Jako první začaly pazvuky z palivové soustavy, které jsem řešil výměnou palivového vedení, jak radí na fórech, ale samotný zvuk zůstal, spíše je to ještě horší. Ukázka zde: https://www.youtube.com/watch?v=aqwpvdn6sLk Zbývá už jen asi vyměnit HPFP. K tomu se váže asi další problém, auto po startu už nedrží otáčky nad 1000ot/m, ale jen na 700 a pak si sedne o něco níže. Ohřátý motor má pocitově o něco hrubší chod s jemnými vibracemi na rozdíl od studeného, ale zatím žádné kolísání otáček. Objevily se i jemné vibrace do volantu při akceleraci z nízkých otáček, cca do 2 tisíc, pak to zmizí. Zdá se mi, že se zvedla i spotřeba, dříve šlo jezdit za 7,5l, teď při stejné jízdě nespadne pod 9l. Diagnostika vypsala chyby 002AEC Air mass flow 2, plausibility / Nitrogen oxide sensor; 0030DA Nitrogen oxide sensor; 0029F4 Catalytic conversion Čeká mě tedy pravděpodobně výměna NOX senzoru. V BMW mi ho nacenili na něco málo přes 10 tisíc, je to možné? Za senzor?! Dá se pořídit levněji? Nevím, jestli tyhle všechny problémy se sebou nějak souvisí, ale uvítám jakékoliv rady.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
330i N53 problémy
Dlouho se mi problémy s tímto motorem vyhýbaly, ale už na mě taky došlo.
Jako první začaly pazvuky z palivové soustavy, které jsem řešil výměnou palivového vedení, jak radí na fórech, ale samotný zvuk zůstal, spíše je to ještě horší. Ukázka zde: https://www.youtube.com/watch?v=aqwpvdn6sLk Zbývá už jen asi vyměnit HPFP. K tomu se váže asi další problém, auto po startu už nedrží otáčky nad 1000ot/m, ale jen na 700 a pak si sedne o něco níže. Ohřátý motor má pocitově o něco hrubší chod s jemnými vibracemi na rozdíl od studeného, ale zatím žádné kolísání otáček. Objevily se i jemné vibrace do volantu při akceleraci z nízkých otáček, cca do 2 tisíc, pak to zmizí. Zdá se mi, že se zvedla i spotřeba, dříve šlo jezdit za 7,5l, teď při stejné jízdě nespadne pod 9l. Diagnostika vypsala chyby 002AEC Air mass flow 2, plausibility / Nitrogen oxide sensor; 0030DA Nitrogen oxide sensor; 0029F4 Catalytic conversion Čeká mě tedy pravděpodobně výměna NOX senzoru. V BMW mi ho nacenili na něco málo přes 10 tisíc, je to možné? Za senzor?! Dá se pořídit levněji? Nevím, jestli tyhle všechny problémy se sebou nějak souvisí, ale uvítám jakékoliv rady.
Auto budu mít 2 roky, najeto 158 tisíc.
Jako první začaly pazvuky z palivové soustavy, které jsem řešil výměnou palivového vedení, jak radí na fórech, ale samotný zvuk zůstal, spíše je to ještě horší. Ukázka zde: https://www.youtube.com/watch?v=aqwpvdn6sLk Zbývá už jen asi vyměnit HPFP. K tomu se váže asi další problém, auto po startu už nedrží otáčky nad 1000ot/m, ale jen na 700 a pak si sedne o něco níže. Ohřátý motor má pocitově o něco hrubší chod s jemnými vibracemi na rozdíl od studeného, ale zatím žádné kolísání otáček. Objevily se i jemné vibrace do volantu při akceleraci z nízkých otáček, cca do 2 tisíc, pak to zmizí. Zdá se mi, že se zvedla i spotřeba, dříve šlo jezdit za 7,5l, teď při stejné jízdě nespadne pod 9l. Diagnostika vypsala chyby 002AEC Air mass flow 2, plausibility / Nitrogen oxide sensor; 0030DA Nitrogen oxide sensor; 0029F4 Catalytic conversion Čeká mě tedy pravděpodobně výměna NOX senzoru. V BMW mi ho nacenili na něco málo přes 10 tisíc, je to možné? Za senzor?! Dá se pořídit levněji? Nevím, jestli tyhle všechny problémy se sebou nějak souvisí, ale uvítám jakékoliv rady.
