Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Olejový separátor E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#1 Příspěvek od DaweTDS »

Ahoj klubáci. Je potřeba měnit popřípadě se nějak starat o bezúdržbový olejový separátor?
Mám E39 530d 135kw a místo filcáku jsem dal ten novější (cca před 30000 km) teď se mi zdá,že auto více zakouří a u vzduchového filtru mám ve spodní části olejový povlak... Díky za odpověď.
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od patras Čestný člen »

Olejovy separator resp filtr v nem obcas praskne a pak jde olej do sani, musi se pak vyměnit.. Taky me to ceka :)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#3 Příspěvek od DaweTDS »

A dokud nepraskne tak žijí dodnes? jako v té pohádce? :-D a nebo je to taky výměna co druhý olej údržbový/bezúdržbový.
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#4 Příspěvek od sonyk02 »

BMW doporučuje ho měnit každou 3tí výměnu oleje.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#5 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To snad tak každou třetí longlife výměbu oleje ne? Separátor/hadice musí stačit tak jednou max 2x za život.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#6 Příspěvek od Zdenda530d »

Probíral jsem toto téma s několika (no dobře byli dva) servisákama, který jako jediné nechávám sahat na svá auta. Jednoznačně řekli, že je lepší ten starý (jak je tam ten filc) a hlídat si aby "neztvrdl" - pak vyměnit za jiný filc. Dokud je měkký tak vždy při výměně oleje proprat - dělám to tak a zatím žádný problém. (ono pojem "bezúdržbový" je dnes už na pováženou)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#7 Příspěvek od Foldas »

i bezudržbový není na věky
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: Olejový separátor E39

#8 Příspěvek od soukupadam »

Čau jakej separátor tam dát? Origo nebo je i něco jinýho použitelnýho?
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejový separátor E39

#9 Příspěvek od Joshuax »

Bezudrzbovy v pojeti bmw znamena, vydrzi po celou dobu zaruky a pak je nam to uz jedno...
Je to asi jako s olejem v automatu, ten je tak dlouho dozivotni, az do konce zivota te prevodovky... Co naplat, ze by ta zivotnost mohla byt treba delsi, kdyby se ten olej menil, jako to doporucuje ZF...

Jinak separatory jsou ruzne, treba na E61 je pod vikem ventilu, tzn zadne hadice a tam je potreba, aby byl presny, tzn idealne original. Ja jsem tam koupil nejakou znacku, ale nebyl to orig a musel jsem mu tam trochu pomoct, nebylo to zrovna presne, bylo to o neco vetsi v nekterych rozmerech a mel jsem trochu problem, ale nakonec tam vlezl, ale jisty jsem si tim nebyl, takze tady bych daval urcite original. Jestli ma E39 separator jako E53 nebo E36 pod sanim, tak tam je to sama hadice, na X5 (M54) se musely menit pri kazde vymene, protoze se ten separator nedal dostat ven jinak, nez ze se ty hadice rozlamaly, je tam uplne napytel pristup. Na E36 (M52) to slo bez likvidace hadic, ale stejne jsem je vymenil, ony jsou po tech 50ti+ tisicich uz ztvrdle a krehke a resit to pak kvuli tomu znova se mi fakt nechtelo, z ebaye se da poridit sada za par korun.Pod tim sanim o nejaky ten milimetr v rozmeru nejde.

http://www.ebay.com/itm/PCV-Oil-Separat ... ga&vxp=mtr
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: Olejový separátor E39

#10 Příspěvek od soukupadam »

Chci tam dat neco kvalitniho proto se ptam.Jestli pouze origo nebo jsou i jiny moznosti
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejový separátor E39

#11 Příspěvek od Joshuax »

No proto to pisu :)

Bral jsem u Shcmiedmanna koukam do mailu.

https://www.schmiedmann.cz/cs/produkt/1 ... 1127799225

Neoriginal 1100 Original 1900. A ten neorig vsechno vypadalo v pohode, zpracovani, material, proste kvalitni, akorat proste o chlup vetsi nez bylo potreba. Jako vlezlo, ale chtelo to trochu sily, stary sel ven volne.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Olejový separátor E39

#12 Příspěvek od Misanek »

Já osobně jsem koupil do své m57 v e39 už ten cyklonový separátor, který se používá v m57N tuším. Co sjem se tehdy dočetl, tak každý to doporučoval a že je to lepší než ten origo s filtrem.

