Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Stavba E36 328i na zábavu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#81 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Narážka na počet pístků a počet závad byla žert :-)
Výhodou vícepístkových třmenů je rovnoměrnější přítlak desek na kotouč.
I tak si myslím, že na to naše "takové to domácí žvýkání" postačí investice do desek se správnou směsí a správných kotoučů. Preferuju funkci před vzhledem a raději mám 312x28 kotouče M3 s tvarovými ventilačními kanály než 325x25 z E46 330i s radiálními kanály. Vejdou se na ně 16" kola, na denní jízdu pro mě lepší volba.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#82 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Hlavně kotouč E46 325mm vůči E36 M3 je i v litinové (3,0 m3) verze o 1kg těžší :!: Směrové vedení vnitřní ventilace je taky polovina úspěchu :) Proto bych šel do E46/Z4M a na to narouboval brzdiče a bude to TOP :)

XYZ 6 pístek funguje výborně, vzhledem k ceně nového kitu. Po upgradu na mono-block systém se cena zvedla už na docela dost, k ceně kitu si připočti dalších 8500 za desky, které v tom fungují (nevyplatí se připlácet za jejich "race" směs) a jako jsi už skoro na ceně MovIt, StopTech apod. :D

BTW: u jednopístku jsem se zadřením setkal na brzdách, který někdo vůbec neudržoval (bez repasu gumiček, nenamazaný desky v držáku apod. takže jednopístku bych se nebál - sám jezdím písty 60/40 kotouče 312/294 a zastavuje to i čas :) )
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#83 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

MattyX: Máme stejné komponenty a stejné zkušenosti.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#84 Příspěvek od Alex89 »

Čekám na cenu toho Brembo kitu - vepředu 4 píst a 320 kotouč a vzadu taky 4 píst kotouč teď nevím :-)

Jinak dneska nahazujeme nové řízení vč. nových tyček.
Přílohy
IMG_2572.JPG
IMG_2572.JPG (190.19 KiB) Zobrazeno 2957 x
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#85 Příspěvek od MattyX Moderátor »

4 písty na předek je nic moc, když už za to chceš dát takové peníze, tak do 6 pístu ;) 4 pístek nemá zase o tolik větší desku než jednopístek z M3 :-/
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#86 Příspěvek od Alex89 »

Ono ten přední kit má větší průměr pístků než ten zadní.

Nechal jsem nacenit i ten 6 pístek, ale nevím nevím jestli ho dostanu do 17". Spíše jen ze zvědavosti, protože to bude cenový nesmysl podle mě.

Nicméně ten 4 pístek od Bremba není špatnej. Mám ho vlastně na daily car v čistě silničním nepískavém setupu z výroby a brzdí slušně. Auto má tak 1520 kg.

Na Nordu začal lehce vadnout až na sjezdu z Adenau (neměl jsem ještě závodní kapalinu). Ostatně ještě jsem nenarazil na sériové brzdy, které by to tam daly :D .
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#87 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak co novýho ? :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#88 Příspěvek od Alex89 »

Neznáte nějaké solidní pevné silentbloky na diff, převodovku a motor?

Teď nic moc. Čekáme na díly - brzdy, výfuk.

Navíc od zítřka týden dovolená :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#89 Příspěvek od MattyX Moderátor »

A co nakonec teda za brzdy? A výfuk ? :)


Na difec mám všechny tři od strongflexu za 1100,- v 80Sh tvrdosti, ty tvrší bych tam nedával...

pod motor můžeš dát tohle peklo...

