imageshack.us/img11/4687/img1214rj.jpg
Měl by jsi najít něco podobného a jde o to, jestli je ten (+) kabel vysunutý jako je na tom obrázku vpravo. Protože to je bezpečnostní zařízení, tak to němečtí konstruktéři vylepšili tak, že se to asi nedá jednodušše vrátit zpět a budeš muset koupit celý nový díl s novou pyropatronou. Ale určitě se to dá přemostit tak, aby jsi domů nebo do servisu dojel.

To bych nedělal. Ta pyropatrona tam není náhodou a při nějakým blbým nárazu může shořet auto
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
fyschy: Omlouvám se Ti, že jsem Ti napsal, že se to dá přemostit. To přemostění je totiž velmi náročné na provedení a použitý materiál. Po tom kabelu a jeho připojení totiž procházejí desítky ampér od alternátoru do baterky a stovky ampér od baterky do startéru a tyto obvody nejsou chráněny žádnou pojistkou. Při chybném provedení dojde k extrémnímu ohřátí přívodů s možností požáru vozidla a ohrožení přepravovaných osob. Jinými slovy osoba, která tu opravu provede zodpovídá, že se nic výše popsaného nestane. Ze stejného důvodu nebudu radit jak to udělat, protože bych mohl u toho soudu stát společně s mechanikem. Promiň.
Jak to dopadne, když se ten bypass udělá špatně ukazuje tento obrázek:
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1199215264
Odůvodnění:
Do pasivního a aktivního bezpečnostního zádržného systému (SRS=Supplemental Restraint System) v motorových vozidlech, skládající se z airbagů, aktivních napínáků pásů, detekce obsazení sedaček, čidel podélného a příčného zrychlení, nouzového odpojovače baterie a dalších se z důvodů výše uvedených dokonce zakazuje zasahovat nepovolanou osobou. Představ si, že dojde k další havárii a některý z výše uvedených systémů bude nefunkční. Soudní znalec najde, že zařízení bylo opravováno a v problémech bude spoustu lidí. Sám přiznáváš, že automechanik by se na Tvoje auto dostal až v listopadu. Tedy do té doby by jsi s tím bypassem chtěl jezdit? Ano, po našich silnicích jezdí auta bez BST a už dlouho se nic nestalo. Ale někdy si všimni, co dělají hasiči, když přijedou k dopravní nehodě => jeden z prvních jde s velkými kleštěmi ustřihnout přívod od baterie.
Tento systém podle výbavy umí v případě nárazu nebo převrácení auta okamžitě zavřít okna a střešní šíbr, jako prevenci požáru odpojit silové přívody elektriky, odemknout všechny dveře, rozsvítit přední a zadní světla, rozsvítit v interiéru vozidla - vše proto, aby zvýšila šanci přepravovaným osobám opustit vozidlo a dalším osobám zpozorovat vozidlo při snížené viditelnosti, mimo komunikaci nebo v křoví. Připravovaný a v některých vozidlech již zamontovaný systém eCall přivolá pomoc.
Ty potřebuješ originální náhradní díl z BMW. Přesné objednací číslo nejsem schopen říci, protože neznám VIN auta. Cenu tohoto dílu odhaduji na 150 Euro, použitý díl z bouraného auta určitě nebrat. Jako další bude nutno vymazat crash data přes BMW diagnostiku - takže do BMW s autem určitě musíš. Akorát si uděláš vánoční nadílku o 2 měsíce dříve.
Pár zajímavých článků k BST, IBS a dalších elektrozařízeních najdete zde:
http://www.bimmerscan.com/bmw-battery-safety-terminal/
Jak to dopadne, když se ten bypass udělá špatně ukazuje tento obrázek:
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1199215264
Odůvodnění:
Do pasivního a aktivního bezpečnostního zádržného systému (SRS=Supplemental Restraint System) v motorových vozidlech, skládající se z airbagů, aktivních napínáků pásů, detekce obsazení sedaček, čidel podélného a příčného zrychlení, nouzového odpojovače baterie a dalších se z důvodů výše uvedených dokonce zakazuje zasahovat nepovolanou osobou. Představ si, že dojde k další havárii a některý z výše uvedených systémů bude nefunkční. Soudní znalec najde, že zařízení bylo opravováno a v problémech bude spoustu lidí. Sám přiznáváš, že automechanik by se na Tvoje auto dostal až v listopadu. Tedy do té doby by jsi s tím bypassem chtěl jezdit? Ano, po našich silnicích jezdí auta bez BST a už dlouho se nic nestalo. Ale někdy si všimni, co dělají hasiči, když přijedou k dopravní nehodě => jeden z prvních jde s velkými kleštěmi ustřihnout přívod od baterie.
Tento systém podle výbavy umí v případě nárazu nebo převrácení auta okamžitě zavřít okna a střešní šíbr, jako prevenci požáru odpojit silové přívody elektriky, odemknout všechny dveře, rozsvítit přední a zadní světla, rozsvítit v interiéru vozidla - vše proto, aby zvýšila šanci přepravovaným osobám opustit vozidlo a dalším osobám zpozorovat vozidlo při snížené viditelnosti, mimo komunikaci nebo v křoví. Připravovaný a v některých vozidlech již zamontovaný systém eCall přivolá pomoc.
Ty potřebuješ originální náhradní díl z BMW. Přesné objednací číslo nejsem schopen říci, protože neznám VIN auta. Cenu tohoto dílu odhaduji na 150 Euro, použitý díl z bouraného auta určitě nebrat. Jako další bude nutno vymazat crash data přes BMW diagnostiku - takže do BMW s autem určitě musíš. Akorát si uděláš vánoční nadílku o 2 měsíce dříve.

Pár zajímavých článků k BST, IBS a dalších elektrozařízeních najdete zde:
http://www.bimmerscan.com/bmw-battery-safety-terminal/
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Re: E90 - kontrolka volantu a airbagu - nestartuje
Ahoj. Mohl by mi někdo pls zjistit z el.schematu kolik má být Ohm odporu na tom PLUS kabelu (za patronou od baterky)?
Kabel pořídím v dohlednu, ale potřebuju auto aspoň přeparkovat a odvézt do servisu. Díky, klidně do SZ.
Kabel pořídím v dohlednu, ale potřebuju auto aspoň přeparkovat a odvézt do servisu. Díky, klidně do SZ.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Re: E90 - kontrolka volantu a airbagu - nestartuje
Nějaký schema mám jen z TISu:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... ng/RVXlekb
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... on/vAZwc8U
Tak jsem si to dohledal sám. Díky 2 Roskinc.
A teď jsem z toho trochu nesvůj co vše bych měl objednat z 2,3,9 ?
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... #9176949_3
Poňadž ceny trochu poskočili
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... ng/RVXlekb
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... on/vAZwc8U
Tak jsem si to dohledal sám. Díky 2 Roskinc.

A teď jsem z toho trochu nesvůj co vše bych měl objednat z 2,3,9 ?
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... #9176949_3
Poňadž ceny trochu poskočili