-
matiz
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Nechci te strasit, ale zazil jsem neskutecne patalie s generacne starsim motorem, bez přímého vstriku. Podobne příznaky, skončilo to motorem na sracku a místo aby to auto slo na dily, majitel poridil fungl novy polomotor, protože starsi byl téměř nesehnatelny a samozrejme patricne drahy. Potize pretrvavaly, koncilo to ze nedrzel uz volnobeh, hadal se nepalil. Pricina byla KO kat, prakticky roztaveny, viditelne to bylo az po rozrezani. Jestli se menily sondy uz nevim, nepamatuju si to. Kazdopadne nezavidim...
-
matiz
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Nechci te strasit, ale zazil jsem neskutecne patalie s generacne starsim motorem, bez přímého vstriku. Podobne příznaky, skončilo to motorem na sracku a místo aby to auto slo na dily, majitel poridil fungl novy polomotor, protože starsi byl téměř nesehnatelny a samozrejme patricne drahy. Potize pretrvavaly, koncilo to ze nedrzel uz volnobeh, hadal se nepalil. Pricina byla KO kat, prakticky roztaveny, viditelne to bylo az po rozrezani. Jestli se menily sondy uz nevim, nepamatuju si to. Kazdopadne nezavidim...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
já mám 200kW verzi (myslím, že existují i verze 190 kW), koupeno nové tady v CZ fčíl už najeto přes 150tis km... a starám s eo něj víc jak o valstní (je to služebák)... liju do teho enem 98-100oct + aditivum... a...
- po (studeném) startu to otáčky nad 1000 drží doslova pár sekund (2-3), pak to spadne na těch 700 a drží
- od novoty to na zahřátý volnoběh má zvuk jak štěrkající plechovka plná hřebíků (za studena je těch zvuků zpod haubny míň)
- ve volantu je volnoběh cítit tež ale ne moc (mám ještě poctivou hydrauliku)
(oproti zahřátému N52 -který mám ve m4Zlikovi - tam není slyšet ani cítit absolutně nic, je to šepot květin)
- senzor NOX sem už měnil, esli sa pamatuju správně, tak enem vlastní senzor (originál BMW v krabičce s hologramem), bez práce stál (ne v autorizáku) snad 6 nebo 8...
- po (studeném) startu to otáčky nad 1000 drží doslova pár sekund (2-3), pak to spadne na těch 700 a drží
- od novoty to na zahřátý volnoběh má zvuk jak štěrkající plechovka plná hřebíků (za studena je těch zvuků zpod haubny míň)
- ve volantu je volnoběh cítit tež ale ne moc (mám ještě poctivou hydrauliku)
(oproti zahřátému N52 -který mám ve m4Zlikovi - tam není slyšet ani cítit absolutně nic, je to šepot květin)
- senzor NOX sem už měnil, esli sa pamatuju správně, tak enem vlastní senzor (originál BMW v krabičce s hologramem), bez práce stál (ne v autorizáku) snad 6 nebo 8...
Vymen ten NOX senzor a uvidis co dalej (ano cena NOX senzoru je taka http://bmwfans.info/parts-catalog/11787587129/ a je to 4ta nahrada od zaciatku, aspon podla BMWfans).
Ale je mozne, ze to pojde doradu (pocnuc tou vahou vzduchu a konciac HPF vstrekovacmi a dalsimi vecami)/. Ten zvuk hmm boh vie (HPFP? mozno), chcelo by to kvalitneho mechanika ktoremu uz par tychto priamovstrekovych motorov preslo rukami, ale takych je malo a ani on nemusi vediet vsetko
. Ten zvuk by mali lokalizovat, to by nemalo byt az take zlozite si myslim.
