Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Volant E46 do E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ještě taky pozor na typy kroužků pro multifunkci. I před 3/99 byla jedna změna, a to do 9/96 (kdy E38 a E39 používaly ještě modul pro překládání informací o stisknutých tlačítek pro iBus) a od 9/96.

Pinouty:

Do 9/96:
1. Do jednotky MFL na pin 4
2. Do jednotky MFL na pin 3
3. Do jednotky MFL na pin 7
4. Podsvícení (šedý s červeným pruhem)
5. Nepoužitý
6. Klakson (hnědý s černým pruhem)


Od 9/96:
1. Kostra (hnědý)
2. Napájení od pojistky (klíč v pozici I ve spínačce, 5A)
3. Výstup tempomatu
4. iBus pro rádio
5. Nepoužitý
6. Klakson (hnědý s červeným pruhem)

BTW pokud jde o single stage airbag v balení dual stage, dá se inspirovat u posledních Z3 E36 ;)

Hint hint

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=32&fg=35

Nevím to jistě, ale proč by byl ten airbag určený JEN a POUZE pro Z3... K tomu je volant připravený pro kroužek na volantu, nikoliv na sloupku řízení (ale není to M-volant). Už jsem ty E36 volanty dlouho nedržel v ruce, tak už si to přesně nepamatuju... ale... :-) Chtělo by to nakouknout do ETM pro Z3 od 4/99.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#22 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Díky ti FX! Tvé znalosti mě nepřestávsají udivovat:D Já jsem kouknul po nějakých volantech do E39, sem tam mi vyskočila jakási krabička k MF, takže počítám, že ta bude pro ty modely do 96. Modely z novějších E39 do toho 99 už maj ten překladač v sobě?

A ještě by mě zajímal ten tempomat... pokud mám celý tempomat k E36 je mi k ničemu nebo potřebuju jen nějakou jeho část jinou? Třeba jednotku z E39 nebo tak? Koukal jsem se po celých tempomatech do E39 a zrovna jsem sadu nenašel. Ještě pak je problém, že lidi co ty tempomaty prodávaj nevědí z jakého roku to auto bylo atp... ale to bych měl asi dohledat v ETK někde a podle čísel dílů bych řekl.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

fabledwarrior píše:Díky ti FX! Tvé znalosti mě nepřestávsají udivovat:D Já jsem kouknul po nějakých volantech do E39, sem tam mi vyskočila jakási krabička k MF, takže počítám, že ta bude pro ty modely do 96. Modely z novějších E39 do toho 99 už maj ten překladač v sobě?

A ještě by mě zajímal ten tempomat... pokud mám celý tempomat k E36 je mi k ničemu nebo potřebuju jen nějakou jeho část jinou? Třeba jednotku z E39 nebo tak? Koukal jsem se po celých tempomatech do E39 a zrovna jsem sadu nenašel. Ještě pak je problém, že lidi co ty tempomaty prodávaj nevědí z jakého roku to auto bylo atp... ale to bych měl asi dohledat v ETK někde a podle čísel dílů bych řekl.
Konkrétně multifunkce - tempomat se liší u E39/38 následovně:

do 9/96 s krabičkou překládající data. Jednotka tempomatu neumí přímo iBus.
od 9/96 do 9/97 má tempomat tlačítko I na palubce v liště a O na volantu a vysílá iBus signál
od 9/97 do 3/2001 je vše na volantu a použitelné i v E36

Z toho vyplývá, že tempomat (jednotka) z E38/39 je použitelný ideálně z období 9/97 - 9/98, protože není třeba MF krabička, volant má tlačítka I/O a tempomat se umí nechat ovládat z iBusu. Novější E39 s motory M52 už měly doublevanos a o tempomat se starala el. škrticí klapka.

Volant resp. multifunkci je ideální použít od 9/97 do 3/99 (celý volant) či 3/2001 (multifunkce). Jestli je rozdíl v multifunkci u FL volantu (ala M3 E46) nevím, ale pochybuju. Uvedené platí pro volanty, které byly dostupné i pro E36 (s velkým bagem). Pokud stojíš o tříramínko z M3/M5/M-paket E39/E46 pofl, tak kdybych chtěl jít origo cestou, vezmu tříramínko ze Z3 od 4/99, nechám zesílit věnec a použiju dekor z M-volantu. Přední část údajně sedí i na to dvojité spodní rameno (bez záruky).

Kroužek je pak potřeba pro danou verzi volantu či přepojit.

Rozdíly v multifunkci popravdě neznám, já jsem to řešil na autě (E36 323i), které tempomat nemělo, a tak jsem vzal prostě a jednoduše vše z E39 523i z 11/1997.
Mirda328_1
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Klubové ID: 1864

#24 Příspěvek od Mirda328_1 »

Takto jsem to mel vymyslene hehe, no myslim ze by to melo jit,,, hele ale mel by z konektoru jit doufam ibus,,, najdem etm no, ale tak bych to udelal ja no
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Z konektoru jde ibus od 9/96 nahoru, ale multifunkce je nejlepší od 9/97 nahoru.
Mirda328_1
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Klubové ID: 1864

#26 Příspěvek od Mirda328_1 »

