Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Kloub razeni u manualni prevodovky kdo uz menil ??

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od matiz »

Chystam se na vlastni popelnici vymenit vymackany kloub na prevodovce dil c 11, ovsem mam dilema zdali objednat i tyc razeni nebo ne... Predpokladam ze to uz nekdo delal a ma zkusenost zdali je vymackana i tyc razeni ci je zbytecne ji objednavat. Je to dil c. 6 na prilozenem obrazku. Pevne doufam ze selektorem, cili dilem c 9 nema sebemensi smysl se zabyvat a bude dokonaly, doufam ze je z kovu a ten ze se teda v silonech neopotrebuje...

Manualni fofrklacek jsem jeste nevidel jak je to vydrene kdyz to ma neco nalitano a nedokazu to odhadnout, zase na druhou stranu vsecko stoji penize a nema smysl menit to, co neni nutne. Budu rad kdyz mi nekdo napise nejake relevantni zkusenosti. Menim z duvodu ze to razeni uz neni z nejpresnejsich ( mimochodem fofrklacek u brambory kapitola sama za sebe, mohli by se od koncernu neco priucit ) a predpokladam ze se vymenou zlepsi natolik, ze mne prestane srat ze to tam " moc nejde "

Kdyby nekdo chtel, budu mit originalni olejovou napln na jednu manualni almaru, jelikoz jedno baleni je malo a dve moc. Takze vezmu tri a bude vymalovano, vyjde to na dve auta.
Přílohy
198.png
198.png (7.32 KiB) Zobrazeno 3281 x
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 2434

#2 Příspěvek od martas11 »

Když jsem to kdysi měnil,tak tyč řazení ani selektor jsem nekupoval,pouze všechny ty pouzdra a voloviny a po výměně to bylo vše ok :-)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od Foldas »

v dílu čísli 6 bývá vymačkaný to uložení kde je zasunat díl číslo 9 (tomu se nemá co stát je to kus železa)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jak píše Foldas.
U mě navíc bylo po 450k km vymačkané, a to velmi, uložení koule, díl č. 7. Řadička měla axiální vůli v milimetrech. Možná byla opotřebená i plastová koule na řadičce, dával jsem nové všechno.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

V té 11 se maximálně může vymačkat to silonový futro, který tam je vlisovaný, jinak v osičce z táhla převodovky to nebývá KO.

Potom klasicky cislo 7 a přední a zadní uložení horního táhla a bude to jak beton zase :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od matiz »

pri 450k to chapu a ma na to narok, no ve 195 je to smutnejsi. Neni to na sracky, ale ty co maji okolo kilecka jsou na tom citelne lip a mne to uz nebavi "lovit" jednicku s dvojkou.... To ze nemam smotaka na to vsadim vsechny svoje boty...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vůli v uložení koule poznáš, tahej-tlač na fofrklacek nahoru-dolů. Případně si stáhni obě manžety, abys na to viděl případně osahal prstem vůli.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od matiz »

Tam to bude dobre, je vymackane to silonove pouzdro, jednicka, dvojka je takova jalova, mene presna. Akorat bych mel rad vsechno najednou a nechci objednavat zbytecne veci. To hlavni mam a pokud bude neco dalsiho, bude to nejspis ukol na priste, nebudu do toho cpat horem spodem, i kdyz na druhou stranu, moc toho nechce, zatim jen prkotiny. Ale i tak se tam 5k v materialu ztrati, mozna i vic.
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Klubové ID: 1355
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od surfis »

Já měnil úplně všechny kravinky co tam jsou kromě dílů 1, 6 a 9. Nebylo to vůbec drahý a rozdíl neskutečnej...
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od jawamaniak22 »

Obnovím téma, taky se chci pustit do výměny dílu č. 11 na obrázku, dostanu se tam když sundám kardan? nebo musím spusit převodovku abych nějak vydoloval kolíček č. 14 a sundal kloub č. 11??? díky
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Díl č.11 bez spuštění převodovky nevyměníš asi. Je tam sakra málo místa a kolík č.14 je nalisovaný fest.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od jawamaniak22 »

Ale kuš, a co obnáší si ji spusit? nemusím doufám celou ale jen její zadní konec?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Když jsem toto měnil, měl jsem převodovku venku z auta. Čep č. 14 jsem vyrážel kladivem proti hmotné podložce.
I montáž je nic moc, uvnitř dutiny dílu č. 11 je mazací/utěsňovací element, kostka pěnové hmoty. Docela pruží a není jednoduché zasunout kolík nadoraz :smich2:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od jawamaniak22 »

:smich2: pěknej dvojsmysl.... no to si mě moc nepotěšil, mám tam vůli jak prase a sundávat převodovka se mi tedy převelice nechce :(
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od matiz »

Rovnou si vem i to lozisko a modli se aby nebyl vychechlany fofrklacek. Lozisko nekdy v budoucnosti, ja ho nebral a moje skoda. Neni ukrutne drahe, ale fofrpaka uz levna teda neni. Zlepsilo se to, ale diky vuli v kloubu to new car proste neni...
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#16 Příspěvek od jawamaniak22 »

které ložisko máš namysli?
Odpovědět