Ja uz len cakam kedy sa zase ozve moje
posledny rok mam klud (az na to ze som v lete riesil cistenie sania (pekne mechanicky) a konecne ventily vypadaju ako maju
a volnobeh je na tom o hodne lepsie - obcasne jemne skubanie na semaforoch sa vytratilo)
Ale je mozne, ze to pojde doradu (pocnuc tou vahou vzduchu a konciac HPF vstrekovacmi a dalsimi vecami)/. Ten zvuk hmm boh vie (HPFP? mozno), chcelo by to kvalitneho mechanika ktoremu uz par tychto priamovstrekovych motorov preslo rukami, ale takych je malo a ani on nemusi vediet vsetko
Ja uz len cakam kedy sa zase ozve moje
Ten pazvuk vydávají hadice s palivem, HPFP do nich nejspíš pouští vibrace. Na funkci to vliv nemá, ale je to otravné. Měl jsem auto u Snejka, podle něj zbývá vyměnit jen palivová pumpa. Vyměním pumpu, senzor nox a uvidím, co dál. Ještě by mě zajímalo, jak se může spálit katalyzátor? Přesně kvůli podobným problémům jsem přešel od nafty k benzínu. A jak jsem si pomohl...
to pavproch: Start motoru jsem měl dřív stejný jako u tvého auta, to že má N53 dieselový chod je fakt škoda, u N54 je na volnoběh mnohem kultivovanější podle mé zkušenosti. Řízení mám bohužel elektrické, dříve jsem nepozoroval žádné vibrace, ani na volnoběh, nebo v záběru. Teď prostě z nízkých otáček jemně vibruje volant.
to matiz: To raději nestraš, čím víc toho teď čtu o potížích s N53, tím větší mám obavy.
to pavproch: Start motoru jsem měl dřív stejný jako u tvého auta, to že má N53 dieselový chod je fakt škoda, u N54 je na volnoběh mnohem kultivovanější podle mé zkušenosti. Řízení mám bohužel elektrické, dříve jsem nepozoroval žádné vibrace, ani na volnoběh, nebo v záběru. Teď prostě z nízkých otáček jemně vibruje volant.
to matiz: To raději nestraš, čím víc toho teď čtu o potížích s N53, tím větší mám obavy.
-
matiz
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
To není o straseni, to je proste zkušenost a kdyby to tenkrat někdo vedel a řekl, usetril by silenych hodin nez se na to prislo, protože ta mrcha se chovala tak ze po smazani chyb a provedeni nového nastaveni zase chvili jezdila naprosto bez problemu, ale uplne bez problemu nez se opetovne zase dosrala... A všechny potize zpusoboval ten posrany kat. Jo a neprisli na to ani v autorizaku. Ne ze by na to neprisli nikdy, tak jsem to nemyslel, ale proste ani tam to za několik navstev neodhalili. Obcas jsou proste zavady zakzvane vypecene...
Nedávno jsem na N53 měnil NOx senzor, nechtělo se mi za novej dávat 10 tis., tak jsem vzal použitej odtud:
http://bazar.automedik.cz/AMD7378969674
Není to teda ta poslední verze 11 78 7 587 129, je to nějaká starší, ale problémy s tím nejsou. I když zatím nevím, jestli jsem se tim zbavil chyby s výhřevem senzoru, musím to ještě nechat napíchnout.
http://bazar.automedik.cz/AMD7378969674
Není to teda ta poslední verze 11 78 7 587 129, je to nějaká starší, ale problémy s tím nejsou. I když zatím nevím, jestli jsem se tim zbavil chyby s výhřevem senzoru, musím to ještě nechat napíchnout.
