Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 - EL.chlazení, pomocné chlazení klimou

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Koldus
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 18.04.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Koldus »

Zdravim :)
Tak jsem se setkal že auto nemělo visco, ale že to foukala vrtule od pro klimu zepředu. A pak jako druhou variantu že měl sice visco, ale pro show na místě si ručně spínal větrák pro klimu.

Máte s tim zkušenost ? Uchladí to něco ?
Kamarád má na compactu orig el. saharu. prej snad poslední model. Má to i R6 ?

Díky
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Klubové ID: 1355
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od surfis »

R6 co vím to nikdy neměla. Poslední modely E36 R4 s klimou to tak měli.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

u R6 stačí vyměnit čidlo s nižší spínací teplotou - právě pro R4 compacta ;) Viscu můžeš demontovat a bude ti to automaticky chladit klimavrtule :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Koldus
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 18.04.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Koldus »

to čidlo z boku na chladiči ?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ano, to je to co spína klimavrtuli, v případě, kdyby došlo k přehřátí. Má teplotu spínání 90 ve studeným rohu chladiče...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova
Klubové ID: 3145

#6 Příspěvek od Kani »

Jde o tohle 61311378073 ?
Koldus
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 18.04.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Koldus »

musi to být z toho compacta ?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6215
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

pri vysokych teplotach a zatizeni origo e36 el. sahara R6 motor neuchladi, tak pouzivat s rozumem... pri beznem pouziti v CR v poho...
“Ability is what you're capable of doing.”
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

kamarád to takto má na E36 už třetí sezonu s nižším čidlem a dle budíku se mu nic nehřeje... okruh, palba na okresce, město atd.

Čidlo je z compakta proto, protože compakt má nižší teplotu spínání ;) nevím o jiné variantě která by měla podobnou teplotu spínání okolo 80 stupňů ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Koldus
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 18.04.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Koldus »

Nevíš od jakého roku ty compakty maj to el chlazeni ?
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#11 Příspěvek od johnyfly1 »

compacty maju el chladenie pokial maju klimu, ked su bez klimy maju len visco...
a k tomu zobrazovaniu na budikoch..pokial mate teplotu presne v polovici neznamena to ze teplota je stale rovnaka, je tam nejaky usek od-do kde sa teplota zobrazi presne v strede, potom staci maly narast a teplota ide do cerveneho, je to koli tomu aby to nerozptylovalo vodica ze rucicka furt lieta hore dole...cez nsc expert sa daju tusim nadstavit dve krivky tejto teploty no neskusal som to :roll:
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6215
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#12 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jj, ukazatel na palubce je tusim od 75 do 110 porad svisle, takze bych se tim moc neridil...
jak pisu, u R4 to problem nebude, chladic a motor prostor jsou vic nez dostatecny, ale u R6 ma uz el. vrtule maly prutok v m3... kdyz je navic zaneseny chladice, plus 30, pojizdeni v zacpe do kopce...
“Ability is what you're capable of doing.”
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#13 Příspěvek od Ondra23 »

Stejně nevim proč tu viscu rušit. Funguje to a uplně bez problému mi to uchladí i parnym létě. Rušit neco co funguje mi příde jak logika českýho státu.
Jestli někdo chce ušetřit tim že mu stará nefunguje tak jí dá pryč a prdne tam čidlo za pár korun tak tim to možná vyřeší ale neřek bych že je to uplně ono. Dneska už stojí ta visco spojka kulový ne jako dřív kdy stávala tisíce.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Princip je v tom, že pokud je sepnutá natvrdo a má otáčky s pumpou tak v tu chvíli máš na řemenicích odpor, protože roztáčíš vrtuli. Někdo říká že to dělá cca 5ps někdo, že víc a někdo říká, že to je uplně jedno... Až se dostanu zase na brzdu někdy tak si vezmu 32 klíč a nechám si to odbrzdit s visco a bez ní :D Potom se rozhodnu jestli to předělám :D
Francis mě, ale nahlodal s myšlenkou, že čidlo pro sepnutí vrtule by nemělo být v chladiči, ale ideálně na vstupu do chladiče, jelikož čidlo je umístěný v chladným rohu chladiče, kterej se zahřeje až už při lehkým přehřátí (cca 105-110? uvnitř motoru). Přesnost teploty je druhá věc... polovina aut ma zarostlej chladič a výměník, takže v tom případě se pohybujou přes 100 pokud čidlo pro budík ma tento rozsah...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Klubové ID: 1355
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od surfis »

Koldus píše:Nevíš od jakého roku ty compakty maj to el chlazeni ?
Nebylo to jen u compakta. U všech R4 s klimou po 3/97 :)

http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-T ... /radiator/
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#16 Příspěvek od Ondra23 »

MattyX píše:Princip je v tom, že pokud je sepnutá natvrdo a má otáčky s pumpou tak v tu chvíli máš na řemenicích odpor, protože roztáčíš vrtuli. Někdo říká že to dělá cca 5ps někdo, že víc a někdo říká, že to je uplně jedno... Až se dostanu zase na brzdu někdy tak si vezmu 32 klíč a nechám si to odbrzdit s visco a bez ní :D Potom se rozhodnu jestli to předělám :D
Francis mě, ale nahlodal s myšlenkou, že čidlo pro sepnutí vrtule by nemělo být v chladiči, ale ideálně na vstupu do chladiče, jelikož čidlo je umístěný v chladným rohu chladiče, kterej se zahřeje až už při lehkým přehřátí (cca 105-110? uvnitř motoru). Přesnost teploty je druhá věc... polovina aut ma zarostlej chladič a výměník, takže v tom případě se pohybujou přes 100 pokud čidlo pro budík ma tento rozsah...
Tak něco málo si to asi veme ale zase tak hrozný si myslim že to neni na 2.8 sem teda žádnej rozdíl nezaznamenal ale třeba když se to roztočí na nějaký 1.8 tak už by tam nějaká ztráta mohla bejt znát. S tim meřeni na brzdě by mě to taky zajímalo kdyby to byli nějaký fakt závratný čísla tak bych asi změnil názor.
Koldus
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 18.04.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Koldus »

Já to řešim protože jsem člověk co má rád jistotu. A když už s klimou nejezdim tam proč by mi ta vrtule nemohla pomahat chladit ?:)
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#18 Příspěvek od johnyfly1 »

ja som menil na compacte visco na elektriku a ziadny rozdiel :) akurat to paradne huci ked bezi elektrika na 2hy stupen :D
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6215
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#19 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Jen doplním, že funkční viscospojka je ta s plochým bimetalem od Behr/Hella a stojí pořád 2,5-4,5tis podle toho, kde ji koupíš...
Ty levný se spirálou nefungují jak mají, imho vyhozený peníze nebo pro velmi nenáročného uživatele a na zimu demontovat...
“Ability is what you're capable of doing.”
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#20 Příspěvek od Ondra23 »

Jo dá se koupit hella něco kolem 2500,- plus třeba ještě nějaká sleva když to breš přes nějakej servis tak se dostaneš lehce pod dva tisíce což si nemyslim že je taková raketa za součástku která bude nějakej pátek bezproblémově sloužit.
Odpovědět