Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E60/E61 ATE power disc + ceramic

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2639
Registrován: pon 10.11.2003 01:00
Klubové ID: 3552

#41 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Přesně to co píšeš, jsem si taky vyhledal v katalogu Zmmermanna na netu - ty "druhý" přední desky jsou stejný jako ty "první" jen navíc se senzorem opotřebení.

Chtěl jsem objednat vše od Zimmermanna, ale prodejce mi napsal, že desky už nedodává, že jsou moc tvrdý a ničí kotouče...a že doporučuje Ate Ceramix nebo Textar Epad.

Mě se to moc nezdá, že by si výrobce vyráběl destičky, který mu ničí kotouče...tak nevim, ale asi dám na tebe a koupim vše od jednoho.

Já od toho nechci žádný extra výkon, mě bude stačit, když to bude brzdit jako originál. Jde mi o vzhled, jezdím s tím víkendově a moc těm brzdám kouř nedávám, okruhy nejezdím. Takže mi jde spíš mi o to, aby měli dobrý nástup za studena. Najezdím s tím tak max 5.000km za rok.

Píšeš, že zadek kotouče + desky Zimmermann bylo bez problémů. A přední kotouče se nezvlnily? Jen byl ten problém s deskama - pískání, velký obrus...
Ty Zimmermanny ještě používáš nebo jsi na ně zanevřel? Znova by jsi do nich nešel?
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2639
Registrován: pon 10.11.2003 01:00
Klubové ID: 3552

#42 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Misanek píše:Doporučil bych ate powerdisc (tam je benefit nejenom vzhled, ale také hlavně funkčnost :wink: ) A k tomu do sady ate ceramic
Mě se ty drážkované Ate nelíbí... líbí se mi ty děrované... škoda, že Ate nedělá děrované...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#43 Příspěvek od Misanek »

No jak myslíš. Já osobně tedy co se týče brzd beru v první řadě radši funkčnost a vzhled až na druhém místě. Co se děrovaných kotoučů týče, tak jenom vím, že známý je měl na e34 a po čase se mu v místech vrtání začaly dělat dilatační praskliny. Jestli šlo jenom o vadné používání či vadu materiálu netuším.

Každopádně má osobní zkušenost je s powerdiskama a myslím si, že nájezd na jedny powerdisky a ate desky přes 110 t km nejenom vypovídá o kvalitě dané kombinace brzd. A to šlo o denní používání auta
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#44 Příspěvek od madmarty »

Gerchan píše:Přesně to co píšeš, jsem si taky vyhledal v katalogu Zmmermanna na netu - ty "druhý" přední desky jsou stejný jako ty "první" jen navíc se senzorem opotřebení.

Chtěl jsem objednat vše od Zimmermanna, ale prodejce mi napsal, že desky už nedodává, že jsou moc tvrdý a ničí kotouče...a že doporučuje Ate Ceramix nebo Textar Epad.

Mě se to moc nezdá, že by si výrobce vyráběl destičky, který mu ničí kotouče...tak nevim, ale asi dám na tebe a koupim vše od jednoho.

Já od toho nechci žádný extra výkon, mě bude stačit, když to bude brzdit jako originál. Jde mi o vzhled, jezdím s tím víkendově a moc těm brzdám kouř nedávám, okruhy nejezdím. Takže mi jde spíš mi o to, aby měli dobrý nástup za studena. Najezdím s tím tak max 5.000km za rok.

Píšeš, že zadek kotouče + desky Zimmermann bylo bez problémů. A přední kotouče se nezvlnily? Jen byl ten problém s deskama - pískání, velký obrus...
Ty Zimmermanny ještě používáš nebo jsi na ně zanevřel? Znova by jsi do nich nešel?
Nijak se mi nevlnily, ale laborace s deskama byla ukrutná. Nezanevřel jsem na Zimmermany, ale dát děrovaný na stříbrnou E61 je jako pěst na oko. Možná ještě mít M design, ale takhle by se mi to nelíbilo. Normální Zimmermany bez děrování jsem nechtěl, protože zase hůř odvádí plyny vznikající mezi deskou a kotoučem při ostřejším brždění. Zvolil jsem kompromis a vzal s Powerdisc + Ceramic. Ale jsou auta kam bych dal opět děrovaný a volil bych opět Zimmermany i s jejich deskama.

To tvrzení že desky Zimmerman ničí kotouče Zimmerman... jeví se mi to jako naprostá blbost. Ziimmerman umí dělat brzdy, umí i highend brzdy za více peněz než stojí naše auta. Nekurvil by si jméno. Zkusil bych je jinde, než u toho prodejce co to tvrdil, minimálně ověříš zda nekecal. Ten katalog je aktuální, takže pokud Zimmerman udává že je vyrábí, tak je vyrábí. Občas slyším ultrastory prodejců a téměř vždy se přesvědčím že lžou, buď vědomě nebo ne. Ale na výsledku to nic nemění.

Pokud chceš vyloženě vrtaný tak bych volil Zimmermany. Ale jak zde zaznělo, vrtaný mají tendenci praskat. Ne ve smyslu že upadne kus kotouče, ale praskají od dírek. Pokud jsem jezdil denně, tak bez problému. Ale jak auto nechám déle stát a potom jezdím a nechám stát... Na druhou stranu třeba ty Polský ATM ty rezly sakra rychle :) Zimmermany velmi pomalu a až po delší době. Vždy šel rez od dírek. Nutno dodat že auto nebylo garážovaný, stálo venku. S nájezdem 5 tis km ročně by nebylo špatný se podívat po brzdách s drážkama, ne jako Powerdisc, ale s klasickejma drážkama. Něco jako http://cdn3.volusion.com/ofeb6.fdp3x/v/ ... 1000-2.jpg Ale pokud stojíš v suché garáži, tak by ty vrtaný měly vydržet podstatně délé než s parkováním venku na trávě. Vše má své pro i proti, je potřeba to zvážit. Pokud zreznou, či rozpraskají za 4-5 let (nájezd 5tis km ročně) asi bych to neřešil a volil bych co brzdí a co se mi libí. Pokud bys jezdil 50-80tis ročně, volil bych stopro bez vrtání.

Je to boj :)
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#45 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:No jak myslíš. Já osobně tedy co se týče brzd beru v první řadě radši funkčnost a vzhled až na druhém místě. Co se děrovaných kotoučů týče, tak jenom vím, že známý je měl na e34 a po čase se mu v místech vrtání začaly dělat dilatační praskliny. Jestli šlo jenom o vadné používání či vadu materiálu netuším.

Každopádně má osobní zkušenost je s powerdiskama a myslím si, že nájezd na jedny powerdisky a ate desky přes 110 t km nejenom vypovídá o kvalitě dané kombinace brzd. A to šlo o denní používání auta
Nechci bejt rejpal, ale ten nájezd tolik o kvalitě nevypovídá. Kromě kvality má velký vliv řidič a trasy, pak druh auta. Pokud budu jezdit malou lodi velké dálky-dálnice a budu kliďas tak 110tis km udělám na více značkách brzd. Pokud jezdím kolem komína jako dobytek, tak ani na těch Ate Power... nenajedu moc. Srovnání by muselo být na jendom autě a s jedním řidičem v přibližně stejnou dobu. Jinak člověk jezdí když je mu 20 let a jinak když je mu 40 let.

Dle zkušeností mnoha lidí praskají všechny vrtaný, o to víc když se jim nakládá. Rychlé ohřátí a ochlazení... U kvalitních brzdy to asi nebude nijak strašný, ale občas na ně mrknout, u xindlu Cina a Polsko bych se bál že upadne kus kotouče :)
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2639
Registrován: pon 10.11.2003 01:00
Klubové ID: 3552

#46 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Tak to jsi mě moc potěšil, že si na Zimmermanny nezanevřel :-)
S prodejcem jsem domluvený, že mi dodá i destičky Zimmermann - jdu do toho. Už se těšim, že to bude super vypadat a věřím, že pan Otto Zimmermann nevyrábí šmejdy a že to chvíli vydrží :-)

Jinak auto mám garážovaný, tak to snad moc reznout nebude.

