Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna motorového oleje - jaký způsob?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#1 Příspěvek od czNEWMANcz »

Co je lepší, nechat olej klasicky vypustit spodem nebo si koupit pumpu a odsát ho svrchu? :)

Jde mi o účinnost, abych toho co nejvíc dostal ven. Pro pumpu mi hraje jednoduchost - nemusím pod auto... ale otázka je, jak je to s účinností při odsávání?

Když půjdu pod auto, budu ho muset vepředu zvednout, tzn. bude mírně nakloněné, je to OK? Vyteče to v tomhle případě všechno?

Jedná se o E90 s M-paketem, takže ještě snížený podvozek (proto se mi pod to auto tak úplně nechce :lol: a rampa bohužel není).

Díky za názory! :wink:
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#2 Příspěvek od ironpipi »

Tak hlavne pri vypousteni to musis mit v rovine takze ne zvednout jen predek ale rovnomerne cely auto nebo jama, podle me je vypusteni nej zpusob.
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#3 Příspěvek od czNEWMANcz »

No to jsem si taky říkal, ale třeba podle tohohle DIY http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=4768 by to mohlo jít i s lehce zvednutým předkem.

Výpustní šroub je až uplně vzadu zboku na spodní hraně, takže by naopak přizvednutí předku mohlo být pro následné vytékání oleje ještě lepší... :?:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Nehledal bych v tom ameriku, ani jedním způsobem to nebude úplně suchy a vždy ti tam něco málo zůstane... i s heverem na parkovišti to zvládneš :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#5 Příspěvek od czNEWMANcz »

MattyX píše:Nehledal bych v tom ameriku, ani jedním způsobem to nebude úplně suchy a vždy ti tam něco málo zůstane... i s heverem na parkovišti to zvládneš :)
No a proto by se mi líbilo to čerpadlo, protože zvedat to heverem a pak pod tím ležet a zápasit se šroubem a vším tím sajrajtem, co z toho pak vyletí se mi úplně nechce :-D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nikdy nevypustíš všechno, olej zůstává v hydrozdvihátkách, nahoře u vaček, v čerpadle, v labyrintu na cestě blok-filtr, ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#7 Příspěvek od Lucifer »

Přesně tak, v motoru zůstává opravdu velká spousta oleje i po několika denním vypouštění. Troufnu si říct, že ve větších motorech může zůstat i litr né li víc. Takže normálně otevřít filtr pak až výpušťák dole na vaně a pak nalejt.

A rozhodně autu mnohem víc prospěje zkrátit intervaly na 10tis km než laborovat s vypouštěním všeho
Wario
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 09.11.2014 01:00

#8 Příspěvek od Wario »

zdravím má BMW E90 motor 325i N53 rok 2009 měrku na olej ? koukal jsem že tam jde 6,5litru oleje ale měrku jsme nenašli .
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3907
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#9 Příspěvek od pavproch »

nemá, bohužel
Wario
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 09.11.2014 01:00

#10 Příspěvek od Wario »

takže se čeká na nějaký signál z palubky ? :-)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3907
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#11 Příspěvek od pavproch »

jo, N53 má elektronickou měrku
Wario
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 09.11.2014 01:00

#12 Příspěvek od Wario »

a dá se nějak zjistit jestli je to třeba mezi měrkama nebo je tam jen ta signalizace že ho je málo ? je možný že jsem na americkejch stránkách vyčetl že po rosvícení měrky oleje se má dolejt 1litr oleje.?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3907
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#13 Příspěvek od pavproch »

myslím že jo, pokud máš velký BC (navi), já mám jen malý a tam to rozumně nejde... i ten malý Ti sice řekne, že je tam málo oleje, ale už neřekne o kolik

když se na palubce rozvítí signál "dolij wolej", můžeš tam fklidu nalít celý litr - má to stejný význam jako min-max rysky na drátěné měrce
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#14 Příspěvek od vita11 Moderátor »

velký BC ukazuje kde mezi riskama olej je .... je tam "posuvník" s myslím 6 polohama
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Wario
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 09.11.2014 01:00

#15 Příspěvek od Wario »

je to bez navigace

https://www.youtube.com/watch?v=KER1IcZ1LiA tady na videu je nakonci 5:34 vidět ta měrka ale tu tam si nemá.[/url]

jinak jsem vyčetl že to rosvícení oleje je na 5litrech , max. hladina je na 6,5litrech , 6,8litru pokud byl vypuštěn všechen olej.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#16 Příspěvek od vita11 Moderátor »

jj ve velkém BC bez navigace ... navi nemám
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Odpovědět