Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#1 Příspěvek od Maxiczech »

Může se tankovat 100 oktanový benzín do BMW e-39 520i r.v. 2002? V techničáku mám doporučené pallivo 98, pod výčkem u nádrže mám 95 - 98. Tak se chci zeptat, zda-li něco neodchází při používání 100 oktanového benzínu? Máte nějaké zkušenosti? Když.., jak udává výrobce V-Power Racing motor šetří a čistí, aby se něco jiného nezasralo..
Tedáá.., esli mi rozumíte.. ;)
Díky za zkušenosti a názory.. :)
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od bmwfil »

Něco odchází - víc peněz z kapsy, jinak nic...
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#3 Příspěvek od Maxiczech »

Asi to sem tak úplně nepatří.. :D Přeci jen technologie motorů jsou někde úplně jinde, zvláště u BMW, ale měl jsem na mysli toto.. Za komančů jsem měl skvělou 120L a služebák Lada 2104 tuším, prostě Lada jezdila na SUPER a Škoda na SPECIAL. Po půl roce ježdění na SUPER se mi podpálily ventily na Škodéru, protože oktanové číslo na SUPRU bylo vyžší... :idea:
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#4 Příspěvek od dexter »

to bylo z toho důvodu,že škodovenka měla od výroby seřízeny motory přímo na ten typ benzínu.Dnešní (no ne jen dnešní,ale spíš motory z jiných a co se týče vývoje dokonalejších fabrik) si pomocí řídici jednotky dokázali upravit kvalitu směsi pro správnou funkcí motoru.Nekde na discovery se zaobírali tvrzením jestli tyhle oktánove čísla můžou doopravdy zvýšit výkon a závěr byl takovej,že pokavaď se po natankovaní výžšího oktánu nezresetuje ř.j. tak je to teměř zbytečné. Ale s tím čistěním karbonu by tomělo být pravdivé,ale osobně jsem motor jen tak,abych si ho prohlédl zevnitř ještě nerozebíral.
:roll:
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Na dvířkách od nádrže mám napsáno Bleifrei (Natural) RON/ROZ 91-98, takže 100 už ne-e :D
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#6 Příspěvek od dexter »

Jawak píše:Na dvířkách od nádrže mám napsáno Bleifrei (Natural) RON/ROZ 91-98, takže 100 už ne-e :D

otázka na zamyslení. Kolik aut ma asi na štítku roz/ron 100 ?????
:roll:
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#7 Příspěvek od Maxiczech »

Tím se vše vysvětluje. Po natankování 100 oktan. benzínu jsem nikdy nepociťoval zvýšení výkonu motoru. :)
On si to sám kluk namíchá, tak jak chce on. :D
Tudíž jim na 100 okt. kálim a budu brát V-Power 95. A je to. :)
Málo kdy totiž mají na čerp. stanicích 98. :(
A na ten mám pocit jede úplně nejlépe.. :wink:
Ale je pravdou, že jsem na Moravě bral omylem 95 a jela lépe, než na 100.
Tak v tom mám malinko chaoz. Možná taky nejni pumpa, jako pumpa.. :?
Nebo mi kluk Baworák mýchá lépe 95 V-Power než 100 V-Power. :P
Jinak díky za názory a zkušenosti.. :wink:
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#8 Příspěvek od Birkoff »

Jen k tomu Discovery: Pokud si dobře pamatuju, tak resetovali ŘJ a pak výkon byl zvýšený jen u soutěžního WRC (prokazatelně a o dost koníků), zatímco slabší motory vůbec nic a silnější zanedbatelně. Jinak taky mám na víčku 91-98, ale stejně jezdím na 95.
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od miloshm »

