Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Přehození motoru e46 M54b22 na M54b25

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Vigo
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: ned 06.07.2014 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3512

#1 Příspěvek od Vigo »

Ahoj,

Mám cabro 320Ci 125kW M54B22 a protože auto je v celkem rozumném stavu, nechtěl bych kupovat silnější a tohle prodávat. Protože všude čtu jak M54B25 jede mnohem líp, napadlo mě ji koupit a prohodit. Podle toho co jsem hledal by měla mít většinu dílů a příslušenství stejných. Moje představa je osadit motor na původní převodovku a kardan tj na ty pekelně krátké převody co 2,2 má. Dokáže někdo poradit co všchno bych musel měnit krom motoru a co obnáší přepis?

To že vyjde líp auto prodat a koupit jiné asi vím, ale tohle zas není takový masakr a 2,5 chci, protože to snad ještě není takový trhač a původní pohoné ústrojí by to mělo vpoho ustát. Navíc ty 2,5 se drží cenově níž. Jestli vymýšlím slepou uličku, napište, unesu to :-D

Díky
Vigo
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

mrkni do ETK a porovnej spojky / setrváky / diferáky / kardany a převodovky. Možná je rozdíl úplně ve všem.
Vigo
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: ned 06.07.2014 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3512

#3 Příspěvek od Vigo »

Ahoj,

JJ na to se chystám, ale co vím nebo si myslím:

Spojka + setrvák je stejná
Kardan a polosy taky (jiné až u 3l) + převodovka by to měla snést
Sání je stejné
Svody a katy stejné
Nevím co elektronika (ECU) + startér + altík

Nejraději bych to ale měl papírově legální a toho se snad bojím nejvíc.

Na netu jsem to zkoumal ale moc moudrý nejsem

Díky
Vigo
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování
Klubové ID: 1507

#4 Příspěvek od Miguel »

Co se papírů týče (přestavby) tak na to se zeptej p.Stehlíka (helpreg.cz)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#5 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Můžeš se domnívat a čekat, nebo si to zjistit hned 8) :) : http://www.realoem.com/bmw/select.do

Co se legal zápisu do TP týče tak v první řadě musí motorizaci odpovídat (komplet) brzdy. Ale možná jsou zrovna stejné.. u třílitru by to byl třeba problem.
Vigo
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: ned 06.07.2014 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3512

#6 Příspěvek od Vigo »

Však já už to hledal tady :
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-C ... 02/browse/

ale díky za další zdroj informací. Brzdy jsou stejné a také kardan a převodovka. Jiný je diferenciál a poloosy, ale je otázka, zda by to ty 2,2 nepřežily taky.

Brzdy jsou identické.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#7 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

..jen jsem na to tady při jednom hledání znova narazil.. Asi bych to s papírama neřešil, to "převrtání/swap" stejně nikdo na STK nepozná, ne? Řekl bych, že i emise budou prakticky shodný.

A když jsme u toho přehazování přehodil bych s tím i 6q manual převodovku: OEM 23007532498 :idea:
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#8 Příspěvek od maxmin »

Ahoj, už jsi ty motory přehodil, nebo jsi zjistil co a jak?
Ženě v e46 odešel M54B22, takže musím nějaký motor koupit.
Kdyby výměna byla "plug and play" + případně jen nějaké překódování jednotky, tak bych tam dal i M54B25. Oba motory stojí zhruba stejně..
V autě je automat. Ale jinak to nebudu řešit a koupím M54B22 co tam patří.
Odpovědět