Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vanos

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#1 Příspěvek od drago944 »

Zdravím, mám motor M52BTU20, nedávno jsem byl na diagnostice a hodnoty vanosu mám v normálu, žádný vůle, motor běží sametově, vanos nerachtá, měl jsem to u dvou mechaniků, kteří výměnu vanosu vyloučili, prý je zbytečný se v tom hrabat, když tomu nic není. Jenže já taky četl, že vanos se nemusí projevit jen tím, že padají otáčky při volnoběhu, mně otáčky drží pěkně, ale prý se zlepší tah, výkon. Nevím, jestli se na to vysrat, když je to ok nebo to zkusit a čekat velkej výsledek. Jaký máte zkušenosti?

Díky. 8)
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od paca »

Na netu jsem vyčetl, že vanos těsnící kroužky doporučují vyměnit při 130tis km, já je měnil na mojí 323i při 200tis km a po "zajetí" výsledek šel opravdu poznat - auto je živější a jede líp odspodu. Takže ta investice stála zato :wink:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Není třeba měnit teflonové ploché kroužky, stačí O-kroužky pod nimi, které je rozpínají. Investice je to v desítkách Kč + práce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#4 Příspěvek od drago944 »

Paca: Jaká byla u tebe příčina vanos těsnění měnit? Houpaly se ti otáčky nebo byl vanos už hodně slyšet?
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#5 Příspěvek od paca »

nic jsem s tím neměl, jen se doporučuje výměna při 130tis km a já měl najeto už 200tis km :wink: po výměně auto "ožije" a jede líp odspodu :wink:
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Brátn Moderátor »

potvrzuji stejný výsledek u své M52B28, je to až k nevíře jak se změní křivka výkonu, zmizí propad
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#7 Příspěvek od drago944 »

No mě mechanik, řekl, že to co se tu píše je totální kravina :lol: , pokud je vanos zdravej a vymění se gumičky, tak to žádnej rozdíl není, ale pokud rachtá, vykazuje odchylky, tak pak to znát je. Hrabání v tom vanosu a měnění kroužků se pak může vymknout k ještě horšímu následku, než to bylo. :idea:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vyměň mechanika a nového mechanika nech vyměnit O-kroužek :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Mesa
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: čtv 15.01.2009 01:00
Bydliště: Kolín/Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Mesa »

Presne tak :) Ted taky budu delat repas (uz mam objednane dily). To rachtani zapricinuje ten krouzek vytesnujici vuli loziska. Ale problem s vykonem je ten, ze kdyz je ta gumicka spatna -> prolina olej -> neni tam spravny tlak oleje -> vanos nespina spravne. Precti si o tom na http://www.beisansystems.com/ a projdi si tam treba i to jejich forum, je tam o tom tuny napsano.
Mesa
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: čtv 15.01.2009 01:00
Bydliště: Kolín/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Mesa »

Presne tak :) Ted taky budu delat repas (uz mam objednane dily). To rachtani zapricinuje ten krouzek vytesnujici vuli loziska. Ale problem s vykonem je ten, ze kdyz je ta gumicka spatna -> prolina olej -> neni tam spravny tlak oleje -> vanos nespina spravne. Precti si o tom na http://www.beisansystems.com/ a projdi si tam treba i to jejich forum, je tam o tom tuny napsano.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#11 Příspěvek od paca »

Francis píše:Vyměň mechanika a nového mechanika nech vyměnit O-kroužek :-)
:wink:
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Brátn Moderátor »

drago944 píše:No mě mechanik, řekl, že to co se tu píše je totální kravina :lol: , pokud je vanos zdravej a vymění se gumičky, tak to žádnej rozdíl není, ale pokud rachtá, vykazuje odchylky, tak pak to znát je. Hrabání v tom vanosu a měnění kroužků se pak může vymknout k ještě horšímu následku, než to bylo. :idea:
navrhni mu ať vrátí výuční list a jde do Tesca za kasu, tam mu bude takový rozum dobrý,
na single vanosu není navíc co zkurvit, nemusí se ani dělat seřízení rozvodů, nic se nemusí zajistit atd, ten návod na beisansystems je zbytečně složitý, stačí sundat víko, sundat vanos (22 klíč na kliku a pomoct si pootáčením motoru, cukáním tam a zpět), vyměnit gumičky a kroužek namazat olejem a zasadit zpět

