Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e36 vymena m50b20 za m52b28 z e39
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: pon 24.05.2010 00:00
- Bydliště: kousek od kyjova
- Klubové ID: 2840
Vim ze je tady toho o prestavbach napsany docela dost, ale to co potrebuju sem nenasel, takze dalsi tema:) mam kompletni e39 s m52b28 a chci ten motor dostat do e36 m50b20tu a mam par dotazu k puozitelnosti dilu, jako co mam pouzit z e36, co z e39 a co musi byt primo z e36 m52:) od Maysnera vim o motorove elektrice, dalsi co by me zajimalo:
-nejvetsi strach mam asi z ews, co vsechno mam vytahnout z e39 odkud to vystrihat a kam to napojit v e36 (ta ews nema) a tohle prosim jak pro debila, v elektrice se neorientuju:)
-vyfuk - pujde pouzit muj? pripadne jak vyresit lambdy? pridat je do stavajiciho vyfuku? nebo musi byt jinej? pasuje m50 vyfuk na m52 svody? pripadne nak nakombinovat dohromady?
-klimakompresor nechat z m50, pasuje z e39, nebo sehnat z m52 e36?
-drzaky motoru - predpokladam ze pujdou pouzit z m50
-sani - co s asc? muze zustat nezapojeny, nebo sehnat klapku bez neho? koleno sani? pasuje z e39 do e36 nebo je jiny? airbox predpokladam musi byt z e36:)
-vana - podle Maysnera se nejspis lisi jenom pouzitim cidla hladiny oleje u e39, je to tak?
To je zatim asi vsechno, kdyz si vzpomenu na neco dalsiho tak napisu, pripadne kdyby mel nekdo nakej postreh tak sem s tim:) jen prosim overene informace, zadny domnenky at to nepredelavam na 10x, urcite uz tady nekdo takovou prestavbu delal a mohlo by se to casem hodit aji nekomu dalsimu:)
-nejvetsi strach mam asi z ews, co vsechno mam vytahnout z e39 odkud to vystrihat a kam to napojit v e36 (ta ews nema) a tohle prosim jak pro debila, v elektrice se neorientuju:)
-vyfuk - pujde pouzit muj? pripadne jak vyresit lambdy? pridat je do stavajiciho vyfuku? nebo musi byt jinej? pasuje m50 vyfuk na m52 svody? pripadne nak nakombinovat dohromady?
-klimakompresor nechat z m50, pasuje z e39, nebo sehnat z m52 e36?
-drzaky motoru - predpokladam ze pujdou pouzit z m50
-sani - co s asc? muze zustat nezapojeny, nebo sehnat klapku bez neho? koleno sani? pasuje z e39 do e36 nebo je jiny? airbox predpokladam musi byt z e36:)
-vana - podle Maysnera se nejspis lisi jenom pouzitim cidla hladiny oleje u e39, je to tak?
To je zatim asi vsechno, kdyz si vzpomenu na neco dalsiho tak napisu, pripadne kdyby mel nekdo nakej postreh tak sem s tim:) jen prosim overene informace, zadny domnenky at to nepredelavam na 10x, urcite uz tady nekdo takovou prestavbu delal a mohlo by se to casem hodit aji nekomu dalsimu:)
ews se vůbec neboj je to pár drátu něco třeba tady
http://forum.e30.cz/elektronika-motoru-ews-t66859.html
tvůj výfuk je naprd sežeň si z e36 buď 2.5 nebo 2.8
kompresor záleží podle trubek jestli ti budou pasovat spíše bych nechal z m50 sedět na motor bude možna budeš muset vyměnit i ten držák
držáky motoru z m50
klapku asc tam dávat nemusíš
airbox budeš muset zkusit tam si nejsem jistý
vana je jenom lehce jinak tvarovana můžeš ji tam nechat z e39
http://forum.e30.cz/elektronika-motoru-ews-t66859.html
tvůj výfuk je naprd sežeň si z e36 buď 2.5 nebo 2.8
kompresor záleží podle trubek jestli ti budou pasovat spíše bych nechal z m50 sedět na motor bude možna budeš muset vyměnit i ten držák
držáky motoru z m50
klapku asc tam dávat nemusíš
airbox budeš muset zkusit tam si nejsem jistý
vana je jenom lehce jinak tvarovana můžeš ji tam nechat z e39
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: pon 24.05.2010 00:00
- Bydliště: kousek od kyjova
- Klubové ID: 2840
Diky, takhle to ews nevypada zas az tak slozite:) nevis kde sou ty modulu v e39 schovany? Kompresor muzu prehodit, to neni problem:)
U toho vejfuku je problem ze vubec nebude pasovat nebo ze pridusi ten motor? ciste teoreticky je me naprd aji ten z 325, je to m50 takze dira jenom na jednu lambdu, kdyz uz bych to resil tak asi z te 328.. a z 323? to je taky jednoroura ze?
