Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#21 Příspěvek od Maxiczech »

Tak jsem úspěšně vyjel nádrž plnou V-Power Racing (100 koktanů).

Nevím, do jaké míry má spojitost palivo s olejem v motoru, ale asi podstatnou. Poznatek z jízdy: Praha-Wien a zpět. Spotřeba paliva 8,1 l/100 km kombin. Jízda dle předpisů. Ale co mě překvapilo, hrozná spotřeba oleje. V Praze vypnu motor a ulalá.. žlutá olejnička. Dolil jsem 3/4 litru oleje asi po 800 km. Jinak běžně dolívám kolem 8 tis. odjetých km. A musím uznat, že se mi toto potvrdilo již opakovaně. Palivo V-Power má znatený vliv na spotřebu motorového oleje. Nemáte někdo podobnou zkušenost nebo poznatek, čím by toto mohlo být zapříčiněno? Olej Castrol Professional 5W-30 full syntetic. Není long life..
Díky.. :)
fafejta

#22 Příspěvek od fafejta »

To mi přijde divný,že by antidetonační odolnost benzínu měla souvislost se spotřebou oleje v motoru.Tam bych souvislost nehledal,spíš jestli zvýšenou teplotou motoru příliš nezřídl a pak se snáze dostane přes vůle v kroužcích či simerinky na dříkách,nebo jsi třeba brzdil motorem při vyšších otáčkách a menším kvaltu,ten podtlak v sání je značný a dokáže prosát přes volnější simerinky na sacích ventilech více oleje než normálně Nebo ti tam v motoru něco probíhá,myslím nějaký destrukční děj.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#23 Příspěvek od Maxiczech »

Já bych to viděl na ty čistící aditiva Shell. Destrukční děj vylučuji, protože jsem tohle už řešil. Po natankování 98 naturalu u Jetky olej dolívám cca po 8 tis. km. Teď natankuji normální 95 u Benziny a uvidím. Já bych to viděl na to vysoké okt číslo.. Ale nejsem odborníkem přes motory, takže se nechám překvapit. Proto to dávám na web, zda-li s tím nemá někdo zkušenost. 5W-30 je docela řídkej. Psal mi jeden kolega tady z klubu, že vyměnil olej Castrol 5W-30 za tuším Suneco 5W-40 a olej se mu neztrácí. Řešil před časem to samé..
Jinak díky za reakce. ;)
fafejta

#24 Příspěvek od fafejta »

Na ty aditiva jsem si nevzpomněl,i to by mohlo mít logiku v tom,že by dekarbonizovaly části s kterými přijdou do styku(pístní kroužky,dříky ventilů),zkrátka ,že by odstranovali tzv. pozitivní karbon.Ale množství MTBE (antidetonátoru na eko bázi) myslím,že s tím nemá nic společného.Tydle motory mají čidla klepání motoru,takže stejně v okamžiku nějaké anomálie hned dají pokyn k regulaci a optimalizaci spalovacího procesu.Více oktanové benzíny jsou čistě pro závodní využití zvlášt u turbomotorů,kde jsou jiné kompresní a spalovací tlaky.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Maxiczech píše:Nechci se dohadovat. Nedělám v oboru automechanika. :)
V servise mi řekli, že jsou podpálené ventily. A jako první: co tankuji za benzin. Tak jsem řekl SUPER a on na mě, že je to tím palivem. Vysvětlil mi to tím, že vyžší okt. číslo - větší hoření - tím větší teplota a vyžší tlak výbušnosti. A že Š 120 na tento benzin není vůbec technicky přizpůsobena a pokud se chci vyvarovat dalšímu podpálení, tak tankovat výhradně speciál. Toť vše. ;)

Je to trochu jinak, i když výsledek je stejný: vyšší oktanové číslo = delší doba hoření = je třeba nastavit větší předstih. Pokud zůstane nastavení předstihu na nižší oktanové číslo, dohořívá směs ještě při otevření výfukového ventilu a kolem ventilu protékají spaliny o vyšší teplotě a proto se opalují ventilová sedla.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#26 Příspěvek od Maxiczech »

TO FRANCIS: To zní rozumně. :)

100 oktan: proč se tedy prodává? Je mi docela záhadou.. :?
Pokud budu mít soutěžní speciál s Turbem, tak nemusim tankovat přec u benzínové pumpy na silnici.. :wink:

