Díky.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Vanos
Zdravím, mám motor M52BTU20, nedávno jsem byl na diagnostice a hodnoty vanosu mám v normálu, žádný vůle, motor běží sametově, vanos nerachtá, měl jsem to u dvou mechaniků, kteří výměnu vanosu vyloučili, prý je zbytečný se v tom hrabat, když tomu nic není. Jenže já taky četl, že vanos se nemusí projevit jen tím, že padají otáčky při volnoběhu, mně otáčky drží pěkně, ale prý se zlepší tah, výkon. Nevím, jestli se na to vysrat, když je to ok nebo to zkusit a čekat velkej výsledek. Jaký máte zkušenosti?
Díky.
Díky.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Není třeba měnit teflonové ploché kroužky, stačí O-kroužky pod nimi, které je rozpínají. Investice je to v desítkách Kč + práce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Vyměň mechanika a nového mechanika nech vyměnit O-kroužek 
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Mesa
- Registrovaný
- Příspěvky: 153
- Registrován: čtv 15.01.2009 01:00
- Bydliště: Kolín/Praha
- Klubové ID: 3417
- Kontaktovat uživatele:
Presne tak
Ted taky budu delat repas (uz mam objednane dily). To rachtani zapricinuje ten krouzek vytesnujici vuli loziska. Ale problem s vykonem je ten, ze kdyz je ta gumicka spatna -> prolina olej -> neni tam spravny tlak oleje -> vanos nespina spravne. Precti si o tom na http://www.beisansystems.com/ a projdi si tam treba i to jejich forum, je tam o tom tuny napsano.
-
Mesa
- Registrovaný
- Příspěvky: 153
- Registrován: čtv 15.01.2009 01:00
- Bydliště: Kolín/Praha
- Klubové ID: 3417
- Kontaktovat uživatele:
Presne tak
Ted taky budu delat repas (uz mam objednane dily). To rachtani zapricinuje ten krouzek vytesnujici vuli loziska. Ale problem s vykonem je ten, ze kdyz je ta gumicka spatna -> prolina olej -> neni tam spravny tlak oleje -> vanos nespina spravne. Precti si o tom na http://www.beisansystems.com/ a projdi si tam treba i to jejich forum, je tam o tom tuny napsano.
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
navrhni mu ať vrátí výuční list a jde do Tesca za kasu, tam mu bude takový rozum dobrý,drago944 píše:No mě mechanik, řekl, že to co se tu píše je totální kravina, pokud je vanos zdravej a vymění se gumičky, tak to žádnej rozdíl není, ale pokud rachtá, vykazuje odchylky, tak pak to znát je. Hrabání v tom vanosu a měnění kroužků se pak může vymknout k ještě horšímu následku, než to bylo.
na single vanosu není navíc co zkurvit, nemusí se ani dělat seřízení rozvodů, nic se nemusí zajistit atd, ten návod na beisansystems je zbytečně složitý, stačí sundat víko, sundat vanos (22 klíč na kliku a pomoct si pootáčením motoru, cukáním tam a zpět), vyměnit gumičky a kroužek namazat olejem a zasadit zpět
nové kroužky mohou být hodně těsné, takže v prvních chvílích se může stát, že motor výrazně škubne až se podaří oleji překonat odpor kroužků a vačky se pootočí, navíc to napíše diag jako chybu, po 500km to přestalo úplně a problém jsem zaregistroval 2x a to vždy jen při prudké akceleraci, takže žádná hrůza a výkon je opravdu jinde
-
Mesa
- Registrovaný
- Příspěvky: 153
- Registrován: čtv 15.01.2009 01:00
- Bydliště: Kolín/Praha
- Klubové ID: 3417
- Kontaktovat uživatele:
A muzes takhle sundat Vanos z sekundarniho rozvodu bez blokovani rozvodu a vacek? Shade ten postup popisoval trosku jinak, ze si staci ten vanos trosku povytahnout, tim padem se dostanes na ty srouby, kterymi je prisrouboovany pouzdro, ty odsroubujes a vanos vytahnes.Bratn píše:navrhni mu ať vrátí výuční list a jde do Tesca za kasu, tam mu bude takový rozum dobrý,
na single vanosu není navíc co zkurvit, nemusí se ani dělat seřízení rozvodů, nic se nemusí zajistit atd, ten návod na beisansystems je zbytečně složitý, stačí sundat víko, sundat vanos (22 klíč na kliku a pomoct si pootáčením motoru, cukáním tam a zpět), vyměnit gumičky a kroužek namazat olejem a zasadit zpět
-
Mesa
- Registrovaný
- Příspěvky: 153
- Registrován: čtv 15.01.2009 01:00
- Bydliště: Kolín/Praha
- Klubové ID: 3417
- Kontaktovat uživatele:
Jasny,single vanos. Proc to tam teda aretuji?Bratn píše:zbytečně komplikované a když Ti ten šroubek spadne, tak letí rovnou do rozvodů, navíc nepovolíš na vanosu ten 18 šroub a tedy nevyměníš ten vnitřní kroužek, normálně te bez aretace sundáš dopředu a potom zase malým cukáním za kliku nasuneš, ale to platí jen u single vanosu!!!
nevím jak vy, ale nastavit rozvody znovu je docela potřeba. Jak zaručíš že vanosovou jednotku nainstaluješ správně k hlavě?
Správná mezera, co tam budeš dávát? Silikon nebo tvarové těsnění?
určitě bych přenastavil rozvody

Dělal jsem to už párkrát a vždy 100%ní spokojenost
Tady máš návod
http://jpr.rajce.idnes.cz/Jak_na_to_BMW ... 9_az_r.99/
Správná mezera, co tam budeš dávát? Silikon nebo tvarové těsnění?
určitě bych přenastavil rozvody
Dělal jsem to už párkrát a vždy 100%ní spokojenost
Tady máš návod
http://jpr.rajce.idnes.cz/Jak_na_to_BMW ... 9_az_r.99/
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
jak je podle tebe nainstalovaná správně, když nemá žádnou polohu?
jaká správná mezera? tam patří originální těsnění pod vanos.
Na rozvody vůbec nesaháš, takže je ani nemáš jak nastavit, nepotřebuješ povolovat ty e-šrouby, takže se ti řetězy ani kola vůbec nepohnou, tedy aretace není potřeba, rozvody nenastavuješ.
taky jsem to dělal, nevařím z vody a taky 100% spokojenost
jaká správná mezera? tam patří originální těsnění pod vanos.
Na rozvody vůbec nesaháš, takže je ani nemáš jak nastavit, nepotřebuješ povolovat ty e-šrouby, takže se ti řetězy ani kola vůbec nepohnou, tedy aretace není potřeba, rozvody nenastavuješ.
taky jsem to dělal, nevařím z vody a taky 100% spokojenost
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
díky tomu, že nepovolíš ty e-šrouby se vůbec nedostaneš do této pozice
http://www.youtube.com/watch?v=M-G4e6-3U_s
a tedy se ti nemají jak pohnout rozvody
http://www.youtube.com/watch?v=M-G4e6-3U_s
a tedy se ti nemají jak pohnout rozvody
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Při přetěsnění VANOSu sice rozvody nastavovat netřeba, ale je vhodné to udělat, zejména po nájezdu 200k km a více, kdy může být "vytahaný" řetěz a vačky už nejsou ve správné pozici.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition


