Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e36 vymena m50b20 za m52b28 z e39

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#1 Příspěvek od roman320 »

Vim ze je tady toho o prestavbach napsany docela dost, ale to co potrebuju sem nenasel, takze dalsi tema:) mam kompletni e39 s m52b28 a chci ten motor dostat do e36 m50b20tu a mam par dotazu k puozitelnosti dilu, jako co mam pouzit z e36, co z e39 a co musi byt primo z e36 m52:) od Maysnera vim o motorove elektrice, dalsi co by me zajimalo:

-nejvetsi strach mam asi z ews, co vsechno mam vytahnout z e39 odkud to vystrihat a kam to napojit v e36 (ta ews nema) a tohle prosim jak pro debila, v elektrice se neorientuju:)
-vyfuk - pujde pouzit muj? pripadne jak vyresit lambdy? pridat je do stavajiciho vyfuku? nebo musi byt jinej? pasuje m50 vyfuk na m52 svody? pripadne nak nakombinovat dohromady?
-klimakompresor nechat z m50, pasuje z e39, nebo sehnat z m52 e36?
-drzaky motoru - predpokladam ze pujdou pouzit z m50
-sani - co s asc? muze zustat nezapojeny, nebo sehnat klapku bez neho? koleno sani? pasuje z e39 do e36 nebo je jiny? airbox predpokladam musi byt z e36:)
-vana - podle Maysnera se nejspis lisi jenom pouzitim cidla hladiny oleje u e39, je to tak?

To je zatim asi vsechno, kdyz si vzpomenu na neco dalsiho tak napisu, pripadne kdyby mel nekdo nakej postreh tak sem s tim:) jen prosim overene informace, zadny domnenky at to nepredelavam na 10x, urcite uz tady nekdo takovou prestavbu delal a mohlo by se to casem hodit aji nekomu dalsimu:)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

ews se vůbec neboj je to pár drátu něco třeba tady
http://forum.e30.cz/elektronika-motoru-ews-t66859.html
tvůj výfuk je naprd sežeň si z e36 buď 2.5 nebo 2.8
kompresor záleží podle trubek jestli ti budou pasovat spíše bych nechal z m50 sedět na motor bude možna budeš muset vyměnit i ten držák
držáky motoru z m50
klapku asc tam dávat nemusíš
airbox budeš muset zkusit tam si nejsem jistý
vana je jenom lehce jinak tvarovana můžeš ji tam nechat z e39
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#3 Příspěvek od roman320 »

Diky, takhle to ews nevypada zas az tak slozite:) nevis kde sou ty modulu v e39 schovany? Kompresor muzu prehodit, to neni problem:)
U toho vejfuku je problem ze vubec nebude pasovat nebo ze pridusi ten motor? ciste teoreticky je me naprd aji ten z 325, je to m50 takze dira jenom na jednu lambdu, kdyz uz bych to resil tak asi z te 328.. a z 323? to je taky jednoroura ze?
Klapku mam prave jenom s asc z e39, tu asi budu muset sehnat + teda koleno a airbox, ten je jinej na prvni pohled, hodne bych se divil kdyby pasoval..
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od paveld »

Ty lambdy má M52 na svodech, ne přímo na vejfuku a ty by měli být z e39 stejný.
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#5 Příspěvek od roman320 »

Tak to je pozitivni zprava:) nejsou jeste 2 lambdy za katama? a jeste jeden dotaz, prevodovka z e39 pasovat bude nebo ne? ma lepsi synchrony:)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

za katem ma lambdy až doublevanos, výfuk je uplně jinak tvarovaný stačí když se na něj podíváš a bude ti to jasne dej tam výfuk buď z 2,8 nebo 2,5 oba jsou stejné a na svody pasujou uplně bezproblemu. U převodovky nevím jak hardyspojka
Hanz125
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: úte 17.05.2011 00:00

#7 Příspěvek od Hanz125 »

když vyměníš půl kardanky od převodovky (možná táhlo řazení a držák s kulisou) tak by tam měl ta převodovka jít.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#8 Příspěvek od Foldas »

to chce prostě zkusit
Hanz125
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: úte 17.05.2011 00:00

#9 Příspěvek od Hanz125 »

podle mě to ale nebude muset dělat. tohle se dělá když přestavuje 4val na r6. Ale on přestavuje r6 na r6 a ty převodovky by měli být stejný (velikostí a uložením).
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#10 Příspěvek od Foldas »

to právě nevím jestli jsou velikostně stejne to chce prostě hodit vedle sebe a člověk ví hned na čem je když chce přehazovat motor tak ho vytahne i s převodovkou porovná je mezi sebou a rozhodne se co dá zpátky
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od paveld »