Mám obavu, že pokud se nelije V-Power od narození motoru do nádrže, tak ty aditiva od Shellu jsou na levačku. Né, že by to nečistilo motor, to určitě ano, ale odstraňuje to v motoru právě přirozený karbon, který v poho může vést k enormní spotřebě oleje.. :o

Tedááá..., řekl bych.. :P
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#27 Příspěvek od Maxiczech »

Tak jsem vzal u Shellky obyčejný Natural 95. Vyjel jsem kompletně nádrž a musím konstatovat, že na výkonu jsem naprosto nic nepoznal. Pětka do kopce tahala úplně stejně jako při 100 oktan. palivu. Je pravdou, že před tím jsem jel plně naložen a tenhle veekend pouze s manželkou. Ale i tak. Spotřeba 8,3 kombi a to jsem nejel vyloženě na spotřebu.
Resume: 100 oktan se nevyplatí. Výkon srovnatelný s 95 okt. benzinem a cena nesrovnatelná. Na olej jsem nekoukal, ale po návratu mi palubka nic nehlásila. Takže si nechám přirozeně zakarbonit motor a budu jezdit na 95 nebo 98 oktan. palivo. Rozhodně nebudu brát V-Power. Ty čistící aditiva nedělaj mému motoru moc dobře. ;)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?

#28 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Celkem polopatistické vysvětlení ohledně oktanů od kolegů z ČMN: http://www.cmn.cz/clanek-118/benzin-stooktanove-benziny
evilzone
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 07.04.2014 00:00
Bydliště: Všejany

Re:

#29 Příspěvek od evilzone »

Maxiczech píše:Tak jsem úspěšně vyjel nádrž plnou V-Power Racing (100 koktanů).

Nevím, do jaké míry má spojitost palivo s olejem v motoru, ale asi podstatnou. Poznatek z jízdy: Praha-Wien a zpět. Spotřeba paliva 8,1 l/100 km kombin. Jízda dle předpisů. Ale co mě překvapilo, hrozná spotřeba oleje. V Praze vypnu motor a ulalá.. žlutá olejnička. Dolil jsem 3/4 litru oleje asi po 800 km. Jinak běžně dolívám kolem 8 tis. odjetých km. A musím uznat, že se mi toto potvrdilo již opakovaně. Palivo V-Power má znatený vliv na spotřebu motorového oleje. Nemáte někdo podobnou zkušenost nebo poznatek, čím by toto mohlo být zapříčiněno? Olej Castrol Professional 5W-30 full syntetic. Není long life..
Díky.. :)
Já jsem teď s e39 530i vyjel za sebou dvě nádrže Verva100.
A potvrzuju vyšší spotřebu oleje.
Normálně mi to žere tak cca 0.5L na 1000km, teď to vychází za těch ujetých 1600km s ,,lepším" benzínem tak někde 0.8L až možná skoro litr na 1000km. Asi se to vyčistilo moc. Uplně mě to vylekalo co se s tim motorem děje a tohle vysvětlení mě nenapadlo, ale bohužel to dává celkem smysl.
Ale trochu mě uklidňuje, že nejsem sám, kdo to pozoroval. Doufejme, že se ta spotřeba vrátí zase zpátky, nebo budu muset brát nějakej hodně shitovej benzín, aby se tam zase ty sajrajty rychle usadily a utěsnily to :D
( :idea: :?: teoreticky by se to ještě dalo částečně odůvodnit tim, že když to líp jede, tak na to člověk víc šlape.. ale to těžko říct)

Na víčku mám taky 91-98, ale předpokládám že motoru se vstřikováním ani 100 oktanů uškodit nemůže (navíc ten benzín je ofiko 98-100, takže se ani nedá říct, že by to byla jednoznačně stovka).

PS: Dával jsem to tam hlavně, aby se to trochu pročistilo. Vyšší výkon jsem moc neočekával. I když mi přijde, že ke konci první nádrže to už jelo tak nějak pocitově líp a teď co jsem tam dal zase obyč 95 mi zas přijde že to netáhne tak vocpoda jak předtim.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?

