Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Ahojte, teprve nedávno jsem dozrál ke koupi mého prvního BMW. Neorientuji se, ale mám skvělá doporučení. Jak na auto, tak na tenhle web.
Tímto vás chci požádat o radu ke koupi. Přemýšlím o řadě 3 v kombíku. Ročně najezdím 25.000km, především pracovně Zlín-Brno (100km dálnice), méně Zlín-Uh.Brod (30km 1.třída) + město a občasné jiné dálky. Většinu času jezdím sám - byznys. Jinak 2 + miminko s kočárkem = RODINA!. Mám rád dynamickou jízdu.
Nevím jaký typ, jakou motorizaci, jaké palivo bude lepší (to určitě v závislosti na typu řady a motorizace).
Cenová představa do 400.000 Kč, ideál 2-3 roky staré.
Prosím o jakoukoliv radu. DĚKUJI MOC. MartinK
Tímto vás chci požádat o radu ke koupi. Přemýšlím o řadě 3 v kombíku. Ročně najezdím 25.000km, především pracovně Zlín-Brno (100km dálnice), méně Zlín-Uh.Brod (30km 1.třída) + město a občasné jiné dálky. Většinu času jezdím sám - byznys. Jinak 2 + miminko s kočárkem = RODINA!. Mám rád dynamickou jízdu.
Nevím jaký typ, jakou motorizaci, jaké palivo bude lepší (to určitě v závislosti na typu řady a motorizace).
Cenová představa do 400.000 Kč, ideál 2-3 roky staré.
Prosím o jakoukoliv radu. DĚKUJI MOC. MartinK
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Zdravím. Pokud máš takový nájezd a jsou to hlavně dálky, tak bych se vůbec nebál pořídit benzín. Řada 3 bude pro rodinu časem možná trochu malá, ale určitě to nebude nic hrozného. Podlě mě to má bohužel jeden háček a tím je kombinace 2-3 roky staré do 400k. Pokud hledáš takhle mladé auto a benzín, tak tě bude zajímat řada F nejlépe 335i a tam jsou ty ceny pořád úplně jinde. Přeju hodně štěstí při výběru.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Děkuji moc za reakci a radu.
Proč zrovna tenhle typ? A proč benzin a ne diesel? Myslel jsem si právš, že na delší trasy bude lepší ten diesel
K té ceně - benzín je tedy na počátku dražší než diesel?
Děkuji všem, co reagují.
Proč zrovna tenhle typ? A proč benzin a ne diesel? Myslel jsem si právš, že na delší trasy bude lepší ten diesel

K té ceně - benzín je tedy na počátku dražší než diesel?
Děkuji všem, co reagují.

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Pokud najezdíš za rok 25000 kilometrů, tak si myslím, že diesel by se ti do budoucna asi nevyplatil. Na delších trasách mimo město jsou 6-ti válcové benzínové motory BMW hodně ekonomické. O řadě F ti tady určite napíše někdo zkušenější. Já mám E90(325i N52), takže osobní zkušenost s novou řadou nemám. Tu 335i jsem doporučil asi hlavně proto, že se do ní do roku 2015 dával motor N55, který mi přijde ještě relativně dobře servisovatelný a spolehlivý. A ta pořizovací cena té 335i je podle mě vyšší hlavně kvůli tomu, že se jich moc neprodává. Všechno, co píšu jsou jenom moje názory.
Počkej ještě na příspěvky od někoho, kdo ty konkrétní auta a motory zná lépe.

