Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
325i je nejen slabší ale navíc i blběji zpřevodovaná (extrémně dlouhé převody, čili sice prý nižší spotřeba, ale taky naprosto mizerná dynamika)
Takže ano, 330i je ta správnější volba.
Takže ano, 330i je ta správnější volba.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
čtyřválce tzn 316i, 318i, a 320i jsou velmi poruchové motory s malou dynamikou.
325i a 330i je OK, jen se nesmí jednat o motor N53 tedy přímovstřik, ten pokud už má něco za sebou tak je to bezedná pokladnička.
325i a 330i je OK, jen se nesmí jednat o motor N53 tedy přímovstřik, ten pokud už má něco za sebou tak je to bezedná pokladnička.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Souhlas s pavproch, N53 je okey motor. Koupil jsem ojetinu, za rok jsem do toho nedal ani korunu, nic se neposralo a jezdím víceméně jen město. Jo vlastně praskla mi H8 v kroužku, ale dostal jsem ji zadarmo.
Jasný, může se to ale otočit...
Ty motory se dle mýho názoru serou jen tady v ČR. Lidi si koupí přímovstřik, tankují 95tku, což je dle mě velká chyba. V ČR má benzín větší obsah síry. Pak se vstřiky zasírají a kazí a s tím odchází i další věci. Koncern má podobný problémy se vstřiky, akorát mají v techničáku jako palivo 98 a 95 pouze jako alternativu. No proč asi. Naftový auta se tu se*ou taky jak na páse. Spousta problémů je ale právě díky naší naftě. U nás hlavy praskají, v Německu ojediněle.
Btw. N54 máme v rodině taky, odešly obě turba a čerpadlo. Sice v záruce, ale stalo se.
Kamarád má N52B25 a taky se to nekazí. Přitom se tyto 2,5tky mají údajně s*át. No jestli to spíš není ve finále chováním majitele k autu.

Ty motory se dle mýho názoru serou jen tady v ČR. Lidi si koupí přímovstřik, tankují 95tku, což je dle mě velká chyba. V ČR má benzín větší obsah síry. Pak se vstřiky zasírají a kazí a s tím odchází i další věci. Koncern má podobný problémy se vstřiky, akorát mají v techničáku jako palivo 98 a 95 pouze jako alternativu. No proč asi. Naftový auta se tu se*ou taky jak na páse. Spousta problémů je ale právě díky naší naftě. U nás hlavy praskají, v Německu ojediněle.
Btw. N54 máme v rodině taky, odešly obě turba a čerpadlo. Sice v záruce, ale stalo se.
Kamarád má N52B25 a taky se to nekazí. Přitom se tyto 2,5tky mají údajně s*át. No jestli to spíš není ve finále chováním majitele k autu.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Určitě je většina problémů způsobená tím, jak se k autu majitel chová. Problém je, že tady si nikdo nekupuje auto od nova, takže tohle ovlivnit nemůžeš. A soudit podle jednoho kusu, navíc po roce užívání, že N53 je ok, je totální kravina.
Btw ohledně těch turb na N54 je to zrovna tak, jak jsi psal - o chování majitele k autu. Turbo prostě neumře jen tak, obzvlášť ne na benzínu. Je to jen o dochlazování, což zase ten benzín potřebuje ještě víc, než nafta. Samozřejmě existují výjimky, jako třeba Mitsu turbo na 20d, který umře i samo, to ale není tenhle případ.
Btw ohledně těch turb na N54 je to zrovna tak, jak jsi psal - o chování majitele k autu. Turbo prostě neumře jen tak, obzvlášť ne na benzínu. Je to jen o dochlazování, což zase ten benzín potřebuje ještě víc, než nafta. Samozřejmě existují výjimky, jako třeba Mitsu turbo na 20d, který umře i samo, to ale není tenhle případ.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
JaraX servisuje BMW a tvrdí že N53 je nahovno a problémová
Snejk servisuje BMW a tvrdí že N53 je nahovno a problémová
TANNER servisuje BMW po práci a tvrdí že N53 je nahovno.
StarML o tom ví strašně moc, netvrdí že je to nahovno motor ale narval do toho strašné desetisíce a další desetisíce ho čekaj.