Na zadku mám na kotoučích třecí (vyleštěnou) plochu tak poloviční...zbytek kotouče je zrezlej...evidentně destička nepřiléhá na celý kotouč - nevíte čím to je? Je to vlastně důvod proč ty koutouče na zadku měním. A když už nový, tak děrovaný...a když už vzádu, tak i vepředu :-) Dám novou brzdovku, odvzdušním a to budou kusadla! :-) Teď mi ta e34 brzdí tak jako dost tupě, předpokládám, že to bude tím špatným zadkem...tak čekám pozitivní změnu...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#47 Příspěvek od Misanek »

madmarty píše:
Misanek píše:No jak myslíš. Já osobně tedy co se týče brzd beru v první řadě radši funkčnost a vzhled až na druhém místě. Co se děrovaných kotoučů týče, tak jenom vím, že známý je měl na e34 a po čase se mu v místech vrtání začaly dělat dilatační praskliny. Jestli šlo jenom o vadné používání či vadu materiálu netuším.

Každopádně má osobní zkušenost je s powerdiskama a myslím si, že nájezd na jedny powerdisky a ate desky přes 110 t km nejenom vypovídá o kvalitě dané kombinace brzd. A to šlo o denní používání auta
Nechci bejt rejpal, ale ten nájezd tolik o kvalitě nevypovídá. Kromě kvality má velký vliv řidič a trasy, pak druh auta. Pokud budu jezdit malou lodi velké dálky-dálnice a budu kliďas tak 110tis km udělám na více značkách brzd. Pokud jezdím kolem komína jako dobytek, tak ani na těch Ate Power... nenajedu moc. Srovnání by muselo být na jendom autě a s jedním řidičem v přibližně stejnou dobu. Jinak člověk jezdí když je mu 20 let a jinak když je mu 40 let.

No, asi takhle - E34 v touringu nepovažuji zrovna za auto v kategorii lehčích aut - tolik k velikosti. Využití bylo asi tak 30% dálnice a zbytek okresky a město. Navíc se tedy jednalo o vozidlo s automatem, takže používání brzd muselo být mnohem častější než-li u auta s manuální převodovkou. A bavíme se o normálním stylu jízdy a normálním používání brzd.
madmarty píše:Srovnání by muselo být na jendom autě a s jedním řidičem v přibližně stejnou dobu. Jinak člověk jezdí když je mu 20 let a jinak když je mu 40 let.
jn, a jinak člověk jezdí v šedesáti, osmdesáti atd... Hele, tohle porovnání by bylo taky na hovno, jelikož bys během toho testování zestárl o dalších pět - šest let (za předpokladu že by teda sada konkurenčního výrobce taky tak dlouho vydržela), a člověk přece jezdí jinak v pětadvaceti a jinak ve třiceti, že jo... :twisted:
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#48 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:
madmarty píše:
Misanek píše:No jak myslíš. Já osobně tedy co se týče brzd beru v první řadě radši funkčnost a vzhled až na druhém místě. Co se děrovaných kotoučů týče, tak jenom vím, že známý je měl na e34 a po čase se mu v místech vrtání začaly dělat dilatační praskliny. Jestli šlo jenom o vadné používání či vadu materiálu netuším.

Každopádně má osobní zkušenost je s powerdiskama a myslím si, že nájezd na jedny powerdisky a ate desky přes 110 t km nejenom vypovídá o kvalitě dané kombinace brzd. A to šlo o denní používání auta
Nechci bejt rejpal, ale ten nájezd tolik o kvalitě nevypovídá. Kromě kvality má velký vliv řidič a trasy, pak druh auta. Pokud budu jezdit malou lodi velké dálky-dálnice a budu kliďas tak 110tis km udělám na více značkách brzd. Pokud jezdím kolem komína jako dobytek, tak ani na těch Ate Power... nenajedu moc. Srovnání by muselo být na jendom autě a s jedním řidičem v přibližně stejnou dobu. Jinak člověk jezdí když je mu 20 let a jinak když je mu 40 let.

No, asi takhle - E34 v touringu nepovažuji zrovna za auto v kategorii lehčích aut - tolik k velikosti. Využití bylo asi tak 30% dálnice a zbytek okresky a město. Navíc se tedy jednalo o vozidlo s automatem, takže používání brzd muselo být mnohem častější než-li u auta s manuální převodovkou. A bavíme se o normálním stylu jízdy a normálním používání brzd.
madmarty píše:Srovnání by muselo být na jendom autě a s jedním řidičem v přibližně stejnou dobu. Jinak člověk jezdí když je mu 20 let a jinak když je mu 40 let.
jn, a jinak člověk jezdí v šedesáti, osmdesáti atd... Hele, tohle porovnání by bylo taky na hovno, jelikož bys během toho testování zestárl o dalších pět - šest let (za předpokladu že by teda sada konkurenčního výrobce taky tak dlouho vydržela), a člověk přece jezdí jinak v pětadvaceti a jinak ve třiceti, že jo... :twisted:
I automat umí podřazovat, brzdit motorem. S E61, automat, najedu třeba 1000km a skoro nebrzdím, pak přijedu na nějaký 80km úsek (hlavně v CZ) kde lidi ignorují provoz v levém jízdním pruhu a obrousím desky víc jak na předchozích 1000km. Na soupravě (osobák a prívěs) 5,5tuny mi taky brzdy vydrží vysoké nájezdy v km a na stejném druhém autě (bez přívěsu) mám nájezd brzd podstatně nižší. Stejná auta, stejná doba, stejný řidič, jiný styl jízdy a jiné trasy.

Jestli je potřeba rozporovat zcela vše, tak můžeš :) I třeba tvrdit, že kdyby s tou těžkou E34 jezdil někdo jiný tak nájezd bude stejný, je právo v této zemi. Takže ti názor neberu, třeba se zcela pletu já. Pro mě není žádný ukazatel jak jsou kvalitní brzdy jen proto, že někdo s nimi najel hodně. Jinému řidiči vydrží třeba polovinu. Je to na brzdy hodně, co uvádíš, ale není to směrodatné. Vypovídá to o kvalitě konkrétního produktu. Třeba ATE na Fabku která má malinkatý destičky nebude mít takovou výdrž. Sice je Fabka lehká, ale bude-li jezdit v centru, nebo s akčnějším řidičem, atd... Tam naopak někdo bude nadávat že brzdy vydržely 30tis km. Pokud sem napíšou desítky, stovky řidičů že jim určitá značka brzd vydržela na autě nadprůměrně velké nájezdy km, tak to už nějakou vypovídací hodnotu mít bude. Ale jistě se shodneme že ATE bude kvalitnější než Icer, nebo Starline. S ATE nikdo asi neudělá chybu, ale nejlepší brzdy to taky všeobecně nejsou.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#49 Příspěvek od Misanek »

Tak by mne teda zajímalo, jaká sada brzd bude ta nejlepší :) Samozřejmě když pominu zakázkové plovoučky atd...

A ještě jedna poznámka - automat v e61 sice brzdit motorem asi umí (což už umí i automat v e39 mám ten dojem), nicméně právě u prehistoriků jako je e34 tahle funkce ještě nebyla. Tzn. jedeš, sundáš nohu z plynu a auto jede díky setrvačnosti (a určítému momentu stále předávanému od volnoběžných otáček motoru dál převodovce) stále dál. Při sešlápnutí brzdového pedálu i tak nedochází k žádněmu podřazení a brzdění motorem, ale pouze k aktivaci provozních brzd. Automat si v ten okamžik s klesající rychlostí sám podřazuje až když otáčky vstupní hřídele převodovky na nižší kvalt vychází na otáčky srovnatelné s volnoběhem. Tím pádem je po dobu brždění motor stále ve volnoběhu a žádná "zpětná rekuperace" kinetické energie se u těchto aut nekoná. Tak proto ta má zmínka o automatu jakožto o přitěžující okolnosti :wink:
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#50 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:Tak by mne teda zajímalo, jaká sada brzd bude ta nejlepší :) Samozřejmě když pominu zakázkové plovoučky atd...

A ještě jedna poznámka - automat v e61 sice brzdit motorem asi umí (což už umí i automat v e39 mám ten dojem), nicméně právě u prehistoriků jako je e34 tahle funkce ještě nebyla. Tzn. jedeš, sundáš nohu z plynu a auto jede díky setrvačnosti (a určítému momentu stále předávanému od volnoběžných otáček motoru dál převodovce) stále dál. Při sešlápnutí brzdového pedálu i tak nedochází k žádněmu podřazení a brzdění motorem, ale pouze k aktivaci provozních brzd. Automat si v ten okamžik s klesající rychlostí sám podřazuje až když otáčky vstupní hřídele převodovky na nižší kvalt vychází na otáčky srovnatelné s volnoběhem. Tím pádem je po dobu brždění motor stále ve volnoběhu a žádná "zpětná rekuperace" kinetické energie se u těchto aut nekoná. Tak proto ta má zmínka o automatu jakožto o přitěžující okolnosti :wink:
Není třeba pomíjet jakékoliv brzdy. ATE Power ... jsou přeci jen spotřební brzdy. Pokud si někdo koupi V8 benzín, asi nebude chtít brzdit Kellynama ;-) Takže pro jeho využití budou i lepší brzdy než ATE.

Tohle bude určitě brzdit hůř jak ATE.
http://5series.net/forums/attachments/e ... ne-125.jpg


Brzdit motorem jde i na převodovkách které nemají manuální řazení, ani sportovní režimy. Třeba na autech kde se předpokládá tahání vleků jde "volnoběžka" vypnout, takže tam je pořád rychlost. Další věc je ta, že pokud chci jet způsobem o kterým se bavíme, tak když vidím překážku, změnu směru jízdy atd. včas, prostě pustím plyn a odpor vzduchu, pneu, brzdí. Případně i s automatem podřadím, mám-li tu funkci. Na jiným autě mám to, že pokud lehce přibrzdím tak převodovka podřadí, je to výroba 2000, takže bych to očekával i u starých BMW.

Ale myslím, že nemá smysl jakkoliv rozvádět cokoliv do detailu, protože o to ti asi ani nešlo. Spíš jen popíchnout a sdělit že máš stejně pravdu :) Ten kdo chce jezdit úsporně, jak na brzdy tak na palivo, ten to dokáže. Říct, že obecně automatický převodovky žerou brzdy.... pod to bych se nikdy nepodepsal. Automatek jsem měl víc a rozhodně jsem nedělal brzdy častějc jak na manuálech. Pokud někdo opačně, proč ne? :)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#51 Příspěvek od Misanek »

A které brzdy vlastně spotřební nejsou :lol: To je jako by jsi tvrdil o filtrech něco o čepech, že dražší a kvalitnější spotřební nejsou. To je blbost, to jistě uznáš sám :)

Co se týče fce podřazení při přibrždění, tak jsi bohužel na omylu - znovu tvrdím, že staré typy převodovek jako je 5hp18 tuto fci nemají.

Další věc - tzv. "volnoběžka" v systému vyser zmíněných automatů žádná není. Schéma přenosu síly je jednoduše motor - hydroměnič (potažmo olejová náplň v něm) - převodovka. Hydroměnič může být osazen ještě tzv. spojkou hydroměniče, kdy tato spojka při vyšších rychlostech (cca 90 - 100 km/h, v závislosti na aktuálních adaptacích) a částečném zatížení motoru vyřazuje z funkce hydroměnič a spojuje motor natvrdo s převodovkou. Tato fce se u některých převodovek nazývá jako overspeed myslím a je v převodovkách implementována hlavně z důvodu snížení ztrátového přenosu síly přes hydraulickou kapalinu hydroměniče a tudíž i svým způsobem je snížení spotřeby. Nicméně vzhledem k tomu, že se aktivuje a i deaktivuje až ve vyšších rychlostech, tak na snížení opotřebení brzd (resp. na snížení potřeby brzdit) nemá téměř žádný vliv. Za normálních okolností automatická převodovka funguje s klasickou funkcí hydroměniče a žádná volnoběžka v systému zahrnuta není (aspoň co je mi známo). Tudíž ani vyřadit nebo vypnout moc takového nejde. A co se týče brzdění pomocí odporu vzduchu a pneumatik, tak se jistě shodneme na tom, že v rychlostech do cca 80-90 km/h jsou tyhle faktory téměř zanedbatelné a mnohem větší roli v těchto případech hraje váha auta a tím pádem jeho setrvačnost a ne odpor vzduchu

Aby bylo jasno, tak se celou dobu bavím o starém typu automatu, který se používal v e34, u které jsem tohohle nájezdu dosáhl. A ano, opravdu se převodovky z roku 2000 oproti převodovkám z roku 95 v jejich managementu "tolik" liší. U automatů z roku 2000 jde totiž již většinou de facto o kompletně nové vývojové řady dalo by se říct