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Ono není moc co radit, v téhle ceně a 3 roky stáří seženeš max 320d bez výbavy s nájezdem kolem 200tis. A to zrovna není verze, co by se dala doporučit..
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Přesně tak. Za čtyři kila buď ročníky 2007-2009 s nějakými zajímavějšími benzíny (325i, 330i, 335i) a cena samozřejmě podle výbavy. No a nebo nějaká tříletá nuda v základu.
MartinK, koukal jsi se vůbec na trh? Kolik zhruba stojí různé motorizace/ročníky?
MartinK, koukal jsi se vůbec na trh? Kolik zhruba stojí různé motorizace/ročníky?
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Koukal jsem. Třeba tohel mě zaujalo. https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 47699.html
To je cca 400k. Ale jak říkám, nevyznám se, tak nevím, zda je to bída nebo je to hratelné auto.
To je cca 400k. Ale jak říkám, nevyznám se, tak nevím, zda je to bída nebo je to hratelné auto.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
To je prave ta trileta nuda bez vybavy, jak je zminovano. Ne ze bysme tady byli vsichni nafrneny frackove, ale BMW dela vybava. Mezi vybavenym kouskem a sockou je obrovskej rozdil, jak cenovej, tak pocitovej. Stejne tak zde doporucovana 335i N55 vs 318d v odkazu, rozdil jak mezi vesmirnou lodi Enterprise a Skodou Favorit:)
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
přesně tak, ja bych v novější 3er nevolil jiny motor než 335i a na to je ten rozpočet malý.
radši bych koupil více leté auto více vybavené a méně ojeté, ale vybavené, hlavně u F30 kde už se výbava i nějaká nabízela je prostě blbost to koupit bez adaptivních tlumičů atd.
radši bych koupil více leté auto více vybavené a méně ojeté, ale vybavené, hlavně u F30 kde už se výbava i nějaká nabízela je prostě blbost to koupit bez adaptivních tlumičů atd.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Tak teď jste mi chlapi "hodili hračky do kanálu"
A začal jsem se v tom motat. Jsem limitovanej prachama, těch +-400k je hranice. Byli byste schopni mi tedy doporučit, co je za to reálné?
Resp. reálné a bude to stát za to a pár let to vydrží v kondici, případně to po 5-8 letech nebudu muset dát do šrotu, ale třeba za pár kaček ještě prodám a pořídím něco aktuálnějšího (plečku koupím i za 50k)? A taky, že se neuvařím na servisech.
O výbavě nemluvě - aktuálně jezdím v holé Fabii I 2006, takže i to, co jsem posílal je pro mě dělo výbava. Takže fakt netuším, co by mělo BMW mít, aby to nebyl úplný "favorit". Enterpirse zase nepotřebuji
Kdyby byl tedy někdo ochoten mi třeba hodit i odkaz na nějaké konkrétní auto, ať se mám od čeho odpíchnout.
Díky moc. vážím si važí pomoci.


A začal jsem se v tom motat. Jsem limitovanej prachama, těch +-400k je hranice. Byli byste schopni mi tedy doporučit, co je za to reálné?

O výbavě nemluvě - aktuálně jezdím v holé Fabii I 2006, takže i to, co jsem posílal je pro mě dělo výbava. Takže fakt netuším, co by mělo BMW mít, aby to nebyl úplný "favorit". Enterpirse zase nepotřebuji

