Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

svolávací akce !!!

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
bosch
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 01.09.2014 00:00

#1 Příspěvek od bosch »

Ahoj , nemáte někdo informace ohledně svolávací akce na BMW E91 rv 2009 , jedná se ohledně rozvodového řetězu .......
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#2 Příspěvek od Miguel »

Jestli na daný vůz byla vůbec nějaká svolávačka se dozvíš u dealera podle svého VINka.
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#3 Příspěvek od Davyd »

Na tohle svolávací akce nebyla...podle BMW to je "sporadická závada" - pokud myslíš praskání rozvodového řetězu vlivem jeho rozbrušování ozubeným kolem na klikovce případně vlivem špatné funkce napínáku, klouzáků a pod. Kdyby to měli opravdu udělat u všech 120/320/520 d tak se z toho fabrika nevzpamatuje...
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mike-ee »

kdyby to byly jen 20d, ale jsou to prakticky všechny N47 motory od 2007 - 2011. tzn i 318d 123d a modifikace těchto motorů v různých zemích.... tisíce aut, nákladná oprava, fabrika na to kašle. Udělali si na to nějaký přípravek kterým dokážou diagnostikovat jak moc je na tom auto špatně případně udělat opravu jen v menších rozsahu za nějakých cca 50tyček?

Ale je to kus od kusu spousta aut nahrkala přes 250tisíc a nic, ale jsou kousky co nenahrkaly ani 100 tisíc a už tam byly že...

Pochybuji že by si na tohle BMW rozhodlo udělat svolávačku po 7mi letech od vzniku problému, kdy dneska těch aut je spoustu po bazarech daleko za 200tisícemi a oni by do toho investovali takový love všem....
mawis
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 07.05.2012 00:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od mawis »

Nazdar pánové.
Pokusím se to tady trošku oživit. Na SK fóru jsem našel pár zajímavých zpráv o možné svolávačce N47!!!
Projděte si odkaz a napište co si o tom myslíte. Pokud máte někoho známého u BMW tak to zkuste prověřit.
Zejména se podívejte na příspěvek od ''kisnecek'' na druhé straně s přílohou..

http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 98686.html
coltik
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: stř 17.06.2015 00:00

#6 Příspěvek od coltik »

mawis píše:Nazdar pánové.
Pokusím se to tady trošku oživit. Na SK fóru jsem našel pár zajímavých zpráv o možné svolávačce N47!!!
Projděte si odkaz a napište co si o tom myslíte. Pokud máte někoho známého u BMW tak to zkuste prověřit.
Zejména se podívejte na příspěvek od ''kisnecek'' na druhé straně s přílohou..

http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 98686.html
Taky jsem o tom slyšel, tak jsem zkusil napsat do BMW a dle vin moje auto spadalo do této akce. Řetěz už začal na 170tis. ševelit.
Auto jsem jim přistavil a byla mě zdarma provedena kompletní výměna rozvodového řetězu a všeho s tím spojeného. Trvalo to cca 3 týdny, než jim dorazil veškerý potřebný materiál, ale stálo to za to :wink:
maxxiq
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 30.01.2015 01:00

#7 Příspěvek od maxxiq »

Taky se podělím o osobní zkušenost. Náhodou jsem si zjišťoval cenu materiálu rozvodů v origo BMW a jen tak při řeči mi technik řekl, že na rozvody u N47 má teď BMW svolávačku.Říkal sám , že po těch kilometrech co mám najeto se určitě budou dělat oba řetězy jinak že dělají jen jeden. Domluvili jsme termin , já auto ráno přistavil a odpoledne bylo hotovo.Řekli mi že diagnostikou řetězů zjistili , že nejsou vytahané a že rozvody už někdo musel dělat.V rámci svolávačky vyměnili jen napínáky řetězů a tím jsem byl vyřešený. V práci na zvedáku jsem se díval a neměli sundaný ani spodní kryt pod motorem tak by mě zajímalo jak diagnostikovali ty řetězy a měnili napínáky. S origo BMW končím !!! :evil:
Marek-WAR
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: úte 27.12.2011 01:00
Bydliště: Uherský Brod 3

#8 Příspěvek od Marek-WAR »

Já mám zase celkem pozitivní zkušenost. Měnili mě věci asi za 15t a 11t práce. Mužů nafotit co všechno dělali. Auto bylo tam asi 2,5 dne vrátili mě auto povysavane umyte a rozdíl ve zvuku motoru je 100 a 1.
KEAN
Registrovaný
Příspěvky: 521
Registrován: sob 10.12.2005 01:00
Bydliště: D1 66km

#9 Příspěvek od KEAN »

jedná se tedy pouze o svolávačku na 2.0d 130kw?
maxxiq
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 30.01.2015 01:00

#10 Příspěvek od maxxiq »

Marek-WAR: A můžeš mi napsat ve kterém servise to bylo. Klidně i SZ Díky
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Budeš si muset přečíst těch 9 stránek slovenského fóra - odkaz je výše. Tam se dočteš, že :
Potvrdené motory:
N47D20O0
N47D20A
N47D20O1

Motory, ktoré nespadajú do zvolávačky:
N47D20C
N47D20U0

Pokud máš v autě jeden z těch 3 výše uvedených motorů, je velmi pravděpodobné, že i motor Tvého auta bude obsahovat díly s nekvalitními součástkami, ale není to pravidlem. Podle zásad "zpětné dohledatelnosti" dílů použitých při výrobě BMW už dnes ví, do kterých motorů byly tyto díly namontovány a které motory byly namontovány do kterých aut. Autorizovaný servis to pozná podle VIN a proto doporučuji zastoupení BMW navštívit. Tam se dozvíš, jestli tam nekvalitní díly máš nebo ne a malou kamerou se mohou podívat, jak ten rozvod a napínák vypadá. Prevence je v tomto případě lacinější než řešit havárii motoru kvůli roztrženému řetězu.

Obrázky:
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=244797&t=1
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=245962&t=1
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=245961&t=1
KEAN
Registrovaný
Příspěvky: 521
Registrován: sob 10.12.2005 01:00
Bydliště: D1 66km

#12 Příspěvek od KEAN »

Dle VIN mám M47D20O2, nikoli N, takže se mě to netýká...
hopiondra
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: pát 14.10.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od hopiondra »

Svolávačka je a týka se pouze vybraných vin (ověřit lze v BMW). Následují tři druhy oprav a to dle vyhodnocení diagnostiky speciálním ,,měřícím napinákem na kontrolu horního řetězu,, poté přípravkem který snímá vibrace a hluky přiložením na držak motoru (proto netřeba sundavat kryt pod motorem) výsledky těchto diagnostik vyhodnotí diagnostika na tyto druhy oprav
-vyměna napínaku ( myslím že vždy)
-výměna horního řetezu a napínaku
-výměna komplet všeho ( toto je podmíněno kladným vyhodnocením ,,stetoskopického,, přípravku) a nutno dodat, že aby oprava proběhla perfektně sem tam nějaké těsnění a drobnosti si musí člověk zaplatit nebot technická akce nemá seznam dílu úplně doladěný , ale v porovnaní co se na autě z roku 2007 udělá zdarma je to sranda.
Odpovědět