Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

330i N53 problémy

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Rades_1
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 09.06.2009 00:00
Bydliště: Příbram

#1 Příspěvek od Rades_1 »

Dlouho se mi problémy s tímto motorem vyhýbaly, ale už na mě taky došlo.
Jako první začaly pazvuky z palivové soustavy, které jsem řešil výměnou palivového vedení, jak radí na fórech, ale samotný zvuk zůstal, spíše je to ještě horší. Ukázka zde: https://www.youtube.com/watch?v=aqwpvdn6sLk Zbývá už jen asi vyměnit HPFP. K tomu se váže asi další problém, auto po startu už nedrží otáčky nad 1000ot/m, ale jen na 700 a pak si sedne o něco níže. Ohřátý motor má pocitově o něco hrubší chod s jemnými vibracemi na rozdíl od studeného, ale zatím žádné kolísání otáček. Objevily se i jemné vibrace do volantu při akceleraci z nízkých otáček, cca do 2 tisíc, pak to zmizí. Zdá se mi, že se zvedla i spotřeba, dříve šlo jezdit za 7,5l, teď při stejné jízdě nespadne pod 9l. Diagnostika vypsala chyby 002AEC Air mass flow 2, plausibility / Nitrogen oxide sensor; 0030DA Nitrogen oxide sensor; 0029F4 Catalytic conversion Čeká mě tedy pravděpodobně výměna NOX senzoru. V BMW mi ho nacenili na něco málo přes 10 tisíc, je to možné? Za senzor?! Dá se pořídit levněji? Nevím, jestli tyhle všechny problémy se sebou nějak souvisí, ale uvítám jakékoliv rady. :wink: Auto budu mít 2 roky, najeto 158 tisíc.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od matiz »

Nechci te strasit, ale zazil jsem neskutecne patalie s generacne starsim motorem, bez přímého vstriku. Podobne příznaky, skončilo to motorem na sracku a místo aby to auto slo na dily, majitel poridil fungl novy polomotor, protože starsi byl téměř nesehnatelny a samozrejme patricne drahy. Potize pretrvavaly, koncilo to ze nedrzel uz volnobeh, hadal se nepalil. Pricina byla KO kat, prakticky roztaveny, viditelne to bylo az po rozrezani. Jestli se menily sondy uz nevim, nepamatuju si to. Kazdopadne nezavidim...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od matiz »

Nechci te strasit, ale zazil jsem neskutecne patalie s generacne starsim motorem, bez přímého vstriku. Podobne příznaky, skončilo to motorem na sracku a místo aby to auto slo na dily, majitel poridil fungl novy polomotor, protože starsi byl téměř nesehnatelny a samozrejme patricne drahy. Potize pretrvavaly, koncilo to ze nedrzel uz volnobeh, hadal se nepalil. Pricina byla KO kat, prakticky roztaveny, viditelne to bylo az po rozrezani. Jestli se menily sondy uz nevim, nepamatuju si to. Kazdopadne nezavidim...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#4 Příspěvek od pavproch »

já mám 200kW verzi (myslím, že existují i verze 190 kW), koupeno nové tady v CZ fčíl už najeto přes 150tis km... a starám s eo něj víc jak o valstní (je to služebák)... liju do teho enem 98-100oct + aditivum... a...

- po (studeném) startu to otáčky nad 1000 drží doslova pár sekund (2-3), pak to spadne na těch 700 a drží
- od novoty to na zahřátý volnoběh má zvuk jak štěrkající plechovka plná hřebíků (za studena je těch zvuků zpod haubny míň)
- ve volantu je volnoběh cítit tež ale ne moc (mám ještě poctivou hydrauliku)
(oproti zahřátému N52 -který mám ve m4Zlikovi - tam není slyšet ani cítit absolutně nic, je to šepot květin)
- senzor NOX sem už měnil, esli sa pamatuju správně, tak enem vlastní senzor (originál BMW v krabičce s hologramem), bez práce stál (ne v autorizáku) snad 6 nebo 8...
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#5 Příspěvek od kompre »

Vymen ten NOX senzor a uvidis co dalej (ano cena NOX senzoru je taka http://bmwfans.info/parts-catalog/11787587129/ a je to 4ta nahrada od zaciatku, aspon podla BMWfans).