RomanM3 už tento kolotoč taky začal.
+ par další lidi
a pak sou tady 2-3 lidi co tvrdí že to nic nechce protože to koupili zánovní a jak je to super. sorry ale aji N47 zánovní funguje.
Snejk servisuje BMW a tvrdí že N53 je nahovno a problémová
TANNER servisuje BMW po práci a tvrdí že N53 je nahovno.
StarML o tom ví strašně moc, netvrdí že je to nahovno motor ale narval do toho strašné desetisíce a další desetisíce ho čekaj.
RomanM3 už tento kolotoč taky začal.
+ par další lidi
a pak sou tady 2-3 lidi co tvrdí že to nic nechce protože to koupili zánovní a jak je to super. sorry ale aji N47 zánovní funguje.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Souhlasil bych s Jaraxem a koupil bud:
330i predfacelift s N52 190kw
nebo
335i predfacelift s N54 225kw ....
btw já mám 335i N54
330i predfacelift s N52 190kw
nebo
335i predfacelift s N54 225kw ....
btw já mám 335i N54
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
a ještě lepší volba je 335i N55 ale asi jinde cenově.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
no ona uz ta N54 (v dobrem stavu) je na hranici tech 400k .. N55 je urcite lepsi pro nenáročného uzivatele co se tyce spotreby a kultivovanosti motoru, ale cena a moznosti upravovani pro fajnsmekra je jinde... (rozumej N54 je ideal pro zvysovani vykonu)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Plha sa hlásí.... já náhodou koupil tady v CZ N53B30 novou, starám se o ni a (možná proto, možná náhoda) ji doporučuju....TANN3R píše: Určitě je většina problémů způsobená tím, jak se k autu majitel chová. Problém je, že tady si nikdo nekupuje auto od nova, takže tohle ovlivnit nemůžeš. A soudit podle jednoho kusu, navíc po roce užívání, že N53 je ok, je totální kravina.
... a nemám ho rok, ale už šest a na hrbu už má skoro 250tis km....
@JaraX ref zkušenosti servisáků s N53 - proto sem ve svém příspěvku psal, že to píšu z úhlu pohledu uživatele a ne servisáka.....
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
to jo, ale myslím že člověk co chce 2,0i nechce zvyšovat výkon N55 
mě se líbí že třeba turbo na N55 nic nestojí (nové 20k v BMW i se svodama, regulací, wastegate atd)
vstřiky stály do nedávna 800kč v BMW.

mě se líbí že třeba turbo na N55 nic nestojí (nové 20k v BMW i se svodama, regulací, wastegate atd)
vstřiky stály do nedávna 800kč v BMW.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Mám info ze vstřiky na N55 bmw dorovnalo na cenu vstriku na N54 lol hajzlove
ale nemám to potvrzené...
Jinak souhlas, ale za 400k je to bez sance..

Jinak souhlas, ale za 400k je to bez sance..
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
jj jelikož 8kil byla evidentně chyba. ale dají se koupit do trojky v náhradě.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Ja mam e61 v trilitru N53 pres 4 roky. Tankuji minimum 98. Byl jsem zpocatku prekvapeny, ze motor oproti N52 nema na volnobech tak hladky projev a zvuk kvuli klepani vstrikovacu. Pri 200k jsem menil vysokotlake cerpadlo. Jinak spokojenost. Leti to, kdyz chces tak to nezere. Chorvatsko ve 4 lidech do 7,5 litru. Ale plyn tam nedas, ethanol take ne a je to slozitejsi nez N52.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
2009 není zánovní auto.JaraX píše:JaraX servisuje BMW a tvrdí že N53 je nahovno a problémová
Snejk servisuje BMW a tvrdí že N53 je nahovno a problémová
TANNER servisuje BMW po práci a tvrdí že N53 je nahovno.
StarML o tom ví strašně moc, netvrdí že je to nahovno motor ale narval do toho strašné desetisíce a další desetisíce ho čekaj.
RomanM3 už tento kolotoč taky začal.
+ par další lidi
a pak sou tady 2-3 lidi co tvrdí že to nic nechce protože to koupili zánovní a jak je to super. sorry ale aji N47 zánovní funguje.
