Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#41 Příspěvek od pavproch »

325i je nejen slabší ale navíc i blběji zpřevodovaná (extrémně dlouhé převody, čili sice prý nižší spotřeba, ale taky naprosto mizerná dynamika)

Takže ano, 330i je ta správnější volba.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#42 Příspěvek od JaraX »

čtyřválce tzn 316i, 318i, a 320i jsou velmi poruchové motory s malou dynamikou.
325i a 330i je OK, jen se nesmí jednat o motor N53 tedy přímovstřik, ten pokud už má něco za sebou tak je to bezedná pokladnička.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#43 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Souhlas s pavproch, N53 je okey motor. Koupil jsem ojetinu, za rok jsem do toho nedal ani korunu, nic se neposralo a jezdím víceméně jen město. Jo vlastně praskla mi H8 v kroužku, ale dostal jsem ji zadarmo. :lol: Jasný, může se to ale otočit...
Ty motory se dle mýho názoru serou jen tady v ČR. Lidi si koupí přímovstřik, tankují 95tku, což je dle mě velká chyba. V ČR má benzín větší obsah síry. Pak se vstřiky zasírají a kazí a s tím odchází i další věci. Koncern má podobný problémy se vstřiky, akorát mají v techničáku jako palivo 98 a 95 pouze jako alternativu. No proč asi. Naftový auta se tu se*ou taky jak na páse. Spousta problémů je ale právě díky naší naftě. U nás hlavy praskají, v Německu ojediněle.

Btw. N54 máme v rodině taky, odešly obě turba a čerpadlo. Sice v záruce, ale stalo se.

Kamarád má N52B25 a taky se to nekazí. Přitom se tyto 2,5tky mají údajně s*át. No jestli to spíš není ve finále chováním majitele k autu.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#44 Příspěvek od TANN3R »

Určitě je většina problémů způsobená tím, jak se k autu majitel chová. Problém je, že tady si nikdo nekupuje auto od nova, takže tohle ovlivnit nemůžeš. A soudit podle jednoho kusu, navíc po roce užívání, že N53 je ok, je totální kravina.

Btw ohledně těch turb na N54 je to zrovna tak, jak jsi psal - o chování majitele k autu. Turbo prostě neumře jen tak, obzvlášť ne na benzínu. Je to jen o dochlazování, což zase ten benzín potřebuje ještě víc, než nafta. Samozřejmě existují výjimky, jako třeba Mitsu turbo na 20d, který umře i samo, to ale není tenhle případ.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#45 Příspěvek od JaraX »

JaraX servisuje BMW a tvrdí že N53 je nahovno a problémová
Snejk servisuje BMW a tvrdí že N53 je nahovno a problémová
TANNER servisuje BMW po práci a tvrdí že N53 je nahovno.
StarML o tom ví strašně moc, netvrdí že je to nahovno motor ale narval do toho strašné desetisíce a další desetisíce ho čekaj.
RomanM3 už tento kolotoč taky začal.
+ par další lidi

a pak sou tady 2-3 lidi co tvrdí že to nic nechce protože to koupili zánovní a jak je to super. sorry ale aji N47 zánovní funguje.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#46 Příspěvek od xyron »

Souhlasil bych s Jaraxem a koupil bud:

330i predfacelift s N52 190kw

nebo

335i predfacelift s N54 225kw ....

btw já mám 335i N54
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#47 Příspěvek od JaraX »

a ještě lepší volba je 335i N55 ale asi jinde cenově.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#48 Příspěvek od xyron »

no ona uz ta N54 (v dobrem stavu) je na hranici tech 400k .. N55 je urcite lepsi pro nenáročného uzivatele co se tyce spotreby a kultivovanosti motoru, ale cena a moznosti upravovani pro fajnsmekra je jinde... (rozumej N54 je ideal pro zvysovani vykonu)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#49 Příspěvek od pavproch »

TANN3R píše: Určitě je většina problémů způsobená tím, jak se k autu majitel chová. Problém je, že tady si nikdo nekupuje auto od nova, takže tohle ovlivnit nemůžeš. A soudit podle jednoho kusu, navíc po roce užívání, že N53 je ok, je totální kravina.
Plha sa hlásí.... já náhodou koupil tady v CZ N53B30 novou, starám se o ni a (možná proto, možná náhoda) ji doporučuju....

... a nemám ho rok, ale už šest a na hrbu už má skoro 250tis km....

@JaraX ref zkušenosti servisáků s N53 - proto sem ve svém příspěvku psal, že to píšu z úhlu pohledu uživatele a ne servisáka.....
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#50 Příspěvek od JaraX »

to jo, ale myslím že člověk co chce 2,0i nechce zvyšovat výkon N55 :)
mě se líbí že třeba turbo na N55 nic nestojí (nové 20k v BMW i se svodama, regulací, wastegate atd)
vstřiky stály do nedávna 800kč v BMW.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#51 Příspěvek od xyron »

Mám info ze vstřiky na N55 bmw dorovnalo na cenu vstriku na N54 lol hajzlove :-) ale nemám to potvrzené...