Kdyby byl tedy někdo ochoten mi třeba hodit i odkaz na nějaké konkrétní auto, ať se mám od čeho odpíchnout.
Díky moc. vážím si važí pomoci.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Ohledně stáří jsem vycházel z toho, že radši koupím mladší auto, klidně trochu oholené. Mladší by mělo déle vydržet, lépe se pak prodat, atd. Takové to klasické povědomí.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Takhle to fungovalo možná před patnácti lety, že co bylo mladší, mělo automaticky větší hodnotu. Dneska, tím jak se všechno sere a vydrží sotva do konce záruky, mají cenu spíš auta s konkrétní motorizací, která ještě nějak funguje + samozřejmě výbava. Stačí se podívat, jak pětky s 20d/30d bez výbavy spadnou po 4 letech někam na cenu 10+ letych aut s 45i/50i. Nebo jak si drží cenu 3er s N54.
Kolem 400k bych hledal nějakou e91 lci, a i tam už není nafta, co by se dala doporučit a přímovstřik bez turba toho taky moc nenabídne v poměru cena/výkon. Takže z toho zase vyjde 335i.
Ať už vybereš cokoliv, bude to finančně hodně velkej skok proti jedničkové fabii, kde všechno stojí pár korun.
Kolem 400k bych hledal nějakou e91 lci, a i tam už není nafta, co by se dala doporučit a přímovstřik bez turba toho taky moc nenabídne v poměru cena/výkon. Takže z toho zase vyjde 335i.
Ať už vybereš cokoliv, bude to finančně hodně velkej skok proti jedničkové fabii, kde všechno stojí pár korun.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
taky bych koupil nějakou E91 335i. souhlasím s tannerem.
a starší auto je určitě spolehlivější a méně servisně náročně, u těch Fkových řad už 100k do servisu jednorázově není nic neobvyklého.
a starší auto je určitě spolehlivější a méně servisně náročně, u těch Fkových řad už 100k do servisu jednorázově není nic neobvyklého.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Podívej se třeba na tohle: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=55&t=93844 je na prodej tady na klubu. Je to teda Xdrive v automatu s motorem N53, takže v případě problémů velice drahá kombinace, ale výbava je super a vypadá to, že se o něj majitel celkem staral. Na něco takového bych se v tvém případě zaměřil.MartinK píše:Tak teď jste mi chlapi "hodili hračky do kanálu"![]()
![]()
A začal jsem se v tom motat. Jsem limitovanej prachama, těch +-400k je hranice. Byli byste schopni mi tedy doporučit, co je za to reálné?Resp. reálné a bude to stát za to a pár let to vydrží v kondici, případně to po 5-8 letech nebudu muset dát do šrotu, ale třeba za pár kaček ještě prodám a pořídím něco aktuálnějšího (plečku koupím i za 50k)? A taky, že se neuvařím na servisech.
O výbavě nemluvě - aktuálně jezdím v holé Fabii I 2006, takže i to, co jsem posílal je pro mě dělo výbava. Takže fakt netuším, co by mělo BMW mít, aby to nebyl úplný "favorit". Enterpirse zase nepotřebuji![]()
Kdyby byl tedy někdo ochoten mi třeba hodit i odkaz na nějaké konkrétní auto, ať se mám od čeho odpíchnout.
Díky moc. vážím si važí pomoci.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
xdrive určitě nekupuj, pokud netrávíš většinu času někde na horách a motor N53 taky ne.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
A u tohoto tebou doporučovaného modelu si myslíš kolik bude ten servis? A zkušenost jak často (průměrně) - každý rok, co 3, co 5 let? To je taky rozdíl.JaraX píše:taky bych koupil nějakou E91 335i. souhlasím s tannerem.
a starší auto je určitě spolehlivější a méně servisně náročně, u těch Fkových řad už 100k do servisu jednorázově není nic neobvyklého.
Počítám, že pravidelný každoroční servis standardních věcí cca do 10k. A jednou za X (dle odpovědi výše). Jsem mimo?
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Většina tady píšete 335i. Proč zrovna toto? já si myslím, že takový obsah nepořebuji, nevyužiji. Jezdím 70% sám, 20% 2+dítě, jen 10% plné auto.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Protože je to jediný motor, co má rozumný poměr cena/výkon. Přímovstrikove benzíny bez turba mají hodně problémů, servisně vychází podobně, spotřebou taky jako foukana verze. U 35i máš alespoň super výkon a taky si drží cenu. A z nafty už v e91 lci natož pak v Fku není jediný motor, co by se dal doporučit. K těm problémům, ze kterých měl každý dřív u nafty strach, jako vstřiky, turbo, řemenice, atd. teď navíc mají problémy jako praskání bloku, zadřena klika, roztrženej řetěz..
Edit: při nájezdu 25tis za rok chceš proservisovat 10tis za rok? To se obávám že je max tak na servis oktávky, ale jedničkové..
Edit: při nájezdu 25tis za rok chceš proservisovat 10tis za rok? To se obávám že je max tak na servis oktávky, ale jedničkové..
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Já bych ty benzínový šestiválce v 325i a 330i úplně nezatracoval. Přece jen v porovnání s 335i jsou o dost levnější. Pokud bude auto i motor v solidním stavu, tak udělá ještě stovky tisíc km. Osobně jsem kombíky nikdy moc nesledoval.
Co jsem jen tak letmo kouknul. Nevím teda, jestli upřednostňuješ manuál, nebo je ti to jedno. Manuálů je obecně dost málo. Ber to jen pro představu. Až se nějak rozhodneš, co by ti sedělo, konkrétní kus bude třeba chvíli hledat.
325i
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 56764.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 15905.html
330i
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 96154.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 66811.html
335i
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 77618.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 72541.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 51320.html
Co jsem jen tak letmo kouknul. Nevím teda, jestli upřednostňuješ manuál, nebo je ti to jedno. Manuálů je obecně dost málo. Ber to jen pro představu. Až se nějak rozhodneš, co by ti sedělo, konkrétní kus bude třeba chvíli hledat.
325i
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 56764.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 15905.html
330i
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 96154.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 66811.html
335i
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 77618.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 72541.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 51320.html
Naposledy upravil(a) JayFader dne stř 17.05.2017 11:25, celkem upraveno 1 x.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
za 10tis nekoupíš ani pneumatiky které za 25tis km určitě sjedešTANN3R píše:Edit: při nájezdu 25tis za rok chceš proservisovat 10tis za rok? To se obávám že je max tak na servis oktávky, ale jedničkové..