-
vita11
- Moderátor
- Příspěvky: 2255
- Registrován: stř 26.06.2013 00:00
- Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
- Klubové ID: 3376
to už to zrovna můžeš objednat tady http://allegro.pl .. je to v podstatě stejný zdroj 
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau

Top down
Calming machine

-
musa_design
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát 16.03.2012 01:00
- tommee
- Registrovaný
- Příspěvky: 660
- Registrován: pát 27.06.2014 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 3625
NOX senzor vážne stojí v autorizáku kolem desítky. Že by to bylo nějak zásadně moc vzhledem k ceně vozidel se mi nezdá, ale chápu ten vopruz, jeho výměnu budu taky řešit- diagnostika vypisuje vadnej.
Co jsem četl na fórech, nemusí být ale příčina ve vadném NOX senzoru, což mě děsí nejvíce- vyměnit ho a zjistit, že problém byl někde jinde.
Přecházel jsem z N52 190kW na N53 200kW. Negativ najde člověk všude nejvíce:) - ano, ta N53 vážně na volnoběh zní jak plechovka s hřebíkama, nicméně k dieslovému projevu jí chybí vibrace a na volnoběh jí stejně moc neposlouchám
. Poslouchám jí pěkně v otáčkách, kde jede jako píchlá svině, i pocitově víc než N52. To že za lepší litry pominu..
Nevím jak máš prověřenou historii svýho auta, nebo jestli je to kupovaný od novýho, ale na mou 2008 byly tuším asi dvě nebo tři svolávačky, konkrétně na mým autě se měnila ta vysokotlaká pumpa, vstřiky a ňáký cívky, takže úplně bezproblémovej počin BMW to taky nebyl
Co jsem četl na fórech, nemusí být ale příčina ve vadném NOX senzoru, což mě děsí nejvíce- vyměnit ho a zjistit, že problém byl někde jinde.
Přecházel jsem z N52 190kW na N53 200kW. Negativ najde člověk všude nejvíce:) - ano, ta N53 vážně na volnoběh zní jak plechovka s hřebíkama, nicméně k dieslovému projevu jí chybí vibrace a na volnoběh jí stejně moc neposlouchám
Nevím jak máš prověřenou historii svýho auta, nebo jestli je to kupovaný od novýho, ale na mou 2008 byly tuším asi dvě nebo tři svolávačky, konkrétně na mým autě se měnila ta vysokotlaká pumpa, vstřiky a ňáký cívky, takže úplně bezproblémovej počin BMW to taky nebyl
-
musa_design
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát 16.03.2012 01:00
Diky za komenty, co jsem projel fora v nemecku i anglii, tak s tim otravnym zvukem ma problem docela dost lidi. Palivovy trubky i uchyceni mam meneny, tak zbyva zkusit jeste pumpu a snad to pujde pryc. Na svolavacce civek jsem byl, jiny mi hlaseny nebyly, ale postupem casu zjistuju, ze tenhle motor fakt nebyl uplne bezproblemovej pocin...
...pro zajimavost, kamarad ma taky n53 v E92, r.v. 07, udavanych 200kw, najeto 93tkm, opravdu peclive servisovany a poctive vsechno meneny. Sice nema problemy s pazvuky viz vys, ale byl ted na brzde a namerili mu 235koni, tzn asi o 40 min nez by melo byt. Pry se jeste u zadnyho bmw s nicim takovym nesetkali, ze by chybelo tolik. Mereny to bylo asi ctyrikrat a na overeny brzde. Na druhou stranu tomu odpovida i jeho prumer 7/100km, ja se klidnym tempem pod 10 vejdu malokdy.
...pro zajimavost, kamarad ma taky n53 v E92, r.v. 07, udavanych 200kw, najeto 93tkm, opravdu peclive servisovany a poctive vsechno meneny. Sice nema problemy s pazvuky viz vys, ale byl ted na brzde a namerili mu 235koni, tzn asi o 40 min nez by melo byt. Pry se jeste u zadnyho bmw s nicim takovym nesetkali, ze by chybelo tolik. Mereny to bylo asi ctyrikrat a na overeny brzde. Na druhou stranu tomu odpovida i jeho prumer 7/100km, ja se klidnym tempem pod 10 vejdu malokdy.
