Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Inpa Turbo
V procentech to tam asi nebude ne..? Buď otevřenej nebo zavřenej. Ventil sepne a buď je podtlak dostatečnej a mebránu si přitáhne nebo neni - třeba kvůli úniku ve vedeni a regulace nejde uplně. A nevim kde jinde by to tam mohlo být, než v Activate?
Na tohle by spíš byl DIS anebo přípravek na měření podtlaku.
Na tohle by spíš byl DIS anebo přípravek na měření podtlaku.
Dle mého není El.mag. ventil ovládající vstup podtlaku do regulace tlaku turba jenom buďto plně otevřen nebo plně uzavřen, ale spíš bude ovládán proporcionálně podle velikosti signálového napětí od ecu přiváděného na jeho konektor.
A toto napětí je vypočítáváno ecu na základě porovnání dat map nahraných v dde vůči skutečnému přetlaku v sání měřeným snímačem tlaku. Pak také v závislosti na zatížení motoru, poloze plynového pedálu atd... Nemám tuhle domněnku nijak potvrzenou, spíše čerpám z vlastního selského rozumu a svojí dosavadní znalosti mitormanagmentu.
Pokud kecám, tak mě klidně opravte. Rád se nechám poučit
A toto napětí je vypočítáváno ecu na základě porovnání dat map nahraných v dde vůči skutečnému přetlaku v sání měřeným snímačem tlaku. Pak také v závislosti na zatížení motoru, poloze plynového pedálu atd... Nemám tuhle domněnku nijak potvrzenou, spíše čerpám z vlastního selského rozumu a svojí dosavadní znalosti mitormanagmentu.
Pokud kecám, tak mě klidně opravte. Rád se nechám poučit

jj je ta asi na 90% jak píšeš,jen není otevřen a uzavřen,ale je klidně i na 50% otevřen...
Já právě potřebuju vědět, polohu otevření a zavření lopatek v %. Třeba u koncernu se to udává od 80% (lopatky uzavřené a rychlý náběh turba až po 0% (lopatky plně otevřené). Ten log potom vypadá třeba takhle 1500ot 80% 2500ot 60% 3500ot 40% 4500ot 25%. Podle toho jde vidět jak se ventil "posouvá" a otevírá lopatky v turbu v závislosti na otáčkách a zatížení motoru.
Snad to někde v inpě je. Je to celkem důležitý údaj,když ladíš auto.
Třeba tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0 to je v kolonce Otevření ventilu overboost. Na BMW to také musí být,jen ta inpa je v němčině :-/
Já právě potřebuju vědět, polohu otevření a zavření lopatek v %. Třeba u koncernu se to udává od 80% (lopatky uzavřené a rychlý náběh turba až po 0% (lopatky plně otevřené). Ten log potom vypadá třeba takhle 1500ot 80% 2500ot 60% 3500ot 40% 4500ot 25%. Podle toho jde vidět jak se ventil "posouvá" a otevírá lopatky v turbu v závislosti na otáčkách a zatížení motoru.
Snad to někde v inpě je. Je to celkem důležitý údaj,když ladíš auto.
Třeba tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0 to je v kolonce Otevření ventilu overboost. Na BMW to také musí být,jen ta inpa je v němčině :-/
Nejsem si jistý, ale zdá se mi, že ISTA dokáže u wastegate vypsat nějaký duty faktor, který je uveden v procentech. Jestli je to ale opravdu tady tohle, to s určitostí tvrdit nemůžu.
S inpou skrze němčinu taky nejsem zrovna kamarád
To, jestli je ventil v klidovém stavu otevřen nebo uzavřen netuším, to máš pravdu. Nicméně dle mého to určitě bude uděláno tak, aby byly lopatky vgt turba v klidovém stavu úplně otevřeny z důvodu možné poruchy na systému regulace, a tím pádem aby bylo zabráněno overboostu mimo limit. Ale je fakt, že logicky by lopatky měly být v otevřené poloze když budou bez podtlaku, a s narůstajícím množstvím, resp. velikostí podtlaku by se měly začít přivírat.
Jestli chceš, tak se dnes můžu napichnout na auto a můžu zkusit zjistit, jestli ta duty hodnota je to, co hledáš
S inpou skrze němčinu taky nejsem zrovna kamarád

To, jestli je ventil v klidovém stavu otevřen nebo uzavřen netuším, to máš pravdu. Nicméně dle mého to určitě bude uděláno tak, aby byly lopatky vgt turba v klidovém stavu úplně otevřeny z důvodu možné poruchy na systému regulace, a tím pádem aby bylo zabráněno overboostu mimo limit. Ale je fakt, že logicky by lopatky měly být v otevřené poloze když budou bez podtlaku, a s narůstajícím množstvím, resp. velikostí podtlaku by se měly začít přivírat.
Jestli chceš, tak se dnes můžu napichnout na auto a můžu zkusit zjistit, jestli ta duty hodnota je to, co hledáš
To by jsi byl hodnej. Je to přesně jak píšeš. Po nastartování se vytvoří podtlak, táhlo v bance zajede a lopatky se přivřou.Misanek píše:Nejsem si jistý, ale zdá se mi, že ISTA dokáže u wastegate vypsat nějaký duty faktor, který je uveden v procentech. Jestli je to ale opravdu tady tohle, to s určitostí tvrdit nemůžu.
S inpou skrze němčinu taky nejsem zrovna kamarád
To, jestli je ventil v klidovém stavu otevřen nebo uzavřen netuším, to máš pravdu. Nicméně dle mého to určitě bude uděláno tak, aby byly lopatky vgt turba v klidovém stavu úplně otevřeny z důvodu možné poruchy na systému regulace, a tím pádem aby bylo zabráněno overboostu mimo limit. Ale je fakt, že logicky by lopatky měly být v otevřené poloze když budou bez podtlaku, a s narůstajícím množstvím, resp. velikostí podtlaku by se měly začít přivírat.
Jestli chceš, tak se dnes můžu napichnout na auto a můžu zkusit zjistit, jestli ta duty hodnota je to, co hledáš
Dej pak vědět na co jsi přišel.
Díky.
Taaakže!
Potvrdilo se mi to, co jsem si myslel. A to že ISTA tenhle parametr vypsat dokáže. Nicméně nevím jak moc ti bude k užitku, jelikož nejde tenhle parametr vypsat zároveň i s live otáčkama, takže tam neni žádná vztažná hodnota, což je teda dost škoda. Nebo aspoň jsem nepřišel na to, jak tyhle dva parametry zobrazit společně.
Otázka je, jestli jenom tahle veličina samotná bez jakékoliv další reference pro tebe bude mít dostatečnou vypovídající hodnotu...
Udělal jsem i prá screenů aby jsi měl představu
Potvrdilo se mi to, co jsem si myslel. A to že ISTA tenhle parametr vypsat dokáže. Nicméně nevím jak moc ti bude k užitku, jelikož nejde tenhle parametr vypsat zároveň i s live otáčkama, takže tam neni žádná vztažná hodnota, což je teda dost škoda. Nebo aspoň jsem nepřišel na to, jak tyhle dva parametry zobrazit společně.
Otázka je, jestli jenom tahle veličina samotná bez jakékoliv další reference pro tebe bude mít dostatečnou vypovídající hodnotu...
Udělal jsem i prá screenů aby jsi měl představu
- Přílohy
-
- plná zátěž při cca 2500 ot./min.
- cca 2500ot.jpg (190.21 KiB) Zobrazeno 2439 x
-
- stav při vyplém motoru
- motor off.jpg (185.78 KiB) Zobrazeno 2439 x