#30 Příspěvek od mykovec »

Totic píše:Celkem polopatistické vysvětlení ohledně oktanů od kolegů z ČMN: http://www.cmn.cz/clanek-118/benzin-stooktanove-benziny
Tak jestli norma ČNS nezná 100 oktanovej benzín (dřív tomu tak určitě bylo), tak co tedy potom znamená SUPER BA 100 podle normy ČNS?
na základě tohodle nedává premisa, že Verva může mít pouze 98+ vůbec smysl. Nevím, co víc bych k tomu řekl, jen to, co jsem popsal už ve vláknu výše.
Vpravo dole pro srovnání 95tka.
Přílohy
benzin.jpg
benzin.jpg (255.01 KiB) Zobrazeno 6534 x
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?

#31 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

BA 100, Verva 100, MaxxMotion 100plus jsou pouze obchodní názvy produktů jednotlivých řetězců
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?

#32 Příspěvek od pavproch »

Už sem to tu psal, ale nevím, kde tak zopakuju:

Do obou svých aut (e91 N53B30 + e89 N52B30) liju VÝHRADNĚ Vervu 100 nebo Maxx100 (vyjímečně i BA98NA od MOLu či 99+ od Slovnaftu, když není Benzina či OMV v dohledu a v nádrži je sahara), protože jsem dlouhodobým "výzkumem" (6+ let, asitak 300tis km) přišel na to, že (speciálně N53) je EXTRÉMNĚ citlivý na kvalitu benzínu (resp. na aditiva v něm) a na cokoli jiného jede "hranatě", nechce se mu do otáček, nemá 100% výkon atd. Aditiva (VIF, Millers) to neumí plně nahradit, navíc se s s nima člověk skoro vždy při nalívání "zbabrá". Takže prostě proto.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?

#33 Příspěvek od Joshuax »

Porad nejak nechapu, proc to lidi resi :) Kdyz je psano, motor pro BA95, leju 95, kdyz je pro BA98, leju 98 :) To ze tam naleju Vervu 100 je sice super, ale uplne z jineho duvodu, nez jsou oktany... Motor, ktery byl staven na BA95 ma odpovidajici kompresni pomer prave pro toto palivo a vice oktanu neprinasi zadny uzitek... Verva 100 je alespon prozatim palivem, bez podilu bioslozky, coz je duvod, proc ma smysl to tam nalit, ale ne kvuli oktanum...
Jinak, to ze palivo u nas stoji za prd je bohuzel fakt, ale dokud splnuje normy, je to bohuzel v poradku. Porad jsou zde taci, kteri do svych motoru s predepsanym palivem BA98 cpou 95tku, protoze to je proste levnejsi a to je daleko vetsi kravina ;)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?

#34 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Motory M50 a novější sežerou cokoli od 91 oktanů výše, mají čidlo (nebo víc čidel) klepání = víc oktanů smysl má.

Mimochodem, dnes jsem do motorky z roku 1993, BMW R1100 RS (bez čidla klepání, kompresní poměr 10,7:1) po mnoha nádržích jakéhokoli BA95 nalil do skoro prázdné nádrže Vervu100. Rozdíl by poznala i moje babička, měkčí chod a lepší zátah z nízkých otáček.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?

#35 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Já mám na víčku u E46 M3 taky napsaný 95-98, ale když jsem tam natankoval 95, tak to při otáčkách přes 7000 padalo do nouzáku
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?

#36 Příspěvek od Joshuax »

To ze nase palivo je jenom predrazeny kybl hnoje, je vseobecny fakt. Kdo kdy natankoval treba v Rakousku vi, jaky je rozdil v chodu motoru na jejich a nasi 95tku... Na masinach je to poznat dvojnasob ;) Ale treba to byl jenom ten placebo efekt, jak se nam tu snazi namluvit, protoze my mame prece vsechno stejne kvalitni, jako viditelne vyspelejsi zeme :)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?

#37 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

No, a právě proto je u nás pumpa ONO u Chlumce témě pořád obsazená dederóny z Pirny nebo Drážďan
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?

#38 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Hehe no já to třeba řeším, poňadž u šedyny má 530i napsaný rovnou Natural 98 jen. Samo, že na 95ku to jezdí taky fajn (naco na cukačku po Štadtlu pálit prémii), ale i proto že BA98 je furt podýl cest na míň pumpách, než by jste čekali.
Nicméně aditivované 95ky jsou prakticky všude. Optimal, Natural+, V-power, Maxx, MOL má standartně, u Makra, u Tesca atd. je k mání všude. Tak proto beru aspoň tyhle se zvýšenou mazivostí když nemaj k nabídnutí vyšší Oktany. 8-)
Odpovědět