Oktanový číslo údává odolnost paliva vůči detonačnímu spalování. Je mezní, což znamená, že nesmí být menší než předepisuje výrobce, větší nevadí.
Motory jsou už nějakou dobou vybaveny čidly klepání a ty zajišťují, že motor pracuje s maximálně možným předstihem a tudíž i účinnosti a výkonem jak to jen použité palivo umožňuje. Z toho vyplývá, že oktanové číslo vliv na výkon má (ale pouze u motoru s čidly klepání).
Jsem přesvědčen, že málokterý řidič pozná jestli jede na 95, 98 nebo 100 oktanový palivo. To ovšem za předpokladu, že neví, co má v nádrži. Když to vědět bude, tak už se mu bude subjektivně jevit, že auto jede líp nebo hůř.
Další věc je, že skladováním benzínu klesá jeho oktanový číslo. Takže pak člověk zaplatí za benzín s 98 oktany deklarovaný jako 100 (který už je v nádržích spoustu měsíců) cenu výrazně vyšší než za 95, který jde rychle a dobře na odbyt a má skutečně těch 95. Osobně zůstávám u 95, ale pokud je někdo opravdu přesvědčen, že mu to na tu 100 "jede líp", tak ať si klidně připlatí, motoru to neublíží.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od eric »

miloshm píše:Oktanový číslo údává odolnost paliva vůči detonačnímu spalování. Je mezní, což znamená, že nesmí být menší než předepisuje výrobce, větší nevadí.
Motory jsou už nějakou dobou vybaveny čidly klepání a ty zajišťují, že motor pracuje s maximálně možným předstihem a tudíž i účinnosti a výkonem jak to jen použité palivo umožňuje. Z toho vyplývá, že oktanové číslo vliv na výkon má (ale pouze u motoru s čidly klepání).
Jsem přesvědčen, že málokterý řidič pozná jestli jede na 95, 98 nebo 100 oktanový palivo. To ovšem za předpokladu, že neví, co má v nádrži. Když to vědět bude, tak už se mu bude subjektivně jevit, že auto jede líp nebo hůř.
Další věc je, že skladováním benzínu klesá jeho oktanový číslo. Takže pak člověk zaplatí za benzín s 98 oktany deklarovaný jako 100 (který už je v nádržích spoustu měsíců) cenu výrazně vyšší než za 95, který jde rychle a dobře na odbyt a má skutečně těch 95. Osobně zůstávám u 95, ale pokud je někdo opravdu přesvědčen, že mu to na tu 100 "jede líp", tak ať si klidně připlatí, motoru to neublíží.


Uauu,no konečně někdo,kdo to umí vysvětlit.S tím skladováním jsem to teda netušil,ten 100 oktanovej benál tam leží asi vždycky déle,takže to pak tedy fakt nemá asi tu deklarovanou hodnotu,tím pádem zbytečně vyhozený prachy.Jenom bych dodal,že na autě,které má 100PS a více se stejně pár koňový rozdíl nepozná,to je asi tak,když si někdo dá sportovní vzduch. filtr a pokud neměl ten svůj úplně zanešenej,tak je to jenom o tý subjektivitě,jak píšeš,kdyby o tom nevěděl,tak to nepozná!Taky souhlasím s tím dávat 95 popř.95 V-Power,údajně udržuje více v čistotě celou palivovou soustavu.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#11 Příspěvek od Fugo »

všeobecně jakýkoliv motor může jet na 100okt benzin, u motorů které nemají v ECU mapu pro 100okt se palivo (možnost nastavit větší předstih a palivo více využít) nevyužije. Pokud má vůz v ECU mapu pro 100okt má jistě i čidlo klepání aby v případě natankování méně kvalitního paliva dokázala ECU snížením předstihu zabránit detonacím (toto se děje jednotlivě pro každý válec). Nikdy jsem neslyšel a nečetl že by jen natankování benzinu s větším okt něčemu pomohlo, pokud to někdo tvrdí tak je to dle mého názoru jen placebo.

Takže když to shrnu tak 100okt seriovému motoru neublíží ale ani nepřidá.

