Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
svolávací akce !!!
Na tohle svolávací akce nebyla...podle BMW to je "sporadická závada" - pokud myslíš praskání rozvodového řetězu vlivem jeho rozbrušování ozubeným kolem na klikovce případně vlivem špatné funkce napínáku, klouzáků a pod. Kdyby to měli opravdu udělat u všech 120/320/520 d tak se z toho fabrika nevzpamatuje...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
kdyby to byly jen 20d, ale jsou to prakticky všechny N47 motory od 2007 - 2011. tzn i 318d 123d a modifikace těchto motorů v různých zemích.... tisíce aut, nákladná oprava, fabrika na to kašle. Udělali si na to nějaký přípravek kterým dokážou diagnostikovat jak moc je na tom auto špatně případně udělat opravu jen v menších rozsahu za nějakých cca 50tyček?
Ale je to kus od kusu spousta aut nahrkala přes 250tisíc a nic, ale jsou kousky co nenahrkaly ani 100 tisíc a už tam byly že...
Pochybuji že by si na tohle BMW rozhodlo udělat svolávačku po 7mi letech od vzniku problému, kdy dneska těch aut je spoustu po bazarech daleko za 200tisícemi a oni by do toho investovali takový love všem....
Ale je to kus od kusu spousta aut nahrkala přes 250tisíc a nic, ale jsou kousky co nenahrkaly ani 100 tisíc a už tam byly že...
Pochybuji že by si na tohle BMW rozhodlo udělat svolávačku po 7mi letech od vzniku problému, kdy dneska těch aut je spoustu po bazarech daleko za 200tisícemi a oni by do toho investovali takový love všem....
Nazdar pánové.
Pokusím se to tady trošku oživit. Na SK fóru jsem našel pár zajímavých zpráv o možné svolávačce N47!!!
Projděte si odkaz a napište co si o tom myslíte. Pokud máte někoho známého u BMW tak to zkuste prověřit.
Zejména se podívejte na příspěvek od ''kisnecek'' na druhé straně s přílohou..
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 98686.html
Pokusím se to tady trošku oživit. Na SK fóru jsem našel pár zajímavých zpráv o možné svolávačce N47!!!
Projděte si odkaz a napište co si o tom myslíte. Pokud máte někoho známého u BMW tak to zkuste prověřit.
Zejména se podívejte na příspěvek od ''kisnecek'' na druhé straně s přílohou..
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 98686.html
Taky jsem o tom slyšel, tak jsem zkusil napsat do BMW a dle vin moje auto spadalo do této akce. Řetěz už začal na 170tis. ševelit.mawis píše:Nazdar pánové.
Pokusím se to tady trošku oživit. Na SK fóru jsem našel pár zajímavých zpráv o možné svolávačce N47!!!
Projděte si odkaz a napište co si o tom myslíte. Pokud máte někoho známého u BMW tak to zkuste prověřit.
Zejména se podívejte na příspěvek od ''kisnecek'' na druhé straně s přílohou..
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 98686.html
Auto jsem jim přistavil a byla mě zdarma provedena kompletní výměna rozvodového řetězu a všeho s tím spojeného. Trvalo to cca 3 týdny, než jim dorazil veškerý potřebný materiál, ale stálo to za to

Taky se podělím o osobní zkušenost. Náhodou jsem si zjišťoval cenu materiálu rozvodů v origo BMW a jen tak při řeči mi technik řekl, že na rozvody u N47 má teď BMW svolávačku.Říkal sám , že po těch kilometrech co mám najeto se určitě budou dělat oba řetězy jinak že dělají jen jeden. Domluvili jsme termin , já auto ráno přistavil a odpoledne bylo hotovo.Řekli mi že diagnostikou řetězů zjistili , že nejsou vytahané a že rozvody už někdo musel dělat.V rámci svolávačky vyměnili jen napínáky řetězů a tím jsem byl vyřešený. V práci na zvedáku jsem se díval a neměli sundaný ani spodní kryt pod motorem tak by mě zajímalo jak diagnostikovali ty řetězy a měnili napínáky. S origo BMW končím !!! 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Budeš si muset přečíst těch 9 stránek slovenského fóra - odkaz je výše. Tam se dočteš, že :
Potvrdené motory:
N47D20O0
N47D20A
N47D20O1
Motory, ktoré nespadajú do zvolávačky:
N47D20C
N47D20U0
Pokud máš v autě jeden z těch 3 výše uvedených motorů, je velmi pravděpodobné, že i motor Tvého auta bude obsahovat díly s nekvalitními součástkami, ale není to pravidlem. Podle zásad "zpětné dohledatelnosti" dílů použitých při výrobě BMW už dnes ví, do kterých motorů byly tyto díly namontovány a které motory byly namontovány do kterých aut. Autorizovaný servis to pozná podle VIN a proto doporučuji zastoupení BMW navštívit. Tam se dozvíš, jestli tam nekvalitní díly máš nebo ne a malou kamerou se mohou podívat, jak ten rozvod a napínák vypadá. Prevence je v tomto případě lacinější než řešit havárii motoru kvůli roztrženému řetězu.
Obrázky:
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=244797&t=1
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=245962&t=1
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=245961&t=1
Potvrdené motory:
N47D20O0
N47D20A
N47D20O1
Motory, ktoré nespadajú do zvolávačky:
N47D20C
N47D20U0
Pokud máš v autě jeden z těch 3 výše uvedených motorů, je velmi pravděpodobné, že i motor Tvého auta bude obsahovat díly s nekvalitními součástkami, ale není to pravidlem. Podle zásad "zpětné dohledatelnosti" dílů použitých při výrobě BMW už dnes ví, do kterých motorů byly tyto díly namontovány a které motory byly namontovány do kterých aut. Autorizovaný servis to pozná podle VIN a proto doporučuji zastoupení BMW navštívit. Tam se dozvíš, jestli tam nekvalitní díly máš nebo ne a malou kamerou se mohou podívat, jak ten rozvod a napínák vypadá. Prevence je v tomto případě lacinější než řešit havárii motoru kvůli roztrženému řetězu.
Obrázky:
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=244797&t=1
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=245962&t=1
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=245961&t=1
Svolávačka je a týka se pouze vybraných vin (ověřit lze v BMW). Následují tři druhy oprav a to dle vyhodnocení diagnostiky speciálním ,,měřícím napinákem na kontrolu horního řetězu,, poté přípravkem který snímá vibrace a hluky přiložením na držak motoru (proto netřeba sundavat kryt pod motorem) výsledky těchto diagnostik vyhodnotí diagnostika na tyto druhy oprav
-vyměna napínaku ( myslím že vždy)
-výměna horního řetezu a napínaku
-výměna komplet všeho ( toto je podmíněno kladným vyhodnocením ,,stetoskopického,, přípravku) a nutno dodat, že aby oprava proběhla perfektně sem tam nějaké těsnění a drobnosti si musí člověk zaplatit nebot technická akce nemá seznam dílu úplně doladěný , ale v porovnaní co se na autě z roku 2007 udělá zdarma je to sranda.
-vyměna napínaku ( myslím že vždy)
-výměna horního řetezu a napínaku
-výměna komplet všeho ( toto je podmíněno kladným vyhodnocením ,,stetoskopického,, přípravku) a nutno dodat, že aby oprava proběhla perfektně sem tam nějaké těsnění a drobnosti si musí člověk zaplatit nebot technická akce nemá seznam dílu úplně doladěný , ale v porovnaní co se na autě z roku 2007 udělá zdarma je to sranda.