Me se nejlepe jevi volant ze Z3 Mpaketi s pytlem coz bude jednostupen pytel ale nevidim tam MF, ale to bude zase jinej krouzek, ziska se tim pytel a volant na krouzek na MF pripraveny,,, jeje ,,, takze vymenit krouzek a dat MF panel a mohlo by to jit,,, nebo volant z e46 pak krouzek 39/38 a pytel z3
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Mirda328 píše:Me se nejlepe jevi volant ze Z3 Mpaketi s pytlem coz bude jednostupen pytel ale nevidim tam MF, ale to bude zase jinej krouzek, ziska se tim pytel a volant na krouzek na MF pripraveny,,, jeje ,,, takze vymenit krouzek a dat MF panel a mohlo by to jit,,, nebo volant z e46 pak krouzek 39/38 a pytel z3
Pytel v Z3 je taky dvoupatrona, jak tak koukám...

Multifunkce je každopádně samostatný díl... A upravit lehce volant tak, aby na něj sedl kroužek z E36 / E38/39 preface by neměl být problém.

Ještě dodatek:

"The cornerstone of the new system is a two-stage gas generator (as opposed to a conventional single-stage unit) which inflates the airbags. In less severe accidents only the first stage is activated whereas at higher severity also the second stage is activated either with a time delay or simultaneously."

The crucial clarification being that the first stage circuit is triggered on both a low speed AND high speed collision.
Přílohy
Z3 BAG.JPG
Z3 BAG.JPG (23.19 KiB) Zobrazeno 326 x
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#28 Příspěvek od Foldas »

Mám jednotku tempomatu a motorek z e39 rok 98 kdyby někdo chtěl
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#29 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Já v tom mám takovej bordel teď:D Teď nevím jestli chci ten z E46/Z3 nebo z E39:D

Já bych se klidně spokojil s tím z E39, stejně tam vzhledem asi padne líp. Tak teď jen poskládat všechny díly.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#30 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Foldas píše:Mám jednotku tempomatu a motorek z e39 rok 98 kdyby někdo chtěl
A jen tak náhodou na kolik si to ceníš?:D
Mirda328_1
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Klubové ID: 1864

#31 Příspěvek od Mirda328_1 »

zacina to bejt nahovno : ) no ale na nekterejch fotkach neni, hele ty 4 sroubky se daj povolit a vymenit pytel z te kontrukce? kdyby jo padnul by tam z triraminka.....

takze to vyzeraza ze ze z3 je pripraveny na krouzek e38/e39 ale ma dvoustupnovy pytel, otazka zni jak moc se da pytel rozebrat a vymenit v te plechove casti ,,,,, volant ze z3 je ale zbytecne drahej, stejne tak upravis z e46 za pulku ceny pac te krouzek z e39/e38 nemine,,,,,

e46 ///M volant je zdaleka nejhezci zalezitost co se tam da nacpat a myslim ze i mensi na prumer jak me kormidlo z parniku
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Mno, ještě je pak otázka, a na to bych se podíval právě do ETM, jestli by nešlo zapojit oba stupně airbagů a překódovat jednotku.

Co jsem našel, tak v ZAE je funkce TRIGGERSCHALTER_1 a TRIGGERSCHALTER_2, která je do 3/99 nicht_aktiv a od 3/99 aktiv a AIRBAG_FAHRER_1 + AIRBAG_FAHRER_2 (aktiv/nicht_aktiv). Teď jde ještě o to, co ty funkce znamenají (neprocházel jsem to celé, možná tam je ještě něco), ale teoreticky by v kódování v DISu mohl být retrofit dual stage.
Někdo na jiném fóru píše:Officially as per BMW, if your car was built before 09/1999, you need to retrofit a dual stage controller and have the car recoded for the dual stage driver airbag. If it was built between 09/1999 and 04/2000 (iirc) you have the proper controller, but it needs to be recoded to work with dual stage airbags. If it was built 04/2000 or later, you already have a dual stage airbag, and no coding needs to be performed.

The harnesses themselves are the same, which is why everything fits together fine. The unknown is whether or not the airbag will deploy at the proper intensity (or at all) without coding. The airbag controllers are only a couple hundred bucks new, even less used - IMO considering the potential consequences, there's absolutely no reason not to retrofit the proper controller if you don't already have it.

(Note, I may be a little bit off about the cutoff dates but otherwise the info I posted is correct)
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#33 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Pozooor, Fx to ještě vymyslííí:D
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

To už asi ne, tolik času tomu věnovat nemůžu a spíš nechci, když to nedělám pro svoje auto :) Ale Mirda je šikovnej a v tomhle taky dost zběhlej, poradí si. Spíš předám info, které vím...
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#35 Příspěvek od Foldas »

fabledwarrior píše:
Foldas píše:Mám jednotku tempomatu a motorek z e39 rok 98 kdyby někdo chtěl
A jen tak náhodou na kolik si to ceníš?:D
Je to k nezaplacení :lol: :lol: ne nahoď nějakou nabídku nakolik si to ceníš ty a domluvíme se
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#36 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

No koukal jsem na allegro a dá se tam pořídit motor s jednotkou za 70zl.. to je 469 Kč.. to se ti asi moc líbit nebude:D
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#37 Příspěvek od Foldas »

nevidím vtom problém :wink: víc přes sz ať to tu nezasírame
Odpovědět