Píšu to jenom kvůli tomu, aby v tom nebyl bordel, někdo si jednou nepřečetl tvůj příspěvek a nebral to jako bernou minci, že všechny automaty se chovají stejně, což samozřejmě není vůbec pravda :)

Tak snad už chápeš, proč v případě e34 zmiňuji jako přitěžující okolnost zrovna automat :wink:
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#52 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:A které brzdy vlastně spotřební nejsou :lol: To je jako by jsi tvrdil o filtrech něco o čepech, že dražší a kvalitnější spotřební nejsou. To je blbost, to jistě uznáš sám :)

Co se týče fce podřazení při přibrždění, tak jsi bohužel na omylu - znovu tvrdím, že staré typy převodovek jako je 5hp18 tuto fci nemají.

Další věc - tzv. "volnoběžka" v systému vyser zmíněných automatů žádná není. Schéma přenosu síly je jednoduše motor - hydroměnič (potažmo olejová náplň v něm) - převodovka. Hydroměnič může být osazen ještě tzv. spojkou hydroměniče, kdy tato spojka při vyšších rychlostech (cca 90 - 100 km/h, v závislosti na aktuálních adaptacích) a částečném zatížení motoru vyřazuje z funkce hydroměnič a spojuje motor natvrdo s převodovkou. Tato fce se u některých převodovek nazývá jako overspeed myslím a je v převodovkách implementována hlavně z důvodu snížení ztrátového přenosu síly přes hydraulickou kapalinu hydroměniče a tudíž i svým způsobem je snížení spotřeby. Nicméně vzhledem k tomu, že se aktivuje a i deaktivuje až ve vyšších rychlostech, tak na snížení opotřebení brzd (resp. na snížení potřeby brzdit) nemá téměř žádný vliv. Za normálních okolností automatická převodovka funguje s klasickou funkcí hydroměniče a žádná volnoběžka v systému zahrnuta není (aspoň co je mi známo). Tudíž ani vyřadit nebo vypnout moc takového nejde. A co se týče brzdění pomocí odporu vzduchu a pneumatik, tak se jistě shodneme na tom, že v rychlostech do cca 80-90 km/h jsou tyhle faktory téměř zanedbatelné a mnohem větší roli v těchto případech hraje váha auta a tím pádem jeho setrvačnost a ne odpor vzduchu

Aby bylo jasno, tak se celou dobu bavím o starém typu automatu, který se používal v e34, u které jsem tohohle nájezdu dosáhl. A ano, opravdu se převodovky z roku 2000 oproti převodovkám z roku 95 v jejich managementu "tolik" liší. U automatů z roku 2000 jde totiž již většinou de facto o kompletně nové vývojové řady dalo by se říct

Píšu to jenom kvůli tomu, aby v tom nebyl bordel, někdo si jednou nepřečetl tvůj příspěvek a nebral to jako bernou minci, že všechny automaty se chovají stejně, což samozřejmě není vůbec pravda :)

Tak snad už chápeš, proč v případě e34 zmiňuji jako přitěžující okolnost zrovna automat :wink:
Pokud se budeme bavit o jedné konkrétní převodovce bude platit něco jiného než pokud budeme o automatkách obecně. Z našich příspěvků je patrné, že ty se bavíš o jedné konkrétní a já obecně, už jen z toho že uvádím více aut a převodovek. Tedy přestože oba můžeme mít pravdu, nemůžeme se shodnout :)

"Brždění vzduchem" nelze srovnat E34 vs. auta obecně. Stačí dát za E34 vysokej plachtovanej přívěs ;-)

Tedy, bavíme-li se jako doposud E34 vs. všechny auta s automatkama, tak samozřejmě nelze říct že je něco tak nebo jinak a platí pro oboje.

Na nějakým autě tzv. Overdrive mám a lze vypnout. Na jiném není, ale je tam Sport a "manuál". E34 nemám, proto o ní nepíšu :) Na některých převodovkách označovaných jako 5-ti rychlostní jsou pouze 4 rychlosti a ta páta je ta "volnoběžka", "přímoběžka" nemám lepší slovo v čestině pro Overdrive.

Pokud někdo bude chtít budou spotřební brzdy u ručně dělané a diamanty sázené :) Pro někoho je spotřební auto Audi A8 i BMW 7 a ve stáří dvou let je mění za nové. Ale pokud to budeme brát z pohledu majitelů E34 a E61, tak ty hranice jsou více odpovídající realitě. Tedy ATE jsou obyčejné spotřební brzdy a nespotřební jsou brzdy které jsou pořízené pro parádu a pro maximální brzdný účinek. Pokud se nemění třmeny atd., jen kotouče a desky, tak bych vše označil za spotřební :)

Skoro bych zapomněl... na zadních kotoučích neznámé značky s deskami Barum, jsem najel 90tis km a když jsem pořizoval byly cca v 75%. S předníma cca 80tis km a když jsem je vyhodil tak desky měli cca 50%. Ale zvlnily se kotouče. Tak to šlo všechno pryč. Taky bych mohl říct že jsou to kvalitní brzdy. ATE Power Discs + Ceramic brzdí mnohem líp, ale díky drážkám životnost desek nebude nijak vysoká a neznamená to že nejsou kvalitní :)


Na závěr musím napsat, že mě těší ež jsou ještě lidi, kteří i když mají jiný názor který prosazují neuráží druhé jen protože se názorově rozcházejí.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#53 Příspěvek od Misanek »

Ne, nemám potřebu urážet. Mám za to, že debata se dá vést i normálním, slušným způsobem :)

No hele, ale já jsem se právě celou dobu bavil o e34, vždyť si to přečti :D
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#54 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:Ne, nemám potřebu urážet. Mám za to, že debata se dá vést i normálním, slušným způsobem :)

No hele, ale já jsem se právě celou dobu bavil o e34, vždyť si to přečti :D
Však kladně hodnotím že tu potřebu nemáš :)

Ono ne ze všech příspěvků je patrný, že píšeš jen o E34. Ideální stav by byl, kdyby kdyždý měl čas si přečíst vždy celé vlákno od A do Z, promyslet a potom reagovat. Ale ideaál je od toho, že není :) Takže jak si píšeme, reagujeme, tak se někdy dostaneme jinam než bychom chtěli. ;-) a jeden o druhém si nemusíme myslet zrovna ideál, ale zároveň jím nejsme ani jeden :)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#55 Příspěvek od Misanek »

Tak, jak říkáš 8)
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#56 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:Tak, jak říkáš 8)
Tak to musím zapít, normálně jsme se shodli !!! :D)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#57 Příspěvek od Misanek »

:lol:
Určitě to nebude na dlouho :twisted:
:D
SpookyKT
Registrovaný
Příspěvky: 941
Registrován: ned 26.03.2006 01:00
Bydliště: Klatovy (navždy) :)
Klubové ID: 649
Kontaktovat uživatele:

Re: E60/E61 ATE power disc + ceramic

#58 Příspěvek od SpookyKT »

Včera jsem nahodil vrtaný Zimmermanny + desky od něj. Tak až něco najedu poreferuju.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: E60/E61 ATE power disc + ceramic

#59 Příspěvek od madmarty »

Měl jsem je na více autech a problém s nimi nebyl. Jen mírně hlučnější a někdy lehce desky upískávaly, ale když upískly stačilo lehce víc sešlápnout brzdu a bylo ticho. Taky musím doplnit stav těch ATE, už mají najeto 30tis a nějak jsem se na to ještě nedostal :)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: E60/E61 ATE power disc + ceramic

#60 Příspěvek od Misanek »

Tak já na e39 už mám taky povešené powerdisc + ate ceramic, najeto cca 40t a zatím teda spokojenost. Resp. takhle - nejsou zvlněné :lol: V prvních okamžicích mne trochu překvapil poněkud "jalový" nástup brzdícího účinku, nicméně po čase se zlepšilo. Nebo jsem si zvykl :) Jinak na e39 mi přijdou při prudším brzdění trochu hlučnější než-li konvenční kotouče a i do řízení jdou takové jakoby "mikrovibrace" nebo jak to popsat. Nicméně tuhle vlastnost spíše přisuzuji drážkování v kotouči ve spojení s deskami, jejichž součást je i příměs keramiky, tudíž asi nejspíš i budou o něco tvrdší. A možná i o něco míň práší, nicméně rozdíl neni tak markantní jak jsem čekal.

Zatím téhle kombinaci nemám co vytknout
Odpovědět