PS. to že se ti podpálili ventily nebylo tím suprem.
fafejta

#12 Příspěvek od fafejta »

Já teda nevím přesně,ale já jsem se setkal jen s 102 oktan. benzínem a to navíc okysličeným,a tam výkonový nárůst byl znát,samozřejmě nevím jak je to u verze neokysličené,ale tady se o placebo efekt nejednalo.Spíše se jednalo o to,že litr toho to závodního benzínu stál cca. 150Kč.Ale to se samozřejmě využije u motoru na to přizpůsobených ,tedy kompres. poměr či plnící tlak.Uškodit si myslím,že určitě nemůže,nevím hlavně jak,když výhřevnost je pořád stejná.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#13 Příspěvek od Maxiczech »

Tak,, :)

Podpálený ventily byly 100% tím SUPREM. Potvrzeno, odsouhlaseno několika automechaniky a servisem Škoda.
A netvrdím, že na 100 oktan jezdí mé BMW lépe a už vůbec ne, že bych si něco takového vsugeroval. Naopak, jak jsem psal, mi autí tahalo mnohem lépe a jel jsem i s menší spotřebou právě na 95 V-Power natankovaný na Moravě. Proto jsem chtěl poznatky a zkušenosti od dalších majitelů BMW. 8)
Ve velkém techničáku mám doporučené palivo 98 a u toho asi zůstanu.. ;)
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#14 Příspěvek od Fugo »

nesmysl aby to bylo palivem s větším okt číslem, a troufám si tvrdit že ani palivo s měnším okt číslem ventily nepodpálí, příčinou upálení ventilů či pístů je vysoká teplota EGT (výf. plynů) způsobená chudou směsí nebo velice špatným předstihem, spíš si myslím že tím prvním a taky v souvislo s tím "jedu na supr tak tomu trošku dám když je to lepší benzín".
fafejta

#15 Příspěvek od fafejta »

Podpálení ventilu u benzínového motoru se stane u ventilu kde není ventilová vůle,je natvrdo opřený o vačku a nedosedá do sedla a tím se nechladí(nepředává teplotu do chladnějšího sedla).
No a pak u chudé směsi,která sice má menší výhřevnost,ale daleko nižší rychlost hoření a tím vlastní expanzní zdvih je déle zatížen vysokou teplotou hoření(cca 1800 °C) .
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#16 Příspěvek od Maxiczech »

Nechci se dohadovat. Nedělám v oboru automechanika. :)
V servise mi řekli, že jsou podpálené ventily. A jako první: co tankuji za benzin. Tak jsem řekl SUPER a on na mě, že je to tím palivem. Vysvětlil mi to tím, že vyžší okt. číslo - větší hoření - tím větší teplota a vyžší tlak výbušnosti. A že Š 120 na tento benzin není vůbec technicky přizpůsobena a pokud se chci vyvarovat dalšímu podpálení, tak tankovat výhradně speciál. Toť vše. ;)
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#17 Příspěvek od Maxiczech »

Jo :!:
A to nemění nic na tom, že mám plnou nádrž V-Power Racing 100 okt. a vůbec to nevyužiji. :?
Vcelku vyhozené bankovky do žumpy.. :wink:
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Maxiczech píše:A že Š 120 na tento benzin není vůbec technicky přizpůsobena...

A je to jasný... :D
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od BMWPower »

Já teda osobně beru pouze na Shell Natural 95. někdo říká,že V-power opaluje ventily,někdo že zas rozhodí jednotku,někde jsem zaslech,že trpí hlavy válců apod...nevím co je na tom pravdy-spíš jsou to asi bláboly ale raději to nepokouším...
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#20 Příspěvek od Maxiczech »

Nemyslím si, že by 100 oktan ublížil dnešním motorům. Ale jak bylo výše psáno je to vyhozená investice za něco, co nevyužiji. Až vyjedu 100 oktan, dám do plných V-Power 95 a schválně jaká bude spotřeba a rozdíl ve výkonu motoru. Pak dám vědít objektivní info. ;)
Odpovědět