Obrázek

ale připrav se na to, že auto se bude dost třepat a hlavně se začnou povolovat šroubečky a matičky, co by jsi nevěřil, že se mohou samovolně povolit :D

kus za 2000,-


Pod převodovku nemají... ale leží mi v regále silonový špalíčky co jsem měl pod převodovkou a dal jsem je pryč :) Dají se použít motorové siláče ze staré škodovky - jsou masivnější a výškou sedí :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
koki
Registrovaný
Příspěvky: 541
Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#90 Příspěvek od koki »

Přílohy
P1060893.JPG
P1060893.JPG (126.71 KiB) Zobrazeno 2787 x
314214714_WrnLc-L.jpg
314214714_WrnLc-L.jpg (68.15 KiB) Zobrazeno 2788 x
952156080_GqVNA-L.jpg
952156080_GqVNA-L.jpg (112.72 KiB) Zobrazeno 2788 x
EM-RACE-1_700.JPG
EM-RACE-1_700.JPG (46.07 KiB) Zobrazeno 2788 x
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#91 Příspěvek od MattyX Moderátor »

už vidím tu zubní sklovinu na sračky :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#92 Příspěvek od Alex89 »

Stále čekám na diferák, uvidím podle toho, jak se bude chovat podvozek.

Nicméně motor, převodovka a diferák budou dělat hrozné věci, to pevné uložení by bylo ku prospěchu.

Úplně se mi nechce mít pak převodovku na místě spolujezdce :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#93 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ještě k tomu odlehčení co karbonová kapota a/nebo blatníky popř. ty coupé hliníkový dveře. Má to cenu za ty prachy?
Možná ještě škoda zrovna tady na tenhle zachovalej kousek a lak.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#94 Příspěvek od MattyX Moderátor »

v poměru cena výkon se tyhle nesmysly řeší až tehdy, jestli Brno zajedeš za 2:18 , nebo za 2.18,5 :lol: a navíc máš potom škaredý auto, většina těch věcí je vlnitých a nepasují ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#95 Příspěvek od Alex89 »

Po krátké dovolené pokračujeme.

Dorazil konečně samosvor nastavenej na 6.5 kilo s poměrem 3.43 a po renovaci.

Jinak začala akce Mishimoto a stala se nám menší nehoda s převodovkou :D
Přílohy
IMG_2638.JPG
IMG_2638.JPG (184.89 KiB) Zobrazeno 3571 x
Akce Mishimoto :-)
Akce Mishimoto :-)
IMG_2620.JPG (121.8 KiB) Zobrazeno 3571 x
IMG_2610.JPG
IMG_2610.JPG (103.11 KiB) Zobrazeno 3571 x
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#96 Příspěvek od Alex89 »

Ohledně těch "karbonových" dílů. Jsem stejného názoru jako Matty.

Budu mít auto čistě na zábavu a honit vteřinky nebudu. Navíc auto bude na značkách a tyhle díly obvykle homologované nejsou.
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#97 Příspěvek od Alex89 »

Tak akce Mishimoto pokračuje.

Musíme vyrobit spodní držáky a bohužel překopat celý předek. Otevřenému sání jsem se chtěl vyhnout, ale sériové už se tam nevejde :( .

Přiznám se, že mě zákaznické centrum Mishimoto hodně naštvalo. Vykládali, jak je to celé OEM. Přitom tam vlastně nepasuje vůbec nic...
Přílohy
_DSC0411-2.jpg
_DSC0411-2.jpg (167.01 KiB) Zobrazeno 3517 x
koki
Registrovaný
Příspěvky: 541
Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#98 Příspěvek od koki »

tj k vzteku, poslal bych jim to zpátky! Dával jsem chladič NIS 60623A | NISSENS 17111728907 za cenovku cca 2 500,- s DPH a zatím dobrý. Originál se dával BEHR-HELLA
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#99 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak ono mishimoto je jasný kde se vyrábí, tak to se není čemu divit, ze to nepasuje :-D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#100 Příspěvek od Alex89 »

Řeším stále ty brzdy. Práce se docela táhnou a auto bude hotové tak v listopadu.

Nemá asi smysl dělat nějakou drahou zástavbu brzd i kvůli zimě.

Jdou nasadit třeba brzdy z E46 M3? Nebo jsou z M3 E36 lepší varianta?
Odpovědět