Ale je mozne, ze to pojde doradu (pocnuc tou vahou vzduchu a konciac HPF vstrekovacmi a dalsimi vecami)/. Ten zvuk hmm boh vie (HPFP? mozno), chcelo by to kvalitneho mechanika ktoremu uz par tychto priamovstrekovych motorov preslo rukami, ale takych je malo a ani on nemusi vediet vsetko :). Ten zvuk by mali lokalizovat, to by nemalo byt az take zlozite si myslim.

Ja uz len cakam kedy sa zase ozve moje :) posledny rok mam klud (az na to ze som v lete riesil cistenie sania (pekne mechanicky) a konecne ventily vypadaju ako maju :) a volnobeh je na tom o hodne lepsie - obcasne jemne skubanie na semaforoch sa vytratilo)
Rades_1
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 09.06.2009 00:00
Bydliště: Příbram

#6 Příspěvek od Rades_1 »

Ten pazvuk vydávají hadice s palivem, HPFP do nich nejspíš pouští vibrace. Na funkci to vliv nemá, ale je to otravné. Měl jsem auto u Snejka, podle něj zbývá vyměnit jen palivová pumpa. Vyměním pumpu, senzor nox a uvidím, co dál. Ještě by mě zajímalo, jak se může spálit katalyzátor? Přesně kvůli podobným problémům jsem přešel od nafty k benzínu. A jak jsem si pomohl... :D

to pavproch: Start motoru jsem měl dřív stejný jako u tvého auta, to že má N53 dieselový chod je fakt škoda, u N54 je na volnoběh mnohem kultivovanější podle mé zkušenosti. Řízení mám bohužel elektrické, dříve jsem nepozoroval žádné vibrace, ani na volnoběh, nebo v záběru. Teď prostě z nízkých otáček jemně vibruje volant.

to matiz: To raději nestraš, čím víc toho teď čtu o potížích s N53, tím větší mám obavy.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od matiz »

To není o straseni, to je proste zkušenost a kdyby to tenkrat někdo vedel a řekl, usetril by silenych hodin nez se na to prislo, protože ta mrcha se chovala tak ze po smazani chyb a provedeni nového nastaveni zase chvili jezdila naprosto bez problemu, ale uplne bez problemu nez se opetovne zase dosrala... A všechny potize zpusoboval ten posrany kat. Jo a neprisli na to ani v autorizaku. Ne ze by na to neprisli nikdy, tak jsem to nemyslel, ale proste ani tam to za několik navstev neodhalili. Obcas jsou proste zavady zakzvane vypecene...
tee-jay
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: sob 19.04.2014 00:00
Bydliště: ČB

#8 Příspěvek od tee-jay »

Nedávno jsem na N53 měnil NOx senzor, nechtělo se mi za novej dávat 10 tis., tak jsem vzal použitej odtud:
http://bazar.automedik.cz/AMD7378969674

Není to teda ta poslední verze 11 78 7 587 129, je to nějaká starší, ale problémy s tím nejsou. I když zatím nevím, jestli jsem se tim zbavil chyby s výhřevem senzoru, musím to ještě nechat napíchnout.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#9 Příspěvek od vita11 Moderátor »

to už to zrovna můžeš objednat tady http://allegro.pl .. je to v podstatě stejný zdroj :D
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Rades_1
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 09.06.2009 00:00
Bydliště: Příbram

#10 Příspěvek od Rades_1 »

Koupit jetý senzor a pak se modlit, aby fungoval mi nepřijde jako rozumný nápad. Pokud nový senzor opravdu stojí tolik, tak se nedá nic dělat. Myslel jsem, jestli se nedá sehnat nový za méně.

Vypadá ten senzor nějak takhle?
Přílohy
1083125614.jpg
1083125614.jpg (151.1 KiB) Zobrazeno 4492 x
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#11 Příspěvek od vita11 Moderátor »

jop to je on
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
musa_design
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 16.03.2012 01:00

#12 Příspěvek od musa_design »

Mám podobný problém s uvedeným zvukem co je na videu hned v prvním příspěvku, zkoušel někdo výměnu NOX senzoru? Odezněly ty pazvuky? Díky
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od tommee »

NOX senzor vážne stojí v autorizáku kolem desítky. Že by to bylo nějak zásadně moc vzhledem k ceně vozidel se mi nezdá, ale chápu ten vopruz, jeho výměnu budu taky řešit- diagnostika vypisuje vadnej.