nové kroužky mohou být hodně těsné, takže v prvních chvílích se může stát, že motor výrazně škubne až se podaří oleji překonat odpor kroužků a vačky se pootočí, navíc to napíše diag jako chybu, po 500km to přestalo úplně a problém jsem zaregistroval 2x a to vždy jen při prudké akceleraci, takže žádná hrůza a výkon je opravdu jinde
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#13 Příspěvek od Paty »

mám Vanosovou jednotku (komplet hliníkové těleso) po repasi, pokud máš zájem napiš SZ nechal bych ti ho za nějakou částku
Mesa
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: čtv 15.01.2009 01:00
Bydliště: Kolín/Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Mesa »

Bratn píše:navrhni mu ať vrátí výuční list a jde do Tesca za kasu, tam mu bude takový rozum dobrý,
na single vanosu není navíc co zkurvit, nemusí se ani dělat seřízení rozvodů, nic se nemusí zajistit atd, ten návod na beisansystems je zbytečně složitý, stačí sundat víko, sundat vanos (22 klíč na kliku a pomoct si pootáčením motoru, cukáním tam a zpět), vyměnit gumičky a kroužek namazat olejem a zasadit zpět
A muzes takhle sundat Vanos z sekundarniho rozvodu bez blokovani rozvodu a vacek? Shade ten postup popisoval trosku jinak, ze si staci ten vanos trosku povytahnout, tim padem se dostanes na ty srouby, kterymi je prisrouboovany pouzdro, ty odsroubujes a vanos vytahnes.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Brátn Moderátor »

zbytečně komplikované a když Ti ten šroubek spadne, tak letí rovnou do rozvodů, navíc nepovolíš na vanosu ten 18 šroub a tedy nevyměníš ten vnitřní kroužek, normálně te bez aretace sundáš dopředu a potom zase malým cukáním za kliku nasuneš, ale to platí jen u single vanosu!!!
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Mesa
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: čtv 15.01.2009 01:00
Bydliště: Kolín/Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Mesa »

Bratn píše:zbytečně komplikované a když Ti ten šroubek spadne, tak letí rovnou do rozvodů, navíc nepovolíš na vanosu ten 18 šroub a tedy nevyměníš ten vnitřní kroužek, normálně te bez aretace sundáš dopředu a potom zase malým cukáním za kliku nasuneš, ale to platí jen u single vanosu!!!
Jasny,single vanos. Proc to tam teda aretuji? :)
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#17 Příspěvek od Paty »

nevím jak vy, ale nastavit rozvody znovu je docela potřeba. Jak zaručíš že vanosovou jednotku nainstaluješ správně k hlavě?
Správná mezera, co tam budeš dávát? Silikon nebo tvarové těsnění?
určitě bych přenastavil rozvody :D :D
Dělal jsem to už párkrát a vždy 100%ní spokojenost ;)

Tady máš návod
http://jpr.rajce.idnes.cz/Jak_na_to_BMW ... 9_az_r.99/
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Brátn Moderátor »

jak je podle tebe nainstalovaná správně, když nemá žádnou polohu?

jaká správná mezera? tam patří originální těsnění pod vanos.

Na rozvody vůbec nesaháš, takže je ani nemáš jak nastavit, nepotřebuješ povolovat ty e-šrouby, takže se ti řetězy ani kola vůbec nepohnou, tedy aretace není potřeba, rozvody nenastavuješ.

taky jsem to dělal, nevařím z vody a taky 100% spokojenost :D
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Brátn Moderátor »

díky tomu, že nepovolíš ty e-šrouby se vůbec nedostaneš do této pozice
http://www.youtube.com/watch?v=M-G4e6-3U_s
a tedy se ti nemají jak pohnout rozvody
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Při přetěsnění VANOSu sice rozvody nastavovat netřeba, ale je vhodné to udělat, zejména po nájezdu 200k km a více, kdy může být "vytahaný" řetěz a vačky už nejsou ve správné pozici.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět