Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e36 vymena m50b20 za m52b28 z e39
Vim ze je tady toho o prestavbach napsany docela dost, ale to co potrebuju sem nenasel, takze dalsi tema:) mam kompletni e39 s m52b28 a chci ten motor dostat do e36 m50b20tu a mam par dotazu k puozitelnosti dilu, jako co mam pouzit z e36, co z e39 a co musi byt primo z e36 m52:) od Maysnera vim o motorove elektrice, dalsi co by me zajimalo:
-nejvetsi strach mam asi z ews, co vsechno mam vytahnout z e39 odkud to vystrihat a kam to napojit v e36 (ta ews nema) a tohle prosim jak pro debila, v elektrice se neorientuju:)
-vyfuk - pujde pouzit muj? pripadne jak vyresit lambdy? pridat je do stavajiciho vyfuku? nebo musi byt jinej? pasuje m50 vyfuk na m52 svody? pripadne nak nakombinovat dohromady?
-klimakompresor nechat z m50, pasuje z e39, nebo sehnat z m52 e36?
-drzaky motoru - predpokladam ze pujdou pouzit z m50
-sani - co s asc? muze zustat nezapojeny, nebo sehnat klapku bez neho? koleno sani? pasuje z e39 do e36 nebo je jiny? airbox predpokladam musi byt z e36:)
-vana - podle Maysnera se nejspis lisi jenom pouzitim cidla hladiny oleje u e39, je to tak?
To je zatim asi vsechno, kdyz si vzpomenu na neco dalsiho tak napisu, pripadne kdyby mel nekdo nakej postreh tak sem s tim:) jen prosim overene informace, zadny domnenky at to nepredelavam na 10x, urcite uz tady nekdo takovou prestavbu delal a mohlo by se to casem hodit aji nekomu dalsimu:)
-nejvetsi strach mam asi z ews, co vsechno mam vytahnout z e39 odkud to vystrihat a kam to napojit v e36 (ta ews nema) a tohle prosim jak pro debila, v elektrice se neorientuju:)
-vyfuk - pujde pouzit muj? pripadne jak vyresit lambdy? pridat je do stavajiciho vyfuku? nebo musi byt jinej? pasuje m50 vyfuk na m52 svody? pripadne nak nakombinovat dohromady?
-klimakompresor nechat z m50, pasuje z e39, nebo sehnat z m52 e36?
-drzaky motoru - predpokladam ze pujdou pouzit z m50
-sani - co s asc? muze zustat nezapojeny, nebo sehnat klapku bez neho? koleno sani? pasuje z e39 do e36 nebo je jiny? airbox predpokladam musi byt z e36:)
-vana - podle Maysnera se nejspis lisi jenom pouzitim cidla hladiny oleje u e39, je to tak?
To je zatim asi vsechno, kdyz si vzpomenu na neco dalsiho tak napisu, pripadne kdyby mel nekdo nakej postreh tak sem s tim:) jen prosim overene informace, zadny domnenky at to nepredelavam na 10x, urcite uz tady nekdo takovou prestavbu delal a mohlo by se to casem hodit aji nekomu dalsimu:)
ews se vůbec neboj je to pár drátu něco třeba tady
http://forum.e30.cz/elektronika-motoru-ews-t66859.html
tvůj výfuk je naprd sežeň si z e36 buď 2.5 nebo 2.8
kompresor záleží podle trubek jestli ti budou pasovat spíše bych nechal z m50 sedět na motor bude možna budeš muset vyměnit i ten držák
držáky motoru z m50
klapku asc tam dávat nemusíš
airbox budeš muset zkusit tam si nejsem jistý
vana je jenom lehce jinak tvarovana můžeš ji tam nechat z e39
http://forum.e30.cz/elektronika-motoru-ews-t66859.html
tvůj výfuk je naprd sežeň si z e36 buď 2.5 nebo 2.8
kompresor záleží podle trubek jestli ti budou pasovat spíše bych nechal z m50 sedět na motor bude možna budeš muset vyměnit i ten držák
držáky motoru z m50
klapku asc tam dávat nemusíš
airbox budeš muset zkusit tam si nejsem jistý
vana je jenom lehce jinak tvarovana můžeš ji tam nechat z e39
Diky, takhle to ews nevypada zas az tak slozite:) nevis kde sou ty modulu v e39 schovany? Kompresor muzu prehodit, to neni problem:)
U toho vejfuku je problem ze vubec nebude pasovat nebo ze pridusi ten motor? ciste teoreticky je me naprd aji ten z 325, je to m50 takze dira jenom na jednu lambdu, kdyz uz bych to resil tak asi z te 328.. a z 323? to je taky jednoroura ze?
Klapku mam prave jenom s asc z e39, tu asi budu muset sehnat + teda koleno a airbox, ten je jinej na prvni pohled, hodne bych se divil kdyby pasoval..
U toho vejfuku je problem ze vubec nebude pasovat nebo ze pridusi ten motor? ciste teoreticky je me naprd aji ten z 325, je to m50 takze dira jenom na jednu lambdu, kdyz uz bych to resil tak asi z te 328.. a z 323? to je taky jednoroura ze?
Klapku mam prave jenom s asc z e39, tu asi budu muset sehnat + teda koleno a airbox, ten je jinej na prvni pohled, hodne bych se divil kdyby pasoval..
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
rozdíl mezi malým getragem co má a ZF z B28 je na délku asi 2cm a B28 ma větší hardynu.Hanz125 píše:podle mě to ale nebude muset dělat. tohle se dělá když přestavuje 4val na r6. Ale on přestavuje r6 na r6 a ty převodovky by měli být stejný (velikostí a uložením).
Unašeč na ZF se nedá vyměnit, nepasuje z getragu.
Je ideální vyměnit celej kardan - půl kardan postrádá smysl, je to lepší dát vyvážit pak (někomu nehází, někomu hazí i seriovej kardan...)
V případě že by nebyla převodovka tak můžeš dát i z 2.0
kdyby jsi chtěl skříň z B28 tak tu jednu navíc mám..
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Diky za tipy s prevodovkou, kdyz je stejna jak z 328 tak si ju necham a casem az budu resit dif. kardan a poloosy tak ju prehodim taky.. jen jeste dotaz k tomu vyfuku, podle etk sou stejny svody na b20 aji na b25, tak jak je to teda s tim vyfukem kdyz z b25 muze byt? vubec ho tam nenasadim, nebo ten motor bude zbytecne "dusit"?
Měnit dodatečně převodovku je oser...motor musí ven, nestačí ho vyvěsit. Ušetříš mnoho energieroman320 píše:Diky za tipy s prevodovkou, kdyz je stejna jak z 328 tak si ju necham a casem az budu resit dif. kardan a poloosy tak ju prehodim taky.. jen jeste dotaz k tomu vyfuku, podle etk sou stejny svody na b20 aji na b25, tak jak je to teda s tim vyfukem kdyz z b25 muze byt? vubec ho tam nenasadim, nebo ten motor bude zbytecne "dusit"?
když vyvěsíš motor na silentech, ubližuješ jím (zůstanou vyset na silentech). Ale jak řešíš vrchní 3šrouby...hlavně té dva, co drží startér a na opačné straně mají matku? Pokud máš jenom dvě goly a nemůžeš si prodloužit páku, až za převodovku, aby jsi nevrkal s ráčnou v tunelu mezi převodovkou a tunelem?
Pro mě je snadnější vyhodit motor na paletu i s nápravnici, povolit tlumiče, chladič, tyč řízení, napájení paliva, motorovou kabeláž odpojit hl. konektoru + očko na boxu pojistek a vyhodit ji i s řj s motorem ven a několik drobností. Dolu na paletě se můžeš točit kolem motoru jak batmann. Když máš pong na kolečkách, dostat zpátky nápravnici a chytnou díry je už OK
Pro mě je snadnější vyhodit motor na paletu i s nápravnici, povolit tlumiče, chladič, tyč řízení, napájení paliva, motorovou kabeláž odpojit hl. konektoru + očko na boxu pojistek a vyhodit ji i s řj s motorem ven a několik drobností. Dolu na paletě se můžeš točit kolem motoru jak batmann. Když máš pong na kolečkách, dostat zpátky nápravnici a chytnou díry je už OK
Motor se musí pozvednout-odšroubovat že siletbloků a ještě jsem vyndal chladič ,
a potom to šlo -jako zanadával jsem si a vyměnit spojku mě trvalo celý den ale dá se .
zase vyndávat celý motor-rozdělávat přední čelo jenom aby ses líp dostal na pár šroubů u starteru bych nechtěl .
Ale to už je na každým soudruhovi jak to udělá.
a potom to šlo -jako zanadával jsem si a vyměnit spojku mě trvalo celý den ale dá se .
zase vyndávat celý motor-rozdělávat přední čelo jenom aby ses líp dostal na pár šroubů u starteru bych nechtěl .
Ale to už je na každým soudruhovi jak to udělá.