Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Olejový separátor E39
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Probíral jsem toto téma s několika (no dobře byli dva) servisákama, který jako jediné nechávám sahat na svá auta. Jednoznačně řekli, že je lepší ten starý (jak je tam ten filc) a hlídat si aby "neztvrdl" - pak vyměnit za jiný filc. Dokud je měkký tak vždy při výměně oleje proprat - dělám to tak a zatím žádný problém. (ono pojem "bezúdržbový" je dnes už na pováženou)
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: Olejový separátor E39
Čau jakej separátor tam dát? Origo nebo je i něco jinýho použitelnýho?
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejový separátor E39
Bezudrzbovy v pojeti bmw znamena, vydrzi po celou dobu zaruky a pak je nam to uz jedno...
Je to asi jako s olejem v automatu, ten je tak dlouho dozivotni, az do konce zivota te prevodovky... Co naplat, ze by ta zivotnost mohla byt treba delsi, kdyby se ten olej menil, jako to doporucuje ZF...
Jinak separatory jsou ruzne, treba na E61 je pod vikem ventilu, tzn zadne hadice a tam je potreba, aby byl presny, tzn idealne original. Ja jsem tam koupil nejakou znacku, ale nebyl to orig a musel jsem mu tam trochu pomoct, nebylo to zrovna presne, bylo to o neco vetsi v nekterych rozmerech a mel jsem trochu problem, ale nakonec tam vlezl, ale jisty jsem si tim nebyl, takze tady bych daval urcite original. Jestli ma E39 separator jako E53 nebo E36 pod sanim, tak tam je to sama hadice, na X5 (M54) se musely menit pri kazde vymene, protoze se ten separator nedal dostat ven jinak, nez ze se ty hadice rozlamaly, je tam uplne napytel pristup. Na E36 (M52) to slo bez likvidace hadic, ale stejne jsem je vymenil, ony jsou po tech 50ti+ tisicich uz ztvrdle a krehke a resit to pak kvuli tomu znova se mi fakt nechtelo, z ebaye se da poridit sada za par korun.Pod tim sanim o nejaky ten milimetr v rozmeru nejde.
http://www.ebay.com/itm/PCV-Oil-Separat ... ga&vxp=mtr
Je to asi jako s olejem v automatu, ten je tak dlouho dozivotni, az do konce zivota te prevodovky... Co naplat, ze by ta zivotnost mohla byt treba delsi, kdyby se ten olej menil, jako to doporucuje ZF...
Jinak separatory jsou ruzne, treba na E61 je pod vikem ventilu, tzn zadne hadice a tam je potreba, aby byl presny, tzn idealne original. Ja jsem tam koupil nejakou znacku, ale nebyl to orig a musel jsem mu tam trochu pomoct, nebylo to zrovna presne, bylo to o neco vetsi v nekterych rozmerech a mel jsem trochu problem, ale nakonec tam vlezl, ale jisty jsem si tim nebyl, takze tady bych daval urcite original. Jestli ma E39 separator jako E53 nebo E36 pod sanim, tak tam je to sama hadice, na X5 (M54) se musely menit pri kazde vymene, protoze se ten separator nedal dostat ven jinak, nez ze se ty hadice rozlamaly, je tam uplne napytel pristup. Na E36 (M52) to slo bez likvidace hadic, ale stejne jsem je vymenil, ony jsou po tech 50ti+ tisicich uz ztvrdle a krehke a resit to pak kvuli tomu znova se mi fakt nechtelo, z ebaye se da poridit sada za par korun.Pod tim sanim o nejaky ten milimetr v rozmeru nejde.
http://www.ebay.com/itm/PCV-Oil-Separat ... ga&vxp=mtr
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: Olejový separátor E39
Chci tam dat neco kvalitniho proto se ptam.Jestli pouze origo nebo jsou i jiny moznosti
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejový separátor E39
No proto to pisu
Bral jsem u Shcmiedmanna koukam do mailu.
https://www.schmiedmann.cz/cs/produkt/1 ... 1127799225
Neoriginal 1100 Original 1900. A ten neorig vsechno vypadalo v pohode, zpracovani, material, proste kvalitni, akorat proste o chlup vetsi nez bylo potreba. Jako vlezlo, ale chtelo to trochu sily, stary sel ven volne.

