Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 Výměna ol. separátoru - problém

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#1 Příspěvek od drago944 »

Zdravím, potřeboval bych poradit, na své E46 320i M52 jsem dnes měnil olejový separátor i se všemi hadicemi + svíčky. Po úspěšném složení se motor choval velice kultivovaně, ale jakmile jsem se projel, tak se auto trochu dusilo při jedničce, tak jsem vypojil váhu vzduchu a jel bez ní. Motor okamžitě padl do nouzáku a vůbec to nejelo, pak to nejelo i se zapojenou váhou a teď to zase jede tak nějak normálně. Nevíte někdo, čím by to mohlo být?
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od paca »

mohl to být pouze špatně zapojený konektor od váhy... :wink:
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#3 Příspěvek od drago944 »

paca píše:mohl to být pouze špatně zapojený konektor od váhy... :wink:
No, já zkusil odpojit váhu kvůli tomu, že po složení toho separátoru a projetí auta, se auto jakoby dole dusilo, proto jsem odpojil váhu, abych vyloučil problém s váhou. Je možný, že některý ten štekr tam není tak, jak by měl být. Auto se pořád chová divně.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#4 Příspěvek od Foldas »

ja bych to viděl na problém v netěsnosti v sacím traktu
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#5 Příspěvek od drago944 »

Takže např.: dírka v kolenu sání? Nebo špatně zastrčený některý z těch štekrů?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

jo jestli to začalo dělat potom co jsi to měl rozebrané hledej chybu tam
hopiondra
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: pát 14.10.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od hopiondra »

pokud nemáš nějaké netěsnosti na sání, zkus nechat vymazat adaptace motoru , mě to po kompletní výměně cukalo, chcípalo atd. odmazal jsem adaptace motoru a byl klid.
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#8 Příspěvek od drago944 »

Tak chyba už se nerozsvítila, otáčky jsou stabilní na 700ot/min, akorát mi auto jede líp za studena, než za tepla se mi tak nějak zdá. Při provozní teplotě už to není ono, nesetkal se s tím někdo?
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#9 Příspěvek od drago944 »

Tak se přidal nový problém. Kolísání otáček v rozmezí 500 - 1000ot/min. Nevím, jestli to zapříčinila ta výměna separátoru nebo jestli to není váhou vzduchu. Když mám vyřazeno, tak je volnoběh stabilní, ale když přidám při tom volnoběhu plyn do 1000ot/min a pustím plyn, tak to samo kolísá mezi 500 - 1000 až to najednou padne pod 500 a auto chcípne. Prostě se musí přidat plyn a pustit, aby otáčky kolísaly, jinak to nedělá. Už nevím, co dál. :( :(
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#10 Příspěvek od drago944 »

Nikoho nic nenapadá? :(
fanousek
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: ned 30.03.2014 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od fanousek »

A v jakým stavu byl starej separator a hadice?
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#12 Příspěvek od drago944 »

fanousek píše:A v jakým stavu byl starej separator a hadice?
Separátor i s hadicemi se rozpadly v ruce.
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#13 Příspěvek od drago944 »

fanousek
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: ned 30.03.2014 01:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od fanousek »

Odšroubuj víčko oleje dej místo víčka ruku a zkus jakej to má podtlak.
Dál napíchnout na diag třeba INPA a skouknout live data a chyby.
Předpokládám, že všechny hadice separátoru jsou nasazený správně 8)
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#15 Příspěvek od paca »

kde jsi kupoval separátor? vše origo v bmw?
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#16 Příspěvek od drago944 »

V pondělí to ponesu mechanikovi, odlučovač oleje jsem koupil v Trostu, který neprodává žádný laciný šmejd, akorát mechanik ke kterýmu to nesu, tak nemá diagnostiku na BMW a bojim se, že problém nenajde. Buď je problém v hadicích od separátoru, že je někde špatně připojená nebo ve váze, ale auto jakoby za studena jede fakt dobře, tak nevím, jestli to je váhou. :(
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#17 Příspěvek od drago944 »

Tak auto už asi jezdí normálně .. bylo u mechanika, byl s tím na diagnostice, ukazovalo to vadnou váhu vzduchu a nějaký servo čerpadlo, ale prý váha vzduchu funguje a servo čerpadlo taky, smazaly se chyby a auto je prý bez závady. Mohlo by to být tím, že se to vymazalo a tím i vyřešen problém? Ale stejně to tak nějak kolísá.
fanousek
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: ned 30.03.2014 01:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od fanousek »

No jestli byly chyby sporadický tak to nemělo na motor vliv a jestli byly chyby stálý, tak tím že to pouze smazal to neopravil :wink:
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#19 Příspěvek od drago944 »

Já vím, ale prý auto jede v naprostým pořádku, volnoběh se ani nezachvěje, když stojím na křižovatce nebo na semaforu to je jedno kde, drží to 700ot. tak je to prý v pořádku. Kolísá to fakt jen když zastavím a přidám plyn do 1000ot ale tak na 5. pokus.
fanousek
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: ned 30.03.2014 01:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od fanousek »

Je potřeba se podívat na live hodnoty, z těch zkušenej mechoš by měl poznat co způsobuje to kolísání.
Odpovědět