Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Úprava 330Ci 2003 cupe Potřebuji Poradit

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Agro330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 09.10.2014 00:00

#1 Příspěvek od Agro330Ci »

Ahoj s BMW jsem začátečník vlastně moje životní auto je uplně něco jineho ale to už je jen otázka financí no ale musim se přiznat 330 mě dostala opravdu super auto ikdyž už ne taky žádná mladice :) No na co se chci zeptat v zimě chci do auta zainvestovat nemám žádnej vrak ale hezké udržované auto samozřejmě je na něm třeba něco udělat ale ted mi jde spíš o tu sportovní stránku jo a dodatek je to i v plynu jinak žádné úpravy nejsou je to seriovka takže na zimu chci uvolnit 60-70 tisíc a tak pul na pul motor a podvozek vim že to neni žádná raketa ale musím postupně 70 měsíčně zatím opravdu nevydělám :D ..... takže jen nějaké rady pro lepší výkon auta ale zase nechci aby se tím auto nějak trápilo nebo ničilo za každý názor a radu budu rád sám už nějakou představu mám ale rád si počtu od zkušenějších děkuji .)
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6969
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#2 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

na upravu motoru zapomeň (ps vs kč), nemá to moc smysl....ale kup kvalitní podvozek a brzdy a budeš hned rychlejší....

upravovat extrémně 330i nakonec vyjde jako origo M3 :wink:
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova

#3 Příspěvek od Kani »

Jak pise M3maniac, na nejake vyrazne upravy se vykasli. Kup poradny podvozek, nechej to projit nekym kdo se v tom vyzna (tady na foru par takovych najdes, zalezi odkud jsi), udelej bezny servis (naplne, filtry atd.) a uzivej. Vykonu to ma dostatek, poradny podvozek to zmeni vyrazne.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#4 Příspěvek od paca »

tak jenom do motoru dáš nějakou tisícovku pokud nevíš co předešlý majitel měnil a v kolika kilometrech:
olej, filtry = cca 1,5tis
svíčky = cca 1,2tis
olej. separátor = cca 3tis
vyměnil bych i vanos gumičky+věci okolo = cca 3tis
a to jsou věci jenom za matroš bez práce
:wink:
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#5 Příspěvek od paca »

..
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#6 Příspěvek od Tompo »

Až uděláš, to co psal paca, tak budeš nšjspíš mile překvapen, jak to ožilo. Hlavně Vanos a svíce jsou znát.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#7 Příspěvek od paca »

já právě před 14ti dny koupil m54 2.0i, věci už mám nakoupené, teď jenom najít čas to vše vyměnit :)
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#8 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Jinak M54B30 opravdu nemá moc cenu ladit do výkonu, údajně i některé vozy s tímto motorem nevyjely ani z Fabriky s celými 170kw.. je to tam prostě na hraně a moc nemá smysl to dál trápit.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jo tak to co píšete se do 70ti lehce zahrne a nebo už je to teď v pucu, i když třeba ten Vanos pochybuju. Zavez to změřit na brzdu ať víš pravej stav.

Podvozek - široká škála, co nějakej stavitelák, taky silnější stabilizátory, powerflex, HD díly?
Brzdy - co brzdí líp než třílitrový serie? Něco drážkovýho / děrovanýho, desky keramika?
Výfuk - napadaj mě laděný svody, nerez výfuk a popř. odstranit katy.
andree182
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: ned 11.08.2013 00:00

#10 Příspěvek od andree182 »

do 70k Kc by sa mohol vojst i samosvor, a to by bola mozno uz ina kava, hm? :) ak by si teda nahodou zistil, ze zbytok auta je ok...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Na úpravy motoru bych se v zásadě vyprdl - ten motor má konstrukční problém v tom, že má dlouhej zvih (např vůči 3.0 m3). Takže trápení ve vysokých otáčkác se mu moc nelibí ani v serii (povoluje se matička na náhonu pro olejový čerpadlo jak celej klikovej mechanismus vibruje).
jednoduchýma úprava se dá určitě posunout dál - podvozek je základ (progresivní funkčnost, jistota a pevnost). Potom upgrade brzd - ate power disk, brembo max, zimemerman sport na to se rovnou vyser a postačí standard nebo potom až jiné kotouče o level jinde. Investuj do kvalitních sportovních desek. potom se dá jít cestou jednohmoty, dále kratší stálej převod se samosvorem eventuálně rozumný výfuk a případná optimalizace motoru přes buď jiný management, nebo u někoho kdo tomu rozumí.
Na to ale 70k nestačí
:lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#12 Příspěvek od drago944 »

xx
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Zaleží co je u Tebe raketa...to je docela dost subjektivní dle jednotlivce :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#14 Příspěvek od drago944 »

xx
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak to nepochybně bude rozdíl ;-)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#16 Příspěvek od drago944 »

xx
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#17 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

320i a 330i nemůžeš moc porovnávat, opravdu ten 3 litr oproti tomu 2 litru tahá jak splašenej:D

Teď ti nevím z hlavy přesně, ale 320i v E36 zrychlí z 0-100 za nějakých 10 s. A 330i v těžší E46 zrychlí za 6,3s ... tak si vem, jakej rozdíl to musí bejt...
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#18 Příspěvek od paca »

fabledwarrior píše:Teď ti nevím z hlavy přesně, ale 320i v E36 zrychlí z 0-100 za nějakých 10 s. A 330i v těžší E46 zrychlí za 6,3s ... tak si vem, jakej rozdíl to musí bejt...
real je tak 7 sekund a hůř u 330i, protože najít motor v kondici je vcelku problém :wink: proto e36 328i strčí na rozjed e46tku 330i do kapsi :wink:
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#19 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Jo je to tak.. prostě ty 330i o ten výkon přicházej, ale když ho maj

https://www.youtube.com/watch?v=fi_Jc8l8xeE
andree182
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: ned 11.08.2013 00:00

#20 Příspěvek od andree182 »

tu pan pomaly preraba 330i na diesel evidentne (podla toho ako mu to cvaka na konci), ale napriek tomu to vyzera byt dost zive stale - https://www.youtube.com/watch?v=d0Jh-T_fgqA :o
Odpovědět