Co jsem četl na fórech, nemusí být ale příčina ve vadném NOX senzoru, což mě děsí nejvíce- vyměnit ho a zjistit, že problém byl někde jinde.

Přecházel jsem z N52 190kW na N53 200kW. Negativ najde člověk všude nejvíce:) - ano, ta N53 vážně na volnoběh zní jak plechovka s hřebíkama, nicméně k dieslovému projevu jí chybí vibrace a na volnoběh jí stejně moc neposlouchám :D . Poslouchám jí pěkně v otáčkách, kde jede jako píchlá svině, i pocitově víc než N52. To že za lepší litry pominu..

Nevím jak máš prověřenou historii svýho auta, nebo jestli je to kupovaný od novýho, ale na mou 2008 byly tuším asi dvě nebo tři svolávačky, konkrétně na mým autě se měnila ta vysokotlaká pumpa, vstřiky a ňáký cívky, takže úplně bezproblémovej počin BMW to taky nebyl :roll:
Rades_1
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 09.06.2009 00:00
Bydliště: Příbram

#14 Příspěvek od Rades_1 »

Ty zvuky ve videu s nox senzorem nesouvisí. Zvuky vydává palivová soustava - vysokotlaký čerpadlo/palivový trubky/uchycení trubek. Měněný mám všechno a úplně jsem se toho stejně nezbavil :(
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#15 Příspěvek od pavproch »

ref NOx - budu fčíl měnit, mám čerstvou nabídku z autorizáku - po mé VIP (teda skoro VIP :twisted: ) slevě je to přesně 8.5 vč. DPH
musa_design
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 16.03.2012 01:00

#16 Příspěvek od musa_design »

Diky za komenty, co jsem projel fora v nemecku i anglii, tak s tim otravnym zvukem ma problem docela dost lidi. Palivovy trubky i uchyceni mam meneny, tak zbyva zkusit jeste pumpu a snad to pujde pryc. Na svolavacce civek jsem byl, jiny mi hlaseny nebyly, ale postupem casu zjistuju, ze tenhle motor fakt nebyl uplne bezproblemovej pocin...
...pro zajimavost, kamarad ma taky n53 v E92, r.v. 07, udavanych 200kw, najeto 93tkm, opravdu peclive servisovany a poctive vsechno meneny. Sice nema problemy s pazvuky viz vys, ale byl ted na brzde a namerili mu 235koni, tzn asi o 40 min nez by melo byt. Pry se jeste u zadnyho bmw s nicim takovym nesetkali, ze by chybelo tolik. Mereny to bylo asi ctyrikrat a na overeny brzde. Na druhou stranu tomu odpovida i jeho prumer 7/100km, ja se klidnym tempem pod 10 vejdu malokdy.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#17 Příspěvek od pavproch »

f tym přypadku můj brambor musí mít 300+ kobyl, bo se nejsem schopen dostat pod 12.... :twisted:
Rades_1
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 09.06.2009 00:00
Bydliště: Příbram

#18 Příspěvek od Rades_1 »

Pokud máš pumpu v pořádku, tak doporučuju neměnit :D Měnil jsem taky palivový vedení, uchycení, žádná změna. Koupil jsem HPFP a zvuky zůstaly. Už jsem se s tim smířil :(

Ještě jsem si všiml, že je N53 motor náchylný na kvalitu paliva. Na natural 95 má neklidnější volnoběh než na 100 oktanový benzín...
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od xyron »

To se týká i N54 a N55 v 335i ... nejlíp tomu svědčí Verva 100
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od tommee »

Sepot kvetin bavorskyho sestivalce skoncil u neprimovstriku n52. Slozity systemy vstrikovani dnesnich motoru uz si nezadaji v nicem s dieslem. Kdyz presedam z firemniho Multivanu 103kW do BMW, rikam si, jak je ta n53 krasne klidna a ticha :D, zaroven nespoutana kdyz se ji slapne na krk..
Odpovědět