pavproch píše:
nenašla by se tu nějaká dobrá duša s N53 a manuálem, která by mně umožnila se chvilku s tím jejich svézt pro srovnání?
Kdyby jsi měl cestu do Budějc, tak se můžeš svézt s mojí E92 s manuálem. Příštích 14 dní tady ale nebudu, jedu na lyže. Mám jiný software, tak to asi není srovnatelný.
Možná by ti pomohl Vishnu, je na to dost chvály. Já jsem to již objednal, protože kromě OTS softwaru je možné nastavovat parametry pro idividuálni tuning, throttle mapping ... Je to i diagnostika se čtením a mazáním kódů.
Hlavne tam neser ten kontox, to je strasne svinstvo. Kabelaze jsou oproti starym kabelazim tragicke, prurezy se neustale zmensujou, pridavaji se do toho sracky aby se to samo rozpadlo casem. Chemie s kabelem a konektorem muze zacit klidne po case, samozrejme ne za den, ale casem reagovat a muzes se pak z toho osypat. Pokud chces necim mermomoci cistit, tak izopropylalkoholem v libovolnem mnozstvi. Cistit, nechlastat...
EDIT: BudVladovo auto nejde s nicim srovnat, je to uplne neco jineho, je to vse na miru a nestandartni oproti seriovce. nemyslim to zle, proste ma auto a soft na miru a od profiku.
EDIT2: kolega mel problemy s koncernem, nebudu dlouze popisovat, odstranili to az ke konci zaruky a to samozrejme softem kde ten problem eliminovali nutnosti zapnout a vypnout zapalovani a nasledne zapnout a startovat. Brusel bylo ucineno zadost a majitele zapinaji a vypinaji zapalovani kdyz je presne nejaka teplota, jinak skacou a neumi se rozjet. Uz si to moc nepamatuju, takze doufam ze jsem to nedopatrenim nedomotal.
Ahoj, moje skusenosti s nepravidelnym, chodom 330i, 2/2011:
- pri ustalenej jazde cca 50 km/h (2x do tyzdna) autom trhlo ako by vynechalo zapalovanie > vyriesila zvolavacia akcia na cievky
- po nastartovani nepravidelne otacky, az tendencia skapinat, vynimocne motor aj skapal > vyriesene vymenou NOx senzora
- na semaforoch autom mierne trhne (1x mesacne) ako by vynechal jeden odpal > vymena senzora nasavacej a vyfukovej vacky, zlepsenie, no nevyriesene uplne
Mam otazku:
- aku viskozitu a znacku oleja pouzivate, klasika 5W30 LL04, alebo 0W40 LL01?
Na motor N53 platí jednoduchá pravidla:
- vyměnit VŠECHNY vstřiky - jsou už jiné než ty z roku 2008, proto měnit všechny, měnit část je na prd
- nainstalovat nový sw - je tam změna oproti původnímu
- vyměnit všechny svíčky
- vyměnit všechny cívky
- a hlavně tankovat MaxxMotion100
Pak bude všechno v klidu, i když při studeném motoru bude vždycky trochu dunět než se zahřeje.
Když tady čtu ještě o těch vibracích . .
- když (motor je zahřátej 60-ti km jízdou), pak zastavím v koloně a popojíždím, někdy to jemně vibruje, někdy jak švýcary. Jak se tomu chce. (ale vibrace cítím jen já, spolujezdec určitě ne-é a určitě nelze srovnávat s TDI)
- když to klape (zahřátý) na volnoběh, tak vstřiky dělají jen takový: cin cin cin cin . . . ale stejnoměrně, nic jináho se neozývá. Jak přidám plyn, tak je slyšet jen bzzzzzz.... a v pohodě. V akustickém projevu když stojím na brzdě je jasně slyšet změna z D na P
Je ale pravda, že crcání po městě to rádo nemá. Nejlepší dálnice, třeba Vyškov - Prostějov, kde je max 110km. To si pak jen lebedí.
Ja k tomu NOx senzoru. Ten řeší jen důsledek - musíš řešit příčinu.
Taky mi diag hlásil vadu NOx. Nechal jsme ho vyčistit, dělalo to furt. Nechal jsem ho vyměnit - dělalo to furt. Tak jsem tam vrátil to původní (vyčištěný) a vyměnil všechny vstřiky, svíčky a cívky + novej sw (a já ještě VT čerpadlo) - a jede to jak hodinky. Tyhle motory mají zásadní problém právě v těchto komponentech. No a na YouTube hodně lidí řeší "rattle-cattle" zvuky někde u sání. Takže sání to není to už dneska vím, měl jsem to celý rozdělaný vč těch dvou klapek - ale je to VT čerpadlo!!. A co se týká cen, tak jeden vstřik 3030,- Kč, VT čerpadlo 7500,- Kč, cívka 750,- Kč, svíčky už si nepamatuju. Takže nic levnýho, ale jinak to fungovat nebude
zajímavý, vždycky tam byl 5W30. Leju tam Mobil 1 ESP Formula a jsem spokojen. jo a taky měním po 15.tis. Víc km je prostě blbost, už jen pro to, že už jsem měnil olejový čerpadlo škyt...
Tecto píše:Ja k tomu NOx senzoru. Ten řeší jen důsledek - musíš řešit příčinu.
Taky mi diag hlásil vadu NOx. Nechal jsme ho vyčistit, dělalo to furt. Nechal jsem ho vyměnit - dělalo to furt. Tak jsem tam vrátil to původní (vyčištěný) a vyměnil všechny vstřiky, svíčky a cívky + novej sw (a já ještě VT čerpadlo) - a jede to jak hodinky.
Dyž už sem neska bal v CarTecu kvůli temu umřitému rádiu, taxem si nechal vyjet "statický" výpis vad ŘJ motoru - a je úplně čistá, teda kromě jedné zapsané chyby senzoru NOx....
nedělám ukvapené závěry, počkám, ještě, co (jestli) najdeme příští týden s matizem v "live" diagnostice, ale začínám tušit, kam se to bude ubírat...
- 6x vstřiky
- 6x cívky
- HPFP
- NOx
- .....
ufff.... to bude nákladný výzkum slepých uliček...
(+flash SW dostanu příští týden zdarma spolu s výměnou rádia....)
HPFP - co to je???
NOx stačí vyčistit a bude v pohodě
No, ale výměna 6x vstřik + 6x cívka + 6x svíčka + novej sw. tě asi nemine.
Jen mě trochu děsí, že to vydrží 75.tis a šlus. Já jsem to měnil ve 150.tis, ale navíc mi odešlo i VT čerpadlo.
Jinak bez čerpadla bude cena kolem 24tis Kč za komplet.