Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Kultivovanost chodu motoru N53 a N43 na volnobeh-zkusenosti

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#81 Příspěvek od BudVlad »

pavproch píše: nenašla by se tu nějaká dobrá duša s N53 a manuálem, která by mně umožnila se chvilku s tím jejich svézt pro srovnání?
Kdyby jsi měl cestu do Budějc, tak se můžeš svézt s mojí E92 s manuálem. Příštích 14 dní tady ale nebudu, jedu na lyže. Mám jiný software, tak to asi není srovnatelný.
Možná by ti pomohl Vishnu, je na to dost chvály. Já jsem to již objednal, protože kromě OTS softwaru je možné nastavovat parametry pro idividuálni tuning, throttle mapping ... Je to i diagnostika se čtením a mazáním kódů.

http://procedetuning.com/328i/OFT/index.html
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#82 Příspěvek od pavproch »

@víťa: kuju, tak jako BudVlad mizím v pátek na týden na lyže, pak sa ozvu

@BudVlad: zrovna neska sem "prolítal" Tvým regionem... :wink:
jj, máš pravdu upravený SW asi opravdu nebude srovnatelný....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#83 Příspěvek od pavproch »

ta višňa je dost zajímavá.... :idea:
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#84 Příspěvek od matiz »

Hlavne tam neser ten kontox, to je strasne svinstvo. Kabelaze jsou oproti starym kabelazim tragicke, prurezy se neustale zmensujou, pridavaji se do toho sracky aby se to samo rozpadlo casem. Chemie s kabelem a konektorem muze zacit klidne po case, samozrejme ne za den, ale casem reagovat a muzes se pak z toho osypat. Pokud chces necim mermomoci cistit, tak izopropylalkoholem v libovolnem mnozstvi. Cistit, nechlastat...

EDIT: BudVladovo auto nejde s nicim srovnat, je to uplne neco jineho, je to vse na miru a nestandartni oproti seriovce. nemyslim to zle, proste ma auto a soft na miru a od profiku.

EDIT2: kolega mel problemy s koncernem, nebudu dlouze popisovat, odstranili to az ke konci zaruky a to samozrejme softem kde ten problem eliminovali nutnosti zapnout a vypnout zapalovani a nasledne zapnout a startovat. Brusel bylo ucineno zadost a majitele zapinaji a vypinaji zapalovani kdyz je presne nejaka teplota, jinak skacou a neumi se rozjet. Uz si to moc nepamatuju, takze doufam ze jsem to nedopatrenim nedomotal.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#85 Příspěvek od pavproch »

ten kontox do čidla pedálu plynu byl enem takový zoufalý pokus .... :oops:
Lacike
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pát 31.01.2014 01:00

#86 Příspěvek od Lacike »

Ahoj, moje skusenosti s nepravidelnym, chodom 330i, 2/2011:

- pri ustalenej jazde cca 50 km/h (2x do tyzdna) autom trhlo ako by vynechalo zapalovanie > vyriesila zvolavacia akcia na cievky
- po nastartovani nepravidelne otacky, az tendencia skapinat, vynimocne motor aj skapal > vyriesene vymenou NOx senzora
- na semaforoch autom mierne trhne (1x mesacne) ako by vynechal jeden odpal > vymena senzora nasavacej a vyfukovej vacky, zlepsenie, no nevyriesene uplne

Mam otazku:
- aku viskozitu a znacku oleja pouzivate, klasika 5W30 LL04, alebo 0W40 LL01?
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#87 Příspěvek od Tecto »

Na motor N53 platí jednoduchá pravidla:
- vyměnit VŠECHNY vstřiky - jsou už jiné než ty z roku 2008, proto měnit všechny, měnit část je na prd
- nainstalovat nový sw - je tam změna oproti původnímu
- vyměnit všechny svíčky
- vyměnit všechny cívky
- a hlavně tankovat MaxxMotion100
Pak bude všechno v klidu, i když při studeném motoru bude vždycky trochu dunět než se zahřeje.
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#88 Příspěvek od Tecto »

Když tady čtu ještě o těch vibracích . .
- když (motor je zahřátej 60-ti km jízdou), pak zastavím v koloně a popojíždím, někdy to jemně vibruje, někdy jak švýcary. Jak se tomu chce. (ale vibrace cítím jen já, spolujezdec určitě ne-é a určitě nelze srovnávat s TDI)
- když to klape (zahřátý) na volnoběh, tak vstřiky dělají jen takový: cin cin cin cin . . . ale stejnoměrně, nic jináho se neozývá. Jak přidám plyn, tak je slyšet jen bzzzzzz.... a v pohodě. V akustickém projevu když stojím na brzdě je jasně slyšet změna z D na P
Je ale pravda, že crcání po městě to rádo nemá. Nejlepší dálnice, třeba Vyškov - Prostějov, kde je max 110km. To si pak jen lebedí.
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#89 Příspěvek od Tecto »