Bral jsem u Shcmiedmanna koukam do mailu.
https://www.schmiedmann.cz/cs/produkt/1 ... 1127799225
Neoriginal 1100 Original 1900. A ten neorig vsechno vypadalo v pohode, zpracovani, material, proste kvalitni, akorat proste o chlup vetsi nez bylo potreba. Jako vlezlo, ale chtelo to trochu sily, stary sel ven volne.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Re: Olejový separátor E39
Já osobně jsem koupil do své m57 v e39 už ten cyklonový separátor, který se používá v m57N tuším. Co sjem se tehdy dočetl, tak každý to doporučoval a že je to lepší než ten origo s filtrem.
Ale tady jsem se zase dočetl, že ten filtrový je lepší, tak já už nevim teda...
Každopádně olej mi nějak nemizí, tak to asi řešit nebudu. maximálně ho vytáhnu ven, rozeberu, properu v benzínu a seru na to
Ale tady jsem se zase dočetl, že ten filtrový je lepší, tak já už nevim teda...

Každopádně olej mi nějak nemizí, tak to asi řešit nebudu. maximálně ho vytáhnu ven, rozeberu, properu v benzínu a seru na to
Re: Olejový separátor E39
Vůbec se tím netrap, taky mě nebavilo pořád měnit filtry odlučovače, tak už tam mám ten cyklonovej 130 tis. km. Občas se do něj podívám a je to vždycky stejný - uvnitř je normálně čistej a není potřeba s ním nic dělat. Čili moje zkušenost - je to opravdu bezúdržbový a vydrží to hodně moc. A když odejde, tak to poznáš, do tý doby netřeba řešit... 

- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejový separátor E39
Jo kdyz odejde, tak se ti pod olejvickem dejou divy 

E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: Olejový separátor E39
Jakej mam dát do M54 , máte doporučení?
Co tam je origo?
Co tam je origo?
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: Olejový separátor E39
Dává někdo ten pro studený podnebí?
Re: Olejový separátor E39
Jak se pozná,že je ten separátor KO?
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejový separátor E39
Joshuax píše:Bezudrzbovy v pojeti bmw znamena, vydrzi po celou dobu zaruky a pak je nam to uz jedno...
Je to asi jako s olejem v automatu, ten je tak dlouho dozivotni, az do konce zivota te prevodovky... Co naplat, ze by ta zivotnost mohla byt treba delsi, kdyby se ten olej menil, jako to doporucuje ZF...
Jinak separatory jsou ruzne, treba na E61 je pod vikem ventilu, tzn zadne hadice a tam je potreba, aby byl presny, tzn idealne original. Ja jsem tam koupil nejakou znacku, ale nebyl to orig a musel jsem mu tam trochu pomoct, nebylo to zrovna presne, bylo to o neco vetsi v nekterych rozmerech a mel jsem trochu problem, ale nakonec tam vlezl, ale jisty jsem si tim nebyl, takze tady bych daval urcite original. Jestli ma E39 separator jako E53 nebo E36 pod sanim, tak tam je to sama hadice, na X5 (M54) se musely menit pri kazde vymene, protoze se ten separator nedal dostat ven jinak, nez ze se ty hadice rozlamaly, je tam uplne napytel pristup. Na E36 (M52) to slo bez likvidace hadic, ale stejne jsem je vymenil, ony jsou po tech 50ti+ tisicich uz ztvrdle a krehke a resit to pak kvuli tomu znova se mi fakt nechtelo, z ebaye se da poridit sada za par korun.Pod tim sanim o nejaky ten milimetr v rozmeru nejde.
http://www.ebay.com/itm/PCV-Oil-Separat ... ga&vxp=mtr
Bohuzel nemas pravdu. Jsou dva typy .. s filcem ktery se ma pravidelne menit a pak druhy typ (plastový šnek ) kde separace probiha odstredenim ... ten se nemění ... nicmene nefunguje tak dobře jako filcovy. Ja menil šnek za filc a auto prestalo brat olej.
Re: Olejový separátor E39
Já osobně jsem naopak vyměnil filcový separátor za ten odstředivkový "bezúdržbový" a nemám žádný problém se ztrátou oleje.
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejový separátor E39
není to pravidlo, ale u některých motorů (např 2,0d) se opět vrátili k filcovému z důvodu co jsem psalMisanek píše:Já osobně jsem naopak vyměnil filcový separátor za ten odstředivkový "bezúdržbový" a nemám žádný problém se ztrátou oleje.