Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E 36 TDS AUTOMAT-moc prosim o radu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
400250
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 17.02.2014 01:00

#1 Příspěvek od 400250 »

Zdravim vsechny a MOC VAS prosim o RADU – se znackou bmw sem se spratelil teprve pred necelym rokem, takze o nich zatim vim prd, takze se kdyztak omlouvam za muj amaterskej popis 

Koupil sem vyhodne od znameho e36ku 2.5tds 1996 v AUTOMATU,pojizdnou,ale stim ze je nefunkcni starter(starter sem ihned pri koupi vymenil)a ze je PRASKLE LANKO na ovladani radici paky automatu,a je tam stale cvaknute D a nejde snim couvat-jedine kdyz lehnu pod auto a rucne na prevodovce precvaknu na jinej kvalt.Ale i presto ze tam neni lanko,se pri startovani vzdy musela RADICKA v aute dat do polohy P protoze jinak auto nechtelo tocit starterem,a pri jizde se musela RADICKA zase dat zpatky na D aby radilo-kdyz sem to nechal behem jizdy na P tak prevodovka neradila jela jen na 1cku, ALE RUCNE JE PO CELOU DOBU ZARAZENO Dčko . Tak sem takhle jezdil s autem 3 mesice bez problemu(az na to couvani),a ted kdyz sem se rozhodl ze to lanko tedy hold koupim v inveltu za 1990kc(nikde sem ho nemohl sehnat-ani bmw vrakoviste) tak se vyskytl PROBLEM :
Jak uz sem psal- pri startovani auta musi bejt radicka dana na Pčko aby tocil starter.Ale od vcera auto nechce tocit starterem ani kdyz je to na Pčku.Tak sem skusil lehnout pod auto a rucne preradit na to Pčko a auto stejne netoci..pak sem myslel ze je to zase starter (ikdyz sem ho pri koupi menil),tak mi napadlo ze vemu kabel ,a do STARTERU pustim naprimo 12 jestli bude tocit,a on toci.Takze starter je dobrej.Tak zapnu klicek a nastartuju pres ten kabel , a auto normalne chytne , ALE SVITI NA BUDIKACH KONTROLKA AUTOMATICKY PREVODKY a kdyz se chci rozjet tak auto se nechce rozjet- neco jako kdyz u auta v automatu date VLOČKU a snazi se to rozjet co nejcitlivejs nejpomalejs… Doufam ze je to alespon trosicku srozumitelny.. DEKUJU MOC za kazdou radu..
:( :(
400250
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 17.02.2014 01:00

#2 Příspěvek od 400250 »

poradte nekdo prosim vcem muze byt problem :cry:
kizby
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pát 28.12.2007 01:00
Bydliště: Teplice

#3 Příspěvek od kizby »

možná budu kecat, ale u řadičky budou nejspíš nějaké spínače, aby elektronika věděla co tam je za kvalt. tak možná zkontrolovat to.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#4 Příspěvek od beny-maser »

asi tak,pokud není páka v poloze P tak to nenastartuje, a pokud o tom to auto z nějakého důvodu neví tak taky
400250
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 17.02.2014 01:00

#5 Příspěvek od 400250 »

no to tam je,je tam tuta zluta krabicka,a vni je to soupatko co jezdi po plosnaku a to je nasazeny na radicce,krabicku sem rozebral,celej plosnak vycistil lihem a promeril , nic tam prerusenyho neni a 12 tam de.Takze musi byt problem nekde dal v elektrice ??? nejake cidlo ??? v ridici jednotce ??? :cry:
Přílohy
tuta zluta krabicka, vni je to soupatko co jezdi po plosnaku,a to je nasazeny na radicce
tuta zluta krabicka, vni je to soupatko co jezdi po plosnaku,a to je nasazeny na radicce
IMG_2450_640x480.jpg (30.2 KiB) Zobrazeno 1540 x
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#6 Příspěvek od Lucifer »

Jestli tomu dobře rozumím tak si 3 měsíce startoval auto v režimu D kdy si autu nakecal jen navolenou řadící pákou do polohy P a auto ti nastartovalo v D pak si jen přeřadil na D a odjel ?

Tímhle si mohl i poslat převodovku do kytek 8O
400250
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 17.02.2014 01:00

#7 Příspěvek od 400250 »

jojo presne tak sem jezdil... a ten predchozi majitel stim takhle dojizdel pul roku kazdy den do prace cca 250km Aha.. ja tedy doufam (doufal) ze to je jen nejake cidlo na prevodovce nebo nejaky problem v ridici jednotce nebo tak neco??
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#8 Příspěvek od oldaf »

Taky bych řekl že jsi tímhle tý převodovce pomohl, když si převodovka elektricky myslela že je tam P a on tam byl vlastně kvalt. Vůbec se divím že to jezdilo, ale asi dojezdilo. Zajeď s tím na diagnostiku, ta převodovka má svojí řídící jednotku.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#9 Příspěvek od oldaf »

napsal 400250: Jak uz sem psal- pri startovani auta musi bejt radicka dana na Pčko aby tocil starter.Ale od vcera auto nechce tocit starterem ani kdyz je to na Pčku.Tak sem skusil lehnout pod auto a rucne preradit na to Pčko a auto stejne netoci..pak sem myslel ze je to zase starter (ikdyz sem ho pri koupi menil),tak mi napadlo ze vemu kabel ,a do STARTERU pustim naprimo 12 jestli bude tocit,a on toci.Takze starter je dobrej.Tak zapnu klicek a nastartuju pres ten kabel , a auto normalne chytne , ALE SVITI NA BUDIKACH KONTROLKA AUTOMATICKY PREVODKY a kdyz se chci rozjet tak auto se nechce rozjet- neco jako kdyz u auta v automatu date VLOČKU a snazi se to rozjet co nejcitlivejs nejpomalejs… Doufam ze je to alespon trosicku srozumitelny.. DEKUJU MOC za kazdou radu..


Aha, tobě teď už svítí ozubený kolečko na budíkách, proto to už nejde nastartovat ani když tam dáš P. Když to nastartuješ kabelem a chceš se rozjet tak se to rozjíždí jakoby pomalu a neřadí? Jestli jo tak je převodovka v nouzáku a to tam zůstane myslím zařazená trojka, nic jinýho tam nevleze. Je to jen na nouzové dojetí néé na to aby se s tím jezdilo. Udělej diagnostiku a nechci tě strašit ale šetři na opravu.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#10 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

No uz bych procital temata o prestvbe automatu na manual a nakupoval veci:/
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#11 Příspěvek od Lucifer »

Nojo kvůli lanku za 2k si odporoučet převodovku 8O sháněj díly na přestavbu do manuálu nebo šetři na repas
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#12 Příspěvek od beny-maser »

než to předělat z automatu namanuál tak to snad raději poslat ze skály
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#13 Příspěvek od Strosek »

Já myslím, že si tu převodovku nemusel popravit. I když ten sled pochybení je teda ukázkovej. Startovat auto tak, že napojíš přímo starter. 8O Horší už je snad jen zařadit R ve vyšší rychlosti. Automat zřejmě může být rád, žes neměl lanko, jinak bys mu to asi taky udělal. Protože ty děláš skoro cokoli, co tě napadne.
Některý auta ( audi ) to maj udělaný tak, že bez sešlápnutí brzdy nejde cokoli zařadit. Prostě to tam nejde narvat. To je kvůli tomu, aby nějakej zemědělec zvyklej na silové řazení v traktoru Zetor Krystal, nepřeřazoval při pohybu auta z D na R a naopak. Auto musí stát. Stejně tak se nesmí startovat, když je zařazeno cokoli kromě P, nebo N.




Převodovku máš v nouzovým režimu. Musíš na diagnostiku a dát auto opravit někomu, kdo nedělá takový prasárny jako ty a majitel před tebou. :D

Podle mě bude stačit vše správně zapojit, nastavit polohu voliče,...

Ještě, že se automat spasil pádem do nouzáku = jede jen na nějakej vyšší rychl. stupeň, neřadí.
400250
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 17.02.2014 01:00

#14 Příspěvek od 400250 »

tak konečně pokrok :)
povedl se mi stahnout manual na e36ku..

Rucne sem zaradil polohu 4 ,autu sem nakecal navolenou řadící pákou polohu P (auto stale nechce po klicku tocit) a nastartoval sem naprimo pres starter a hura auto nastartovalo a na budíkách ozubený kolečko NESVITI :) auto sem hned projel,prevodovka radi krasne jako predtim akorat tam nechce skocit 5tka.A nahodne sem vcera narazil na inzerat Lanka na ovladani prevodovky taky z e36 za 500kc :) tak v utery bych mel mit lanko na poste,tak lanko vymenim a uvidime...ale stejne to furt nechce po klicku startovat ,to se asi bez ty diagnostiky neobejde , co ? :( [/b]
Přílohy
bmww_880x640.jpg
bmww_880x640.jpg (35.05 KiB) Zobrazeno 129 x
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#15 Příspěvek od beny-maser »

to je divný že to nechce řadit 5ku když tam má navoleno aby šel max na 4ku
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#16 Příspěvek od oldaf »

komu není rady tomu není pomoci
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#17 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

beny-maser píše:to je divný že to nechce řadit 5ku když tam má navoleno aby šel max na 4ku
:D :D :D :Pohar:
400250
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 17.02.2014 01:00

#18 Příspěvek od 400250 »

to je mi ukradeny,ja resim proc to nestartuje
kozic
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: stř 27.10.2010 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#19 Příspěvek od kozic »

Čtyřistatisícdvěstěpadesátko, jsi nezdolný kutil a já ti fandím. Leč někdy je potřeba mít i nějaké love. Tím spíš, když chceš provozovat vůz. Určitě už znáš tu otřepanou frázi o vlastnictví primáta a banánech. Opravdu ti přeju abys vše zdárně vyřešil, ale takhle zřejmě vyjde veškerý tvůj zápal vniveč.
Beny- maser: :smich2:
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#20 Příspěvek od Strosek »

Jestli ještě nemáš to lanko, tak něco jsem doma našel. Mám komplet volič s lankem = nemusel bys nic nastavovat - jen namontovat a pak by se vidělo.
Odpovědět