Ja k tomu NOx senzoru. Ten řeší jen důsledek - musíš řešit příčinu.
Taky mi diag hlásil vadu NOx. Nechal jsme ho vyčistit, dělalo to furt. Nechal jsem ho vyměnit - dělalo to furt. Tak jsem tam vrátil to původní (vyčištěný) a vyměnil všechny vstřiky, svíčky a cívky + novej sw (a já ještě VT čerpadlo) - a jede to jak hodinky. Tyhle motory mají zásadní problém právě v těchto komponentech. No a na YouTube hodně lidí řeší "rattle-cattle" zvuky někde u sání. Takže sání to není to už dneska vím, měl jsem to celý rozdělaný vč těch dvou klapek - ale je to VT čerpadlo!!. A co se týká cen, tak jeden vstřik 3030,- Kč, VT čerpadlo 7500,- Kč, cívka 750,- Kč, svíčky už si nepamatuju. Takže nic levnýho, ale jinak to fungovat nebude :roll:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#90 Příspěvek od pavproch »

Lacike píše:Mam otazku:
- aku viskozitu a znacku oleja pouzivate, klasika 5W30 LL04, alebo 0W40 LL01?
doposud 0W30 Castrol Edge, během 5tis km budu zase měnit wolej a půjde tam Pentosynth 5W-40 HC SM/CF
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#91 Příspěvek od Tecto »

No, proti Pentosinu nemám nic, ale ta viskozita se mi nějak nezdá. Výrobce předepisuje 5W30, takže nevím, proč to měnit??
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#92 Příspěvek od pavproch »

vyšší teplotní odolnost... navíc fčíl už budu měnit co 15kkm

ten samý liju i do m4Zlika (N52)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#93 Příspěvek od pavproch »

btw, bmw pro N53 nepředepisuje 5w30 ale 0w30
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#94 Příspěvek od Tecto »

zajímavý, vždycky tam byl 5W30. Leju tam Mobil 1 ESP Formula a jsem spokojen. jo a taky měním po 15.tis. Víc km je prostě blbost, už jen pro to, že už jsem měnil olejový čerpadlo :roll: škyt...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#95 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Tecto píše: novej sw
Kde to nechat přehrát? Musí se s tím do BMW nebo to umí někdo tady na fóru?
Uživatelský avatar
efrankie
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 15.08.2012 00:00
Bydliště: 550i

#96 Příspěvek od efrankie »

Do BMW nemusíš… tady to umí třeba člen "Fx"
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#97 Příspěvek od matiz »

Pripadne kdo ma bliz na opavsko, tak ja.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#98 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

A kdo na Zlínsko tak on >> :) www.BMWdiag.cz
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#99 Příspěvek od pavproch »

Tecto píše:Ja k tomu NOx senzoru. Ten řeší jen důsledek - musíš řešit příčinu.
Taky mi diag hlásil vadu NOx. Nechal jsme ho vyčistit, dělalo to furt. Nechal jsem ho vyměnit - dělalo to furt. Tak jsem tam vrátil to původní (vyčištěný) a vyměnil všechny vstřiky, svíčky a cívky + novej sw (a já ještě VT čerpadlo) - a jede to jak hodinky.
Dyž už sem neska bal v CarTecu kvůli temu umřitému rádiu, taxem si nechal vyjet "statický" výpis vad ŘJ motoru - a je úplně čistá, teda kromě jedné zapsané chyby senzoru NOx....

nedělám ukvapené závěry, počkám, ještě, co (jestli) najdeme příští týden s matizem v "live" diagnostice, ale začínám tušit, kam se to bude ubírat...

- 6x vstřiky
- 6x cívky
- HPFP
- NOx
- .....

ufff.... to bude nákladný výzkum slepých uliček...
(+flash SW dostanu příští týden zdarma spolu s výměnou rádia....)
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#100 Příspěvek od Tecto »

HPFP - co to je???
NOx stačí vyčistit a bude v pohodě
No, ale výměna 6x vstřik + 6x cívka + 6x svíčka + novej sw. tě asi nemine.
Jen mě trochu děsí, že to vydrží 75.tis a šlus. Já jsem to měnil ve 150.tis, ale navíc mi odešlo i VT čerpadlo.
Jinak bez čerpadla bude cena kolem 24tis Kč za komplet.
Odpovědět