Zdravim
Tak jsem se setkal že auto nemělo visco, ale že to foukala vrtule od pro klimu zepředu. A pak jako druhou variantu že měl sice visco, ale pro show na místě si ručně spínal větrák pro klimu.
Máte s tim zkušenost ? Uchladí to něco ?
Kamarád má na compactu orig el. saharu. prej snad poslední model. Má to i R6 ?
compacty maju el chladenie pokial maju klimu, ked su bez klimy maju len visco...
a k tomu zobrazovaniu na budikoch..pokial mate teplotu presne v polovici neznamena to ze teplota je stale rovnaka, je tam nejaky usek od-do kde sa teplota zobrazi presne v strede, potom staci maly narast a teplota ide do cerveneho, je to koli tomu aby to nerozptylovalo vodica ze rucicka furt lieta hore dole...cez nsc expert sa daju tusim nadstavit dve krivky tejto teploty no neskusal som to
jj, ukazatel na palubce je tusim od 75 do 110 porad svisle, takze bych se tim moc neridil...
jak pisu, u R4 to problem nebude, chladic a motor prostor jsou vic nez dostatecny, ale u R6 ma uz el. vrtule maly prutok v m3... kdyz je navic zaneseny chladice, plus 30, pojizdeni v zacpe do kopce...
Stejně nevim proč tu viscu rušit. Funguje to a uplně bez problému mi to uchladí i parnym létě. Rušit neco co funguje mi příde jak logika českýho státu.
Jestli někdo chce ušetřit tim že mu stará nefunguje tak jí dá pryč a prdne tam čidlo za pár korun tak tim to možná vyřeší ale neřek bych že je to uplně ono. Dneska už stojí ta visco spojka kulový ne jako dřív kdy stávala tisíce.
Princip je v tom, že pokud je sepnutá natvrdo a má otáčky s pumpou tak v tu chvíli máš na řemenicích odpor, protože roztáčíš vrtuli. Někdo říká že to dělá cca 5ps někdo, že víc a někdo říká, že to je uplně jedno... Až se dostanu zase na brzdu někdy tak si vezmu 32 klíč a nechám si to odbrzdit s visco a bez ní Potom se rozhodnu jestli to předělám
Francis mě, ale nahlodal s myšlenkou, že čidlo pro sepnutí vrtule by nemělo být v chladiči, ale ideálně na vstupu do chladiče, jelikož čidlo je umístěný v chladným rohu chladiče, kterej se zahřeje až už při lehkým přehřátí (cca 105-110? uvnitř motoru). Přesnost teploty je druhá věc... polovina aut ma zarostlej chladič a výměník, takže v tom případě se pohybujou přes 100 pokud čidlo pro budík ma tento rozsah...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
MattyX píše:Princip je v tom, že pokud je sepnutá natvrdo a má otáčky s pumpou tak v tu chvíli máš na řemenicích odpor, protože roztáčíš vrtuli. Někdo říká že to dělá cca 5ps někdo, že víc a někdo říká, že to je uplně jedno... Až se dostanu zase na brzdu někdy tak si vezmu 32 klíč a nechám si to odbrzdit s visco a bez ní Potom se rozhodnu jestli to předělám
Francis mě, ale nahlodal s myšlenkou, že čidlo pro sepnutí vrtule by nemělo být v chladiči, ale ideálně na vstupu do chladiče, jelikož čidlo je umístěný v chladným rohu chladiče, kterej se zahřeje až už při lehkým přehřátí (cca 105-110? uvnitř motoru). Přesnost teploty je druhá věc... polovina aut ma zarostlej chladič a výměník, takže v tom případě se pohybujou přes 100 pokud čidlo pro budík ma tento rozsah...
Tak něco málo si to asi veme ale zase tak hrozný si myslim že to neni na 2.8 sem teda žádnej rozdíl nezaznamenal ale třeba když se to roztočí na nějaký 1.8 tak už by tam nějaká ztráta mohla bejt znát. S tim meřeni na brzdě by mě to taky zajímalo kdyby to byli nějaký fakt závratný čísla tak bych asi změnil názor.
Jen doplním, že funkční viscospojka je ta s plochým bimetalem od Behr/Hella a stojí pořád 2,5-4,5tis podle toho, kde ji koupíš...
Ty levný se spirálou nefungují jak mají, imho vyhozený peníze nebo pro velmi nenáročného uživatele a na zimu demontovat...
Jo dá se koupit hella něco kolem 2500,- plus třeba ještě nějaká sleva když to breš přes nějakej servis tak se dostaneš lehce pod dva tisíce což si nemyslim že je taková raketa za součástku která bude nějakej pátek bezproblémově sloužit.