Není servis jako servis. Když vyměníte půl auta a stále to nefunguje, tak je to špatně. Tím na nikoho nenarážím, ale tohle je realita, sám jsem to zažil na předchozím autu a nakonec jsem si to opravil s malou pomocí kamaráda sám. Lidi v servisech jsou zm*di a snaží se vydělat raketu za co nejkratší dobu. Čest vyjímkám.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
to jo,to máš pravdu, u mě je obrovsky procento oprav způsobeno tím že to někdo předtím nějak nakurvil, setkávam se s tím furt, nějakým mechanikům fakt urvat ruce, stejně jako postup "budeme měnit díly dokud to nebude fungovat"
proto jsem zavedl postup že si nenechám zaplatit co neopravím, to je velká motivace potom.
ono prostě když srovnáš N52 v N53 tak N53 má
- navíc vstřikovací čerpadlo které se jednou prostě bude měnit a nebude stát 5k
- má navíc drahý nox senzor za 15k který většinou nevydrží ani 100kkm
- má vstřiky které se musí jednou měnit,
- má kat který se bude jednou měnit
- má drahé lambdy které se budou jednou měnit
- nutnost dělat regenerace nox, a nějaké vyložené krátké trasy tomu taky nesvědčí.
- má navíc drahé podtlakové silentbloky motoru které se budou měnit
- má chod spíš jako diesel než jako benzín
- není možnost jezdit na LPG
+ 10kW vyšší výkon
+ o půl litru menší spotřeba
jinak jsou ty motory skoro identické.
každej at si zváží sám do čeho půjde
proto jsem zavedl postup že si nenechám zaplatit co neopravím, to je velká motivace potom.
ono prostě když srovnáš N52 v N53 tak N53 má
- navíc vstřikovací čerpadlo které se jednou prostě bude měnit a nebude stát 5k
- má navíc drahý nox senzor za 15k který většinou nevydrží ani 100kkm
- má vstřiky které se musí jednou měnit,
- má kat který se bude jednou měnit
- má drahé lambdy které se budou jednou měnit
- nutnost dělat regenerace nox, a nějaké vyložené krátké trasy tomu taky nesvědčí.
- má navíc drahé podtlakové silentbloky motoru které se budou měnit
- má chod spíš jako diesel než jako benzín
- není možnost jezdit na LPG
+ 10kW vyšší výkon
+ o půl litru menší spotřeba
jinak jsou ty motory skoro identické.
každej at si zváží sám do čeho půjde
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř 13.05.2009 00:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Obecně, pro spolehlivost a funkčnost vybírej e91 do roku 2007 v šestiválu benzínu. Je jedno jestli to bude starší verze (N52) 325i nebo 330i nebo jak bylo výše zmíněno 335i. Nedej na rady typu "musíš mít 335i nebo třílitr je nejlepší". Pokud jsi zvyklý na fabii bude ti 325i bohatě stačit ale rozpočet by ti na 330i stačit měl. S cenou 400k koupíš před-face e91 s výbavou oproti které se bude zánovní f30 krčit v koutě jako uplakánek a vypadat jak nějakej koncernovej šunt (minimálně vevnitř). Porovnej na serveru s ojetými vozy vzhled interiéru slušně vybaveného (kůže, dekor, hezký volant, panoramatická střecha) a nevybaveného kusu (látkové sedačky a hnusnej volant, jinak holá poušť) ze stejných let - rozdíl v designu srovná hravě mezigenerační posun.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
pod to bych se podepsal
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
co říkáte na tohle?
325i
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 33648.html
325i
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 62783.html
případně tahle 330i
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 99932.html
díky
325i
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 33648.html
325i
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 62783.html
případně tahle 330i
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 99932.html
díky
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Ale nikde tamnemůžu najít ten typ motoru, jaký to jeMartinK píše:co říkáte na tohle?
325i
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 33648.html
325i
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 62783.html
případně tahle 330i
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 99932.html
díky

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Tady jsem myslel bez pneu. Jen běžný servis auta.paca píše:za 10tis nekoupíš ani pneumatiky které za 25tis km určitě sjedešTANN3R píše:Edit: při nájezdu 25tis za rok chceš proservisovat 10tis za rok? To se obávám že je max tak na servis oktávky, ale jedničkové..