Ale tady jsem se zase dočetl, že ten filtrový je lepší, tak já už nevim teda... :)

Každopádně olej mi nějak nemizí, tak to asi řešit nebudu. maximálně ho vytáhnu ven, rozeberu, properu v benzínu a seru na to
Jergus
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 17.11.2011 01:00

Re: Olejový separátor E39

#13 Příspěvek od Jergus »

Vůbec se tím netrap, taky mě nebavilo pořád měnit filtry odlučovače, tak už tam mám ten cyklonovej 130 tis. km. Občas se do něj podívám a je to vždycky stejný - uvnitř je normálně čistej a není potřeba s ním nic dělat. Čili moje zkušenost - je to opravdu bezúdržbový a vydrží to hodně moc. A když odejde, tak to poznáš, do tý doby netřeba řešit... :)
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejový separátor E39

#14 Příspěvek od Joshuax »

Jo kdyz odejde, tak se ti pod olejvickem dejou divy :)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: Olejový separátor E39

#15 Příspěvek od soukupadam »

Jakej mam dát do M54 , máte doporučení?

Co tam je origo?
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: Olejový separátor E39

#16 Příspěvek od soukupadam »

Dává někdo ten pro studený podnebí?
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Olejový separátor E39

#17 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Jak se pozná,že je ten separátor KO?
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejový separátor E39

#18 Příspěvek od Huska »

Joshuax píše:Bezudrzbovy v pojeti bmw znamena, vydrzi po celou dobu zaruky a pak je nam to uz jedno...
Je to asi jako s olejem v automatu, ten je tak dlouho dozivotni, az do konce zivota te prevodovky... Co naplat, ze by ta zivotnost mohla byt treba delsi, kdyby se ten olej menil, jako to doporucuje ZF...

Jinak separatory jsou ruzne, treba na E61 je pod vikem ventilu, tzn zadne hadice a tam je potreba, aby byl presny, tzn idealne original. Ja jsem tam koupil nejakou znacku, ale nebyl to orig a musel jsem mu tam trochu pomoct, nebylo to zrovna presne, bylo to o neco vetsi v nekterych rozmerech a mel jsem trochu problem, ale nakonec tam vlezl, ale jisty jsem si tim nebyl, takze tady bych daval urcite original. Jestli ma E39 separator jako E53 nebo E36 pod sanim, tak tam je to sama hadice, na X5 (M54) se musely menit pri kazde vymene, protoze se ten separator nedal dostat ven jinak, nez ze se ty hadice rozlamaly, je tam uplne napytel pristup. Na E36 (M52) to slo bez likvidace hadic, ale stejne jsem je vymenil, ony jsou po tech 50ti+ tisicich uz ztvrdle a krehke a resit to pak kvuli tomu znova se mi fakt nechtelo, z ebaye se da poridit sada za par korun.Pod tim sanim o nejaky ten milimetr v rozmeru nejde.

http://www.ebay.com/itm/PCV-Oil-Separat ... ga&vxp=mtr

Bohuzel nemas pravdu. Jsou dva typy .. s filcem ktery se ma pravidelne menit a pak druhy typ (plastový šnek ) kde separace probiha odstredenim ... ten se nemění ... nicmene nefunguje tak dobře jako filcovy. Ja menil šnek za filc a auto prestalo brat olej.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Olejový separátor E39

#19 Příspěvek od Misanek »

Já osobně jsem naopak vyměnil filcový separátor za ten odstředivkový "bezúdržbový" a nemám žádný problém se ztrátou oleje.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejový separátor E39

#20 Příspěvek od Huska »

Misanek píše:Já osobně jsem naopak vyměnil filcový separátor za ten odstředivkový "bezúdržbový" a nemám žádný problém se ztrátou oleje.
není to pravidlo, ale u některých motorů (např 2,0d) se opět vrátili k filcovému z důvodu co jsem psal
Odpovědět