Jinak souhlas, ale za 400k je to bez sance..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#52 Příspěvek od JaraX »

jj jelikož 8kil byla evidentně chyba. ale dají se koupit do trojky v náhradě.
mcfil
Registrovaný
Příspěvky: 767
Registrován: stř 28.08.2002 00:00

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#53 Příspěvek od mcfil »

Ja mam e61 v trilitru N53 pres 4 roky. Tankuji minimum 98. Byl jsem zpocatku prekvapeny, ze motor oproti N52 nema na volnobech tak hladky projev a zvuk kvuli klepani vstrikovacu. Pri 200k jsem menil vysokotlake cerpadlo. Jinak spokojenost. Leti to, kdyz chces tak to nezere. Chorvatsko ve 4 lidech do 7,5 litru. Ale plyn tam nedas, ethanol take ne a je to slozitejsi nez N52.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#54 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

JaraX píše:JaraX servisuje BMW a tvrdí že N53 je nahovno a problémová
Snejk servisuje BMW a tvrdí že N53 je nahovno a problémová
TANNER servisuje BMW po práci a tvrdí že N53 je nahovno.
StarML o tom ví strašně moc, netvrdí že je to nahovno motor ale narval do toho strašné desetisíce a další desetisíce ho čekaj.
RomanM3 už tento kolotoč taky začal.
+ par další lidi

a pak sou tady 2-3 lidi co tvrdí že to nic nechce protože to koupili zánovní a jak je to super. sorry ale aji N47 zánovní funguje.
2009 není zánovní auto.
Není servis jako servis. Když vyměníte půl auta a stále to nefunguje, tak je to špatně. Tím na nikoho nenarážím, ale tohle je realita, sám jsem to zažil na předchozím autu a nakonec jsem si to opravil s malou pomocí kamaráda sám. Lidi v servisech jsou zm*di a snaží se vydělat raketu za co nejkratší dobu. Čest vyjímkám.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#55 Příspěvek od JaraX »

to jo,to máš pravdu, u mě je obrovsky procento oprav způsobeno tím že to někdo předtím nějak nakurvil, setkávam se s tím furt, nějakým mechanikům fakt urvat ruce, stejně jako postup "budeme měnit díly dokud to nebude fungovat"
proto jsem zavedl postup že si nenechám zaplatit co neopravím, to je velká motivace potom.

ono prostě když srovnáš N52 v N53 tak N53 má
- navíc vstřikovací čerpadlo které se jednou prostě bude měnit a nebude stát 5k
- má navíc drahý nox senzor za 15k který většinou nevydrží ani 100kkm
- má vstřiky které se musí jednou měnit,
- má kat který se bude jednou měnit
- má drahé lambdy které se budou jednou měnit
- nutnost dělat regenerace nox, a nějaké vyložené krátké trasy tomu taky nesvědčí.
- má navíc drahé podtlakové silentbloky motoru které se budou měnit
- má chod spíš jako diesel než jako benzín
- není možnost jezdit na LPG

+ 10kW vyšší výkon
+ o půl litru menší spotřeba
jinak jsou ty motory skoro identické.

každej at si zváží sám do čeho půjde
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#56 Příspěvek od Thomeeno23 »

Obecně, pro spolehlivost a funkčnost vybírej e91 do roku 2007 v šestiválu benzínu. Je jedno jestli to bude starší verze (N52) 325i nebo 330i nebo jak bylo výše zmíněno 335i. Nedej na rady typu "musíš mít 335i nebo třílitr je nejlepší". Pokud jsi zvyklý na fabii bude ti 325i bohatě stačit ale rozpočet by ti na 330i stačit měl. S cenou 400k koupíš před-face e91 s výbavou oproti které se bude zánovní f30 krčit v koutě jako uplakánek a vypadat jak nějakej koncernovej šunt (minimálně vevnitř). Porovnej na serveru s ojetými vozy vzhled interiéru slušně vybaveného (kůže, dekor, hezký volant, panoramatická střecha) a nevybaveného kusu (látkové sedačky a hnusnej volant, jinak holá poušť) ze stejných let - rozdíl v designu srovná hravě mezigenerační posun.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#57 Příspěvek od JaraX »

pod to bych se podepsal
MartinK
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 15.05.2017 22:55

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#59 Příspěvek od MartinK »

Ale nikde tamnemůžu najít ten typ motoru, jaký to je :-(
MartinK
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 15.05.2017 22:55

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#60 Příspěvek od MartinK »

paca píše:
TANN3R píše:Edit: při nájezdu 25tis za rok chceš proservisovat 10tis za rok? To se obávám že je max tak na servis oktávky, ale jedničkové..
za 10tis nekoupíš ani pneumatiky které za 25tis km určitě sjedeš :D
Tady jsem myslel bez pneu. Jen běžný servis auta.
Odpovědět