Stačí kouknout do ETK, ty převodovky 328i a 528i jsou stejný...
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od Maysner »

Stav se za mnou na dilnu nekdy po praci a pokecame. LEzi mi tam ted 2 motory z E36, tak se muzes na vsechno mrknout :wink:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Hanz125 píše:podle mě to ale nebude muset dělat. tohle se dělá když přestavuje 4val na r6. Ale on přestavuje r6 na r6 a ty převodovky by měli být stejný (velikostí a uložením).
rozdíl mezi malým getragem co má a ZF z B28 je na délku asi 2cm a B28 ma větší hardynu.
Unašeč na ZF se nedá vyměnit, nepasuje z getragu.
Je ideální vyměnit celej kardan - půl kardan postrádá smysl, je to lepší dát vyvážit pak (někomu nehází, někomu hazí i seriovej kardan...)
V případě že by nebyla převodovka tak můžeš dát i z 2.0
kdyby jsi chtěl skříň z B28 tak tu jednu navíc mám..
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#14 Příspěvek od roman320 »

Diky za tipy s prevodovkou, kdyz je stejna jak z 328 tak si ju necham a casem az budu resit dif. kardan a poloosy tak ju prehodim taky.. jen jeste dotaz k tomu vyfuku, podle etk sou stejny svody na b20 aji na b25, tak jak je to teda s tim vyfukem kdyz z b25 muze byt? vubec ho tam nenasadim, nebo ten motor bude zbytecne "dusit"?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#15 Příspěvek od Foldas »

svody jsou stejne, ale výfuk dál je pro 2,5 a 2,8 vedeny ve dvou trubkách po 2,3 je vedeny v jedné a e39 má uplně jiné tlumiče takže do e36 naprosto nevhodne
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#16 Příspěvek od Rade520 »

svody M52 na dvě lambdy doma mám jedny navíc kdybys chtěl,
s převodovkou je to jak říká mattyx na 328 je o kousek delší,
ale má taky větší spojku lamela b28 má 240mm , b20 jenom 228mm .

A diferenciál necháš a nebo daš větší ?
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#17 Příspěvek od Jamall »

roman320 píše:Diky za tipy s prevodovkou, kdyz je stejna jak z 328 tak si ju necham a casem az budu resit dif. kardan a poloosy tak ju prehodim taky.. jen jeste dotaz k tomu vyfuku, podle etk sou stejny svody na b20 aji na b25, tak jak je to teda s tim vyfukem kdyz z b25 muze byt? vubec ho tam nenasadim, nebo ten motor bude zbytecne "dusit"?
Měnit dodatečně převodovku je oser...motor musí ven, nestačí ho vyvěsit. Ušetříš mnoho energie
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#18 Příspěvek od Foldas »

to jsou kecy převodovka jde vyměnit bez problemu na autě
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#19 Příspěvek od Jamall »

když vyvěsíš motor na silentech, ubližuješ jím (zůstanou vyset na silentech). Ale jak řešíš vrchní 3šrouby...hlavně té dva, co drží startér a na opačné straně mají matku? Pokud máš jenom dvě goly a nemůžeš si prodloužit páku, až za převodovku, aby jsi nevrkal s ráčnou v tunelu mezi převodovkou a tunelem?

Pro mě je snadnější vyhodit motor na paletu i s nápravnici, povolit tlumiče, chladič, tyč řízení, napájení paliva, motorovou kabeláž odpojit hl. konektoru + očko na boxu pojistek a vyhodit ji i s řj s motorem ven a několik drobností. Dolu na paletě se můžeš točit kolem motoru jak batmann. Když máš pong na kolečkách, dostat zpátky nápravnici a chytnou díry je už OK
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#20 Příspěvek od Rade520 »

Motor se musí pozvednout-odšroubovat že siletbloků a ještě jsem vyndal chladič ,
a potom to šlo -jako zanadával jsem si a vyměnit spojku mě trvalo celý den ale dá se .
zase vyndávat celý motor-rozdělávat přední čelo jenom aby ses líp dostal na pár šroubů u starteru bych nechtěl .
Ale to už je na každým soudruhovi jak to udělá.
Odpovědět