Klapku mam prave jenom s asc z e39, tu asi budu muset sehnat + teda koleno a airbox, ten je jinej na prvni pohled, hodne bych se divil kdyby pasoval..
U toho vejfuku je problem ze vubec nebude pasovat nebo ze pridusi ten motor? ciste teoreticky je me naprd aji ten z 325, je to m50 takze dira jenom na jednu lambdu, kdyz uz bych to resil tak asi z te 328.. a z 323? to je taky jednoroura ze?
Klapku mam prave jenom s asc z e39, tu asi budu muset sehnat + teda koleno a airbox, ten je jinej na prvni pohled, hodne bych se divil kdyby pasoval..
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
rozdíl mezi malým getragem co má a ZF z B28 je na délku asi 2cm a B28 ma větší hardynu.Hanz125 píše:podle mě to ale nebude muset dělat. tohle se dělá když přestavuje 4val na r6. Ale on přestavuje r6 na r6 a ty převodovky by měli být stejný (velikostí a uložením).
Unašeč na ZF se nedá vyměnit, nepasuje z getragu.
Je ideální vyměnit celej kardan - půl kardan postrádá smysl, je to lepší dát vyvážit pak (někomu nehází, někomu hazí i seriovej kardan...)
V případě že by nebyla převodovka tak můžeš dát i z 2.0
kdyby jsi chtěl skříň z B28 tak tu jednu navíc mám..
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: pon 24.05.2010 00:00
- Bydliště: kousek od kyjova
- Klubové ID: 2840
Diky za tipy s prevodovkou, kdyz je stejna jak z 328 tak si ju necham a casem az budu resit dif. kardan a poloosy tak ju prehodim taky.. jen jeste dotaz k tomu vyfuku, podle etk sou stejny svody na b20 aji na b25, tak jak je to teda s tim vyfukem kdyz z b25 muze byt? vubec ho tam nenasadim, nebo ten motor bude zbytecne "dusit"?
- Jamall
- Registrovaný
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 2933
Měnit dodatečně převodovku je oser...motor musí ven, nestačí ho vyvěsit. Ušetříš mnoho energieroman320 píše:Diky za tipy s prevodovkou, kdyz je stejna jak z 328 tak si ju necham a casem az budu resit dif. kardan a poloosy tak ju prehodim taky.. jen jeste dotaz k tomu vyfuku, podle etk sou stejny svody na b20 aji na b25, tak jak je to teda s tim vyfukem kdyz z b25 muze byt? vubec ho tam nenasadim, nebo ten motor bude zbytecne "dusit"?
- Jamall
- Registrovaný
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 2933
když vyvěsíš motor na silentech, ubližuješ jím (zůstanou vyset na silentech). Ale jak řešíš vrchní 3šrouby...hlavně té dva, co drží startér a na opačné straně mají matku? Pokud máš jenom dvě goly a nemůžeš si prodloužit páku, až za převodovku, aby jsi nevrkal s ráčnou v tunelu mezi převodovkou a tunelem?
Pro mě je snadnější vyhodit motor na paletu i s nápravnici, povolit tlumiče, chladič, tyč řízení, napájení paliva, motorovou kabeláž odpojit hl. konektoru + očko na boxu pojistek a vyhodit ji i s řj s motorem ven a několik drobností. Dolu na paletě se můžeš točit kolem motoru jak batmann. Když máš pong na kolečkách, dostat zpátky nápravnici a chytnou díry je už OK
Pro mě je snadnější vyhodit motor na paletu i s nápravnici, povolit tlumiče, chladič, tyč řízení, napájení paliva, motorovou kabeláž odpojit hl. konektoru + očko na boxu pojistek a vyhodit ji i s řj s motorem ven a několik drobností. Dolu na paletě se můžeš točit kolem motoru jak batmann. Když máš pong na kolečkách, dostat zpátky nápravnici a chytnou díry je už OK
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 416
- Registrován: pon 15.09.2008 00:00
- Bydliště: "Třebeach"
- Klubové ID: 1850
Motor se musí pozvednout-odšroubovat že siletbloků a ještě jsem vyndal chladič ,
a potom to šlo -jako zanadával jsem si a vyměnit spojku mě trvalo celý den ale dá se .
zase vyndávat celý motor-rozdělávat přední čelo jenom aby ses líp dostal na pár šroubů u starteru bych nechtěl .
Ale to už je na každým soudruhovi jak to udělá.
a potom to šlo -jako zanadával jsem si a vyměnit spojku mě trvalo celý den ale dá se .
zase vyndávat celý motor-rozdělávat přední čelo jenom aby ses líp dostal na pár šroubů u starteru bych nechtěl .
Ale to už je na každým soudruhovi jak to udělá.